Aankoopadviezen HT, budget €3000,-. / Voor nu even geluid.

Started by Bas Akkerman, August 14, 2011, 12:51:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Volgens mij is er weinig zinnigs over versterking te zeggen als je niet eerst de speakers kiest. Of je moet een versterker kiezen die het helemaal niets uitmaakt wat je er aan hangt (maar dan geldt niet voor de Ceratec).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on August 15, 2011, 17:15:20
Ceratec is vooral interessant als je absoluut geen HT-receiver wil hebben.  Anders betaal je gewoon 2x voor versterking, en dan is het opeens geen koopje meer.  (Voor het totaal kan je immers ook weer een betere receiver kopen.)  Of als je helemaal zonder receiver gaat spelen, maar dan mis je wel weer heel veel opties qua instellingen.  Losse processors zijn andere koek (prijsklasse en niveau veel hoger).

p.s. voor dezelfde prijs kan je trouwens ook wel een complete 2e-hands receiver op Marktplaats vinden.
Het leek me een mooie toevoeging om wat extra power toe te voegen aan een wat simpeler receiver of voorversterker. Maar dan wordt het inderdaad misschien een beetje dubbelop.

Quote from: VANZOMERENG on August 15, 2011, 17:56:55
Ds mooi, hoeven we niet meer na te denken, over de adviezen richting jouw,
gewoon plakken en knippen van wat er allemaal in dit topic staat ;D
Haha, arme jongen. En mijn topic was later dan de zijne, dus wat dat betreft zou ik zeggen vul zíjn topic. Maar ook die van mij hoor! ;)

Quote from: Antoine on August 15, 2011, 18:43:38
Ben te weinig thuis in 't HT gebeuren om je goed te adviseren maar aangaande de mogelijke keuze van elektrostaten zou ik wel willen opmerken dat elektrostaten over het algemeen een kleine sweetspot hebben, kleiner dan de meeste dynamische luidsprekers in elk geval. Daarnaast nemen ze behoorlijk wat ruimte in door naast de grootte zelf, ook omdat ze bij voorkeur wat ruimer staan. Aangaande de sweetspot, anderen kunnen je daar over beter adviseren en of 't lukt/ideaal is hangt denk ik vooral af van hoeveel zitplekken je in de HT wilt creëren.
Ik ben er dus ook niet in thuis, vandaar al deze vragen. Wat sweetspot betreft maak ik me niet zo druk, het is een smal gedeelte (2 meter uit elkaar) dat ze kunnen staan en ik wil met hoogstens twee mensen naast elkaar kunnen zitten. Maar als ik nog even kijk naar de budgetverdeling lijken me electrostaten steeds minder handig.

Quote from: Audiofiel on August 15, 2011, 19:11:19
Volgens mij is er weinig zinnigs over versterking te zeggen als je niet eerst de speakers kiest. Of je moet een versterker kiezen die het helemaal niets uitmaakt wat je er aan hangt (maar dan geldt niet voor de Ceratec).
Klopt ook wel een beetje. Zou raar zijn als het met HT anders zou zijn als met stereo. Het is meer dat ik soms ook wel eens af en toe ongeduldig ben...  :angel: En gezien het bedrag leek het me een gok waard. Maar ook hier heb ik geen haast, dus ik moet niets snel aanschaffen. Heb dit topic vooral geopend om te zien welke mogelijkheden er zijn. Daarna wordt me duidelijker wat de beste budgetverdeling is en dat dicteert weer welke luidsprekers ik kan kiezen. Om een lang verhaal kort te maken; ik weet het nog niet zo goed.  ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik zou het budget iets anders verdelen (ben trouwens benieuwd naar welke projector het wordt)...

Waarom niet 5x de Boston A26 (of vergelijkbaar) met een leuke sub (tot zo'n 500 Euro), je bent dan zo'n 1250 Euro kwijt. Zou daar een instap- of mid-Marantz bijkopen (SR5005 of bijvoorbeeld SR6005, 800 Euro). Ik geloof zelf wel in processing in de recieven en niet de speler. Bron zo goedkoop mogelijke Blu-ray speler (tot 200 Euro) en de rest uitgeven aan een GOED scherm.

