Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

papaleo

Die kost geloof ik 3x zoveel als de Lyngdorf.... :o
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Emotiva RMC-1 lijkt zeker mooi op papier en die krijgt nog een mooie concurrent als 12 kanalen genoeg is, dat is de Acurus Muse http://www.acurusav.com/muse-specifications/

Het inmeet systeem wat hun beschikbaar gaan stellen moet nog een stap verder gaan met 4 microfoons tegelijk metingen uitvoeren om de bubble nog mooier te krijgen. Adviesprijs is $6000 dus niet ver van de RMC-1 af.

Zou het even afwachten wat de gebruikerservaringen gaan doen van beide.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

#1302
Mmm...de 'Muse' kon deze van Acurus nog niet...

Dan gaat deze 'Muse' wbt roomcorrectie verder dan een ACT 4 want deze veel duurdere ACT 4 heeft helemaal geen inmeet systeem daar moet je het nog met meetlint en db meter doen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Ja klopt dat is een beperking van de ACT4 maar deze krijgt de uitbreiding ook, het is een losse kit zeg maar.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

scoc

Quote from: Teejoo on October 12, 2018, 18:45:43
dan zou ik denk ik toch voor de Trinnov gaan 😊

Maar ik zou idd eens bij BB&G een Arcam vragen om het verschil te ervaren. Ik vind vooral de tonale afstemming  tussen de speakers erg goed bij Dirac.
Waarom Trinnov? Is een stuk meer afstelling en inregelen dan Roomperfect en ook duurder. Ben niet zeker dat Trinnov sowieso beter is dan Roomperfect.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

blue-eyes

Het toeval wil dat Bjorn en Garmt Trinov verkopen, maar ook een demo model met korting hebben staan :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Masterkale

Hallo Leo,

Kom anders eens bij mij luisteren ;) ik woon in Zoetermeer dus dat is om de hoek bij je.


Ik had ooit een pro Audyssey set, met audyssey is er 1 ding. Je krijgt het nooit goed, want audyssey heeft invloed op het geluid in negatieve zin.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on October 13, 2018, 07:43:49
Het toeval wil dat Bjorn en Garmt Trinov verkopen, maar ook een demo model met korting hebben staan :D

Dat is een stereo pre-amp ;).

Teejoo


evilniek

Ik kan Arcam van harte aanbevelen, ik speel al weer een paar jaar met de Arcam AVR850, moet alleen nog wel extra eindversterking bij voor 7.1.4.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

denoontje

Quote from: evilniek on October 15, 2018, 19:45:13
Ik kan Arcam van harte aanbevelen, ik speel al weer een paar jaar met de Arcam AVR850, moet alleen nog wel extra eindversterking bij voor 7.1.4.

+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Quote from: papaleo on September 16, 2018, 12:19:39
Ik ben dit weekend met de berekende gegevens/maten aan de slag gegaan...wilde eens zien aan de hand van wat papierplakband waar uiteindelijk de Atmos speakers zouden moeten gaan komen.
Vanaf de luister/zweetspot 135cm naar voren en naar achter om zo de speakers onder de ideale hoek van 45 graden tov de luisterplek te creëeren.

Heb alleen de inceiling-speakers (v+a) geen 156cm uit elkaar geplaatst maar 190cm dit om de lijn van de vloerstaande frontspeakers meer in lijn te krijgen met de Atmos inceiling speakers...

Nu zou ik graag willen weten of ik hiermee niet de mist in ga,dit omdat ik afwijk van de  'ideale' gegevens die Garmt had berekend van 156cm uitelkaar...,of heb/had ik hier nog 'speling' om deze maat toe te passen?

Ps
Wiskunde (de stelling van pythagoras) was niet mijn sterkste vak.... :tounge:


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Is het plaatje nu ook het eindplaatje?

Klopt het dan dat de achterste Atmos speakers achter je surrounds zijn geplaatst? In de Dolby plaatjes staan de 4 Atmos speakers altijd tussen de Fronts en rears! Of kijk ik weer eens helemaal verkeerd :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Quote from: Teejoo on October 15, 2018, 19:17:45
En Leo, hoe bevalt het?

Heb nu 2 films gekeken met een Dolby Atmos track en dat klinkt zeker niet verkeerd...
Zeker wanneer je de Dolby Atmos Demo disc bekijk/beluister,waar je geniet van de extra informatie wat van boven op je afgevuurd word en zo de bubbel accentueert.  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Blue-Eyes on October 15, 2018, 21:18:54
Is het plaatje nu ook het eindplaatje?

Klopt het dan dat de achterste Atmos speakers achter je surrounds zijn geplaatst? In de Dolby plaatjes staan de 4 Atmos speakers altijd tussen de Fronts en rears! Of kijk ik weer eens helemaal verkeerd :)
Niet helemaal...

Met name de achterste hoogte speakers zijn nog wat naar voren geplaatst,maar deze zitten inderdaad nog wel achter mijn surround-speakers geplaatst...de surround-speakers staan in lijn met mijn bank/luisterplek,waar de achterste hoogtespeakers wel iets achter mijn luisterplek hangen op ongeveer 125 graden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

#1314
Quote from: Blue-Eyes on October 15, 2018, 21:18:54
Is het plaatje nu ook het eindplaatje?
Klopt het dan dat de achterste Atmos speakers achter je surrounds zijn geplaatst? In de Dolby plaatjes staan de 4 Atmos speakers altijd tussen de Fronts en rears! Of kijk ik weer eens helemaal verkeerd :)
Het is verwarrend want bij een 5.1.4. Atmos opstelling met overhead speakers zoals bij Leo staan de achterste Atmos plafond speakers wel degelijk achter de surround speakers volgens de Atmos reference manual.
Alleen als je dan naar de zijimage kijkt in dezelfde reference manual staan ze weer voor de surround speakers, dit klopt volgens mij niet en is een kopieer fout van de 7.1.4. opstelling.
Waar het volgens mij op neer komt is dat je met twee surround speakers het geluidsbeeld van de normalitair 4 surround speakers zo goed mogelijk wilt reproduceren waardoor deze dus tussen de positie van de  surround speakers van de 7.1.4 opstelling worden geplaatst oftewel volgens het top-down plaatje en dan klopt het met Leo's setup.

papaleo

Quote from: evilniek on October 15, 2018, 19:45:13
Ik kan Arcam van harte aanbevelen, ik speel al weer een paar jaar met de Arcam AVR850, moet alleen nog wel extra eindversterking bij voor 7.1.4.

Wat tzt de evt opvolger van mijn Marantz gaat worden ben ik nog niet over uit...

Arcam staat wbt surround processing op een hoog voetstuk...daar in tegen lees/hoor ik ook nog wel geluiden dat er nog steeds wat bugs aanwezig zijn in met name het hdmi gebeuren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Net wat Kjelt zegt is dit wat verwarrend...
Tov mijn/de sweetspot hangen de voorste plafondspeakers onder een hoek van 45 graden en de achterste plafondspeakers op 125 graden dit zou volgens Dolby de meest ideale hoek zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Masterkale on October 15, 2018, 17:52:26
Hallo Leo,

Kom anders eens bij mij luisteren ;) ik woon in Zoetermeer dus dat is om de hoek bij je.


Ik had ooit een pro Audyssey set, met audyssey is er 1 ding. Je krijgt het nooit goed, want audyssey heeft invloed op het geluid in negatieve zin.

Je hebt pm  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Quote from: Kjelt on October 16, 2018, 12:02:51
Het is verwarrend want bij een 5.1.4. Atmos opstelling met overhead speakers zoals bij Leo staan de achterste Atmos plafond speakers wel degelijk achter de surround speakers volgens de Atmos reference manual.
Alleen als je dan naar de zijimage kijkt in dezelfde reference manual staan ze weer voor de surround speakers, dit klopt volgens mij niet en is een kopieer fout van de 7.1.4. opstelling.
Waar het volgens mij op neer komt is dat je met twee surround speakers het geluidsbeeld van de normalitair 4 surround speakers zo goed mogelijk wilt reproduceren waardoor deze dus tussen de positie van de  surround speakers van de 7.1.4 opstelling worden geplaatst oftewel volgens het top-down plaatje en dan klopt het met Leo's setup.

Ok, dan zou ik dan beter 5.1.2 kunnen doen, 2 speakers achter de surrounds gaat niet werken (staan bij de achterwand). Dan wel dat ik ze op 1 lijn met de surrounds plaats, op de kast.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jep

Quote from: Blue-Eyes on October 16, 2018, 12:54:05
Ok, dan zou ik dan beter 5.1.2 kunnen doen, 2 speakers achter de surrounds gaat niet werken (staan bij de achterwand). Dan wel dat ik ze op 1 lijn met de surrounds plaats, op de kast.....

Volgens mij moet je je niet al teveel focussen op de gedachte dat de achterste Atmos speakers achter de surrounds geplaatst moeten worden. De hoek t.o.v. de luisterpositie is veel belangrijker om in de gaten te houden (zie het zij-aanzicht van de Dolby Atmos richtlijn, waar Kjelt ook naar refereert). Bij een hoger plafond komen de achterste Atmos speakers bij gelijke hoek uiteraard verder naar achteren te hangen en wellicht dus ook achter de surrounds. De afstand van de speaker tot de luisterpositie is minder interessant, omdat die uiteindelijk via de dsp van de versterker wordt gecorrigeerd. Dus als je ruimte hebt voor 4 hoogtekanalen, dan zou ik me zeker niet beperken tot 5.1.2.  8)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Teejoo

Maar hoe bevalt het nou ipv al dat geneuzel over andere processors etc?? ;)

astonmartin

#1323
Quote from: Jep on October 16, 2018, 19:46:46
De afstand van de speaker tot de luisterpositie is minder interessant, omdat die uiteindelijk via de dsp van de versterker wordt gecorrigeerd.

Hmm hier heb ik toch wel andere ervaringen mee. Afstand is wel degelijk belangrijk voor het ruimtelijke effect. Er kan maar in een klein bereik met vetragingen corrigeerd worden. Tevens ook om een mooie overgang te krijgen van front speakers naar atmos, zodat er geen 'gat' ontstaat waardoor het 3d effect verdwijnt.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"