Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Dank je wel... Dat plezier heb ik nu al  ;D

Wat bedoel je met een paar honderd uur (200, 300, 400??)?? Dan ben je wel effe bezig. Het is dat ik nu halve dagen thuis werk. In mn luisterruimte zet ik de streamer aan met zoveel mogelijk verschillende muziek.

Normaal gesproken kom ik niet eens aan max 2 uur per dag door de week en misschien 10 uur in het weekend.... Dan heb ik wel even te gaan....  :unhappy:

Charlemagne

Denk eerder aan 200 uur. De meeste winst zit overigens vooral in de eerste dagen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

cardas49

Stil hier bij de Dyn bezitters  :)

Draai tegenwoordig met een zware Classé eindversterker op de Focus 160 en moet zeggen, de speakers komen enorm tot leven. De zeer stabiele maar lage vermogende CAV-75 redde het bij nader inzien niet. De "oude" gedachte dat Dynaudio's veel prik lusten gaat wat mij betreft ook voor de nieuwe modellen op.

Vind de Focus wel erg fris qua klank, had voor mij wel een tikje warmer / donkerder gemogen.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

FWK

Het viel mij ook al op dat het erg stil is op dit onderwerp. :P

Heb zelf de Denon versterker vervangen voor een Arcam en moet zeggen dat de Dynaudio contour s1.4 eigenlijk best wel beter klinken.
Met name de details zijn beter hoorbaar, en nu blijkt maar weer hoe mooi een Dynaudio klinken kan.

Ongetwijfeld is er nog meer uit te halen maar er moet altijd iets te wensen overblijven natuurlijk :tongue2:
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Charlemagne

Quote from: mark235 on February 14, 2014, 09:21:36
Stil hier bij de Dyn bezitters  :)
Quote from: FWK on February 14, 2014, 09:45:38
Het viel mij ook al op dat het erg stil is op dit onderwerp. :P

Deze Dynaudio bezitter zit gewoon stilletjes te genieten. Zeker sinds de upgrade van mijn amp van Devialet D-Premier naar de Devialet 240 blijft er weinig te wensen over. De match met mijn Dynaudio Sapphire's is geweldig kan ik jullie vertellen. Bij goede opnames hoor ik een prachtige natuurlijke aandoende stage met een geweldige detaillering, een fraaie diepte in het geluid en een zeer goede controle en focus, ook in de diepste bassen. Ook menselijke stemmen komen bijzonder goed over; natuurlijk echt, zonder kleuring en scherpe randjes. Regelrecht genieten dus voor mij.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

cardas49

Quote from: FWK on February 14, 2014, 09:45:38
Het viel mij ook al op dat het erg stil is op dit onderwerp. :P

Heb zelf de Denon versterker vervangen voor een Arcam en moet zeggen dat de Dynaudio contour s1.4 eigenlijk best wel beter klinken.
Met name de details zijn beter hoorbaar, en nu blijkt maar weer hoe mooi een Dynaudio klinken kan.

Ongetwijfeld is er nog meer uit te halen maar er moet altijd iets te wensen overblijven natuurlijk :tongue2:

Ik heb een jaar gedraaid met een Arcam AVR280 & AVR350 icm de Contour 1.8:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110684.msg1914017#msg1914017

Was toen net zoals jij heel blij daarmee, maar achteraf gezien deed ik de luidsprekers enorm tekort. Bjorn's post in het bovengenoemde draadje klopte wel, denk dat ik toen niet meer dan 60% van het potentieel er uit haalde.

Quote from: Charlemagne on February 14, 2014, 11:04:34
Deze Dynaudio bezitter zit gewoon stilletjes te genieten. Zeker sinds de upgrade van mijn amp van Devialet D-Premier naar de Devialet 240 blijft er weinig te wensen over. De match met mijn Dynaudio Sapphire's is geweldig kan ik jullie vertellen. Bij goede opnames hoor ik een prachtige natuurlijke aandoende stage met een geweldige detaillering, een fraaie diepte in het geluid en een zeer goede controle en focus, ook in de diepste bassen. Ook menselijke stemmen komen bijzonder goed over; natuurlijk echt, zonder kleuring en scherpe randjes. Regelrecht genieten dus voor mij.