Waarom zo? Omdat de receiver heel erg het klankkarakter bepaalt en de overdracht van de bedoelde emoties van de film en een matige subwoofer erg snel kan gaan storen. De kwaliteit van alleen al dezelfde speakers rondom van een redelijke kwaliteit zal je verbazen. Dat hoeft zeker geen dure zaak te zijn.

garmtz

Hmmm... Moet toch wel zeggen dat die Ceratec wel een heel serieuze bargain is... Doe dan i.p.v. een heel goedkope blu-ray speler een Oppo en je gaat toch wel naar een heel fatsoenlijk niveau. Mijn aanbevelingen voor een goed scherm en goede sub blijven echter relevant.

skyfox

Quote from: garmtz on August 15, 2011, 20:54:51
en de rest uitgeven aan een GOED scherm.


Wat voor scherm (merk/type) denk je dan aan? En waar ik zelf wel benieuwd naar ben, hoe zie je de meerprijs terug t.o.v. bijv. een Kingpin scherm of (erger nog?) een projectieschermen.net scherm?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on August 15, 2011, 20:54:51
Ik zou het budget iets anders verdelen (ben trouwens benieuwd naar welke projector het wordt)...

Waarom niet 5x de Boston A26 (of vergelijkbaar) met een leuke sub (tot zo'n 500 Euro), je bent dan zo'n 1250 Euro kwijt. Zou daar een instap- of mid-Marantz bijkopen (SR5005 of bijvoorbeeld SR6005, 800 Euro). Ik geloof zelf wel in processing in de recieven en niet de speler. Bron zo goedkoop mogelijke Blu-ray speler (tot 200 Euro) en de rest uitgeven aan een GOED scherm.

Waarom zo? Omdat de receiver heel erg het klankkarakter bepaalt en de overdracht van de bedoelde emoties van de film en een matige subwoofer erg snel kan gaan storen. De kwaliteit van alleen al dezelfde speakers rondom van een redelijke kwaliteit zal je verbazen. Dat hoeft zeker geen dure zaak te zijn.
Die Acoustic Bostons schijnen goed te zijn voor hun prijs, dus is misschien wel een idee. Projector wordt een 2e hands Epson 8500UB. Tricky met garantie, maar ik vond het een goede deal en beeld is voor mij prima.

Quote from: garmtz on August 15, 2011, 21:27:28
Hmmm... Moet toch wel zeggen dat die Ceratec wel een heel serieuze bargain is... Doe dan i.p.v. een heel goedkope blu-ray speler een Oppo en je gaat toch wel naar een heel fatsoenlijk niveau. Mijn aanbevelingen voor een goed scherm en goede sub blijven echter relevant.
Dan zou je de Oppo dus direct op de Ceratec zetten? En daar weer de speakers op.
Dan wordt het:
Oppo BDP-83 - €425,-
Voorversterker/processor + eindversterker (Ceratec?) - €775,-
Boston Acoustics 4x A26 + Center - €800,-
Sub - €500,-
Scherm - €500,-

*Edit: rekenfoutje aangepast
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: skyfox on August 15, 2011, 21:57:07
Wat voor scherm (merk/type) denk je dan aan? En waar ik zelf wel benieuwd naar ben, hoe zie je de meerprijs terug t.o.v. bijv. een Kingpin scherm of (erger nog?) een projectieschermen.net scherm?

Kingpin??? Zei je dat nou echt... :D   Wat dacht je van color shifts, hots spots, onscherpte? Heb het allemaal gezien op een Kingpin vs een fatsoenlijk scherm. Als je niet beter weet, zul je het niet zien...

Audiofiel

Tsja, het is geen slecht ding die Ceratec, maar wordt hij nu niet een beetje erg opgehemeld? Ze hebben bijvoorbeeld bijna allemaal problemen met de volumeknop gekregen vanwege de superdunne interne draadjes. En ze hebben geen discrete eindtransistoren maar power IC's aan boord. Vermogen is ook niet al te veel (maximaal 470W opgenomen vermogen). En je hebt maar één ingang.

