Nieuwe / 2e handse subwoofer gezocht [€1500]

Started by woutjeeh, June 8, 2011, 15:36:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

woutjeeh

Bedankt allemaal :)

Ik heb even een paar stukjes van Avatar gekeken en de deuren gaan echt serieus hoorbaar trillen :P De subwoofer staat ongeveer op 2,5 / 7 volume. Echt best wel ziek haha.

M'n moeder werd echt boos toen ze aan het poetsen was en de deur naast haar aan het trillen. Ze was echt niet meer te genieten nadat ik de subwoofer even had getest ::). Toen Smokey hem kwam brengen toen schrok ze er echt van hoe gigantisch groot de cylinder was (en ikzelf kijk er nu ook nog steeds van op het is gewoon niet meer normaal) en m'n moeder werd er ook boos om dat ik zo'n gigantische subwoofer had gekocht, naja boos, ze vond het niet zo leuk ::).

@Ejorne achjah pielen vind ik niks mis mee :P ik luister gewoon bv. een paar nummers die kwa bass ongeveer hetzelfde moet zijn en dan draai ik bij mindere bass muziek gewoon wat aan het volume. Heb de speakers nu op small staan en dan speelt de subwoofer automatisch mee. In eerste instantie gaat de subwoofer weer uit wanneer ik weer large selecteer, maar volgens mij valt dat nog wel te veranderen maar dat weet ik niet zeker.

@Mocra  Hij klinkt inderdaad super haha :music: Ben wel benieuwd hoe de subwoofer op m'n kamer klinkt en of ik hem nog redelijk goed kan afstellen op de speakers. Ga er gewoon rustig de tijd voor nemen. Heb de subwoofer in de kamer op ongeveer 0,8 / 7 staan kwa volume met muziek. Het klinkt nu al redelijk naar m'n wensen, hoop dat ik met de Phase, crossover enz. hem nog iets beter kan inregelen.

@Fear Ik speel muziek nooit met Pure direct. Ik speel de muziek altijd met EQ User, dus een door mijn ingestelde equalizer. Vind ik persoonlijk een stuk mooier klinken dan Pure Direct. Ik heb (volgens mij) helaas niet de mogelijkheid om bv. 2.1 in te stellen bij Pure direct. Moet er nog eens even goed voor gaan zitten om te kijken wat de mogelijkheden zijn kwa instellen van de subwoofer met bepaalde modus en instellingen. Het is natuurlijk wel zo dat jou receiver bijna 2 x zo dur is dan de mijne. Ik moet maar eens eventjes kijken. Ga denk ik aankomende week ook even kijken naar de 806V's. Even passen en meten op m'n kamer of ze er bij kunnen want het aanbod is wel aantrekkelijk. Heb voor mijn subwoofer nu ongeveer 1 vierkante meter ruimte op m'n kamer dus hij staat opzich nog redelijk vrij van voorwerpen.

De subdude zakte wel ietsjes in nadat ik het 70 kg wegende beest erop had gezet :devil:haha

Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01


FeaR1986

Quote from: woutjeeh on July  8, 2011, 18:01:33
@Ejorne achjah pielen vind ik niks mis mee :P ik luister gewoon bv. een paar nummers die kwa bass ongeveer hetzelfde moet zijn en dan draai ik bij mindere bass muziek gewoon wat aan het volume. Heb de speakers nu op small staan en dan speelt de subwoofer automatisch mee. In eerste instantie gaat de subwoofer weer uit wanneer ik weer large selecteer, maar volgens mij valt dat nog wel te veranderen maar dat weet ik niet zeker.

Is het heel erg als je de speakers op small in stelt en dan de crossover op 60 Hz? In principe gaan de Focals zelf niet extreem veel lager dus daar verlies je niet veel mee, maar de subwoofer speelt nog wel mee. Je zou zelfs 40 Hz kunnen overwegen aangezien de Focals dat net redden. Dan vult je subwoofer dus netjes aan. Echter is er in de hedendaagse muziek niet veel wat onder de 50 - 60 Hz komt, dus wellicht gaat dat niet werken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

woutjeeh

Quote from: morca on July  8, 2011, 18:08:31
Laat me raden,je ouders zijn weg  :D

Haha ja, m'n moeder was even boodschappen en m'n vader was zoals normaal werken. Ging echt hard haha. Heb zojuist even LOTR The Two Towers gekeken, m'n ouders waren beide niet thuis dus kon dat mooi. Echt de bass klonk zo fantastisch met films echt gruwelijk gewoon. Dit ding blaast zo hard :devil: :P. Hoop alleen dat ik hem ook nog goed kan interegreren met muziek. Dat is nog even afwachten. M'n vrienden keurden 'm in ieder geval goed haha.

@Fear, opzich is het niet zo erg, maar ben wel eens benieuwd hoe de speakers op Large klinken i.c.m. de subwoofer. Moet nog maar eens even prutsen met alle instelmogelijkheden. Ik denk dat een crossover op 60 Hz het prima doet kwa muziek.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Mario D

Quote from: woutjeeh on July  9, 2011, 01:09:23
Haha ja, m'n moeder was even boodschappen en m'n vader was zoals normaal werken. Ging echt hard haha. Heb zojuist even LOTR The Two Towers gekeken, m'n ouders waren beide niet thuis dus kon dat mooi. Echt de bass klonk zo fantastisch met films echt gruwelijk gewoon. Dit ding blaast zo hard :devil: :P. Hoop alleen dat ik hem ook nog goed kan interegreren met muziek. Dat is nog even afwachten. M'n vrienden keurden 'm in ieder geval goed haha.

@Fear, opzich is het niet zo erg, maar ben wel eens benieuwd hoe de speakers op Large klinken i.c.m. de subwoofer. Moet nog maar eens even prutsen met alle instelmogelijkheden. Ik denk dat een crossover op 60 Hz het prima doet kwa muziek.

Wat zijn de afmetingen van je kamer trouwens.  ;D

woutjeeh

Quote from: kalimero on July  9, 2011, 07:18:01
Wat zijn de afmetingen van je kamer trouwens.  ;D

Deze kamer is ongeveer 4 bij 7 meter. Er zit nog nog wel een stuk bij naast (waar de boxen niet naar toe zijn gericht) van ongeveer 4 bij 4. Het is zegma een soort winkelhaak.

M'n huidige opstelling is nu:

Receiver: Marantz SR5004
Fronts: Focal Chorus 826V Ebony
Center: Focal Chorus CC 800V Ebony
Subwoofer: SVS PC13 Ultra + Auralex Subdude HD
EQ: Antimode 8033C
Kabels: W&M LS-01
Rears: Komen waarschijnlijk 806V's op stands voor, ga er volgende week naar kijken

Hier een fotootje van de opstelling hoe die nu in de kamer (niet mijn slaapkamer) staat:


Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

jasjenl

Quote from: woutjeeh on July  8, 2011, 18:01:33
De subdude zakte wel ietsjes in nadat ik het 70 kg wegende beest erop had gezet :devil: haha
Niet overdrijven, de SVS is wel zwaar maar ook weer niet zo zwaar: 41 kg dan houdt het wel op ;)

Ik ben wel benieuwd hoe dit ding je in je slaapkamer gaat bevallen, ik blijf het idee houden dat het gigantische overkill is voor zo'n ruimte. Maar goed, ben je vast goed voorzien voor als je een keer het huis uit gaat :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

woutjeeh

Quote from: jasjenl on July  9, 2011, 19:47:46
Niet overdrijven, de SVS is wel zwaar maar ook weer niet zo zwaar: 41 kg dan houdt het wel op ;)

Ik ben wel benieuwd hoe dit ding je in je slaapkamer gaat bevallen, ik blijf het idee houden dat het gigantische overkill is voor zo'n ruimte. Maar goed, ben je vast goed voorzien voor als je een keer het huis uit gaat :)

Klopt inderaad! Foutje van me. Ik las namelijk op internet ergens 71 Kg maar zag inderdaad ook 41 kg staan. ;) Iemand had schijnbaar het gewicht van de PB13 met de PC13 Ultra verwisseld waardoor ik het automatisch verkeerd overnam.

Ik ben daar zelf ook benieuwd naar! Morgen ga ik de set op m'n kamer zetten. Dat het ontzettend overkill is weet ik wel zeker. Maargoed het is geen probleem om de sub relatief zacht te zetten voor wat het kan, zolang het mijn kamer maar goed en mooi vult. En inderdaad, mocht ik een keer het huis uitgaan hoef ik de komende X jaar geen nieuwe subwoofer, want vooral op gebied van films denk ik dat er weinig upgrademogelijkheden zijn kwa grotere en zwaardere subwoofer op gebied van een ''normale'' woonkamer, dus dan heb ik het niet over subs van 50.000 die een gymzaal moeten kunnen vullen. :P
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

rallufff

Quote from: woutjeeh on July  9, 2011, 20:25:45
En inderdaad, mocht ik een keer het huis uitgaan hoef ik de komende X jaar geen nieuwe subwoofer,

Ik heb je topic een beetje doorgelezen en moest toch ff 3 keer kijken bij ''de markt'' want volgens mij heb je je net aangekochte SVS sub alweer te koop staan? Ouders niet mee eens?

Alweer opzoek naar een andere?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

mscofield

Zonde, maar.. misschien ook wel een klein beetje logisch. Weet niet of het de bedoeling was dat die in de woonkamer bleef staan of op je eigen kamer?

woutjeeh

Quote from: rallufff on July 11, 2011, 15:46:22
Ik heb je topic een beetje doorgelezen en moest toch ff 3 keer kijken bij ''de markt'' want volgens mij heb je je net aangekochte SVS sub alweer te koop staan? Ouders niet mee eens?

Alweer opzoek naar een andere?

Dat klopt. Hij staat inderdaad weer te koop. M'n moeder was er echt niet blij mee. Ze was ook best boos dat het zo'n grote was voor op zo'n kamer als mij. Ze vond het zwaar overdreven (is het misschien ook wel beetje :P) maargoed. Ze heeft me niet verplicht om hem te verkopen maar ze stelt het wel op prijs. Daarnaast heb ik hem eerst in de woonkamer gezet, omdat ik hem daar even wou luisteren ivm betere akoestiek dan m'n slaapkamer, en daar klonk hij echt goed. Maar helaas op m'n kamer was dat echt veel minder. Dat is ook een beetje de reden dat hij weg gaat.

Quote from: mscofield on July 11, 2011, 18:13:13
Zonde, maar.. misschien ook wel een klein beetje logisch. Weet niet of het de bedoeling was dat die in de woonkamer bleef staan of op je eigen kamer?

Het was de bedoeling dat de subwoofer op m'n kamer zou komen te staan, maar ik wou hem eerst even testen in de woonkamer ;).
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01