A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

i2Paq

#9475
Het idee van deze stands vindt ik goed, alleen het gekozen hout vindt ik minder.

Ze ogen "lomp"  :nopompom:

De speakers verdienen een subtielere stand.  :inlove:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nahpets

 :pompom: Mooi hoor. En weer opnieuw genieten.  :coffee:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Lion of Judah

Quote from: YamahaRXV on April 14, 2014, 23:58:26
Ik heb hier ook het nodige mee geëxperimenteerd en zojuist gemeten dat ik nu 280 cm vanaf de Adam,s zit te luisteren (en dan gemeten volgens de hierboven aangegeven meet methode)
Als ik de Adam,s nog meer voren schuif als nu het geval is ga ik inleveren op een aantal dingen is mij al opgevallen. Het ''in'' de weergave zitten is nu uitstekend, maar als ik de luisterafstand gaat verkleinen passeer ik de grens, als je begrijpt wat ik bedoel.
Vooral bij de Adam,s komt de plaatsing erg nauwkeurig doordat de AMT units een compleet ander (meer gebundeld) afstraalgedrag hebben dan een dome tweeter.

Ha Jan,
De laatste keer dat ik er was heb je de Adams nog iets verder naar achteren geschoven. Ben je daar nog verder mee gegaan of staan ze nu in de oorspronkelijke positie?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Quote from: Lion of Judah on April 15, 2014, 12:47:23
Ha Jan,
De laatste keer dat ik er was heb je de Adams nog iets verder naar achteren geschoven. Ben je daar nog verder mee gegaan of staan ze nu in de oorspronkelijke positie?

Hoi Marius, nadat jij bij mij was heb ik de stand van de Adam,s niet meer veranderd. Zo als ze nu staan is het perfect naar mijn zin  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on April 14, 2014, 23:58:26
Mooi dat je erg tevreden bent met de nieuwe plaatsing van de Harbeth,s. Waar ik erg benieuwd naar ben is de afstand van je luisterpositie nu naar de Harbeth,s en dan als afstandsindicatie de afstand die je meet van de voorzijde van de speakers op de centerlijn tot aan de luisterpositie (dus niet diagonaal gemeten)
De reden dat ik dit vraag is omdat als ik een inschatting maak aan de hand van je geplaatste foto,s de beeldvorming heb dat je zo,n goede 4 meter vanaf de voorzijde van de Harbeth,s zat te luisteren ?
Daarom denk ik dat de nu vrijgekomen ruimte achter de Harbeth,s niet de kern van het hoorbare voordeel is, maar juist de kleiner geworden afstand tussen geplaatste Harbeth,s en luisterpositie, waardoor je nu meer ''in'' de weergave zit  ;)

Ik heb hier ook het nodige mee geëxperimenteerd en zojuist gemeten dat ik nu 280 cm vanaf de Adam,s zit te luisteren (en dan gemeten volgens de hierboven aangegeven meet methode)
Als ik de Adam,s nog meer voren schuif als nu het geval is ga ik inleveren op een aantal dingen is mij al opgevallen. Het ''in'' de weergave zitten is nu uitstekend, maar als ik de luisterafstand gaat verkleinen passeer ik de grens, als je begrijpt wat ik bedoel.
Vooral bij de Adam,s komt de plaatsing erg nauwkeurig doordat de AMT units een compleet ander (meer gebundeld) afstraalgedrag hebben dan een dome tweeter.
Qua plaatsing nog kritischer, maar eenmaal goed opgesteld een bijna pinpoint sweetspot met daarbij het voordeel van minder nare reflecties  ;) (iets wat hier bij de PMC Twenty serie destijds erg aan de orde was)


Mmmm Jan, erg scherp van je ;)   Inderdaad doe je twéé dingen structureel veranderen: de afstand tot de achterwand én natuurlijk de afstand tot de luisteraar.

Had ik even niet bij stilgestaan.  Enfin, het resultaat is "hemels"

Grappig is te merken dat de volumeknop van de Leben "iets hoger" moet voor hetzelfde volume.

Een teken volgens mij dat er minder "wandreflectie" en roomgain is denk ik?  Prima dus ;)

Staaled

Quote from: twani on April 15, 2014, 13:36:35

Mmmm Jan, erg scherp van je ;)   Inderdaad doe je twéé dingen structureel veranderen: de afstand tot de achterwand én natuurlijk de afstand tot de luisteraar.

Had ik even niet bij stilgestaan.  Enfin, het resultaat is "hemels"

Grappig is te merken dat de volumeknop van de Leben "iets hoger" moet voor hetzelfde volume.

Een teken volgens mij dat er minder "wandreflectie" en roomgain is denk ik?  Prima dus ;)
Klopt.
Overigens zijn reflecties tot op zekere hoogte je "vriend". :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

lynch1979

Quote from: Staaled on April 15, 2014, 14:58:52
Klopt.
Overigens zijn reflecties tot op zekere hoogte je "vriend". :music:

Dan hebben sommige personen best veel vrienden denk ik  ;)

Maar Jan erg interessante informatie  :thumbs-up:

frank2

Vind het er netjes uitzien, beter dan voorheen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Quote from: lynch1979 on April 15, 2014, 15:06:38
Dan hebben sommige personen best veel vrienden denk ik  ;)

Maar Jan erg interessante informatie  :thumbs-up:
Lateraal heb je wat aan, vertikaal minder.
Even zwart/wit :
het eerste brengt ruimtelijkheid ( ASW=apparent source width  en  LEV=listener envelopment  :google:) , het tweede amplitude schommeling.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

En als er niet geluisterd wordt staan ze "Close Wall" en uit de stuit ;)

twani

Quote from: Staaled on April 15, 2014, 16:17:50
Lateraal heb je wat aan, vertikaal minder.
Even zwart/wit :
het eerste brengt ruimtelijkheid ( ASW=apparent source width  en  LEV=listener envelopment  :google:) , het tweede amplitude schommeling.
Veel mensen benoemen zichzelf al heel (te) snel tot "elkaars vriend". Vriendschap, als je weet wat daar allemaal bij komt kijken :D

rovinggecko

Als je dan toch aan de schuif bent, dan is het wellicht leuk om dat eens wat theoretisch onderlegt (met de bekende korrel zout) te doen: http://cardas.com/room_setup_main.php
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

tompj

Quote from: twani on April 15, 2014, 19:34:08
En als er niet geluisterd wordt staan ze "Close Wall" en uit de stuit ;)
Zien er heel aardig uit die stands Theo. Ik vond de vorige exemplaren altijd eerlijk gezegd wat uit proportie. Ik vind die Harbeth kisten nooit mooi staan op stands met een bodemplaat smaller dan de speaker zelf. Met open frame achtige stands vind ik dat mooier. Als je de kleur/houtsoort nu nog matchend had met de luidsprekers, waren ze ideaal.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Quote from: tompj on April 15, 2014, 20:57:54
Zien er heel aardig uit die stands Theo. Ik vond de vorige exemplaren altijd eerlijk gezegd wat uit proportie. Ik vind die Harbeth kisten nooit mooi staan op stands met een bodemplaat smaller dan de speaker zelf. Met open frame achtige stands vind ik dat mooier. Als je de kleur/houtsoort nu nog matchend had met de luidsprekers, waren ze ideaal.
Je krijgt het helemaal hetzelfde dus heb ik er maar voor gekozen om ze indezelfee teint te beitsen als mijn DAC. 

Ik had het potje nog staan :tounge2:

Bas Akkerman

Quote from: twani on April 14, 2014, 23:06:49
THX ;)


Het is echt té bizar voor woorden wat er met "het podium" is gebeurd. Een ware ontdekkingsreis, je zit er volledig geboeid in rond te turen, te gek gewoon.

Daar kan echt geen kabel of stekker tegenop, wat ik ook al niet van plan was :D


Ik heb net nog even gemeten, speel nu 1,30 meter "uit de muur".
Helemaal met je eens Theo! Plaatsing is echt een gratis middel dat veel te veel mensen laten liggen volgens mij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Vanavond weer even lekker bezig geweest om mijn heerlijk klinkende Chord Cadenza Reference om te bouwen van rca-rca naar rca - XLR.
Dit als reden dat de Naim V1 dac/pre een 4 pins DIN en RCA uitgangen heeft en de Naim NAP 250 een 3 pins XLR ingang.
Een ietwat ongebruikelijke combinatie (hoewel er bij de NAP 250 een ''simpele'' maar passende Naim Lavender interlink geleverd wordt) waar geen Chord interlink voor te koop is. Ook 4 pins DIN naar XLR is niet te krijgen bij Chord  :(

Dus, men neme een kniptang, stanleymes, soldeerbout, zilversoldeer, krimpkous en een mooie Neutrik XLR connector en fabriceert zelf een passende oplossing  :pompom:
Heb hier ook nog een nieuwe 4 pins Lumberg (waar Naim ze ook vandaan heeft) DIN connector liggen die ik ook nog aan de nu RCA zijde kan proberen, maar eerlijk gezegd hecht ik aan de hand van vergelijkingen hier weinig geloof in het daadwerkelijk beter klinken van DIN connectoren in vergelijking met RCA connectoren  :angel:

Voila... :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

#9491



Sfeervol!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Bas Akkerman on April 16, 2014, 20:19:57
Helemaal met je eens Theo! Plaatsing is echt een gratis middel dat veel te veel mensen laten liggen volgens mij.
Is ook een stokpaardje van jóu weet ik Bas ;)

Ongelooflijk ook, dat je zo vaak zulke dúre apparatuur, zo "ruk" opgesteld ziet staan :blink:

Die mensen weten echt niet wat ze meemaken als ze hun gigantische "aan de muur geplakte" speakers inruilen voor "area suited" kwaliteitsmonitoren, indien gewenst aangevuld met een mooie sub (inderdaad zoals jij dat hebt )

Het is wat mij betreft de meest gemaakte "Audiofiele" blunder.

twani

Quote from: YamahaRXV on April 16, 2014, 21:20:40
Vanavond weer even lekker bezig geweest om mijn heerlijk klinkende Chord Cadenza Reference om te bouwen van rca-rca naar rca - XLR.
Dit als reden dat de Naim V1 dac/pre een 4 pins DIN en RCA uitgangen heeft en de Naim NAP 250 een 3 pins XLR ingang.
Een ietwat ongebruikelijke combinatie (hoewel er bij de NAP 250 een ''simpele'' maar passende Naim Lavender interlink geleverd wordt) waar geen Chord interlink voor te koop is. Ook 4 pins DIN naar XLR is niet te krijgen bij Chord  :(

Dus, men neme een kniptang, stanleymes, soldeerbout, zilversoldeer, krimpkous en een mooie Neutrik XLR connector en fabriceert zelf een passende oplossing  :pompom:
Heb hier ook nog een nieuwe 4 pins Lumberg (waar Naim ze ook vandaan heeft) DIN connector liggen die ik ook nog aan de nu RCA zijde kan proberen, maar eerlijk gezegd hecht ik aan de hand van vergelijkingen hier weinig geloof in het daadwerkelijk beter klinken van DIN connectoren in vergelijking met RCA connectoren  :angel:

Voila... :pompom:


"Ouwe klusser"! :tounge2:

Heb je de "stuff" al binnen Jan?

twani


YamahaRXV

Quote from: twani on April 16, 2014, 21:51:15
"Ouwe klusser"! :tounge2:

Heb je de "stuff" al binnen Jan?

Nee, was niet geheel compleet op voorraad bij Latham  :(
Naar verwachting volgende week woensdag op te halen door mij bij de dealer.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: rovinggecko on April 15, 2014, 20:19:38
Als je dan toch aan de schuif bent, dan is het wellicht leuk om dat eens wat theoretisch onderlegt (met de bekende korrel zout) te doen: http://cardas.com/room_setup_main.php
De hele boel schuift nu zó gemakkelijk dat ik deze inderdaad van het weekend maar eens ga doen, THx ;)

rovinggecko

Bij mij gaf dat echt een flinke SQ boost. Maar wel een onmogelijke plek om te laten staan :). Maar minimaal leuk om te proberen. 'T is wel een hobby.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Quote from: rovinggecko on April 16, 2014, 22:52:29
Bij mij gaf dat echt een flinke SQ boost. Maar wel een onmogelijke plek om te laten staan :). Maar minimaal leuk om te proberen. 'T is wel een hobby.
Yes indeed :). Ik de Harbeths zojuist een 30tal centimeters terúg naar de achterwand getrokken (dat gaat nu zo makkelijk he).

Bij langer luisteren ging mij opvallen dat de Bass wat dreuneriger was dan voorheen. Ongetwijfeld een gevolg van de kortere afstand tussen speaker en de wand áchter de luisterpositie.

Gelijk was er "ietsjes" plaatsing wég (die was ook wel heel extreem, je kon bijkant tussen de bandleden en instrumenten dóórlopen) en het gedreun is ook weg.

Ja, plaatsing doet erg veel.

(Ze staan nu nog steeds erg ver van de wand hoor)

garmtz

De werkelijk perfecte plaats, kan alleen middels een 'tune dem' worden bepaald. Als je dat sweet point hebt gevonden (kan in een half uurtje als je weet waar je op moet letten), wil je ze nooit meer ergens anders... ;)  Bij ons in de grote demoruimte was dat laatst 90 cm met de achterkant van de wand, maar dat kan in een andere ruimte heel anders zijn. En iedere centimeter telt...