Jij hebt dan ook zeeer mooie Dyn's met zeeer mooie versterking  :). Ik ben niet bekend met Devialet, maar lees er veel goede berichten over.


Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

FWK

Voordat ik overgegaan ben tot vervanging van de Denon heb ik ook onderstaande post met bijhorende link gelezen;

Quote from: mark235 on February 14, 2014, 11:42:31
Ik heb een jaar gedraaid met een Arcam AVR280 & AVR350 icm de Contour 1.8:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110684.msg1914017#msg1914017

Was toen net zoals jij heel blij daarmee, maar achteraf gezien deed ik de luidsprekers enorm tekort. Bjorn's post in het bovengenoemde draadje klopte wel, denk dat ik toen niet meer dan 60% van het potentieel er uit haalde.


Ik ben ervan overtuigd dat er nog meer uit de Dynaudio's te halen valt en ik zal zeker streven naar het betere, vooralsnog ben ik tevreden maar het zal uiteraard altijd jeuken om het naar een nog hoger niveau te brengen ;)


Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Deleted User

Quote from: mark235 on February 14, 2014, 09:21:36
Stil hier bij de Dyn bezitters  :)

Tja.... wat heb ik te melden over mijn schitterende Dynaudio C1 mkII? Zit bijna elke avond in mijn luisterruimte te genieten van muziek, waarbij ik soms niet eens het gevoel heb om naar audio apparatuur te luisteren. Maar gewoon... muziek. Met deze Dyn's ben ik klaar..  :worship:

Tenzij we ooit eens vele malen groter gaan wonen, dan staat een Evidence model toch echt wel hoog op de lijst. Moet wat te dromen hebben.

cardas49

Confidence C1 zou ik graag een keer horen. Qua uiterlijk is het niet mijn ding, maar schijnt geweldig te klinken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Ik heb de Confidence C1 gehad in het verleden maar wel zeer kort. Mijn vriendin vond ze spuug lelijk en heb ze uiteindelijk weer verkocht.

Die vreemde Baffle is even wennen maar heeft een doel. Ik vond het jammer dat ik ze heb moeten verkopen want het is wel 1 van mijn favorieten.

Ik vind de Confidence lijn wel veel te duur. Voor het geld wat de Confidence C1 kost heb je een prachtige set floor standers die veel meer waar bieden voor het geld. Dynaudio is over het algemeen best wel duur vind ik. Maar ja dat is met heel veel dingen in deze hobby.

Ze vragen wel om een krachtige versterker dus weet niet of je CAV-500 voldoende zal zijn.  :P

Ik denk wel dat het een speaker zou zijn die jij mooi zal vinden. Het voordeel is dat na de komst van de C1 MKII ,de eerste serie 2dehands wat goedkoper wordt aangeboden.




Quote from: mark235 on February 14, 2014, 19:41:36
Confidence C1 zou ik graag een keer horen. Qua uiterlijk is het niet mijn ding, maar schijnt geweldig te klinken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Wat is het verschil tussen de C1 en de C1 MK2?  Qua klank bedoel ik.



Quote from: jazzman on February 14, 2014, 18:29:13
Tja.... wat heb ik te melden over mijn schitterende Dynaudio C1 mkII? Zit bijna elke avond in mijn luisterruimte te genieten van muziek, waarbij ik soms niet eens het gevoel heb om naar audio apparatuur te luisteren. Maar gewoon... muziek. Met deze Dyn's ben ik klaar..  :worship:

Tenzij we ooit eens vele malen groter gaan wonen, dan staat een Evidence model toch echt wel hoog op de lijst. Moet wat te dromen hebben.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted User

Dat kan ik niet vertellen, heb de C1 uberhaupt nooit gehoord.

