SONOS gebruikers ervaringen

Started by richardnl, September 8, 2011, 08:31:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

 @Frequenz: voor de Sonos is elke NAS goed. De Sonos gebruikt geen serversoftware, maar indexeert zelf de muziek, zolang die maar in gedeelde mappen op de NAS staat. Als je veel andere dingen met een NAS wilt doen, wordt het ingewikkelder en kun je er beter een mannetje voor vragen. 4 terabyte lijkt me ruimschoots voldoende. ChM (vanuit Oman)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Frequenz

Ok, dan is het dus de vraag welke NAS is geschikt voor het streamen naar een Dune speler?
Beste met hoge processor en Ram geheugen? wie bepaald de snelheid van het streamen? De Nas of de mediaspeler (hier de Dune)?

Charlemagne

@Frequenz: ik denk dat je beter een search kan doen naar Dune en kijken of je daar je licht kunt opsteken. Deze topic gaat toch echt over Sonos. Ik heb geen ervaring met Dune.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Quote from: Frequenz on March  6, 2013, 20:46:22
Ok, dan is het dus de vraag welke NAS is geschikt voor het streamen naar een Dune speler?
Beste met hoge processor en Ram geheugen? wie bepaald de snelheid van het streamen? De Nas of de mediaspeler (hier de Dune)?

Iedere NAS kan een film met hoge bitrate laten streamen. Je netwerk en de mediaspeler zijn de bepalende factor....

mikekiwi

Quote from: Eddye on September  9, 2011, 20:08:49Met betrekking tot de intergratie met Spotify, dit kan nog wel wat beter. Je kan muziek die je leuk vind op de computer met een ster bookmarken, maar op de iPad of via de Sonos desktop kan dat niet. Ook gelijksoortige muziek zoeken kan helaas niet. Hopelijk komt dat allemaal nog.
Even een redelijke bump van dit topic. Is hier inmiddels ontwikkeling in gekomen? M.a.w.: bevat de huidige integratie van Spotify binnen de Sonos-app wel mogelijkheden om bijv. een radiostation te laten maken op basis van de dan spelende muziek? Of blijft dat voorbehouden aan de Spotify-app?

Heeft iemand al eens een vergelijk gedaan qua geluidskwaliteit tussen sonos met spotify en spotify via iPad naar een airport express (dat draait nu hier).


Hanky Panky

Quote from: mikekiwi on September 26, 2013, 18:04:01
Even een redelijke bump van dit topic. Is hier inmiddels ontwikkeling in gekomen? M.a.w.: bevat de huidige integratie van Spotify binnen de Sonos-app wel mogelijkheden om bijv. een radiostation te laten maken op basis van de dan spelende muziek? Of blijft dat voorbehouden aan de Spotify-app?


Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk via de Sonos software.

Waar ik mee zit is dat ik mijn favorieten uit Spotify niet terugzie in de Sonos app. Wel een aantal afspeellijsten maar niet de Favorieten. Iemand een idee?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MaxxMark

@hanky: als je met "favorieten" je "starred" tracks bedoelt, dan staan die gewoon onder het hoofdmenu van Spotify (onder "playlists" en boven "new releases".

Wat ik overigens als alternatief gebruik voor de in-app spotify variant, is spotify op de ipad/iphone zelf icm de 'work-around' voor airplay support.

Als je een Apple Airport Express, of enig ander apparaat heeft dat Airplay ondersteunt (bijv XBMC op een HTPC, Raspberry Pi, of wat dan ook) dan kan je deze aan je "line-in" van een van sonos apparaten hangen.

Je hebt dan wel enige delay wegens airplay  (paar sec) maar je kunt wel gewoon je native Spotify app gebruiken.

Combineer dit met de line-in level detectie en je hoeft ook niet handmatig te switchen naar de line-in.



Sinds ik 2 Sonos connects en 1 Play 5 heb staan heb ik beide connects tussen 2 versterkers in mijn huis huis hang; 1 in de woonkamer, 1 in mijn werkkamer (helaas kan je deze dan alleen tulp aansluiten, dus je moet hem niet tussen echt high end componenten hangen ;)). Het is nu dus echt pc -> sonos -> versterker. En rapberry pi (xbmc) -> sonos -> versterker. Wat hier het voordeel aan is, is dat ik zowel het geluid van mijn pc als van mijn xbmc in alle ruimtes kan luisteren. En als bonus kan je dus ook gewoon de native app van Spotify gebruiken.

Bonus tip: met de advanced settings van je room device kan je line-in detectie doen wat er voor zorgt dat hij naar de line-in schakelt indien er 'voldoende' signaal overheen komt. Daarbij kan hij ook de aan te sturen groups wijzigen en het volume naar een predefined volume zetten. Dit gebruik ik graag bij mn TV. Zo kan ik bijv tijdens het koken overal naar mn muziek luisteren. En als ik vervolgens een serie aanzet op mn xbmc, schakelt hij over naar Line-in, koppelt zichzelf los van de andere devices en zet het volume naar schappelijk voor series kijken.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Hanky Panky

#32
Quote from: MaxxMark on September 27, 2013, 09:33:51
@hanky: als je met "favorieten" je "starred" tracks bedoelt, dan staan die gewoon onder het hoofdmenu van Spotify (onder "playlists" en boven "new releases".

DUH!!

*klap op voorhoofd geeft*

Inderdaad, die tracks heten 'Met Ster'  :-[

Thanx for pointing out the obvious  :D

Kan ik eindelijk on demand luisteren naar Hengeloo-o-o-o en vele anderen :pompom:


Die andere tips die je geeft zijn gaaf maar helaas heb ik een ATV3 die geen analoog uit heeft.... Grrrrr...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mikekiwi

Heb net een update van de Sonos app gehad waarmee je nu ook sterren kunt uitdelen.... Maar helaas nog niet de feature die ik zo fijn vind met het maken van een 'radiostation'  op basis van huidige artiest...

MaxxMark

Yep, dat is er ook eentje die ik erg mis. Gelukkig kan ik door gebruik te maken van mijn raspberry-pi (en deze aan een connect of play5 te hangen) met xbmc prima air-playen en dus spotify vanaf mn telefoon streamen. Ook als je een airport express hebt (deze heeft ook een 3.5mm jack uitgang) is dit trucje mogelijk.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

mikekiwi


Quote from: MaxxMark on October 14, 2013, 19:02:14
Yep, dat is er ook eentje die ik erg mis. Gelukkig kan ik door gebruik te maken van mijn raspberry-pi (en deze aan een connect of play5 te hangen) met xbmc prima air-playen en dus spotify vanaf mn telefoon streamen. Ook als je een airport express hebt (deze heeft ook een 3.5mm jack uitgang) is dit trucje mogelijk.
yep, heb nu volgens de eerdere tip de airport express in de line-in ingang van de Sonos gestopt en dan kan het wel. Maar zou het fijn vinden als het gewoon in 1 app zou kunnen.

Dirk

vandaag de sonopad app geïnstalleerd.

hij is niet gratis zoals de eigen Sonos app, maar imo wel veel aangenamer om mee te werken, onder meer omdat ik nu eindelijk van dat blauwe scherm en de te kleine tekst/lijstjes af ben.
er zijn wat gelijkenissen (qua layout en specifieke afspeel-acties) met de Meridian Core Control app, wat ik eigenlijk alleen maar kan toejuichen.

ik denk dat dit absoluut een blijvertje is  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skank1

Waarvoor dient de utp aansluiting op de sonos play nu eigenlijk?

- Effectief om de muziek te streamen (en schakelt hij dan zn eigen draadloos netwerk uit?)
- Of enkel zodat de play zelf ook gezien wordt als bridge?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Joske007

De éérste hit in Google 😉
Indien u geen Sonos Bridge heeft, moet u de Sonos Play:1 met een utp-kabel direct op uw router  aa nsluiten. Eenmaal aangesloten kan de speaker als Bridge fungeren voor toekomstige draadloze Sonos speakers. Bij gebrek aan een met uw router verbonden utp-kabel is een Bridge echter ideaal om uw draadloze Sonos speakers (bijv. Sonos Play:3 en Sonos Play:5) met elkaar te verbinden.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

Quote from: Joske007 on August  4, 2014, 09:16:34
De éérste hit in Google 😉
Indien u geen Sonos Bridge heeft, moet u de Sonos Play:1 met een utp-kabel direct op uw router  aa nsluiten. Eenmaal aangesloten kan de speaker als Bridge fungeren voor toekomstige draadloze Sonos speakers. Bij gebrek aan een met uw router verbonden utp-kabel is een Bridge echter ideaal om uw draadloze Sonos speakers (bijv. Sonos Play:3 en Sonos Play:5) met elkaar te verbinden.

Das nog geen antwoord maar soit
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

Heeft iemand weet van een tooltje om Squeezebox playlists om te zetten naar Sonos playlists?

skank1

Ik overweeg een sonos playbar maar zit een beetje verveeld met aansluitingen.

De tv is een LG PK950

De playbar heeft maar 1 optische in.

Nu ik wil het 5.1 geluid van op mn xbmc machine, zeker door de sonos playbar, maar ik wil ook het geluid van de tv door de playbar.

Ik mankeer dus 1 optische in, juist?

Dus ik moet kiezen ofwel het geluid vd mediaplayer ofwel de tv? :-(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Joske007

Misschien met een toslink splitter/switch?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Christof_G

XBMC via HDMI naar de tv en de optische uitgang van de tv naar de Playbar.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Bama

Sinds de update van afgelopen week valt de verbinding regelmatig weg met de speakers in de tuin. Eerst had ik daar nooit last van, hebben meer mensen dat?

Nooff

Quote from: skank1 on August  4, 2014, 10:24:35
Ik overweeg een sonos playbar maar zit een beetje verveeld met aansluitingen.

De tv is een LG PK950

De playbar heeft maar 1 optische in.

Nu ik wil het 5.1 geluid van op mn xbmc machine, zeker door de sonos playbar, maar ik wil ook het geluid van de tv door de playbar.

Ik mankeer dus 1 optische in, juist?

Dus ik moet kiezen ofwel het geluid vd mediaplayer ofwel de tv? :-(
Octava HD41 ARC, enige manier om goed 5.1 van alle bronnen naar de playbar te sturen.

NewHT

Ik ga deze week toch maar eens een Connect halen omdat ik de bediening van Spotify over de Mac Mini met Spot Remote of het streamen met Airplay over de ATV te instabiel vind.

Rudy1968

Quote from: Bama on September  6, 2014, 18:14:45
Sinds de update van afgelopen week valt de verbinding regelmatig weg met de speakers in de tuin. Eerst had ik daar nooit last van, hebben meer mensen dat?

Met de nieuwe update is de bridge niet meer nodig heb ik begrepen, Sonos kan dan ook gewoon via wifi werken.

Draai je nu zonder bridge?
Kan kan je misschien onvoldoende bandbreedte hebben als de rest van de family aan het internetten is?

frank2

Als het een wifi berbinding is de router opnieuw opstarten, stekker eruit halen en opnieuw insteken, dus een reset
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bama

Draai van begin af aan probleemloos zonder een bridge en heb in 6 ruimtes Sonos staan. In de situatie is verder niks gewijzigd. Zal mijn router eens resetten dan.