A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

Quote from: twani on January 11, 2012, 16:51:05
Alex en Xander,

Ter aanmoediging wil ik jullie een paar dingetjes meegeven.

Ik was er vroeg bij met het streamen, eigenlijk heel raar want met dit soort dingen loop ik meestal erg achter ;D. Het gegeven  dat ik computer technisch best wel een onbenul ben maar op streaming gebied (voor mijn eigen gevoel dan hé) erg lekker ga zegt heel veel over de toegankelijkheid van de huidige netwerken en streaming apparatuur, lang leve Upnp en Dlna! Dit zijn 2 protocollen welke ervoor zorgen dat alle apparatuur (binnen je thuis netwerk) elkaar makkelijk zien en communiceren. Door omstandigheden ben ik nu alweer aan m`n 3e streamer toe, en op de matige geluidskwaliteit van de SB Touch na (zonder aanvullende DAC dan) ben ik met alle drie heel blij (geweest) en zou nooit meer anders willen.
De wereld van (goede) internetradio is indrukwekkend waarbij de kwaliteit van vele streams van een dusdanig niveau is dat je er uren met plezier naar luistert, zozeer zelfs dat de verhouding radio/eigen muziek bij mij inmiddels 50/50 is.
Vooral ook de aanwezigheid van muziekdata (zanger band nummer) in je display, zorgt ervoor dat je gave nieuwe (of muziek die je nog niet kende) onmiddelijk kunt terugvinden op het web, gaaf!!!!!!!
Is er voor deze digibeet nog een weg terug naar de oude cd? nee, nee, nee, nooit meer. Met streamen heb je de wereld in je handen, hoe gaaf is dat.

Groet,
Theo

PS het rippen is ook leuk, gewoon iedere dag een paar doen....
Uiteindelijk denk ik dat de cd`s ook blijven en dat er op den duur naast de streaming-bron er een cdp weer zal komen. Maar in beginsel ga ik mij orienteren op een zo hoogwaardig mogelijke keten (binnen x-budget) van alleen een versterker, een bron(streaming) en een paar zuilspeakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Ik lees die bliksemtoestand nu pas (loop een beetje achter).

Klonk wel goed met je Linn  :coffee:  maar heb de indruk dat Linn gebruikers meestal zo tevreden zijn dat ze niet zo snel weten wat ze nu nog aan hun set-up moeten doen  :lookaround:  behalve een trapje hoger gaan in de Linn line-up maar ja, dat is ook niet gratis  :crazy:  Dus misschien was deze ramp (+verzekering) een blessing in disguise?  Kan je weer wat anders proberen...

twani

at komt omdat je eventjes zoek was Ab, iedereen was naar je op zoek! Is eigenlijk ook wat als je actief lid bent van dit forum, kun je niet eens onopgemerkt verdwijnen ;D

Groet,
Theo.

Linn is en blijft erg mooi en als ik al ga upgraden dan wordt dat Linn Akurat DS, en die zijn verdorie niet goedkoop :devil:

Deleted Member 2

Quote from: twani on January 12, 2012, 20:28:35

Linn is en blijft erg mooi en als ik al ga upgraden dan wordt dat Linn Akurat DS, en die zijn verdorie niet goedkoop :devil:

Je hebt al een eerste impressie gegeven van de M1 Clic. Bespeur ik nu toch enige weemoed naar je te vroeg overleden Linn? Zou je bij een gelijke kostprijs voor de Linn of voor de Clic kiezen?

twani

Quote from: Onder013 on January 12, 2012, 20:59:39
Je hebt al een eerste impressie gegeven van de M1 Clic. Bespeur ik nu toch enige weemoed naar je te vroeg overleden Linn? Zou je bij een gelijke kostprijs voor de Linn of voor de Clic kiezen?

Linn.

YamahaRXV

@twani   Interessant om eindelijk eens wat bevindingen hier te lezen over de M1 Clic. Heb zelf een tijdje in dubio gezeten welke netwerkspeler er zou moeten komen als ik over zou schakelen naar streaming.  De keus om te gaan streamen is inmiddels gemaakt en inmiddels is er al een nieuwe QNap nas in het netwerk geplaatst, tientallen cd,s geript en geconverteerd naar FLAC bestanden met dbpoweramp.(een zeer fijn en overzichtelijk programma trouwens ;))

Inmiddels heb ik de Cambridge Audio NP-30 gehoord i.c.m. een North Star Essensio dac en dat klonk zeker niet verkeerd. De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat de beluisterde North Star dac het dubbele kost (in de kleur zwart) van de NP-30.
De WAF speelt bij mij thuis een aardige rol en m,n vriendin was ''not amused'' toen ze hoorde dat de mooie en goedklinkende Marantz SA KI Pearl evt plaats zou moeten gaan maken voor een combinatie van kleine kastjes die veel kleiner zijn dan mijn Marantz PM KI Pearl versterker. (aldus de bewoordingen van de vrouw des huizes... :angel:)

Er moest dus toch een andere keus gemaakt worden v.w.b. de looks van een andere netwerkspeler met een interne goede dac.  Voor mij bleven de Linn Majic DS en de m.i. mooie MF M1 Clic over,mede door de lovende kritieken op beide spelers.
Toegeven; Linn is inmiddels een statement in het streamingsgebeuren, daar is geen twijfel over mogelijk. Wat voor mij een grote vraag was, was het feit dat de € 900,00 duurder kostende Linn in vergelijking met de M1 Clic daadwerkelijk een betere sound zou geven in relatie tot z,n stevige meerprijs :confused:
De antwoorden die ik kreeg vanuit verschillende kanten die beide spelers kennen waren redelijk divers te noemen......  Waar de Linn door sommigen als perfect werd gezien, waren er weer anderen die aangaven dat de Linn i.c.m. een transparant en analytisch klinkende versterker een beetje ''to much'' zou kunnen zijn op het gebied van transparantie en puntigheid.
De raecties over de M1 Clic waren over het algemeen meer unaniem te noemen. Telkens werd er aangegeven dat de M1 Clic een zeer goed presterende streamer is met een zeer prettige en aangename sound die niet snel luistervermoeidheid zou geven.
De M1 Clic werd niet 1 op 1 als beter klinkende speler gezien,maar als het op prijs/kwaliteit verhouding aan zou komen zou de M1 Clic de winnaar zijn.

Al met al heb ik refererend aan deze bevindingen toch de keus gemaakt voor de M1 Clic en heb hem vandaag besteld. :tongue2:
Qua uiterlijk vind ik (en mijn vriendin) hem zeer geslaagd. Nu afwachten of het klankmatig een goede vervanger kan zijn voor de Marantz SA KI Pearl super audio speler..... :angel:

@twani     Waar ik wel nieuwsgierig naar ben of de speler werkt met div. apps (Twonkey, Plugplayer of mogelijk de Linn app) op een iphone/ipod/ipad ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Héé Yammie, wat leuk!  Tja ik ben inderdaad één van de weinigen op dit moment die beide streamers in hun eigen (goede ;D? set) voor langere tijd hebben kunnen beluisteren.
Een paar zaken op een rijtje:

De Clic biedt zich als (goede) DAC aan voor andere digitale bronnen, een weldaad!
De Clic ziet er bijzonder lekker uit
De Clic manifesteert zich als de ultieme schakelcentrale voor alle bronnen bij mij thuis, te weten: internetradio, tv decoder (klinkt lekker!), bluray speler, en NAS waarbij opvalt dat mijn (logischerwijs niet "Highendige") vrouw de bediening als ultiem plezierig ervaart hetgeen voor mij belangrijk is, want mijn geld is óók het geld van mijn vrouw, dus wil ik dat zij er op haar manier ook plezier aan kan beleven...
Tja en vwb. de bediening met bijv. Plug Player, moet ik eerlijk roepen dat ik dit nog niet lekker werkend heb, waarbij ik direct moet opmerken dat dit de 1e streamer is waarbij de normale afstandsbediening icm. het display  dusdanig goed werkt dat je een APP ook niet mist.
Hij komt er overigens wel, geen zorg daarover.
De Clic is behoorlijk "Airy" in de treble (niet harsh) waardoor mbt. systeem matching enigzins  op moet letten.
Icm. een heldere versterker en heldere luidsprekers zou het wel eens té kunnen zijn.

Wat heeft de Clic nu NIET wat de Linn wél heeft:

De laatste 5% finesse in de klank waarbij ik de Clic als erg goed, maar de Linn als perfect zou willen bestempelen.

Groet,
Theo.

twani

Grappig is wel dat de Clic door Kinsky van Linn kan worden bestuurd :bigsmile:
Welke kleur heb jij genomen? die van mij is zilver!

YamahaRXV

@twani  Ik heb een zwarte besteld :smile:  De Kinsky app heb ik inmiddels geinstalleerd op m,n iphone en die ziet er eerlijk gezegd beter uit als de Twonkey en PlugPlayer apps
Een prettige app qua lay out en hij had meteen mijn QNap nas gevonden,iets waar de PlugPlayer app grote moeite mee had en ik zelfs separaat het IP adres van Twonkey server moest invullen om hem aan de praat te krijgen.
Verder vind ik het geen prettig werkende app; meerdere malen zit het programma muurvast. Ik ben dan ook blij te horen dat Linn Kinsky dus werkt i.c.m. de M1 Clic :worship:

Typisch te horen dat jij omschrijft dat de M1 Clic qua treble nog wat verder gaat dan de Linn. Kan het niet te maken hebben dat de M1 Clic misschien nog niet volledig ingespeeld is ?
Een andere netkabel (voeding) kan hier mogelijk ook nog verandering in brengen indien gewenst.
De berichtgeving die ik kreeg van wat dealers die beide netwerkspelers verkopen en kennen qua geluidsbeeld was eigenlijk omgekeerd in het voordeel van de M1 Clic die wat warmer,ronder en minder fel (puntig) zou moeten klinken dan de Linn Majik DS.

Ben zeer benieuwd hoe de match gaat worden met mijn Marantz PM KI Pearl versterker die een wat meer warm en ''laid back'' klankbeeld geeft. Detail is volop aanwezig en hoorbaar, maar het wordt op een wat meer aangenamere manier gepresenteerd.
Zodra ik de M1 Clic binnen heb en aangesloten heb zal ik mijn bevindingen hier plaatsen :D


Als er nog mensen zijn die nog op zoek zijn naar een zeer mooie en goed klinkende SA cd speler........?  :D
14 kg schoon aan de haak, volledig koperen dikwandig chassis met aluminium front en bovenplaat en in absolute nieuwstaat en nog voorzien van 2 jaar KI Pearl garantie :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik denk dat het de match met m`n Symphonic Line versterker is die hier het heldere accentueert, Marantz kon wel eens een heel goede match zijn hoor!
We moeten denk ik nog wat heen en weer posten zodat je vlot aan de 50 posts komt, kun je `m netjes in de markt plaatsen, dat mag dan volgens de regels hier, en aangezien jou postgedrag tot nog toe structureel en oprecht op mij overkomt moeten we je daar maar snel naartoe helpen ;)

Gr.
Theo.

YamahaRXV

Ben benieuwd of de match met de Marantz een goede gaat worden..... :angel: Heb er wel goede verwachtingen van.
Hoop morgen de M1 Clic binnen te krijgen en dan eens kijken of we er een beetje muziek uit gaan krijgen :worship:

Ben ook van plan om de M1 Clic op een Primare A33.2 eindversterker te gaan testen. De M1 Clic gebruik ik dan als voorversterker.

Zodra ik de Clic binnen heb gaat er druk ge-post worden, al is het alleen maar al om aan de min. 50 posts te komen :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Musical Fidelity komt nu ook met bijpassende eindbakken (jes) voor de M1 clic, de M1 PWR......

twani

Grote veranderingen zijn aanstaande deze week!

Morgen  Musical Fidelity een nieuwe versterker, de Musical Fidelity M6i
Vrijdag as. komt Garmt m`n nieuwe Harbeth`s SHL 5 plaatsen
Verder komen deze week (als het goed is en hopelijk op tijd) de stands voor deze nieuwe Harbeth`s binnen...

Groet,
Theo
 

YamahaRXV

Quote from: twani on January 22, 2012, 22:56:25
Grote veranderingen zijn aanstaande deze week!

Morgen  Musical Fidelity een nieuwe versterker, de Musical Fidelity M6i
Vrijdag as. komt Garmt m`n nieuwe Harbeth`s SHL 5 plaatsen
Verder komen deze week (als het goed is en hopelijk op tijd) de stands voor deze nieuwe Harbeth`s binnen...

Groet,
Theo
 

@twani  Nou nou, je zit helemaal in de Musical Fidelity ''sferen'' ;D  Maarre mooie versterker hoor de M6i, helemaal in stijl met de M1 Clic  :tongue2:
Ik kan dit wel zeggen daar ik hem zelf ook heb gehad (in het zwart) :angel:
Het is een zeer fijne versterker met genoeg vermogen en controle om de meest lastige speakers aan te sturen.
Alles wat je veranderd aan de versterker zoals een andere netkabel, interne zekeringen,etc zijn deze meteen hoorbaar. Dit kan je van een hoop andere versterkers niet altijd zeggen
Als je flink op volume speelt dan hoor je dat er voldoende reserve in huis is, want het gaat hard (gecontroleerd) met deze versterker.
Mijn ex. M6i staat nu een set moeilijk aan te sturen B&W,s aan te sturen zonder een centje pijn en ik moet eerlijk zeggen (ben anti B&W....)dat de B&W,s i.c.m. de M6i het zeer goed doen.

Misschien heb ik stiekem wel een beetje spijt dat ik hem verkocht heb....... :angel: (had optisch zowieso een mooie combi met de M1 Clic geweest)

Heb je hem trouwens bij BBG besteld ?

Veel luisterplezier toegewenst en ik hoor graag hoe de combi M1Clic en M6i het doet.  Uiteraard eerst de M6i ''even'' inspelen ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Heb je er trouwens nog aan gedacht om evt. de M1 Clic als voorversterker te gebruiken en i.p.v. de M6i geintegreerde een M6 PRX eindversterker aan te schaffen ?
Dit is een combi die ik mogelijk wel in gedachten heb, temeer daar de M1 Clic als voorversterker het zeer goed schijnt te doen......

Als de M1 Clic binnen is gaat hij eerst gelinkt worden aan de Marantz KI Pearl en daarna ga ik testen met een Primare a33.2 of een Array eindversterker :clapping: :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De M6i gaat een setje Harbeth`s aansturen, die hebben eigenlijk niet of nauwelijks een krachtige versterker nodig. MF is voor mij bovendien zeker niet nieuw, ik heb eerder een complete A3.5 set gehad, ik was daar erg tevreden van.
Ook is het zo dat de versterker bij mij regelmatig hele avonden staat te draaien, omdat mijn dames eerst allerlei onzinnige programma`s kijken, zoals oa. The Voice of Holland ed. waar de versterker dan urenlang achter elkaar mee staat te tokkelen. Ik heb dan graag een versterker die helemaal koel blijft 8), één van de reden ook waarom ik voorlopig niet voor iets buizenachtigs zal kiezen....
Ik zit op dit moment wel te overpeinzen of ik de Clic gebalanceerd moet aansluiten, heeft dit zin en wat zijn de voordelen?

Groet,
Theo

PS zeg hoe kom jij aan al die verschillende apparatuur om je heen?

Kingpin

Mooi combi Theo !! Heb dezelfde ook eens beluisterd, klinkt erg aangenaam.
Mooie stands ook.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

De M1 Clic heeft toch geen gebalanceerde (XLR) uitgangen of heb ik het verkeerd ?
Verder is het met gebalanceerd aansluiten niet per definitie zo dat dit altijd een beter resultaat geeft......
Heb het verschillende keren beter gehoord, maar ook meerdere keren minder goed !

De aangegeven eindversterkers heb ik op het oog en ik krijg deze bij ser. interesse mee om thuis te proberen.
Ben heel benieuwd hoe de Array Quarts S1 het gaat doen met de M1 Clic als voorversterker ervoor.
Vind het wel een mooie versterker alleen dat alu front vloekt met mijn overige zwarte componenten :mad:
Volgens velen moet het een zeer neutrale en gedetailleerde eindversterker zijn en op een beduidend hoger niveau spelen dan bv. een Primare A33.2

Gr. Jan

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Je hebt helemaal gelijk "Janmaha" ;D helemaal geen gebalanceerde aansluitingen, grmmfff :devil: weet niet waar ik die info heb opgeduikelt, onzin dus.....

Jumping Jack

Hupla, goed bezig Twani! De Von Schweinerts eruit dus... Je gaat de transmissie-lijn nog missen, let op mijn woorden  :devil:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Yanmaha hahaha, mijn gebruikersnaam is gebaseerd op de tijd dat ik nogal fanatiek met multichannel 6.1 bezig was en een zware yamaha rxv versterker.

Had dus toch gelijk dat de M1 Clic geen gebalanceerde in/uitgangen heeft.
Heb de speler nog niet in huis, maar had al wel de nodige info vergaart. :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@twani De MF M1 DAC heeft als ik mij niet vergis wel gebalanceerde in/ uitgangen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on January 23, 2012, 20:19:05
@twani De MF M1 DAC heeft als ik mij niet vergis wel gebalanceerde in/ uitgangen.

Zo ontstond bij mij ook de verwarring ;D

twani

Quote from: Jumping Jack on January 23, 2012, 20:02:35
Hupla, goed bezig Twani! De Von Schweinerts eruit dus... Je gaat de transmissie-lijn nog missen, let op mijn woorden  :devil:

Dat denk ik ook JJ, ik krijg er wel iets heel fraais voor terug overigens ;D Anders, dat zeker maar mooi.

YamahaRXV

En Theo, de M6i al binnen.....? ;)

Zit nog in dubio om mogelijk weer een M6i aan te schaffen.... :angel: Maar ik wacht even jouw M6i/M1 Clic combi bevindingen af 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8