Natuurlijk is de C1 mkII stevig aan de prijs. En kan je daar mooie vloerstaanders voor kopen. Mijn luisterkamer is 3.75 x 5.25 m, een vloerstaander is dus uitgesloten.

Heb erg veel monitoren gehoord tijdens mijn zoektocht. Voor het geld is deze op nr 1 komen te staan. B&W 805D stond ook op de lijst, is echt niet te vergelijken qua klank..

Charlemagne

De C1 en de C1 mk2 lijken veel op elkaar qua klank volgens mij. Het is een doorontwikkeling van het product. De mk2 heeft een verbeterde Esotar tweeter en verbeteringen in het crossover filter. Dat maakt dat het hoog iets gedetaileerder en transparanter klinkt, ook bij lagere volumes.

http://www.audioaficionado.org/dynaudio-speakers/11812-dynaudio-confidence-c1-mk-i-vs-mk-ii-w-mcintosh.html

QuoteThe originals were fantastics and the MkIIs are better, a new coating on the Esotar2 tweeter, and improvements in the crossover. From what I've heard the improvements are notable, but not revolutionary. Also have heard that they run in a skosh faster (Dyns need a good 300 hours to run in and that is no bull...). Dynaudio does not make changes unless they are meaningful, but that being said, the MkII series is an evolutionary improvement, not a revolutionary one. They play nicely with a wide range of gear, including tube and SS. A lot of folks for a long time felt that they really needed the oomph from big SS amps, and liked pairing them with Simaudio, but they mate beautifully with tubes. HKVal and Dynero both use the larger floorstanders with McIntosh gear and are very happy with them. I pair my Contour S3.4 with C-J tube gear and am extremely happy with the results. Either amp you mention should provide more than enough power for them.

Either way, the original or the new versions, you cannnot go wrong. The Stereophile review by Wes Phillips in 2007 was very good, IMO.

The C1s have been very favorably compared in performance to the $25,000 Magico Minis, and some that have heard both say that the C1s are better. This is not surprising as Dyns are well-known to compete with speakers costing 3-4X their price tier.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

cardas49

Quote from: vik on February 15, 2014, 09:42:35
Ik heb de Confidence C1 gehad in het verleden maar wel zeer kort. Mijn vriendin vond ze spuug lelijk en heb ze uiteindelijk weer verkocht.
Die vreemde Baffle is even wennen maar heeft een doel. Ik vond het jammer dat ik ze heb moeten verkopen want het is wel 1 van mijn favorieten.

Mijn vrouw zei hetzelfde. Ze vind de Focus 160 al "spacey" en lelijk, de C1 moest het nog meer ontgelden.

Quote from: vik on February 15, 2014, 09:42:35
Ik vind de Confidence lijn wel veel te duur. Voor het geld wat de Confidence C1 kost heb je een prachtige set floor standers die veel meer waar bieden voor het geld. Dynaudio is over het algemeen best wel duur vind ik. Maar ja dat is met heel veel dingen in deze hobby.

Doel je met "waar voor je geld" op bas extensie, of meer op soundstage? of beide?

Quote from: vik on February 15, 2014, 09:42:35
Ze vragen wel om een krachtige versterker dus weet niet of je CAV-500 voldoende zal zijn.  :P

Wat de 500 niet aan kan sturen, komt hier niet in huis  :baaa: ;D

Ik vraag me af welke speaker mijn nieuwe amp tuk krijgt. Zullen er niet veel zijn.

Quote from: vik on February 15, 2014, 09:42:35
Ik denk wel dat het een speaker zou zijn die jij mooi zal vinden. Het voordeel is dat na de komst van de C1 MKII ,de eerste serie 2dehands wat goedkoper wordt aangeboden.

Ik heb een zacht plekje voor Dynaudio, maar waar Classé momenteel mijn favoriet is in versterking is Dynaudio dat nog niet voor speakers. De Focus 160 is een leuk ding voor het geld, maar of ik bij Dynaudio blijf zal afhangen van de performance van de Confidence lijn. Bij die lijn eindigt het qua (2e hands)prijs wel een beetje, tenzij de carriere onverwachtige wendingen neemt.

En er is nog zoveel meer op de speakermarkt te vinden! Moet veel merken nog onderzoeken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Deleted User

Mijn vrouw heeft niets te vertellen mbt mijn keuzes op audio gebied (gelukkig). Maar goed, ik heb dan ook een dedicated audio ruimte.. 8)

contour3.0

En er is nog zoveel meer op de speakermarkt te vinden! Moet veel merken nog onderzoeken.

Helemaal mee eens!!
De 1.3 MK2 monitor gehad, nu de contour 3.0.....dit voorjaar eens rustig kijken wat er allemaal te koop is in een bepaalde prijsrange.....zou zo maar kunnen dat Dynaudio dan vaarwel wordt gezegd, mooie speakers, maar er is zo veel meer!!

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

vik

#241
Met 'waar voor je geld' bedoel ik een grote zuil speaker die gewoon diepe bassen kan produceren, en een grotere sounstage kan bieden. Voor 8000 euro heb je een set Aurum Vulkan R luidsprekers bijvoorbeeld.


De verkoper waar ik mijn Classé CAP-151 van heb gekocht, die had ook een set Dynaudio Contour 3.4 zuilen staan en die vond ik niet mooi klinken, veel te saai.

Hij liet een demo horen (speakers stonden ernaast en kon snel switchen van speaker) van een setje speakers t.w.v. 2000 euro van het merk en type : Opera grand mezza en dit setje was kleiner als de Contour speakers, maar klonk echt veel beter met de Classé versterker.  (5000 euro vs 2000 euro)

Mocht je ooit andere speakers aan willen schaffen kijk ook zeker verder als Dynaudio en luister eens naar het merk hierboven.




Quote from: mark235 on February 15, 2014, 12:35:58
Mijn vrouw zei hetzelfde. Ze vind de Focus 160 al "spacey" en lelijk, de C1 moest het nog meer ontgelden.

Doel je met "waar voor je geld" op bas extensie, of meer op soundstage? of beide?

Wat de 500 niet aan kan sturen, komt hier niet in huis  :baaa: ;D

Ik vraag me af welke speaker mijn nieuwe amp tuk krijgt. Zullen er niet veel zijn.

Ik heb een zacht plekje voor Dynaudio, maar waar Classé momenteel mijn favoriet is in versterking is Dynaudio dat nog niet voor speakers. De Focus 160 is een leuk ding voor het geld, maar of ik bij Dynaudio blijf zal afhangen van de performance van de Confidence lijn. Bij die lijn eindigt het qua (2e hands)prijs wel een beetje, tenzij de carriere onverwachtige wendingen neemt.

En er is nog zoveel meer op de speakermarkt te vinden! Moet veel merken nog onderzoeken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Charlemagne on February 15, 2014, 10:40:03
De C1 en de C1 mk2 lijken veel op elkaar qua klank volgens mij. Het is een doorontwikkeling van het product. De mk2 heeft een verbeterde Esotar tweeter en verbeteringen in het crossover filter. Dat maakt dat het hoog iets gedetaileerder en transparanter klinkt, ook bij lagere volumes.

http://www.audioaficionado.org/dynaudio-speakers/11812-dynaudio-confidence-c1-mk-i-vs-mk-ii-w-mcintosh.html


Dank !  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik


Dat snap ik heel goed dat je kiest voor een set monitoren in deze ruimte en dan heb je met de C1 een mooie speaker.


Quote from: jazzman on February 15, 2014, 10:03:52
Dat kan ik niet vertellen, heb de C1 uberhaupt nooit gehoord.

Natuurlijk is de C1 mkII stevig aan de prijs. En kan je daar mooie vloerstaanders voor kopen. Mijn luisterkamer is 3.75 x 5.25 m, een vloerstaander is dus uitgesloten.

Heb erg veel monitoren gehoord tijdens mijn zoektocht. Voor het geld is deze op nr 1 komen te staan. B&W 805D stond ook op de lijst, is echt niet te vergelijken qua klank..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Focus 220, 260 en een Contour 3.4 heb ik nu mogen beluisteren en die doen allen een ding heel goed: ze doen niets verkeerd ... (althans bijna; ze hebben wel relatief veel bass). Deze speakers heb ik ervaren als gebalanceerde, homogene speakers. Maar dat maakt ze ook een tikje saai, ze hebben weinig eigens. Voor de Dyn liefhebbers zal dat juist de charme zijn, maar zelf heb ik toch een andere voorkeur.

Overigens heb ik die Contours op een dikke Accuphase set in een akoestisch aangepaste ruimte gehoord; niet eerder had ik zo`n fraai 3D beeld gehoord. Je kon gevoelsmatig een rondje om de muzikanten heen lopen die voor mij in de ruimte stonden te spelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Charlemagne

Als ze zo levensecht klinken dan doen de betere Dynaudio's inderdaad niets verkeerd. Een groter compliment kun je ze niet geven! Geef mij maar lekker 'saai'.  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Zelfs op het het gebied van "levensecht" vond ik de Opera grand Mezza de betere op de Classé.

Dynaudio staat bekend om het neutrale karakter, maar de Conficende C1 vind ik alles behalve saai, en zo te lezen is de nieuwe Confidence MKII alweer een verbeterde versie.



Quote from: Charlemagne on February 19, 2014, 09:20:34
Als ze zo levensecht klinken dan doen de betere Dynaudio's inderdaad niets verkeerd. Een groter compliment kun je ze niet geven! Geef mij maar lekker 'saai'.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Ik kan alleen maar beamen dat de Confidence serie (ik heb zelf de C1 en de C14 zéér goed in staat is om een realistisch/muzikaal plaatje neer te zetten.
Het enige nadeel, zoals ook al eerder aangegeven, is dat ze beter presteren bij het gebruik van een zware/stabiele versterker maar dan heb je ook echt wat :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marantz 81

#248
Ik heb nu bijna 4 jaar Dynaudio speakers gehad

Monitor :Audience 52SE
Zuil : Focus 220

Mijn ervaring is dat als je de kwaliteiten wil horen die ze bezitten je daarvoor ook de apparatuur moet hebben (ik heb dan altijd Marantz gehad ) met een Marantz range set (7000 serie) klinkt het goed maar het is een beetje saai alsof het niet echt tot leven komt en maar blijft plakken aan de speakers ook het laag is niet zo mooi onder controle mist de kracht en detail , toen ik een Premium set had was er veel meer detail op zich staan van instrumenten het klinkt in balans neutral ,ineens haalt iemand uit met zijn instrument en zit je :happy: ook de lagen in de bass zijn mooi waarneembaar strak droog en echte punch , ook is het stereo beel veel breder en dieper

De Focus 220 gaan zo diep en verplaatsen zoveel lucht dat ik het niet goed krijg in men ruimte ( staande golf ) dat ze weggaan  :nopompom:

ik heb gedacht om de Focus 160 aan te schaffen ( gehoord bij hobo hifi ) die klinken echt geweldig wat een snelheid openheid diepte kracht stereo beeld  :worship: maar die zijn 2000 een paar ,zelf vindt ik dat er dan weer een Marantz premium set bij moet om de kwaliteiten die ze bezitten weer te kunnen geven ,daar heb ik geen geld voor en ik mis toch wat met een monitor kwa body bijvoorbeeld een bassgitaar klankkast van viool enzv

De Excite X32 heb ik ook beluisterd klinkt goed maar tja als je de Focus lijn gewend bent  :)

Ik heb nog een keer geprobeerd het laag onder controle te krijgen met de Focus 220 maar gaat niet lukken in mijn ruimte

Aanstaande zondag ga ik een set Audio Physic Sitara ophalen ,dit was altijd een van mijn favorieten in de vele luister sessie,s bij hifi zaken

Mordante

Nooit Dynaudio speakers gehad. Maar ik vind ze meestal best goed klinken. Deze vind ik erg leuk: