Luisterbezoek bij Eric (kingpin)

Started by Stefan S., September 22, 2007, 20:16:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan S.

Gisterenavond ben ik binnen een zeer korte tijd voor de 2e keer bij Eric geweest voor een luisterbezoek. Zijn setup bestaande uit Audio Physic en Rotel componenten, als zijn visie op audio op het forum trok mijn aandacht. Aangezien Eric amper 15 kilometer bij mij vandaan woont, was een afspraak snel gemaakt.

Ik betrapte mijzelf erop dat ik voor het 1e luisterbezoek een inschatting had gemaakt hoe zijn setup het e.e.a zou weergeven, aangezien ik zelf uitvoering de Audio Physic Spark 2005 in combinatie met een Rotel stereo setup had beluisterd bij Hobo Hifi in Apeldoorn. In mijn oren klonk destijds de Rotel stereoset beduidend slechter dan mijn Primare stereoset, dus ik ging meer voor een audiopraatje bij Eric op bezoek.

Eenmaal aangekomen bij zijn adres stapte ik een zeer mooie woonkamer binnen, zie onderstaande foto. Zijn set speelde zachtjes warm, zodat ik niet gelijk een indruk kreeg van de geluidsweergave. Na een lekkere bak koffie en enkele audiofiele discussies was de tijd aangebroken om eens aandachtig naar zijn setup te luisteren. Ik had zelf enkele cd's meegenomen, maar was meer benieuwd naar de Audio Physic surround weergave, aangezien ik weinig van de stereoweergave kon verwachten.

Toen ik plaatsnam op de "sweetspot" viel mij gelijk op dat de luidsprekers optisch ver uit elkaar stonden. Eric legde uit dat de plaatsing van de Audio Physic Spark zeer nauw aankwam en dat hij middels een berekening van de website van Audio Physic op deze afstanden kwam. Hij gaf ook aan dat hij zeer lang bezig is geweest met de plaatsing en het indraaien.
Bij de eerste dvd die in de Pioneer 757Ai verdween, barstte het surroundgeweld los. Het was een DTS demo dvd en middels deze demo dvd kon je gelijk horen wat de set qua surround in huis had. Persoonlijk boeit mij surround niet echt, maar ik was behoorlijk onder de indruk van deze surroundweergave. Perfecte timing, loepzuiver en zeer realistische weergave. Het laag ging echt laag, maar het werd niet té....gewoon met de juiste proporties!
Ik herinner mij nog goed een demo van een Japans dorp dat werd belaagd met duizenden pijlen. Echt een super realistische weergave, ik had de neiging om achter de bank te duiken  ;D
Na deze DTS demo dvd speelde Eric nog enkele live dvd's af van o.a. BLØF, The Eagles, Rammstein, etc. Ik blijf het zeggen, maar het was echt ongelovelijk goed, je bekeek niet een live concert, maar je beleefde een live concert. De Audio Physic Spark verdwenen helemaal in de woonkamer en je luisterde echt naar muziek ipv naar een set luidsprekers! :D

Enfin, na het hele "surroundgeweld" deelde Eric ook mede dat hij zeer content was met de stereoweergave van zijn surroundset. Ik probeerde mij zelf zo transparant als mogelijk op te stellen en de surroundset te beoordelen op zijn stereoweergave. Ik had zelf ook een tijdje met een Marantz surroundset gespeeld, maar dat klonk op stereogebied echt helemaal niét!. Om toch zijn weergave goed te beoordelen begonnen wij met de cd's die ik zelf zeer goed ken en gebruik als referentie cd's bij het uitzoeken van componenten.
We begonnen met Dire Straits - you and your friend. Toen de cd verdween in de Pinoneer DVD757Ai (is optisch aangesloten, zodat de DAC's van de Rotel het werk doen) en Eric op play drukte, viel mijn mond open van verbazig....wow wat klonk dit goed zeg :o. De weergave was zeer realitisch te noemen met een zeer grote soundstage. De plaatsing was gewoon perfect te noemen mede als de diepte. Geen enkel detail ontbreekt er terwijl de weergave wel warm te noemen is. Warm is natuurlijk een vreemde benaming, een beter woord is wellicht emotie. Bij het gitaarstuk van dit nummer rond de 3 minuten hoorde je echt het trekken en natrillen van de snaren, heel goed weergegeven.
Een beetje bijgekomen van de schrik en natuurlijk de enthousiasme die volgde, gingen we verder met de cd van Katie Melua. Wederom zeer goed weergegeven. De stem stond helemaal los van het geheel en werd loepzuiver weergegeven door de Sparkjes.
Vele cd's volgden nog en het was heerlijk om zo muziek te luisteren  8)

