The Insane stereo set

Started by T_I, August 3, 2011, 14:46:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mtissink

#25
Quote from: T_I on August 16, 2011, 08:00:10
Eens kijken hoe instelbaar dat scherm is. (en of de cover art uit kan, om zo meer ruimte te maken voor grotere tekst)
Ja, dat kan!
Je kan kiezen voor alleen coverart, coverart met info, of alleen info.
De DAC van de Touch is echter vele malen beter dan die van de Classic!

Edit: Ik zie dat je al een chique dac hebt staan.. never mind! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T_I

Quote from: mtissink on August 16, 2011, 08:54:56Ja, dat kan!
Je kan kiezen voor alleen coverart, coverart met info, of alleen info.

Mooi, is het scherm ook afleesbaar van +- 4-5 meter met alleen info?

Quote from: mtissink on August 16, 2011, 08:54:56De DAC van de Touch is echter vele malen beter dan die van de Classic!

Edit: Ik zie dat je al een chique dac hebt staan.. never mind! :)

Yup, hij zou inderdaad aan de TEAC gaan.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

mtissink

Quote from: T_I on August 16, 2011, 09:06:05
Mooi, is het scherm ook afleesbaar van +- 4-5 meter met alleen info?
Niet geprobeerd, maar volgens mij niet.
Of dit bij de Squeezebox Classic het geval is weet ik ook niet.
Daarnaast is bij de classic op het allergrootste lettertype weer het nadeel dat alles loopt te scrollen. (wel uitzetbaar, maar dan zie je maar een paar tekens)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Joris1971

#28
Man, wat een drukke, volgepropte ruimte zeg, ik krijg al rillingen als ik het zie...

T_I

#29
Ach, ik luister toch met de ogen dicht (of lees een boek), dus dan zie je er niets van. De poefen zijn echter wel een verbetering, een vollere muur vind ik niet erg, maar dan ook de vloer ervoor vol wordt mij iets te druk. (Mar ach, een dergelijke opstelling heb ik al jaren gehad, altijd een te klein huis voor m'n spullen tot dit huis. (Nu heb ik de ruimte om de spullen permanent op te stellen :D ) Als ik sommige hele steriele opstellingen bekijk krijg ik weer de kriebels, alsof er in het huis niet geleefd mag worden.

Vandaag zijn de speakers links-rechts omgewisseld, zodat de baspoorten naar buiten gericht zijn. Morgen eens rustig luisteren onder het genot van een bakkie :coffee:. Vandaag staan ze echter nog even wat meer naar de muur, er moet een partij visite in passen vanmiddag en vanavond. ;)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

Zo, verjaardag weer gehad. het liep even iets anders dan gepland, de jongste aanwinst in de kattenfamilie, Kiara, heeft een ingreep nodig, die ze komende donderdag gaat krijgen. Hierdoor had ik al m'n wensen voor een Squeezebox naar beneden bijgesteld en een V2 gekocht voor een paar tientjes en besloten om de rest van het verjaardagsgeld dat ik hoopte vangen te gebruiken voor de ingreep van de kleine viervoeter. Hierdoor heb ik helaas deze Royal Jade kabel van Van den Hull, die J-B voor me gereserveerd had, moeten laten schieten. Ik luister liever met die kleine op schoot naar de bestaande speakerkabels dan alleen naar de nieuwe.

Toen m'n schoonouders dat hoorde hebben ze me een klein extra'tje toegezegd en die is vandaag op de bus gegaan. Er komt toch een Squeezebox Classic. Niet geheel gepland, maar ik ben er erg blij mee. Dan kan ik ze vergelijken en de V2 in de garage gebruiken. Door 2 maanden ziek zijn schuiven er een aantal klussen aan auto's door naar een periode waarin het wat te koud is om buiten te klussen. Dan heb ik in de garage ook muziek, dus de oude komt wel goed terecht. (al had ik 'm eigenlijk al aan de Teac gepland)

Nu is het wachten op de postbezorgers...

Oh, gisteren, na het feestje, de linker en rechte Final gewisseld zodat de baspoorten inderdaad naar buiten gericht zijn. De bas is iets minder (miniem), maar genoeg om niet meer te overheersen. De bas is er nu gewoon, meer niet, zoals het hoort dus.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

De dame is vandaag onder het mes geweest. Alles gaat goed met d'r. Volgende week op controle om te kijken of het herstel goed gaat. Dat is in elk geval goed nieuws.

