A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

twani

Te vermelden is voorts nog dat er nauwelijks sprake is van beter of slechter, de match met de luidsprekers en versterker zal hierin vermoedelijk ook belangrijk zijn.

twani

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:21:49
En zo komt uit iets negatiefs toch weer iets goeds voort  :clapping:
Pfff, ik wens het niemand toe JJ, wat een gezeik is dat met al die apparatuur die nét niet stuk, een beetje stuk danwel total loss is, gelukkig had ik een begripvolle expert van de DEKRA bij mij thuis, iemand die begreep dat het serieuze audio spullen (en oa. laptops :devil:) betrof.


Gr.
Theo.

PS: jij hebt er toch ook maar een mooie stofkap aan overgehouden ;D

Jumping Jack

Ja, maar daar zat de verzekering voor niets tussen jammergenoeg  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:30:10
Ja, maar daar zat de verzekering voor niets tussen jammergenoeg  :nopompom:
Aan die bliksem kon ik niets doen, je kind heb je zelf vakkundig op de wereld gezet ;D Alles goed met de nog heel jonge spruit trouwens?

Jumping Jack

Hij groeit als kool en blijft even onrustig en ontembaar. Een echte peuter dus. Ik wou soms dat ik met hem kon ruilen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Fijn om te lezen dat het toch weer goed is gekomen. Ook dat de MF het zo goed doet - dit jaar wil ik onderzoeken wat streaming mij kan brengen, de MF staat daarbij ook op mijn lijstje.

Geniet van de nieuwe aanwinst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Jumping Jack on January  9, 2012, 22:58:28
Hij groeit als kool en blijft even onrustig en ontembaar. Een echte peuter dus. Ik wou soms dat ik met hem kon ruilen...
Heb je de bon niet meer dan? ;D

twani

Quote from: Xander32 on January 10, 2012, 09:40:26
Fijn om te lezen dat het toch weer goed is gekomen.Ook dat de MF het zo goed doet - dit jaar wil ik onderzoeken wat streaming mij kan brengen, de MF staat daarbij ook op mijn lijstje.

Geniet van de nieuwe aanwinst.
Dit is nu dus m`n 3e streamer alweer (Touch en Majik), de MF scoort hoog op het gebied van "set implemenatie" (ofwel, hij stond werkelijk binnen 2 á 3 minuten te spelen, en dat alles zonder de handleiding een blik waardig te hebben gegund).
De DAC functie voor andere bronnen zoals oa. tv decoder, bluray speler met de clic als schakelcentrale is brilliant.
De WAF ligt zeer hoog.
De bediening is zelfs met de meegeleverde ir. uitstekend, het geheel totaal niet buggy oid. hij kan en doet alles op commando....
En oh ja, de kabel salade aan de achterkant van het meubel dunt lekker uit zo, de Clic accepteert overigens wel een heerlijk "Highendig" dikke netkabel aan de achterzijde, (fijn) tunen kan dus ook nog ;D

Alex Groningen

Mooi om te lezen dat de MF het goed doet in jouw set. Nu heb ik eigenlijk nog niets met streamen. Maar nu is het zo dat er in mijn omgeving iemand is die binnenkort de MF en de Cambridge Audio tijdelijk te leen krijgt om te kijken welke voor hem het beste uit de bus komt. Met een beetje geluk kan ik dan ook de MF lenen, en wie weet ben ik dan eindelijk eens om om ook te gaan streamen.

Xander32

Quote from: Alex Groningen on January 10, 2012, 22:45:22
Mooi om te lezen dat de MF het goed doet in jouw set. Nu heb ik eigenlijk nog niets met streamen. Maar nu is het zo dat er in mijn omgeving iemand is die binnenkort de MF en de Cambridge Audio tijdelijk te leen krijgt om te kijken welke voor hem het beste uit de bus komt. Met een beetje geluk kan ik dan ook de MF lenen, en wie weet ben ik dan eindelijk eens om om ook te gaan streamen.
Ik heb nu al een paar x bij Maro de kwaliteit van het geluid en het bedieningsgemak van streaming mogen ervaren, ik ben wel overtuigd. Vind het echter ook wel weer jammer van alle cd`s die ik bezit en zie er tegenop deze allemaal te moeten rippen  :blink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Alex en Xander,

Ter aanmoediging wil ik jullie een paar dingetjes meegeven.

Ik was er vroeg bij met het streamen, eigenlijk heel raar want met dit soort dingen loop ik meestal erg achter ;D. Het gegeven  dat ik computer technisch best wel een onbenul ben maar op streaming gebied (voor mijn eigen gevoel dan hé) erg lekker ga zegt heel veel over de toegankelijkheid van de huidige netwerken en streaming apparatuur, lang leve Upnp en Dlna! Dit zijn 2 protocollen welke ervoor zorgen dat alle apparatuur (binnen je thuis netwerk) elkaar makkelijk zien en communiceren. Door omstandigheden ben ik nu alweer aan m`n 3e streamer toe, en op de matige geluidskwaliteit van de SB Touch na (zonder aanvullende DAC dan) ben ik met alle drie heel blij (geweest) en zou nooit meer anders willen.
De wereld van (goede) internetradio is indrukwekkend waarbij de kwaliteit van vele streams van een dusdanig niveau is dat je er uren met plezier naar luistert, zozeer zelfs dat de verhouding radio/eigen muziek bij mij inmiddels 50/50 is.
Vooral ook de aanwezigheid van muziekdata (zanger band nummer) in je display, zorgt ervoor dat je gave nieuwe (of muziek die je nog niet kende) onmiddelijk kunt terugvinden op het web, gaaf!!!!!!!
Is er voor deze digibeet nog een weg terug naar de oude cd? nee, nee, nee, nooit meer. Met streamen heb je de wereld in je handen, hoe gaaf is dat.

Groet,
Theo

PS het rippen is ook leuk, gewoon iedere dag een paar doen....

Alex Groningen

Ik wacht eerst even af of ik de MF te leen kan krijgen. Mocht het voor mij zo positief uitpakken zoals jij hier omschrijft, dan kan het wel eens zo zijn dat ik er dit jaar ook één ga aanschaffen. Maar één ding weet ik voormezelf al zeker, de cd's zullen hier nooit de deur uitgaan en het verzamelen daarvan zal ik ook mee blijven doorgaan. Vind dat namelijk nog steeds een leuk onderdeel van de hobby.

twani

Quote from: Alex Groningen on January 11, 2012, 18:53:51
Ik wacht eerst even af of ik de MF te leen kan krijgen. Mocht het voor mij zo positief uitpakken zoals jij hier omschrijft, dan kan het wel eens zo zijn dat ik er dit jaar ook één ga aanschaffen. Maar één ding weet ik voormezelf al zeker, de cd's zullen hier nooit de deur uitgaan en het verzamelen daarvan zal ik ook mee blijven doorgaan. Vind dat namelijk nog steeds een leuk onderdeel van de hobby.
Ik heb ze allemaal nog, bijna allemaal 1 keer gebruikt om een goede rip te maken, daarna weer keurig in het doosje en opbergen. Blijven ze nog helemaal nieuw ook  ;)

Fijn is ook dat je in geval van actuele streaming audio apparatuur, weer redelijk voordelig kunt upgraden hier dan geholpen door de hoge restwaarde, iets wat je van een peperdure highend cd speler al een tijdje niet meer kunt zeggen.....
Een heftig voorbeeld hiervan is mijn overleden Linn DS (blikseminslag) waarop de biedingen inmiddels tot OVER!! de 400 euro zijn opgelopen, waanzinnig vind ik zelf.
Vraag en aanbod bepaald nog immer de markt....   

Jumping Jack

Ik heb een squeezebox, enkel en alleen voor internet. Soms stream ik eens iets van op de pc of een externe hd (met mijn WD live netwerkschijf lukt het niet) en dat gaat maar al te vaak mis. Een cd is tenminste plug-and-play, en daar hou ik wel van.

Mss dat die m-clic gebruiksvriendelijker is, maar voorlopig is het ganse gedoe met NASsen, DACs, netwerken en protocollen niet aan mij besteed. Ik ben een ouwe zak in het lichaam van een bijna-dertiger  :shaun:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

Nog even terug komen op de spikes. Probeer of ze een meerwaarde hebben. Indien ja, zijn ze optisch simpel weg te werken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Quote from: twani on January 10, 2012, 17:54:17
Heb je de bon niet meer dan? ;D

ik wil hem niet inruilen, ik wil met hem ruilen / van plaats wisselen dus. Lekker rondrennen zonder zorgen lijkt me wel wat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: erik s. on January 11, 2012, 20:47:32
Nog even terug komen op de spikes. Probeer of ze een meerwaarde hebben. Indien ja, zijn ze optisch simpel weg te werken.
Hoe zie je dat dan Erik?

twani

Quote from: Jumping Jack on January 11, 2012, 20:39:01
Ik heb een squeezebox, enkel en alleen voor internet. Soms stream ik eens iets van op de pc of een externe hd (met mijn WD live netwerkschijf lukt het niet) en dat gaat maar al te vaak mis. Een cd is tenminste plug-and-play, en daar hou ik wel van.

Mss dat die m-clic gebruiksvriendelijker is, maar voorlopig is het ganse gedoe met NASsen, DACs, netwerken en protocollen niet aan mij besteed. Ik ben een ouwe zak in het lichaam van een bijna-dertiger  :shaun:
Ouwe zak ;D Nou ja zolang je er maar niet bij gaat mopperen ;D

Overigens is een protocol niet iets dat je moet doen of weten, het is juist iets waardoor je niets hoeft te doen of te weten.
Een clic heeft al een DAC en een netwerk heb je ook al (is je router feitelijk)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Quote from: Jumping Jack on January 11, 2012, 20:50:17
ik wil hem niet inruilen, ik wil met hem ruilen / van plaats wisselen dus. Lekker rondrennen zonder zorgen lijkt me wel wat.
Oh zo...Tja stom eigenlijk dat we ons daar zelf niets meer van herinneren, zou nog wel eens voor één dagje terug willen, even rondkijken nog.....

twani

Quote from: erik s. on January 11, 2012, 22:02:12
bv een plintje in de kleur van de luidsprekervoet.
Mmmm, inderdaad nog niet eerder aan gedacht, is een optie.
Jouw netkabel steekt overigens parmantig in de bips van de MF Clic Erik, is hier nog ruimte voor verbetering met jouw nieuwe netkabels? hierbij in gedachten het feit dat de Clic een volledig digitaal component is..

Groetjes,
Theo

erik s.

Quote from: twani on January 11, 2012, 22:14:17
Mmmm, inderdaad nog niet eerder aan gedacht, is een optie.
Jouw netkabel steekt overigens parmantig in de bips van de MF Clic Erik, is hier nog ruimte voor verbetering met jouw nieuwe netkabels? hierbij in gedachten het feit dat de Clic een volledig digitaal component is..

Groetjes,
Theo
the proof is in the eating. Het resultaat vind ik bij netkabels altijd moeilijk te voorspellen.
Als de productie in gang is kun je een kabel proberen. Het is wel een vrij stijve tuinslang...  :devil:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Quote from: Audioloog on August 31, 2011, 16:16:24
Ik heb de pre-sectie van de mijne (RG9 MK4) ook maar wat aangepast   :D


@ Audioloog: Kan ik eigenlijk extern (dus niet in de vesterker zoals jij hebt gedaan) ook een buizentrap tussen mijn MF M1 streamer en mijn  SL versterker aansluiten? Zoiets als een Musical Fidelity X10-D tube Buffer maar dan eventueel van een ander merk (of zelfbouw)? En zo ja kun je dan ook 2 losse buffertjes kopen/bouwen één voor links en één voor rechts?   

Hoor graag,
Theo

Deleted Member 2

#98
foutje

Deleted Member 2

#99
Quote from: twani on January 12, 2012, 13:15:02
@ Audioloog: Kan ik eigenlijk extern (dus niet in de vesterker zoals jij hebt gedaan) ook een buizentrap tussen mijn MF M1 streamer en mijn  SL versterker aansluiten? Zoiets als een Musical Fidelity X10-D tube Buffer maar dan eventueel van een ander merk (of zelfbouw)? En zo ja kun je dan ook 2 losse buffertjes kopen/bouwen één voor links en één voor rechts?   

Hoor graag,
Theo
Is er een reden om de X10 niet te gebruiken?