Ik denk dat het een prima versterker is voor een tijdelijke set, dus met doorgroeimogelijkheden. Maar ik dacht dat Bas dat nu juist niet van plan was en dat alles direct goed moest zijn? Of geldt dat alleen voor de stereoset? Ik zou dan nog eerder de goedkoopste highend 5.1 prepro met analoog 5.1 ingang nemen en een losse 5-kanaals eindversterker.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MVG

Quote from: Bas Akkerman on August 15, 2011, 19:25:26
Haha, arme jongen. En mijn topic was later dan de zijne, dus wat dat betreft zou ik zeggen vul zíjn topic. Maar ook die van mij hoor! ;)

Haha, de spijker op de kop, zowel letterlijk als figuurlijk. Letterlijk omdat dit ook de reden is voor dit:

Quote from: Bas Akkerman on August 14, 2011, 23:32:40
Volgens mij had ik bij jou ook de volgmodus aangezet, maar ik heb een paar dagen al geen notificaties gekregen... Eens checken. En zo kunnen we van elkaars topic wat opsteken!  :thumbs-up:

Ik zal het maar eerlijk vertellen, ik droom al meer dan 10 jaar over een eigen bios (vanaf mn 12e, ben nu 24) Toen leek me dit onbereikbaar, had ik maar meer gespaard denk ik wel eens, vooral nu t beetje spaargeld in ons net gekochte huis gaat zitten. Dus het moment dat jullie echt de bouw van mijn HT kunnen gaan volgend zal jammer genoeg nog wel even duren. Al hoop ik toch eind dit jaar een begin te kunnen maken. Mijn vriendin wordt er zo onderhand gek van, dat ik niet kan stoppen met praten over 'de bioscoop'.

Het feit dat ik hier en in andere topics vragen stel komt omdat ik gewoon niet kan stoppen dit forum te lezen sinds ik het heb ontdekt, en gewoon graag mee wil praten en veel wil leren van anderen.

Dus dit is voor mij zeer handig!:

Quote from: VANZOMERENG on August 15, 2011, 17:56:55
Ds mooi, hoeven we niet meer na te denken, over de adviezen richting jouw,
gewoon plakken en knippen van wat er allemaal in dit topic staat ;D


Ook de hint van Garmtz is een zeer goede budgettip! Al ben ik zelf toch geneigd voor bijvoorbeeld KEF te kiezen. Ondanks dat ik nog niets geluisterd heb ben ik geneigd straks naar een kef q100 systeem werken.. Maar goed dat is voor latere zorg, laat ik eerst de komende weken mn huis maar eens afmaken  ;D

Ik zal jouw topic niet al teveel vervuilen  ;) Maar vind het toch erg leuk om alvast een beetje mee te doen! Een ding is zeker, er komt een dag dat ook ik hier kom pronken met foto's van een geslaagd HT!

Bas, bedankt voor de leuke reacties, en de rest ook natuurlijk!

Bas Akkerman

Quote from: Audiofiel on August 15, 2011, 23:04:38
Tsja, het is geen slecht ding die Ceratec, maar wordt hij nu niet een beetje erg opgehemeld? Ze hebben bijvoorbeeld bijna allemaal problemen met de volumeknop gekregen vanwege de superdunne interne draadjes. En ze hebben geen discrete eindtransistoren maar power IC's aan boord. Vermogen is ook niet al te veel (maximaal 470W opgenomen vermogen). En je hebt maar één ingang.

Ik denk dat het een prima versterker is voor een tijdelijke set, dus met doorgroeimogelijkheden. Maar ik dacht dat Bas dat nu juist niet van plan was en dat alles direct goed moest zijn? Of geldt dat alleen voor de stereoset? Ik zou dan nog eerder de goedkoopste highend 5.1 prepro met analoog 5.1 ingang nemen en een losse 5-kanaals eindversterker.
Als het gaat om HT ben ik wat minder kritisch. Gecombineerd met het budget voor HT (beperkt t.o.v. stereo) kan ik niet dezelfde geluidskwaliteit verwachten als mijn stereo. Dat hoeft dus ook niet. Uiteindelijk wil ik wel doorgroeien naar een betere HT-setup (Arcam pre-pro en eindversterker??  :wub:...zucht) mits dit voor mijn gevoel het echt waard is en ik er de financiën voor heb. Op dit moment kijk ik dus voor instapapparatuur. Volgens jou kan ik dus beter de Ceratec links laten liggen en voor een receiver kiezen (en later pre/proc + eindversterker)? Overigens begrijp ik uit de gebruikershandleiding van de Ceratec dat hij wel 5.1 analoge inputs heeft. Of is het beter nu een tweedehands pre/proc en eindversterker te kopen en dan de nieuwe HD-formaten voor lief nemen?