Op de terugreis besefte ik mij dat mij vooroordeel helemaal verkeerd was. De Rotel surroud versterker die in stereomodus kan spelen, klonk beduidend beter dan de eerder beluisterde (wel goedkopere) stereoset van Rotel. Bijkomende pluspunten zijn dat Eric zijn luidspreker goed geplaatst heeft en de toch goede akoestiek in zijn luisterkamer. Het hoogpolige tapijt dempt zeer goed en dit merk je gelijk in de laagweergave. Zeer krachtig, laag en strak.
Dit was de eerste surroundset die zowel in surround als stereo voortreffelijk presteerde. Zo goed in stereo dat ik niet zou durven te concureren met mijn Primare I21 en CD21 ;D .

Eric, nogmaals bedankt voor het warme ontvangst en de verbluffende luister-ervaring :D




Kingpin

#1
Wow Stefan, dat heb je wel heel erg mooi verwoord  ;D.
Voordat we er erg in hadden was de 1e luistersessie al tot na middernacht, komt waarschijnlijk ook omdat we zo'n beetje dezelfde smaak qua muziek hebben en de cd's die jij had die had ik net weer niet (en andersom ook), dus dat was ook zeer leuk om te beluisteren.

Ik vond het in ieder geval zeer prettig kennis met je te hebben gemaakt. Ook je technische kennis gaf me al een indruk (waarschijnlijk ook door je achtergrond) dat je goed op de hoogte bent in dit vakgebied.
En een groot pluspunt vind ik dat je al een heleboel sets en speakers hebt gehoord zodat je weet waar je over praat (en niet ergens hebt gelezen  ;)).

Binnenkort een kleine update qua netsnoeren



Voor de geinteresseerden (schrijf ik dit zo goed  ;D) is hier een overzicht wat er staat.

Voorversterker/Processor: Rotel met daarnaast AP Spark


Eindversterker: Ceratec


CD/DVD speler: Pioneer DV-757Ai


Bekabeling is geheel bekabeld met XXL series van Oehlbach.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Je vergeet het belangrijkste, wat is het voor tapijt?

En waar is het Kingpin scherm :o?

Kingpin

Quote from: donaldk on September 23, 2007, 00:16:23
Je vergeet het belangrijkste, wat is het voor tapijt?
Bonaparte "Santana"

Quote
En waar is het Kingpin scherm :o?

Haha ja, zou je aan mijn naam wel denken ja  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

als ik dit zo lees van stefan durf ik a.s. vrijdag niet meer de surround aan te zetten. Maar ik zal het wel doen met jean michel jarre-concerts of china. Perfect opgenomen dts dvd.
Voor stereo ben ik niet bang, stefan blijft beweren dat mijn set zijn referentie is. Nu ik ben er al van overtuigd dat het nog veel beter kan.
Als alles goed gaat staat er a.s. vrijdag in ieder geval een een andere eindversterker waardoor er meer diepte in het geluidsbeeld is, wat naderhand nog verbetert gaat worden met een nieuwe voorversterker.

Een ding ben ik van overtuigd: jouw demping is in ieder geval beter, veel beter dan bij mij thuis.

En als ik het verslag zo lees; dan denk ik dat ik mijn idee over Rotel moet gaan bijstellen, ik dacht altijd dat Rotel nogal steriel/koud klonk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefan S.

#5
Quote from: frank2 on September 23, 2007, 18:29:07
Voor stereo ben ik niet bang, stefan blijft beweren dat mijn set zijn referentie is. Nu ik ben er al van overtuigd dat het nog veel beter kan.
Als

Absoluut Frank, echter praat je natuurlijk over twee verschillende niveaus met daarbijhorende prijskaartje. Het siert Eric dat zijn set echt op een zeer hoog niveau speelt en er nog steeds dropveters tussen zijn apparaten zitten. Luidsprekerkabel is "gewoon" een Oehlbach 4mm2. Daar anderen kapitalen uitgeven aan bekabeling, daar is Eric druk bezig met plaatsing. Ik ken de Audio Physic Spark echt op mijn duimpje en hoor dat Eric het maximale uit deze luidsprekertjes haalt.

