10 mei en 11 mei Forum update SMF 1.1.x --> SMF 2.0, forum offline.

Started by Jeroen de Waal, July 14, 2011, 16:06:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Mooi hoor. Staat het beschikbaar maken van tapatalk op de nawerklijst? Mijn tapatalk geeft aan dat eea niet beschikbaar is.

Bedankt voor al het harde werk achter de schermen, is altijd meer werk dan het lijkt!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joris1971

Ik heb toch wat probleempjes Jeroen, het is af en toe wat traag bij het starten van de site...

Alex Groningen

Eerste indruk hier is dat het forum er zo erg leuk uitziet.
Al is het voormezelf en zo te lezen ook voor anderen wel eerst even wennen.

Dirk

Quote from: Alex Groningen on May 12, 2012, 08:18:37
Eerste indruk hier is dat het forum er zo erg leuk uitziet.
Al is het voormezelf en zo te lezen ook voor anderen wel eerst even wennen.
die 2 dagen was meer wennen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

peterrr

Strak hoor!

Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe e.a zich verhoudt in het gebruik.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Jeroen de Waal

Quote from: rovinggecko on May 12, 2012, 08:09:41
Mooi hoor. Staat het beschikbaar maken van tapatalk op de nawerklijst? Mijn tapatalk geeft aan dat eea niet beschikbaar is.

Bedankt voor al het harde werk achter de schermen, is altijd meer werk dan het lijkt!

Tapatalk moet nu weer prima werken!


Jeroen.

BarcoCRT

Echt snel laden de pagina's niet, maar misschien was dat ook niet het doel.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Xander32

Ik heb het idee dat ik nu kijk naar een oude versie van het HT-forum ... zoals ik die ken van een aantal jaren terug ... Klopt dat of heb ik iets niet goed staan betreft instellingen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jeroen de Waal

Even een reactie mbt de snelheid.

De upgrade had niet als voornaamste doel dat de snelheid enorm zou verbeteren. De upgrade was nodig vanwege de nieuwe mogelijkheden van de software en de betere beveiligingsstructuur.
De traagheid blijven we monitoren. We kunnen nu iig uitsluiten dat het aan de forumsoftware ligt, gezien ik de gehele installatie vanaf begin heb uitgevoerd en niet een "eenvoudige" update heb gedaan.


Jeroen.

modde239

Ik moet zeggen dat ik het minder overzichtelijk vind geworden en de vorige versie rustiger en prettiger vond lezen.....

Zymotic

Quote from: modde239 on May 12, 2012, 08:43:22
Ik moet zeggen dat ik het minder overzichtelijk vind geworden en de vorige versie rustiger en prettiger vond lezen.....

Heb ik ook, maar misschien een kwestie van wennen.

rovinggecko

Quote from: Jeroen de Waal on May 12, 2012, 08:31:39
Tapatalk moet nu weer prima werken!


Jeroen.

Helemaal top, werkt weer! Thanks
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

johnhifi

Quote from: modde239 on May 12, 2012, 08:43:22
Ik moet zeggen dat ik het minder overzichtelijk vind geworden en de vorige versie rustiger en prettiger vond lezen.....

Dit dus..
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Mazzie

Quote from: modde239 on May 12, 2012, 08:43:22
Ik moet zeggen dat ik het minder overzichtelijk vind geworden en de vorige versie rustiger en prettiger vond lezen.....
Klopt. Met name de board index (voorbeeldje: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=94.0 ). 't Staat echt boordevol informatie tussen de topictitels door. Dat hele "Started by <naam>" mag imo naar een aparte kolom (zoals het eerst ook was). Kleine fix in je template en het oogt al enorm veel rustiger.

Verder vind ik de signatures echt over-the-top groot. Maar dat is het altijd al geweest. Veel posts bestaan uit meer signaturetekst dan echte inhoud. En wat is er nou belangrijker? Zeker als 1 persoon met vaak reageert in 1 topic dan heb je heel veel repeterende tekst die niets toevoegt aan het topic. Slechte zaak vind ik, maar dat zal iets persoonlijk zijn :)

Ik heb jarenlang zelf een groot SMF forum in beheer gehad en 't werkt op zich prima (zeker met goede caching) maar de lay-out is niet gericht op de inhoud van de posts. Dat is raar voor een forum vind ik persoonlijk :) Ik heb in dat betreffende forum destijds dan ook alle overbodige meuk eruit gehaald of minder opvallend. Voorbeelden: de optie om je subject bij elke post aan te kunnen passen. Of het message icon: wat moet je ermee!? En wie gebruikt het uberhaupt?

Afijn, ik zal weer vanaf een afstandje gaan lurken ;) Maar just my 2 cents!

J.A.F._Doorhof

Ik vind het een stuk rustiger en overzichtelijker.... verschilt dus per persoon.
Is alleen even wennen, maar goed wij zien dit al 2 dagen en ik heb een ander forum wat er al een maand of 2 op draait.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

Veel frisser, strakker...en hier SNELLER  ;)

Had wel even 2 dagen ontwenningsverschijnselen  :D

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

blue-eyes

Laten we met zijn allen afspreken dat jullie ons wat tijd geven om zaken aan te passen. De upgrade is een, maar het finetunen begint nu.
Laten we ook met zijn allen afspreken dat we er gaan wennen in plaats een negatieve reactie te geven.


Veranderingen staan we voor open, maar wel constructief en onderbouwd. En ook dat gaan we gecontroleerd doen, tzt.

We zijn als admins ook bezig zaken te bekijken, te controleren en noem maar op.


p.s. In je profiel instellingen kan je de lay-out aanpassen, klein tipje ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen de Waal

Quote from: Mazzie on May 12, 2012, 09:05:54
Verder vind ik de signatures echt over-the-top groot. Maar dat is het altijd al geweest. Veel posts bestaan uit meer signaturetekst dan echte inhoud. En wat is er nou belangrijker? Zeker als 1 persoon met vaak reageert in 1 topic dan heb je heel veel repeterende tekst die niets toevoegt aan het topic. Slechte zaak vind ik, maar dat zal iets persoonlijk zijn :)

Signatures hebben vanaf nu een restrictie. Max 5 regels en/of een afbeelding van 55px hoog. Dit geld echter voor nieuwe sign.
Er wordt nog een datum aangekondigd wanneer deze regel voor iedereen wordt ingevoerd.


Jeroen.

Mazzie

Quote from: Blue-Eyes on May 12, 2012, 09:11:12
Laten we met zijn allen afspreken dat jullie ons wat tijd geven om zaken aan te passen. De upgrade is een, maar het finetunen begint nu.
Laten we ook met zijn allen afspreken dat we er gaan wennen in plaats een negatieve reactie te geven.
Voor mij is het nooit gaan wennen die SMF lay-out, vandaar mijn onderbouwde opmerkingen ook ;) Verder is het niet mijn forum, dus ik follow the leader wel! Ik ben alleen van mening dat inhoud altijd belangrijker is dan opsmuk. En bij SMF heb ik vaak het idee dat zij het andersom zien :)

Succes met het finetunen! Dat duurt altijd langer dan het upgraden zelf.

@Jeroen: Kijk, dat scheelt al :) Well done!

blue-eyes

Quote from: Mazzie on May 12, 2012, 09:16:25
Voor mij is het nooit gaan wennen die SMF lay-out, vandaar mijn onderbouwde opmerkingen ook ;) Verder is het niet mijn forum, dus ik follow the leader wel! Ik ben alleen van mening dat inhoud altijd belangrijker is dan opsmuk. En bij SMF heb ik vaak het idee dat zij het andersom zien :)

Succes met het finetunen! Dat duurt altijd langer dan het upgraden zelf.

@Jeroen: Kijk, dat scheelt al :) Well done!

Ik doelde niet sec op je stukje, daar zat idd onderbouwing onder. Maar generiek.

Het is zo gemakkelijk na 1 uur dingen te gaan roepen........ Vind ik een beetje jammer tov het vele werk van Jeroen die zich 2 dagen heeft moeten opsluiten en dat doet voor de leden.
En dan is het jammer dat mensen geen dank je wel tegen hem zeggen, maar alleen dat ze het niets vinden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Ik voorspelde eigenlijk al dat opmerking 1-2 een negatieve zou zijn :D
Het is blijkbaar tegenwoordig hoe mensen in elkaar zitten jammer genoeg, meteen er op zonder eerst te proberen te wennen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

Inderdaad, Jeroen heeft TOP werk verricht en dat geheel vrijwillig zodat jullie een mooi forum hebben, een dankjewel zou inderdaad meer op zijn plaats zijn dan alleen maar commentaar te geven zonder onderbouwing.

Het forum is nu fris, is 2012, dus laten we het positief bekijken en er aan wennen met z'n allen (verandering is ook nooit leuk)!

Het logo word overigens ook nog wat aan gedaan maar dat volgt nog  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mikekiwi

Verandering is altijd wennen, over 3 weken weet niemand meer hoe het "oude forum" eruitzag. Finetunen komt niet als eerste qua prio, maar gaat o zo veel tijd kosten uiteindelijk. Dank aan iedereen voor de gedane werkzaamheden, ik ben heel blij dat ik weer kan gaan lezen hier!

Martinus

Willen jullie dit NOOIT weer doen.....


... Ik heb jullie gemist  ;D
............