Met de stereo gaat het ook goed, de Squeezebox classic is gisteren bezorgd en ik moet toegeven dat ik zeer verrast was m.b.t. de geluidskwaliteit. Ik hoor nauwelijks verschil met de Sony, met de Sony aan de TEAC via optisch en de SB via VdHul first (coax dus). Zelfs mijn referentie cd heeft niet echt verschillen naar boven gebracht in de 1e luistersessie. Ik neig er naar de SB iets minder open te vinden, het hoog iets scherper en de bas iets wolliger, maar dat was allemaal te subtiel om er zeker van te zijn.

Nu ben ik wel erg benieuwd naar de geluidskwaliteit van de V2, na aansluiten op de TEAC DAC. Als het meezit komt die vrijdag. Niet dat ik verwacht 'm in de woonkamer te gaan gebruiken, maar nieuwsgierig ben ik wel. Heel misschien komt ie niet in de garage, maar op de slaapkamer, afhankelijk van de bruikbaarheid van het wifi signaal daar. (er zitten 2 gewapend betonnen vloeren en 1 muur tussen de wifi router en de slaapkamer)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Peerless Monster

Quote from: T_I on August 25, 2011, 17:59:00
De dame is vandaag onder het mes geweest. Alles gaat goed met d'r. Volgende week op controle om te kijken of het herstel goed gaat. Dat is in elk geval goed nieuws.

Met de stereo gaat het ook goed, de Squeezebox classic is gisteren bezorgd en ik moet toegeven dat ik zeer verrast was m.b.t. de geluidskwaliteit. Ik hoor nauwelijks verschil met de Sony, met de Sony aan de TEAC via optisch en de SB via VdHul first (coax dus). Zelfs mijn referentie cd heeft niet echt verschillen naar boven gebracht in de 1e luistersessie. Ik neig er naar de SB iets minder open te vinden, het hoog iets scherper en de bas iets wolliger, maar dat was allemaal te subtiel om er zeker van te zijn.

Nu ben ik wel erg benieuwd naar de geluidskwaliteit van de V2, na aansluiten op de TEAC DAC. Als het meezit komt die vrijdag. Niet dat ik verwacht 'm in de woonkamer te gaan gebruiken, maar nieuwsgierig ben ik wel. Heel misschien komt ie niet in de garage, maar op de slaapkamer, afhankelijk van de bruikbaarheid van het wifi signaal daar. (er zitten 2 gewapend betonnen vloeren en 1 muur tussen de wifi router en de slaapkamer)

Goed om te lezen dat je huisdier het in ieder geval niet hoeft af te leggen tegen een nieuw kabeltje!
Ik hoop dat je nog lang van elkaar mag genieten ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

T_I

Quote from: Peerless Monster on August 25, 2011, 20:08:28Goed om te lezen dat je huisdier het in ieder geval niet hoeft af te leggen tegen een nieuw kabeltje!
Ik hoop dat je nog lang van elkaar mag genieten ;)

Gaat wel lukken, was een onverwachte tegenvaller, maar die schijnen bij het leven te horen, net als onverwachte meevallers.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Peerless Monster

Quote from: T_I on August 25, 2011, 21:07:26
Gaat wel lukken, was een onverwachte tegenvaller, maar die schijnen bij het leven te horen, net als onverwachte meevallers.

Die heb je ook wel eens ;)
ZO kreeg ik gisteren onverwacht, omdat mijn iphone kapot was laatst, na 2 weken in reparatie een nieuwe iphone opgestuurd.
5 minuten duurde het terugzetten van de backup en klaar is kees ;).
Een onverwachte meevaller die ik echt nog nooit zo heb meegemaakt...
Geniet van je kat ;) Ik kan het helaas niet, aangezien ik allergisch ben ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

T_I

Tja, met een allergie wordt het lastig genieten van een kat. Geniet dan maar van de iphone. ;)

Vandaag is de andere squeezebox binnengekomen en die doet het prima, alleen wat slechter met FLAC. Verder zoeken geeft aan dat het niet de v2 maar de v1 is. Kleine tegenvaller, maar ik moet toegeven dat ie met mp3's net iets wolliger in de bas klinkt. Grootste nadeel van de v1 is dat ik nu een netwerkkabel naar de garage zal moeten trekken om 'm aan te sluiten, maar dat gaat wel lukken. Vanavond even luisteren en kijken of ik een goede vergelijking kan opzetten. Gelukkig kan je ze in sync laten lopen, dus kan je makkelijk vergelijken. (ware het niet dat ik voor de wissel op de DAC moet lopen :dry:)

Verder lijken er geen complicaties te zijn bij de ingreep bij de kleine... met een beetje geluk...
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

#36
Quote from: T_I on August 26, 2011, 17:24:49Verder lijken er geen complicaties te zijn bij de ingreep bij de kleine... met een beetje geluk...

En we hebben een beetje geluk. Geen complicaties, dus nog beetje budget over... :pompom:

Ik ben heel erg benieuwd hoe de Van den Hul kabels klinken. (en of dat bi-wire verhaal hier wat is samen met de Ixos'en die er nu aan hangen en welke het best voor het laag en, en, en...  ;D ) Yeah, ik heb weer wat te testen, luisteren, vergelijken enzo.

Wat dat betreft, gisteren de Squeezebox v1 eens aangesloten met een Van den Hul First op de 2e coax aansluiting van de TEAC DAC en Psychometry van Anne Clark (320kb mp3) aangezet om te vergelijken. Ik moet toegeven dat ik zere tevreden ben over de kwaliteit van deze mp3's, er goed, sprankelend, al is de contrabas soms wat te 'boemend' als ie erg laag komt, maar dat kan ook aan de speakers/kabels liggen.

Dat de muziek me het meeste opviel zegt wat over het verschil tussen de v1 en de classic op de TEAC. Ik kan niet echt duidelijk aangeven waarom ik de classic iets lekkerder vind klinken, iets rustiger in het hoog en laag, maar het verschil is minimaal. Ik heb enkele nummers meerdere keren op beide moeten luisteren, hard op zoek naar verschillen om er een paar te kunnen vinden. Het verschil is te klein om puur op geluid (in mijn set) te kunnen zeggen dat de gigantische vraag naar de classic t.o.v. de oudere gerechtvaardigd is. Dit is natuurlijk wel met een externe DAC, ik geloof graag dat de interne DAC van de classic vele malen beter is, maar dat zou ie qua specs ook moeten zijn.
Wat ik wel jammer vind is dat het v1 is, niet de v2. Als iemand die eens zou willen doneren (einde budget) zou het leuk zijn, daar ik het design van de v1 eigenlijk leuker vind, maar het af kunnen spelen van FLAC wel cruciaal vind voor de woonkamer.

Overigens is het handig dat je de Squeezeboxen kan synchroniseren met elkaar, zodat ze beide het zelfde spelen. Wat tijdens de test wel lastig was, was het feit dat ze beide naar dezelfde IR codes luisteren en ze ook beide uitvoeren. Nummers navigeren e.d. gaat dan ineens per 2, daar beide apparaten er 1 verder of terug gaan... (wat op te lossen is door de classic opzij te draaien :blush:)

Weer leuk gespeeld met de set en m'n vrouw ook nog uit kunnen leggen hoe ze de Classic, via de squeezeboxserver, kan bedienen. Kan ze ook d'r eigen muziek luisteren. Hiervoor was het te lastig, veel te veel apparaten om aan te zetten voor ze iets kan, maar gisteren heeft ze er al leuk mee gespeeld.

Edit: Met het neuzen in de audio instellingen voor de v1 zie ik net dat je bass en treble kan instellen en dat beide op maximaal stonden. Iets zegt me dat dat het verschil was. Misschien ga ik nog eens testen, misschien niet. Ik zie wel. Met de instelling was het verschil al zo klein dat ik niet weet of ik nog zo'n sessie doe of dat ie meteen naar de garage gaat. Daar staat toch een standaard huis-tuin-keuken-studentenkamer setje uit de jaren 80, dus het verschil zal ik daar zeker niet horen.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Peerless Monster

Quote from: T_I on August 27, 2011, 08:50:08
En we hebben een beetje geluk. Geen complicaties, dus nog beetje budget over... :pompom:

Ik ben heel erg benieuwd hoe de Van den Hul kabels klinken. (en of dat bi-wire verhaal hier wat is samen met de Ixos'en die er nu aan hangen en welke het best voor het laag en, en, en...  ;D ) Yeah, ik heb weer wat te testen, luisteren, vergelijken enzo.

Wat dat betreft, gisteren de Squeezebox v1 eens aangesloten met een Van den Hul First op de 2e coax aansluiting van de TEAC DAC en Psychometry van Anne Clark (320kb mp3) aangezet om te vergelijken. Ik moet toegeven dat ik zere tevreden ben over de kwaliteit van deze mp3's, er goed, sprankelend, al is de contrabas soms wat te 'boemend' als ie erg laag komt, maar dat kan ook aan de speakers/kabels liggen.

Dat de muziek me het meeste opviel zegt wat over het verschil tussen de v1 en de classic op de TEAC. Ik kan niet echt duidelijk aangeven waarom ik de classic iets lekkerder vind klinken, iets rustiger in het hoog en laag, maar het verschil is minimaal. Ik heb enkele nummers meerdere keren op beide moeten luisteren, hard op zoek naar verschillen om er een paar te kunnen vinden. Het verschil is te klein om puur op geluid (in mijn set) te kunnen zeggen dat de gigantische vraag naar de classic t.o.v. de oudere gerechtvaardigd is. Dit is natuurlijk wel met een externe DAC, ik geloof graag dat de interne DAC van de classic vele malen beter is, maar dat zou ie qua specs ook moeten zijn.
Wat ik wel jammer vind is dat het v1 is, niet de v2. Als iemand die eens zou willen doneren (einde budget) zou het leuk zijn, daar ik het design van de v1 eigenlijk leuker vind, maar het af kunnen spelen van FLAC wel cruciaal vind voor de woonkamer.

Overigens is het handig dat je de Squeezeboxen kan synchroniseren met elkaar, zodat ze beide het zelfde spelen. Wat tijdens de test wel lastig was, was het feit dat ze beide naar dezelfde IR codes luisteren en ze ook beide uitvoeren. Nummers navigeren e.d. gaat dan ineens per 2, daar beide apparaten er 1 verder of terug gaan... (wat op te lossen is door de classic opzij te draaien :blush:)

Weer leuk gespeeld met de set en m'n vrouw ook nog uit kunnen leggen hoe ze de Classic, via de squeezeboxserver, kan bedienen. Kan ze ook d'r eigen muziek luisteren. Hiervoor was het te lastig, veel te veel apparaten om aan te zetten voor ze iets kan, maar gisteren heeft ze er al leuk mee gespeeld.

Edit: Met het neuzen in de audio instellingen voor de v1 zie ik net dat je bass en treble kan instellen en dat beide op maximaal stonden. Iets zegt me dat dat het verschil was. Misschien ga ik nog eens testen, misschien niet. Ik zie wel. Met de instelling was het verschil al zo klein dat ik niet weet of ik nog zo'n sessie doe of dat ie meteen naar de garage gaat. Daar staat toch een standaard huis-tuin-keuken-studentenkamer setje uit de jaren 80, dus het verschil zal ik daar zeker niet horen.

Zie je! ;D

Ook door positief te blijven bekomen dit soort dingen je ook toe! ;D
Toppie! Vooral voor het beestje.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

T_I

Quote from: Peerless Monster on August 27, 2011, 09:24:46Zie je! ;D

Ook door positief te blijven bekomen dit soort dingen je ook toe! ;D
Toppie! Vooral voor het beestje.

Best wel, de kleine is al flink aan het donderjagen in huis, dus dat gaat goed komen met d'r. Nu maar hopen dat ze niet in de speakers gaat klimmen of aan de kabels gaat knagen nu ze aan het wisselen is.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

#39
Hmmm, het donderjagen was dus niet goed. medam zit nu even opgesloten in een bench, in rompertje en met kap, om d'r rustig te laten genezen. De buitenste hechtingen waren los gekomen.



De speakers staan aan de kant, dus de binnengekomen VdHull Royal Jade heb ik nog niet uitgebreid kunnen beluisteren, maar de Finals zijn nu bi-wired aangesloten met de Ixos op laag en de VdHul op  midden/hoog. Ik heb het idee dat zelfs met de minder ideale opstelling nu, het geluid als beter is in zowel hoog als laag. Het geheel is rustiger. Grote kans dat het laag nadelig beinvloed werd door de doorlus kabels. (simpel 2.5mm koper)

Medam mag eerst beter worden, daarna gaan we eens rustig luisteren. (met d'r op schoot, ze is nu aan het studeren voor schootkat, anders mag ze de bench niet uit)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

#40
Nou, dat waren spannende maanden. Niet zo zeer de laatste maanden van 2011, weinig gebeurt, maar begin 2012 was het feest, 1 kat aangevallen door een tafelpoot, laatste kootje van d'r staart geraakt, dus er moest geamputeerd worden. Gelukkig was dat beperkt te houden tot de laatste 5 kootjes. Daarna vrouw ziek, NHL variant van kanker, maar die herstelt ook weer. In die tijd veel TV gehangen, TLC, nieuwe zender, maar van de discovery groep, dus na een tijdje heb je ook alles gezien en gaan ze herhalen.

Met het ontvangen van het vakantiegeld is er stiekem toch weer een kleine investering gedaan in de set. Bij het vinden van wat ruimte en het vinden van een Emtec mediaplayer bij de Aldi voor 40,= heb ik even gewacht tot de centen ook echt op de rekening stonden. De speler leek me een goede vervanger voor de Denon 2800 (niet kwalitatief, maar wel werkend, dit i.t.t. de Denon), de Xbox (herriebak als je 'm gebruikt vanwege die fan) en de panasonic dvd recorder (gekocht als speler omdat de Denon stuk was) Natuurlijk waren ze net die week uitverkocht. (laatste was 3 dagen eerder verkocht)

Na wat tips voor een bruikbare nieuwe < 100 euro (is maar video en gezien de omstandigheden weinig budget voor over) kreeg ik van een vriend (die net op het forum is, welkom) de tip voor de Popcorn Hour A-110 die cine(d)rama te koop had. Die is afgelopen zaterdag ontvangen en natuurlijk meteen aangesloten. De bestaande media speelt ie prima af, dus dat was ook meteen de aanleiding tot een kleine verbouwing in de stereo. Niet in de laatste plaats omdat er veel spul tussen stond dat niet gebruikt werd en het video deel was wel erg creatief geknoopt met 5 apparaten met scart en maar 3 aansluitingen op de tv. De TV is uit 2006, aangeschaft vanwege het mooie beeld, een 42" plasma van LG)

Verwijderd is:


  • Denon 2800 (stuk, rechtstreeks met scart aangesloten)
  • JVC Video (niet in gebruik, anders dan als doorgeefluik naar de TV boven... die vorig jaar verkocht is en als scart knooppunt, via dreambox 2e aansluiting aangesloten)
  • Xbox (herrie ding en daarom nauwelijks in gebruik, aangesloten via scart splitter op ingang van JVC video)

Verplaatst is:


  • Pioneer CLD-2950 (van onder de Revox naar plek van de Denon, was aangesloten via scart splitter op JVC, nu rechtstreefs op TV)
  • Panasonic DVD recorder (van boven de JVC Video naar op de Pioneer, met s-video aangesloten, twijfel aan overstap naar scart, er is nu een aansluiting vrij ;) )

Nieuw aangesloten is:


  • Popcorn Hour A-110 (onder de Sony cd speler geplaatst, past er net onder, rechtstreeks met HDMI (oude aansluiting van een Hitecker) aangesloten)

Dus naast ruimtelijk is er ook aansluit technisch veel verbeterd. Van 5 Scart apparaten terug naar 2. Al dat knoopwerk zal de beeldkwaliteit vast niet verbeterd hebben. Daarnaast blijkt m'n oude TV (pre HD Ready) volgens de Popcorn Hour 1080i op 60Hz aan te kunnen. Dan heb ik beeld en bij 1080p niet. Voor dat 'oude' beestje helemaal niet slecht.

Het was nog wel even spannend, handleidingen lezen is niet m'n sterkste punt, maar bij het niet hebben van beeld is de bediening van de Popcorn wel lastig. (maar er is aan gedacht, dat scheelt)

Nu maar eens wat HD materiaal zien te vangen en kijken of ik verschil zie. Heeft iemand nog een goede top voor een goede, gratis, HD demo image/avi/whatever? Dan kunnen we even kijken of we het verschil in resolutie zien. (en ook of de 100 Mbit verbinding dit trekt... zo niet wordt het een spare disk erin schuiven)

Ik zit nog wel te denken aan het vervangen van de Sony ES tuner die nu in de setup staat. Echt grandioos is ie niet en het rechter kanaal is iets zachter dan links. Ik heb nog een oude Sony staan met analoge schaal/bediening. Die vond ik altijd erg goed klinken. Eens vergelijken. Anders eens kijken of ik iemand blij kan maken mat de JVC in ruil voor een Onkyo tuner.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Bas Akkerman

Je hebt het over een 100mbit-aansluiting, dus je kunt van Internet streamen? Dan zou je eens een Quicktimetrailer kunnen proberen als de Popcorn dat ondersteunt. Vind ik altijd wel mooie kwaliteit en het is gratis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

T_I

Quote from: Bas Akkerman on May 28, 2012, 10:11:50
Je hebt het over een 100mbit-aansluiting, dus je kunt van Internet streamen? Dan zou je eens een Quicktimetrailer kunnen proberen als de Popcorn dat ondersteunt. Vind ik altijd wel mooie kwaliteit en het is gratis.

Nop, ik heb maar 15 Mbit adsl (effectief). De 100 Mbit is van het apparaat zelf. (rest van het netwerk is GB)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Bas Akkerman

Quote from: T_I on May 28, 2012, 11:42:35
Nop, ik heb maar 15 Mbit adsl (effectief). De 100 Mbit is van het apparaat zelf. (rest van het netwerk is GB)
Ah, ok. Dacht dat je er misschien ook mee kon streamen van Internet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

T_I

Zal vast kunnen met zo'n popcorn, maar ik heb die behoefte niet. We kijken zo weinig TV, dat dat niet interessant is. Met internet via de kabel zou dat kunnen (glasvezel is er hier nog lang niet), maar dan verdrievoudigen m'n huidige internetkosten omdat daar ook tv bij moet (en de baas dan maar de helft betaald ipv nu alles)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Bas Akkerman

Ik reageerde alleen op deze zin:
"Nu maar eens wat HD materiaal zien te vangen en kijken of ik verschil zie. Heeft iemand nog een goede top voor een goede, gratis, HD demo image/avi/whatever? Dan kunnen we even kijken of we het verschil in resolutie zien. (en ook of de 100 Mbit verbinding dit trekt... zo niet wordt het een spare disk erin schuiven)". Vandaar mijn optie voor Quicktime, maar natuurlijk moet je er geen hele toeren mee uit gaan halen.

Heb je nog veel plezier van je Finals?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

T_I

Quote from: Bas Akkerman on May 28, 2012, 13:45:49Heb je nog veel plezier van je Finals?

Zeker, al moet ik ze wel weer een keer uitzuigen en voor de winter vast weer een keer onder de douche mikken. Met alles wat er nu speelt komt er zelfs nog minder van het huishouden. (en daarvoor vroeg ik me al af of dat nog kon :eh: )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Bas Akkerman

Quote from: T_I on May 28, 2012, 14:26:17
Zeker, al moet ik ze wel weer een keer uitzuigen en voor de winter vast weer een keer onder de douche mikken. Met alles wat er nu speelt komt er zelfs nog minder van het huishouden. (en daarvoor vroeg ik me al af of dat nog kon :eh: )
Grappig om te horen, het uitzuigen en wassen van luidsprekers. ;)
Ja, dat soort zaken gaan dan op de achtergrond verdwijnen. Terwijl als je het niet doet dat ook weer een minder fijn en onrustig gevoel kan geven. En kan iemand jullie daar bij helpen? Of word ik nu wat te persoonlijk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

T_I

Vast, maar we ergeren ons er niet zo snel aan, dat scheelt. (en ik ken m'n vrouw, die gaat dan vast schoonmaken voor de schoonmakster oid komt, werkt ook...)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

John Wx

Ik keek even op je site omdat jij grote verschillen nuances etc. in dat topic

Maar wat heerlijk zo je set in een huis waar geleefd word
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.