Quote from: MVG on August 15, 2011, 23:35:43
Haha, de spijker op de kop, zowel letterlijk als figuurlijk. Letterlijk omdat dit ook de reden is voor dit:

Ik zal het maar eerlijk vertellen, ik droom al meer dan 10 jaar over een eigen bios (vanaf mn 12e, ben nu 24) Toen leek me dit onbereikbaar, had ik maar meer gespaard denk ik wel eens, vooral nu t beetje spaargeld in ons net gekochte huis gaat zitten. Dus het moment dat jullie echt de bouw van mijn HT kunnen gaan volgend zal jammer genoeg nog wel even duren. Al hoop ik toch eind dit jaar een begin te kunnen maken. Mijn vriendin wordt er zo onderhand gek van, dat ik niet kan stoppen met praten over 'de bioscoop'.

Het feit dat ik hier en in andere topics vragen stel komt omdat ik gewoon niet kan stoppen dit forum te lezen sinds ik het heb ontdekt, en gewoon graag mee wil praten en veel wil leren van anderen.

Dus dit is voor mij zeer handig!:


Ook de hint van Garmtz is een zeer goede budgettip! Al ben ik zelf toch geneigd voor bijvoorbeeld KEF te kiezen. Ondanks dat ik nog niets geluisterd heb ben ik geneigd straks naar een kef q100 systeem werken.. Maar goed dat is voor latere zorg, laat ik eerst de komende weken mn huis maar eens afmaken  ;D

Ik zal jouw topic niet al teveel vervuilen  ;) Maar vind het toch erg leuk om alvast een beetje mee te doen! Een ding is zeker, er komt een dag dat ook ik hier kom pronken met foto's van een geslaagd HT!

Bas, bedankt voor de leuke reacties, en de rest ook natuurlijk!

Enthousiaste mensen hoeven bij mij nooit sorry te zeggen! Ik wil stereo ook al 10 jaar, dus ik begrijp je best. En wat topic betreft, we hebben vast onze eigen voorkeuren dus helemaal hetzelfde wordt het niet denk ik. Kefq100 is ook een goede tip! Eens zien of ik beide sets eens ergens kan beluisteren...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: garmtz on August 15, 2011, 22:37:57
Kingpin??? Zei je dat nou echt... :D   Wat dacht je van color shifts, hots spots, onscherpte? Heb het allemaal gezien op een Kingpin vs een fatsoenlijk scherm. Als je niet beter weet, zul je het niet zien...

Lol, ok, duidelijk wat betreft de verbeteringen op een beter scherm betreft. Maar welke merken beschouw je als beter?

Wat je laatste zin betreft... Ignorance can be bliss  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz

Beter zijn o.a. Stewart, Screen Research, DaLite en OS Screen en als het echt wat goedkoper moet Lumene.

Audiofiel

Quote from: Bas Akkerman on August 16, 2011, 07:33:30
Volgens jou kan ik dus beter de Ceratec links laten liggen en voor een receiver kiezen (en later pre/proc + eindversterker)?

Ja.

QuoteOverigens begrijp ik uit de gebruikershandleiding van de Ceratec dat hij wel 5.1 analoge inputs heeft.

En dat is dus de enige input. Je kunt dus maar één bron aansluiten en dat moet dan ook meteen eentje zijn met eigen ingebouwde (en goed werkende) decoders.

QuoteOf is het beter nu een tweedehands pre/proc en eindversterker te kopen en dan de nieuwe HD-formaten voor lief nemen?

Dat is wat ik zelf tot nu toe ook doe. Een high end prepro zal op de core DTS track van een Blue-ray minimaal even goed (en waarschijnlijk zelfs beter) presteren als een mindere prepro met de nieuwste formaten. En voor een high end 5.1 prepro koop je tegenwoordig voor bijna niets. En al helemaal als deze geen 5.1 analoge ingang heeft.

Heb je die overigens wel, dan kun je de processing weer door de BD-speler laten doen en de prepro enkel als voorversterker gebruiken. In mijn situatie levert dat wél een ander, maar geen beter geluid op. Dus ik gebruik mijn Panasonic BD80 niet met de interne decoders via de 5.1 ingang van mijn Aragon Stage One, maar gebruik de core DTS/DD tracks en laat de Aragon de processing doen. Klinkt voor mij net even wat lekkerder. Ik heb overigens ook getest met een Onkyo PR-SC886 prepro in mijn set en vond dat niet beter klinken. Surround was wel sneller en directer, vooral van speaker naar speaker, maar met de Aragon heb ik een fraaier ruimtelijk beeld, een mooie ronde sound bubble zonder gaten of rafels.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Quote from: Audiofiel on August 16, 2011, 11:58:48
Dat is wat ik zelf tot nu toe ook doe. Een high end prepro zal op de core DTS track van een Blue-ray minimaal even goed (en waarschijnlijk zelfs beter) presteren als een mindere prepro met de nieuwste formaten. En voor een high end 5.1 prepro koop je tegenwoordig voor bijna niets. En al helemaal als deze geen 5.1 analoge ingang heeft.

Heb je die overigens wel, dan kun je de processing weer door de BD-speler laten doen en de prepro enkel als voorversterker gebruiken. In mijn situatie levert dat wél een ander, maar geen beter geluid op. Dus ik gebruik mijn Panasonic BD80 niet met de interne decoders via de 5.1 ingang van mijn Aragon Stage One, maar gebruik de core DTS/DD tracks en laat de Aragon de processing doen. Klinkt voor mij net even wat lekkerder. Ik heb overigens ook getest met een Onkyo PR-SC886 prepro in mijn set en vond dat niet beter klinken. Surround was wel sneller en directer, vooral van speaker naar speaker, maar met de Aragon heb ik een fraaier ruimtelijk beeld, een mooie ronde sound bubble zonder gaten of rafels.
Ok. En hoe sluit je de BD-speler dan aan op de pre/pro?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Middels digitaal coax als je geen analoge 5.1 ingang hebt. In de BD-speler kies je dan dat je over die aansluiting de core van de HD-audio wilt horen. Dan krijg je de maximale bitrate in DTS of DD naar je prepro die dat dan kan decoderen. De bitrate ligt nog hoger dan bij Superbit DVD's.

Als je wél een 5.1 analoge ingang hebt, dan sluit je de BD-speler analoog aan met 6 cinch kabels (of doe je zowel analoog en digitaal zoals ik heb gedaan). In de BD-speler stel je dan alle kanalen in qua volume en afstand. Dat instellen is vaak iets beperkter / minder subtiel dan bij een prepro kan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kingpin

Quote from: Audiofiel on August 15, 2011, 23:04:38
Tsja, het is geen slecht ding die Ceratec, maar wordt hij nu niet een beetje erg opgehemeld? Ze hebben bijvoorbeeld bijna allemaal problemen met de volumeknop gekregen vanwege de superdunne interne draadjes. En ze hebben geen discrete eindtransistoren maar power IC's aan boord. Vermogen is ook niet al te veel (maximaal 470W opgenomen vermogen). En je hebt maar één ingang.
Volgens mij is de Ceratec 1 van de weinigen die een uitstekende voeding aan boord heeft, daar kunnen er nog een hoop van leren.
Wattages .. tja .. maar dat weet je wel.
De dunne draadjes had ik ook last van, ik heb ze eraf gehaald en nieuwere (betere) voor in de plaats gezet (probleem opgelost).

ff een picture


Quote
Ik denk dat het een prima versterker is voor een tijdelijke set, dus met doorgroeimogelijkheden. Maar ik dacht dat Bas dat nu juist niet van plan was en dat alles direct goed moest zijn? Of geldt dat alleen voor de stereoset? Ik zou dan nog eerder de goedkoopste highend 5.1 prepro met analoog 5.1 ingang nemen en een losse 5-kanaals eindversterker.
Ik zou ook niet meer voor de Ceratec gaan ivm de enige (5) analoge ingangen, daarnaast een losse BD speler erop ? straks wil je een streamer erbij dan zit je al.
Voor het geld is het echt een koopje en kan sowieso meten met de betere stereoversterkers.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Audiofiel

Het kastje is netjes van binnen, maar omdat hij zo klein is lijkt die voeding erg groot. Maximale stroomopname is 470W. Het vermogen van 5x 80W is gemeten op 4 ohm, dus op 8 ohm nog een stuk minder.

Quote from: Kingpin on August 16, 2011, 16:52:32
Voor het geld is het echt een koopje...

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. ;)

Volgens mij ook heel leuk voor in een slaapkamer, met direct een BD-speler er op. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kingpin

Quote from: Audiofiel on August 16, 2011, 17:08:53
Het kastje is netjes van binnen, maar omdat hij zo klein is lijkt die voeding erg groot. Maximale stroomopname is 470W. Het vermogen van 5x 80W is gemeten op 4 ohm, dus op 8 ohm nog een stuk minder.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. ;)

Volgens mij ook heel leuk voor in een slaapkamer, met direct een BD-speler er op. :)
Tja eerlijke waardes daar waar menig fabrikant zich dik voordoet en het niet waar kan maken.

Als je eens in de buurt bent kan ik je wel een luistersessie geven.
Vergeet niet dat het meeste vermogen in laag/sublaag gaat zitten, het mid en hoog verbruiken relatief helemaal niet zoveel.
Als het laag wordt overgenomen door een aparte sub zie ik geen problemen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Audiofiel

Zoals gezegd is het ook een hele leuke prijs voor deze versterker, alleen met een budget van €3000 is er meer mogelijk. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kingpin

Quote from: Audiofiel on August 16, 2011, 22:44:46
Zoals gezegd is het ook een hele leuke prijs voor deze versterker, alleen met een budget van €3000 is er meer mogelijk. ::)
Absoluut, ik zou er nu ook niet meer aan beginnen als ik opnieuw moest beginnen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

Goede adviezen, Audiofiel! Weinig aan toe te voegen... Ook ik heb een Meridian 861 met 'normaal' DTS een Onkyo pre/pro met HD formaten helemaal zoek horen spelen... :)

Bas Akkerman

<happymodus aan> Heb een baan!  :worship: :pompom: <happymodus uit>

Quote from: Audiofiel on August 16, 2011, 22:44:46
Zoals gezegd is het ook een hele leuke prijs voor deze versterker, alleen met een budget van €3000 is er meer mogelijk. ::)

Wat zouden goede mogelijkheden zijn binnen dit budget voor de combinatie pre-pro + eindversterker? Ik ben namelijk nogal eigenwijs (joh!) en kan de Ceratec toch niet helemaal los laten. Voor mijn idee zou een Blu-ray speler digitaal aangesloten op een tweedehands pre-pro en die weer op de Ceratec budgettechnisch op dit moment het beste zijn. Maar nogmaals, ik ben er niet in thuis, dus heb geen zicht op alternatieven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Audiofiel

Quote from: Bas Akkerman on August 17, 2011, 08:27:49
<happymodus aan> Heb een baan!  :worship: :pompom: <happymodus uit>

Gefeliciteerd! :clapping: :clapping:

QuoteWat zouden goede mogelijkheden zijn binnen dit budget voor de combinatie pre-pro + eindversterker? Ik ben namelijk nogal eigenwijs (joh!) en kan de Ceratec toch niet helemaal los laten. Voor mijn idee zou een Blu-ray speler digitaal aangesloten op een tweedehands pre-pro en die weer op de Ceratec budgettechnisch op dit moment het beste zijn. Maar nogmaals, ik ben er niet in thuis, dus heb geen zicht op alternatieven.

Als je hem niet los kunt laten, dan kun de Ceratec prima gebruiken als eindversterker totdat je iets beters hebt gevonden. Maar dan zou ik er geen BD-speler aan hangen, maar een echte prepro. Anders past het meer in een setje met een budget van €1500 dan van €3000 en zijn de verhoudingen een beetje zoek.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 09:01:39
Als je hem niet los kunt laten, dan kun de Ceratec prima gebruiken als eindversterker totdat je iets beters hebt gevonden. Maar dan zou ik er geen BD-speler aan hangen, maar een echte prepro. Anders past het meer in een setje met een budget van €1500 dan van €3000 en zijn de verhoudingen een beetje zoek.
Dank heren!

Het is niet zo dat ik die Ceratec móet hebben, maar meer dat ik niet zo goed weet welke tweedehands alternatieven er zijn. En ook hier heb ik geen haast, dus ik wil op mijn gemak kijken naar een goed betaalbare, kwalitatief sterke pre/pro en luidsprekers. Ik vind het wel belangrijk om gemakkelijk te upgraden.

Hoe match je trouwens het beste de luidsprekers als het gaat om synergie in klank? In combinatie met de pre/pro neem ik aan, omdat de voorversterker het meest met het geluid "doet"?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten