Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

phmeijer

Neem ook de Guru Audio QM10 als speakers mee, erg fijne monitoren!
Gaan ook lekker laag wat vooral in het begin fijn kan zijn als je nog geen sw hebt!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Bas Akkerman

Quote from: Streamz on June 10, 2011, 20:53:33
O, en voor het streaming deel: daar zijn inmiddels zoveel verschillende concepten voor dat je daar ook wel even mee bezig bent om dat uit te zoeken. De 1 zweert bij een Ipad bediening, de ander bij een afstandsbediening. De 3e bij een scherm a la Sooloos, de 4e weer bij een Sonos achtige constructie.

Bedenk dus wat precies je eisen zijn.

Het liefst een AB waar ik het album/nummer/etc. op kan zien en zo kan kiezen. Een Logitech Controller dus bijvoorbeeld en ik heb gelezen dat Cyrus (n-remote) ook zo'n AB levert bij hun streamingapparatuur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Poldo

Quote from: phmeijer on June 10, 2011, 21:11:54
Neem ook de Guru Audio QM10 als speakers mee, erg fijne monitoren!
Gaan ook lekker laag wat vooral in het begin fijn kan zijn als je nog geen sw hebt!

Heb je ze ook bij Multifoon in R'dam beluisterd? Ik vond ze ook wel lekker klinken en makkelijk strak tegen de muur aan.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Heb je een iMac, MacBook icm een iPad, iPhone of iPod touch of iets dergelijks?

Ik gebruik zelf een apple tv icm een iPad als streamer en dit werkt super
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Nee, ik heb geen van allen, anders zou dat inderdaad een handige optie zijn geweest. In ieder geval als "AB" voor een streamer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Streamz

Dan komt Sonos weer in beeld. Of de TEAC WAPnogwat's.

skyfox

Wellicht leuk als 3d geen optie hoeft te zijn voor de bluray speler: in de markt staat nog een Oppo 83 Nuforce Tuc. Schijnt een Oppo 95 weg te spelen en in z'n algemeenheid echt fantastisch te klinken. Je kan er ook mee streamen (alhoewel ik niet weet of alle gangbare formaten ondersteund worden). Een dedicated streamer zal het beter doen, maar als je ook cd's op hoog niveau wil afspelen dan is het wellicht het overwegen waard.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

johnhifi

Ik zou het budget voor de speakers aardig opschroeven en inderdaad het geld voor de bron behoorlijk beperken. Meer geld in de speakers ga je zeker merken, minder geld in de bron veel minder. De verhouding in mijn stereo is momenteel 12,5% voor de bron (cd speler), 17,5% voor de versterker en 70% voor de speakers (nu ik het zo teruglees, dit was de eerste keer dat ik het berekende sinds ik mijn nieuwe speakers heb, lijkt de verhouding behoorlijk zoek...). In de afgelopen tijd heb ik alles wel een of meerdere keren vervangen en het allergrootste verschil werd gerealiseerd door de aankoop van andere speakers.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Lars_Portman

Die verhoudingen zijn mooi maar belangrijker nog het moet muzikaal gaan matchen.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Bas Akkerman

Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik de budgetverdeling iets aangepast en wat merksuggesties toegevoegd. Zie de aangepaste beginpost.
Blijf vooral posten, ik vind het erg leuk om jullie tips en adviezen te krijgen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JanM

Zoals eerder al aangegeven in het topic, een Yamaha DSP-E800 kan je center en rears voorzien van geluid.

Laat ik net mijn DSP-E800 gister op MP hebben gezet, toeval!

Als je geïntresseerd bent, dan laat je het maar ff weten!

Groet,

Jan

Xander32

Betreft een receiver zou ik zeer zeker ook naar Onkyo kijken. Betreffende merk heeft in alle pijsklasses m.i. een zeer mooi en scherp aanbod t.o.v. de concurentie. Betreft bron is de SqueezeBox Touch een fijn ding, voeg daaraan toe een mooie dac (kijk ook ff naar Audio Cambridge en Musical Fidelity), een NAS en bijv. een IPod Touch als super remote control. Je zou ook kunnen kijken naar een dedicated cd-speler en de SqueezeBox over diens dac laten spelen.

Betreft versterker zou ik ervoor zorgdragen dat deze een zgn. ht-pass-thru bezit, dat voorkomt zeer veel gedoe tijdens het schakelen van stereo naar ht.

Betreft speakers ook de monitoren van Usher, Totem en XTZ meenemen.
Daarnaast niet vergeten voldoende budget voor stands en bekabeling op te nemen.


Veel plezier met jouw verdere zoektocht naar een fijne set :headbanging:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

aMUSEd

Quote from: Bas Akkerman on June 11, 2011, 12:16:09
Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik de budgetverdeling iets aangepast en wat merksuggesties toegevoegd.
Ziet er goed uit  :)

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on June 11, 2011, 14:45:39
Betreft versterker zou ik ervoor zorgdragen dat deze een zgn. ht-pass-thru bezit, dat voorkomt zeer veel gedoe tijdens het schakelen van stereo naar ht.
Sander.

Daar zal ik zeker rekening mee houden, volgens mij hebben veel van de genoemde versterkers een HT-pass-trough. Of vergis ik me daarin?

Quote from: Streamz on June 10, 2011, 22:52:57
Dan komt Sonos weer in beeld. Of de TEAC WAPnogwat's.


Ik zie dat de Teac Wappes (wat een naam trouwens!!) geen 24-bit/96kHz uitstuurt, dus een goede Dac erbij die dat wel doet is dan wel belangrijk.
Een T+A MP 1250 R netwerkspeler ziet er ook mooi uit en op Internet een goede aanbieding! Iemand ervaring met deze speler?

Quote from: JanM on June 11, 2011, 12:42:55
Zoals eerder al aangegeven in het topic, een Yamaha DSP-E800 kan je center en rears voorzien van geluid.

Zeker een interessant idee om een soortgelijke processor/versterker voor de center en rears te gaan gebruiken in plaats van een receiver die meer kanalen kan aansturen. Alleen ondersteunt die Yamaha niet de laatste formats.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Weer twee versterkers toegevoegd: Electrocompaniet / Astin Trew AT200. Ja, ik weet het, overdaad schaadt en het wordt er niet makkelijker op om te kiezen.
Tevens speaker toegevoegd: Usher Be-718
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lars_Portman

Als je dan toch aan luisteren bent neem deze dan ook gelijk maar mee : Swans RM600
Veel speaker voor zijn geld.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

S@m

Ik zou toch ook luisteren naar de kleinere vloerstaanders. Vaak meer fundament dan de mooiste monitor...

Poldo

Quote from: S@m on June 12, 2011, 15:38:43
Ik zou toch ook luisteren naar de kleinere vloerstaanders. Vaak meer fundament dan de mooiste monitor...

True, een mooie slanke vloerstaander kan zeker, Audio Physic Sitara bijvoorbeeld of PMC GB1i.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Xander32

Neat Motive 2 SE i.c.m. Naim Nait XS & CD5 XS  :inlove:.


Sander.
Quote from: Poldo on June 12, 2011, 15:39:53
True, een mooie slanke vloerstaander kan zeker, Audio Physic Sitara bijvoorbeeld of PMC GB1i.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: S@m on June 12, 2011, 15:38:43
Ik zou toch ook luisteren naar de kleinere vloerstaanders. Vaak meer fundament dan de mooiste monitor...

Hoewel ik echt meer geneigd ben om de combinatie van een monitor en subwoofer te proberen, zal ik wel naar vloerstaanders gaan luisteren. Binnenkort ga ik voor de eerste luistersessie en dan wordt het voor mij ook allemaal wat duidelijker. Of niet...  :blink: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

aMUSEd

Quote from: Bas Akkerman on June 12, 2011, 16:21:43
Hoewel ik echt meer geneigd ben om de combinatie van een monitor en subwoofer te proberen, zal ik wel naar vloerstaanders gaan luisteren.
Goed plan. Bij een 2.0 systeem is het laag, ondanks dat een 2.1 systeem dieper zal gaan en krachtiger klinkt, vaak beter geïntegreerd in de muziekweergave dan bij een 2.1 systeem.
Bij weergave van filmgeluid is een 2.1 systeem wat lekkerder.

Lars_Portman

Quote from: aMUSEd on June 12, 2011, 17:03:07
Goed plan. Bij een 2.0 systeem is het laag, ondanks dat een 2.1 systeem dieper zal gaan en krachtiger klinkt, vaak beter geïntegreerd in de muziekweergave dan bij een 2.1 systeem.
Bij weergave van filmgeluid is een 2.1 systeem wat lekkerder.

Dat denk ik inderdaad ook.
Gewoon voor 2.0 gaan  ;)

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Bas Akkerman

Ik vind het al snel te "bassig", te hard en traag overkomen (bios :wacko:!!) alhoewel het met film waarschijnlijk wel nodig zal zijn. Omdat ik een subwoofer met twee standen (stereo en HT) wil, zullen de kosten ook hoger zijn. Ik wil dus eerst een 2.0 danwel 5.0 speakerset aanschaffen. Dan wordt het ook duidelijker wat de akoestiek zal doen en van daaruit weet ik beter welke subwoofer nuttig is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Streamz

Quote from: Bas Akkerman on June 12, 2011, 11:44:27
Een T+A MP 1250 R netwerkspeler ziet er ook mooi uit en op Internet een goede aanbieding! Iemand ervaring met deze speler?

Wel met z'n opvolger.

Poldo

Quote from: Xander32 on June 12, 2011, 16:07:17
Neat Motive 2 SE i.c.m. Naim Nait XS & CD5 XS  :inlove:.


Sander.

heb ik bij Snijders beluisterd klonk niet verkeerd  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.