Wij hebben veel zin om aanstaande vrijdag jouw setup te beluisteren. Ik ben zelf zeer benieuwd naar de verschillen met de nieuwe Belles t.o.v. de Marsh  :D

Kingpin

#6
Quote from: frank2 on September 23, 2007, 18:29:07
...Voor stereo ben ik niet bang, stefan blijft beweren dat mijn set zijn referentie is. Nu ik ben er al van overtuigd dat het nog veel beter kan.
Als alles goed gaat staat er a.s. vrijdag in ieder geval een een andere eindversterker waardoor er meer diepte in het geluidsbeeld is, wat naderhand nog verbetert gaat worden met een nieuwe voorversterker.
Dat geloof ik graag (we zullen het a.s. vrijdag weten  ;)), zou trouwens ook wat moois zijn met zo'n dure set en dan 'uitgespeeld' worden door een HT set  ;D

Quote
Een ding ben ik van overtuigd: jouw demping is in ieder geval beter, veel beter dan bij mij thuis.
Demping is inderdaad goed te noemen, geen resonerende dingen en het voordeel vindt ik dat ik geen reflecties van geluid heb aan de zijkanten.

Quote
En als ik het verslag zo lees; dan denk ik dat ik mijn idee over Rotel moet gaan bijstellen, ik dacht altijd dat Rotel nogal steriel/koud klonk.
Ik zou niet weten hoe een 'goedkopere' versterker met AP zich houdt, maar de combi Rotel/Ceratec speelt echt voortreffelijk.
In eerste instantie ging mijn voorkeur ook uit naar een goed HT en een goede balans in stereo.
Na lang zoeken kwam ik uiteindelijk op de 1098 die als een van de weinige apparaten bij stereo het totale circuit (center en surrounds) volledig uitschakelt zodat je eigenlijk een stereo (2 kanaals) versterker overhoud (en dat valt te horen, fysiek hoor je het omschakelen van de reedrelais).

Daarbij moet worden gezegt dat zowel de 1098 als de Ceratec echt overgedemensioneerde voedingen aan board hebben (incl. een soort netfiltering) waardoor het geluidsbeeld ook bij zeer lage volumes heel mooi overeind blijven staan.
Heel goed te horen dat bij lage volumes de druk in de bass gewoon aanwezig is. Het totaalbeeld gaat gewoon 1:1 mee met de volume.


Quote from: Stefan S. on September 23, 2007, 18:35:59
Absoluut Frank, echter praat je natuurlijk over twee verschillende niveaus met daarbijhorende prijskaartje. Het siert Eric dat zijn set echt op een zeer hoog niveau speelt en er nog steeds dropveters tussen zijn apparaten zitten. Luidsprekerkabel is "gewoon" een Oehlbach 4mm2. Daar anderen kapitalen uitgeven aan bekabeling, daar is Eric druk bezig met plaatsing. Ik ken de Audio Physic Spark echt op mijn duimpje en hoor dat Eric het maximale uit deze luidsprekertjes haalt.
Op dit moment denk ik echt dat ik qua geluid wel aan het maximale zit, en het is wel een sound waar ik van houd (en daar gaat het om).
Ook na diverse verschillende coaxen te hebben getest tegen mijn optische (van goedkoop tot duur) blijf ik (hoe gek het ook klinkt) bij mijn optische XXL Series interlink (het klinkt raar, ik weet het), deze geeft bij mijn set de meest neutrale weergave weer (of beter gezegd: muzikaler).

Quote
Wij hebben veel zin om aanstaande vrijdag jouw setup te beluisteren. Ik ben zelf zeer benieuwd naar de verschillen met de nieuwe Belles t.o.v. de Marsh  :D
Ik ben ook zeer benieuwd naar deze mega set  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Pfff ... de update van de netsnoeren koste me zowat m'n eindversterker  :o
Aangezien de powerswitch aan de achterkant zit en ik deze niet meer op "on" kan zetten als de eindversterker is geinstalleerd (kan er namelijk niet bij) moest ik deze op "on" laten staan bij het aansluiten van de stekker.

En daar ging het mis, waarschijnlijk door een piekspanning is een NTC weerstand (en zekering) kapot gegaan, gelukkig niets ernstig maar je schrikt wel ff.
De NTC weerstand zat gelukkig ook niet op de print maar is op de achterplaat gesoldeerd bij de ingang van de IEC connector, dus dat scheelde enorm.



Alles functioneerd weer en hoe!
Dynamiek blijft heel erg mooi behouden (zo niet beter (diepte)), wat me wel opvalt is dat ook overdag en bij net inschakelen van de versterker toch meer "warmte/dynamiek" aanwezig is dan bij de originele netsnoeren.
Na warmdraaien om een goed oordeel te kunnen vellen blijkt dat de "diepte" heel iets is toegenomen en dat in het laag de bass een tikkie beter uit de verf komt, mooi strak en toch een tikkie dieper.
En de plaatsing van instrumenten is toch net weer iets beter dan met de originele netsnoeren (kan ook mede door m'n nieuwe interlink komen).
Niet wereldschokkend, maar toch zeker een paar procent winst, en voor de rest staat het wel zeer mooi (esthetisch doet ook wat he  ).

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tiptop

Quote from: Kingpin on September 23, 2007, 11:41:00
Bonaparte "Santana"

Haha ja, zou je aan mijn naam wel denken ja  ;)

Ha, grappig, Ik krijg van de week de Bonaparte Solar voor de HT-zolder :D

Mooie versterker zie ik daar ook Kingpin. Ceratec kende ik nog niet als hifmerk. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Kingpin

Quote from: tiptop on October 29, 2007, 19:26:57
Ha, grappig, Ik krijg van de week de Bonaparte Solar voor de HT-zolder :D

Mooie versterker zie ik daar ook Kingpin. Ceratec kende ik nog niet als hifmerk. :)

Ceratec is ook niet echt bekend, volgens mij is de versterker ook zo'n beetje het enige echte high-end product wat ze ooit hebben gemaakt (wordt namelijk niet meer gemaakt).
Moet wel zeggen dat de service heel erg goed was. Het onderdeelte werd kostenloos met de luchtpost verstuurd  8)

Trouwens mooi tapijt die Solar, hoogpolig, staat altijd mooi en is een super aanwinst voor je geluid, je bassen worden er erg mooi strak van en het geluid dempt voortreffelijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tiptop

Kijk, precies waar ik naar zocht :D

Hoe vaker ik het er over heb de ongeduldiger ik word. Das nie goed denk. :P ;D Straks is de verwachting te groot en valt het weer tegen. :-\ Of niet 8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Kingpin

Even een kleine (nou ja kleine  ;D) update.
De oude sub is vervangen voor een Velodyne SPL-1500R (met SubDude), en deze bevalt zeer goed  8)



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Gisteren heb ik met mijn cd speler een bezoek aan Eric (kingpin) gebracht om in zijn set het verschil te kunnen beluisteren tussen een cd speler en dvd speler alles via dezelfde dac aangesloten.
Laat ik voorop stellen dat Kingpin zijn set zeer uitgewogen en homogeen heeft. (zoals stefan hierboven al beschreven heeft) De sound is goed zeker voor de prijsklasse van de speakers, eigenlijk meer dan goed. Hij wilde graag een cd speler bij zijn Rotel zetten omdat hij met de T+A musicserver en de dvd speler die hij ook als cd speler gebruikt geen verschil hoorde. Nadat de cd speler (BOW ZZ8) aangesloten was op de dac van de rotel konden we beiden vast stellen dat dat wel duidelijk verschil maakte. Er kwam meer dynamiek en het basgeluid was aanmerkelijk strakker.
Omdat zijn set zeer goed klinkt, heb ik 'm meteen gezegd dat de bottleneck in zijn geval de speakers zijn, gelukkig wist hij dat al, maar als hier een dancer mini 2 had gestaan was de set aanmerkelijk in sound verbeterd.
Zijn sound was wel tegen het klinische aan, maar ontzettend strak en zuiver. Eigenlijk nog weinig aan te verbeteren.

Het was bijzonder gezellig en de tijd vloog voorbij.
frank
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

nog even een kleine aanvulling: tweaken met andere kabels kan een verschil opleveren. Hoewel het nu goed klinkt. Het enige wat zeker veranderd dient te worden was de instelling van de sub. Deze klonk absoluut niet strak en ik geloof zonder ooit een andere velodyne gehoord te hebben dat dat beter afgesteld kan worden. Eric beaamde dat. Toen hij 'm even harder zette begon de sub eindelijk van het meer dreunende, doffe naar meer slam te gaan en werd "wakker" leek het wel  Eric gaat 'm binnenkort opnieuw afstellen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

#14
Heel goed verwoord Frank, met je conclusie ben ik helemaal eens.
Wist niet dat je hier al wat had geschreven, in m'n andere topic volgende op de luistersessie met de T+A had ik al het een en ander geschreven.
Inderdaad de sub moet even opnieuw ingeregeld worden, persoonlijk denk ik ook dat deze in verhouding (gain) echt te zacht staat en daardoor niet de "slam" kan geven op lage volumes (vaak is dat zo met versterkers die echt veel vermogen hebben (2000W rms  :o).
Gezien je reactie toen ik je een stukje DreamTheater liet horen op "live gevoel" om je indruk te geven waar een velo voor in staat is, zat het wel goed ;D
Mooi om je ook even te laten horen was ook dat stereo in een HT setup ook goed kan klinken.
Was zeker een leuke en leerzame avond en ga zeker wat met je input doen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Ik  ben er van overtuigd dat een goede HT set up ook goed in stereo kan klinken. Dat bewees deze avond wel en verder kan ik het zelf ook thuis beluisteren door alles via de cambridge audio surr, reciever te laten lopen, het geluid wordt anders maar is niet veel slechter. En dan heb ik het over een eenvoudige surr. reciever, de rotel van eric is wel een stukje beter dan mijn surr. reciever.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Nou dat de sub niet goed presteerde was geen wonder ... wat blijkt .. zoals je weet heb ik het "oog" van de sub afgeplakt omdat deze reageert op m'n afdstandbedieningen waardoor de fase en presets worden aangesproken van de sub  :unhappy:.
Ik haal dit weekend de grill eraf en wat blijkt ... het plakband (zwart) zat niet meer op het oog en lag ergens onderin ..... dus de sub stond volledig verkeerd afgesteld.

Heb nu de EQ van de sub nogmaals opnieuw ingeregeld met de mic en de fase goedgezet (was eigenlijk ook wel weer eens nodig) ... tjonge jonge wat een difference  ;D
Echt een wereld van verschil, de "slam" en snelheid is weer helemaal terug  :o .. toch goed dat zo af en toe eens iemand anders op bezoek krijgt en je set beoordeelt !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Graag gedaan, vond het erg gezellig en ik vind het zelf altijd erg prettig als ik eerlijk kan/mag zijn over wat ik vind, en dat kon bij jou.
Zie je graag een keer bij mij komen, heb nog een erg mooie dvd van loreena mcKennit, goed opgenomen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

#18
Quote from: frank2 on April  6, 2009, 21:18:56
Graag gedaan, vond het erg gezellig en ik vind het zelf altijd erg prettig als ik eerlijk kan/mag zijn over wat ik vind, en dat kon bij jou.
Zie je graag een keer bij mij komen, heb nog een erg mooie dvd van loreena mcKennit, goed opgenomen.
Binnenkort spreken we wat af, en inderdaad je meegenomen cd's waren geweldig !
Ben ook zeer benieuwd naar je nieuwe setup.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jvanhambelgium

Quote from: frank2 on April  2, 2009, 11:08:37
Ik  ben er van overtuigd dat een goede HT set up ook goed in stereo kan klinken. Dat bewees deze avond wel en verder kan ik het zelf ook thuis beluisteren door alles via de cambridge audio surr, reciever te laten lopen, het geluid wordt anders maar is niet veel slechter. En dan heb ik het over een eenvoudige surr. reciever, de rotel van eric is wel een stukje beter dan mijn surr. reciever.

Als jullie zo wat luistertesten doen, bij welke volumes doen jullie dat ? Spelen jullie eerder op gezellig niveau zodat je nog vlotjes tegen elkaar kan praten of gaat dit vlotjes > 100dB zodat je al wat luider moet beginnen praten tegen elkaar (of liplezen ;-))

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kingpin

Quote from: jvanhambelgium on April  7, 2009, 09:47:41
Als jullie zo wat luistertesten doen, bij welke volumes doen jullie dat ? Spelen jullie eerder op gezellig niveau zodat je nog vlotjes tegen elkaar kan praten of gaat dit vlotjes > 100dB zodat je al wat luider moet beginnen praten tegen elkaar (of liplezen ;-))
Beide (maar voornamelijk op normaal niveau dat je wel tegen elkaar kunt praten (wat meestal niet gebeurd als diegene aandachtig aan het luisteren is)) .. mooiste is dat mijn set geen hard volume nodig heeft om "beter" te gaan spelen, vaak heb je dit wel met wat grotere versterkers die meer vermogen vragen.
Goed te horen is ook dat het klankbeeld bij mij op laag niveau hetzelfde geeft als op een luider level.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

klopt, dit is bij thuis ook het geval. Een goede stereo of ht set hoeft niet hard te staan om mooi te gaan klinken, dit kan ook op normale luisterniveaus.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren