Nieuwe / 2e handse subwoofer gezocht [€1500]

Started by woutjeeh, June 8, 2011, 15:36:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

woutjeeh

Hallo mede HT liefhebbers,

Ik zit met het volgende:

Ik ben een jongen van 17 jaar, en ik hou erg van goed geluid en lekker muziek. Begin dit jaar heb ik
een Marantz SR5004 aangeschaft samen met een set Focal Chorus 826V's (waar ik nog steeds heel blij mee ben). Mijn doel is om deze 2.0 uiteindelijk uit te breiden naar een 5.1 set.

Mijn eerste upgrade die ik wil gaan doen is een subwoofer, omdat ik 90% van de tijd muziek luister, en ik dus denk dat ik voor muziek luisteren het beste een subwoofer als upgrade kan nemen.

Mijn kamer is (voor mijn gevoel) niet zo super als het gaat om de lage tonen, ik heb het idee dat ze erg gedempt worden en de bass er dus niet altijd even lekker uit komt. Soms mis ik dus een beetje de kick , de dreun of de lekkere bass (of hoe ik het moet beschrijven) die je bij (sommige) rap, house en R&B nummers hebt. Dit is dus ook voornamelijk de muziek die ik luister. Misschien een beetje een aparte muzieksmaak voor een audioliefhebber maargoed. Ik zoek dus een subwoofer die dit gebrek kan oplossen. Nu had ik een Velodyne SPL1200 Ultra op het oog, omdat deze kwa formaat en vooral de EQ met meetmicrofoon en de goede reviews mij erg aantrekkelijk leek. Ook omdat ik vaak op internet lees dat ze deze subwoofer beschrijven als muzikale subwoofer, en dat is dus ook juist de reden waarvoor ik de sub wil gaan gebruiken. Ik heb alleen het idee dat die mensen het juist meer om Jazz, klassiek, rock e.d. gaat, en niet om Rap e.d. :P (misschien ook wel logisch), dus vroeg ik me af wat jullie mij adviseren?

Ik heb zelf al wat research gedaan, en in eerste instantie viel m'n oog op een Velodyne, maar nadat ik met een van de Velodyne dealers had gebelt zei die dat voor mijn doeleinden dit misschien niet de perfecte subwoofer is. Ik vroeg dus ook of ik misschien beter een open subwoofer kon nemen, misschien een SVS of een BK o.i.d, waarop de verkoper zei dat dat misschien wel beter was. Natuurlijk is luisteren de best optie, alleen ik woon in de buurt van Hengelo (overijssel), en beschik niet over een auto en de tijd om bv. 80km te rijden naar een audiowinkel. Misschien dat ik in de zomervakantie er een dagje opuit kan.

Wat zouden jullie mij adviseren? M'n budget is maximaal 1700 euro. Dit betekent niet dat het op moet, maar ik zou het me wel kunnen veroorloven.

Ik zat zelf te denken aan de:

Velodyne SPL1200 Ultra
SVS PB12
SVS PB13 ultra
BK Monilith / Monilith+

Is het ook zo dat een grote subwoofer zoals de monilith+ en de SVS PB13 Ultra veel ruimte om zich heen nodig hebben om te kunnen ''ademen''?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Wout
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

CoSo

Quote from: woutjeeh on June  8, 2011, 15:36:00

Ik heb zelf al wat research gedaan, en in eerste instantie viel m'n oog op een Velodyne, maar nadat ik met een van de Velodyne dealers had gebelt zei die dat voor mijn doeleinden dit misschien niet de perfecte subwoofer is. Ik vroeg dus ook of ik misschien beter een open subwoofer kon nemen, misschien een SVS of een BK o.i.d, waarop de verkoper zei dat dat misschien wel beter was. Natuurlijk is luisteren de best optie, alleen ik woon in de buurt van Hengelo (overijssel), en beschik niet over een auto en de tijd om bv. 80km te rijden naar een audiowinkel. Misschien dat ik in de zomervakantie er een dagje opuit kan.

:wacko:

Ik zou juist de Velodyne aanbevelen, de SVS is juist helemaal niet zo muzikaal maar meer voor film.

woutjeeh

Quote from: CoSo on June  8, 2011, 15:49:17
:wacko:

Ik zou juist de Velodyne aanbevelen, de SVS is juist helemaal niet zo muzikaal maar meer voor film.

Ja oke, maar met muziek wordt denk ik vooral muziek bedoeld die ik niet luister, zoals klassiek waarin de bassen nét wat lekkerder klinken e.d. , maar ik wil juist een redelijk stevige bass hebben onder de beat van bv. rapnummers en hiphip nummers, zou een Velodyne dan ook volstaan?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

CoSo

Quote from: woutjeeh on June  8, 2011, 16:01:19
Ja oke, maar met muziek wordt denk ik vooral muziek bedoeld die ik niet luister, zoals klassiek waarin de bassen nét wat lekkerder klinken e.d. , maar ik wil juist een redelijk stevige bass hebben onder de beat van bv. rapnummers en hiphip nummers, zou een Velodyne dan ook volstaan?
Dan moet je juist bij Velodyne zijn ;)

woutjeeh

Quote from: CoSo on June  8, 2011, 16:28:12
Dan moet je juist bij Velodyne zijn ;)

Is Velodyne niet meer voor een bass die meer aanwezig is op de achtergrond bij bv. klassieke en Jazz muziek?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Kingpin

Ik weet niet wie je dit heeft verteld dat een Velo alleen voor Jazz/pop etc muziek geschikt zou zijn, maar die gast is:
a) Geen "officiele" Velodyne verkoper en verkoopt alleen de overige merken die je noemt,
b) Heeft nog nooit een goed uitgerichte Velo gehoort,

Geloof me, ik heb zelf de 15" versie en die gaat laaaag .. en strak zonder vervorming waar in deze prijsklasse volgens mij geen enkele sub aan kan tippen.
Last but not least, de Velo kun je zo mooi integreren in de rest van je keten dat deze nagenoeg niet opvalt dat er een aparte sub staat te spelen (Of je moet een echte BassFreak zijn die alleen op uit is om SPL te draaien (zoals je wel eens hoort in CarSubwoofer geweld) dan kun je beter wat anders kopen).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

woutjeeh

Quote from: Kingpin on June  8, 2011, 16:42:15
Ik weet niet wie je dit heeft verteld dat een Velo alleen voor Jazz/pop etc muziek geschikt zou zijn, maar die gast is:
a) Geen "officiele" Velodyne verkoper en verkoopt alleen de overige merken die je noemt,
b) Heeft nog nooit een goed uitgerichte Velo gehoort,

Geloof me, ik heb zelf de 15" versie en die gaat laaaag .. en strak zonder vervorming waar in deze prijsklasse volgens mij geen enkele sub aan kan tippen.
Last but not least, de Velo kun je zo mooi integreren in de rest van je keten dat deze nagenoeg niet opvalt dat er een aparte sub staat te spelen (Of je moet een echte BassFreak zijn die alleen op uit is om SPL te draaien (zoals je wel eens hoort in CarSubwoofer geweld) dan kun je beter wat anders kopen).

Het was wel een officiele dealer en hij heeft mij ook niks gezegd over het feit dat deze subwoofer alleen voor Jazz/Pop/Klassiek geschikt zou zijn, maar IK als onervaren jochie in de HT wereld, waar ik sinds een paar maanden ben ingestapt heb het idee dat mensen die een Velodyne aanschaffen het vooral doen om nog een extra laagje laag te krijgen, de perfecte afwerking van het laag, en de dealer die ik aan telefoon heb gehad dacht dat het bij mij misschien niet lag aan de 20-50 hz zone maar misschien aan mijn 2 luidsprekers die in het tussen het midden / laag niet de tonen produceerde die ik graag zou willen, en dat wanneer ik dus bv. een Velodyne zou nemen ik wel een mooiere en betere bass kreeg, maar niet het probleem oplos waarvoor ik de subwoofer vooral wil aanschaffen. Hij gaf mij een heel objectief advies. Ik kan het helaas niet zo goed verwoorden wat hij me heeft verteld Dat bv. Rap, Hiphip, R&B en house niet echt voor Hifi geschikt is.

Hij heeft verder zelf ook niks gezegt over een ander merk, daar begon ik zelf over.

Zoals jezelf aangeeft zou je een Velodyne zo kunnen integreren, dat je he t idee hebt alsof er geen subwoofer staat, dat zei de dealer mij ook dat dat de bedoeling ervan is, en dat de bass er niet steviger van wordt, maar juist de set goed aanvult in het laag en het nog strakker laat klinken.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

FeaR1986

Quote from: Kingpin on June  8, 2011, 16:42:15
Last but not least, de Velo kun je zo mooi integreren in de rest van je keten dat deze nagenoeg niet opvalt dat er een aparte sub staat te spelen (Of je moet een echte BassFreak zijn die alleen op uit is om SPL te draaien (zoals je wel eens hoort in CarSubwoofer geweld) dan kun je beter wat anders kopen).

Nu ik gehoord heb wat mijn Velodyne kan doen valt dat inderdaad onder uitspraken als "een set goed aanvullen". In fims komt de subwoofer ook meer dan lekker mee, maar ik heb bij films wel eens harder geweld gehoord. Geweld wat - volgens mij - uit een BK kwam. Maar goed, ik heb de subwoofer dan ook gekocht voor juist de aanvulling en dan is zo'n Velodyne echt een goede koop. Dus van mijn kant geen klagen en op dat punt geef ik je ook geen ongelijk.

Maar... op één of andere manier krijg ik het idee dat ons Woutjeeh hier toch van teleurgesteld zal zijn. Vraag me niet waarom, maar het is zo'n gevoel. Een gevoel dat hij wel een BassFreak is (om jouw woorden te mogen gebruiken). Mar dat gevoel krijg ik puur vanwege zijn andere posts op het forum en hoe hij zijn wensen omschrijft. Om die reden zie ik dan bij hem ook eerdere een SVS PB-reeks staan dan een Velodyne. Juist vanwege die agressieve flinke klappen.

Disclaimer:
Bovenstaande is dus alleen gebaseerd op het feit van dat ik weet wat mijn SPL-1200 Ultra kan en wat ik denk dat Woutjeeh zoekt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Kan wel zeggen dat de Velodyne lager en strakker gaat dan me vorige BK 400xxls.

Kingpin

Welke dealer was dat dan, ik kan me niet voorstellen dat ze zeggen dat een Velo minder geschikt zou zijn voor rap, house en R&B nummers?
Persoonlijk vind ik een gesloten sub voor muziek beter klinken dan een gepoorte sub daarom verbaast het me ook dat de verkoper het tegenover gestelde beweerd.

Voor muziek wil je een zo strak mogelijke curve tussen 20Hz-20kHz (-3dB), in de praktijk blijkt dit nagenoeg nooit te verwezenlijken (zeker niet in een woonkamer/slaapkamer etc) of je moet een aparte ruimte geheel akoustisch aanpassen (en dan nog).
Een goede sub zoals bijvoorbeeld de Velo krijg je dmv inmeten een goede curve in het laaggebied waardoor niet alleen het laag maar ook je midden gebied beduidend beter door gaat klinken.

Kun je misschien ook eens vertellen in welke ruimte de sub komt te staan (afmetingen)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

woutjeeh

@Fear

Daar zit inderdaad wat in. Het probleem is dat ik niet weet wat een Velodyne wel geeft met Rap, Hiphip, R&B en House, misschien moet ik dan maar wachten tot aan de zomer vakantie om bij een Velo dealer eens te gaan luisteren en dan mijn eigen muziek afspelen. Mocht ik dan de basskick om het zo maar te noemen niet genoeg vinden dan kan ik inderdaad een SVS nemen. Ik ben wel een beetje een bassfreak, maar ik hou dan ook weer niet van zon holle (harde) bass van bv. zo'n Z-5500 subwoofertje die ik hier heb staan. Die vind ik voor geen meter klinken (ookal kun je dat kwa prijs natuurlijk niet gaan vergelijken met een ''echte'' subwoofer).

@Coso Dat geloof ik ook best en dat zal ook vast en zeker wel zo zijn (ook gezien de prijs), maar het gaat me er niet per se om of de subwoofer heel strak klinkt, maar het gaat me er vooral om dat de subwoofer hetgeen wat ik nu soms een beetje mis opvult, en dat is een stevige bass die ik bij mijn muzieksmaak verwacht.

@Kingpin als je het niet erg vind noem ik geen namen, vind ik niet echt netjes tegenover de dealer die mij netjes te woord heeft gestaan. De verkoper beweerde ook niet dat een gepoorte sub beter klinkt met muziek, maar dat gezien mijn muzieksmaak en mijn wensen een geslotensubwoofer misschien kan tegenvallen. Hij zei ook wel dat de Velodyne juist een muzikale subwoofer was.

Ik wil de subwoofer plaatsen in mijn slaapkamer waar ik ook m'n bureau heb staan met de 826V's, m'n laptop e.d. Voor foto's:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35825732#35825732 M'n kamer is naar schatting - wat niet mijn beste ding is :P - 3 bij 4 / 4,5. Dat voor zo'n ruimte een SPL1200 overkill zou zijn vind ik geen probleem, dan zet ik hem gewoon wat zachter.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

bmateijsen

Quote from: woutjeeh on June  8, 2011, 17:45:37
@Fear

Daar zit inderdaad wat in. Het probleem is dat ik niet weet wat een Velodyne wel geeft met Rap, Hiphip, R&B en House, misschien moet ik dan maar wachten tot aan de zomer vakantie om bij een Velo dealer eens te gaan luisteren en dan mijn eigen muziek afspelen. Mocht ik dan de basskick om het zo maar te noemen niet genoeg vinden dan kan ik inderdaad een SVS nemen. Ik ben wel een beetje een bassfreak, maar ik hou dan ook weer niet van zon holle (harde) bass van bv. zo'n Z-5500 subwoofertje die ik hier heb staan. Die vind ik voor geen meter klinken (ookal kun je dat kwa prijs natuurlijk niet gaan vergelijken met een ''echte'' subwoofer).

Die Z-5500 klinkt ook echt voor geen meter... ;).

Quote@Coso Dat geloof ik ook best en dat zal ook vast en zeker wel zo zijn (ook gezien de prijs), maar het gaat me er niet per se om of de subwoofer heel strak klinkt, maar het gaat me er vooral om dat de subwoofer hetgeen wat ik nu soms een beetje mis opvult, en dat is een stevige bass die ik bij mijn muzieksmaak verwacht.

Ga luisteren, want niemand anders dan jijzelf kan dat bepalen of het bij jou smaak past.

Quote@Kingpin als je het niet erg vind noem ik geen namen, vind ik niet echt netjes tegenover de dealer die mij netjes te woord heeft gestaan. De verkoper beweerde ook niet dat een gepoorte sub beter klinkt met muziek, maar dat gezien mijn muzieksmaak en mijn wensen een geslotensubwoofer misschien kan tegenvallen. Hij zei ook wel dat de Velodyne juist een muzikale subwoofer was.

Ik denk dat de dealer je geen onzin heeft verteld, een subwoofer met een poort klinkt anders dan een Velodyne. Die poort zorgt vaak voor kleuring..

QuoteIk wil de subwoofer plaatsen in mijn slaapkamer waar ik ook m'n bureau heb staan met de 826V's, m'n laptop e.d. Voor foto's:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35825732#35825732 M'n kamer is naar schatting - wat niet mijn beste ding is :P - 3 bij 4 / 4,5. Dat voor zo'n ruimte een SPL1200 overkill zou zijn vind ik geen probleem, dan zet ik hem gewoon wat zachter.

Groet,

Bjorn

morca

Het is zeer persoonlijk,ik ken iemand die rende bijna terug naar de winkel met zijn 1200 velodyne,dat nieuwe type.
Hij vind een BK vele malen mooier klinken.
Ik zou voor dat geld zeggen zelfbouwen,de Velodyne word als een wonder aangeprezen hierboven,maar een boel leden die hier niks neer zetten vinden het een zwaar overpriced product.Ik ook.
Daar komt nog bij dat het de beste woofer word genoemd,er zijn beter mijn voorkeur gaat uit naar JL audio en dan zelfbouwen.
Voor dat geld wat jij neertelt bouw ik een veel betere woofer zelf,zeer hoge SQ en SPL bij JLaudio en zeer geschikt voor de muziek die jij noemt,ik voer die van mij ook wel eens wat rap of trance als ik ouderwets gek wil doen.

Succes ;) gr Morca

Nooff

Dat Velodyne overpriced is dat staat op dit moment niet ter discussie. Zelfbouw is niet voor iedereen weggelegd, dus laten we TS daar niet mee opzadelen. Voor de één is het prachtig, de andere heeft er simpelweg de tijd, of het geduld niet voor. Als je puur naar prijs/kwaliteit kijkt dan is BK de beste optie. Als je het mij vraagt dan zou ik zeggen, koop jezelf een BK met een antimode, regel de boel af en steek het overige geld in je zak.

screw

Quote from: Nooff on June  8, 2011, 18:47:08
Dat Velodyne overpriced is dat staat op dit moment niet ter discussie. Zelfbouw is niet voor iedereen weggelegd, dus laten we TS daar niet mee opzadelen. Voor de één is het prachtig, de andere heeft er simpelweg de tijd, of het geduld niet voor. Als je puur naar prijs/kwaliteit kijkt dan is BK de beste optie. Als je het mij vraagt dan zou ik zeggen, koop jezelf een BK met een antimode, regel de boel af en steek het overige geld in je zak.

Idd!!

Er zijn vele soorten subs tekoop ik zou zeggen ga zelf luisteren en trek je eigen plan, Velodyne is zeker niet slecht maar REL/BK/SVS/DIY ook niet! wat de een goed vind is voor de ander weer niet goed.

Maar een tip wees geen schaap wat trouw achter het andere schaap aanloopt en ga luisteren!

(al deel ik de mening wel dat de Velodyne ERG overpriced is!)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

woutjeeh

Zelfbouw zie ik niet als optie. Daar heb ik op dit moment ook geen tijd voor en om eerlijk te zijn lijkt me dat ook niet wat. Ik heb niet zoveel zin om dat allemaal te gaan uitzoeken. Ik geloof best wel dat je dan misschien wel het beste voor je geld krijgt, maargoed voor mij is het niet zo praktisch.

Dat sommige mensen Velodyne overpriced vinden, tsjah daar moet ik zelf nog achterkomen. Meningsverschillen hou je toch. Ik moet er zelf nog achterkomen of ik me bij de overpriced mening aansluit of juist bij de kant van de positieve gebruikers.

Ik vroeg me af of iemand een adres kent waar ik BK subwoofers / SVS subwoofers kan beluisteren in de buurt van Hengelo (Overijssel)?

Het aantal watt RMS dat wordt vermeld bij subwoofers, zegt dat nog veel over de subwoofer of? Want bv. een SPL1200 levert volgens de papieren 1200 watt RMS wat wel behoorlijk veel meer is dan bv. een Monilith+ met 500 watt RMS.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

CoSo

Quote from: Nooff on June  8, 2011, 18:47:08
Dat Velodyne overpriced is dat staat op dit moment niet ter discussie. Zelfbouw is niet voor iedereen weggelegd, dus laten we TS daar niet mee opzadelen. Voor de één is het prachtig, de andere heeft er simpelweg de tijd, of het geduld niet voor. Als je puur naar prijs/kwaliteit kijkt dan is BK de beste optie. Als je het mij vraagt dan zou ik zeggen, koop jezelf een BK met een antimode, regel de boel af en steek het overige geld in je zak.
Ieder waar naar ze geld, het is ook maar net wat je er voor over hebt.

nadeel van de BK is wel dat de pootjes er niet af kunnen zonder gaten in de sub te hebben, geen ab of auto on/off en je heb los iets van een antimode nodig dus een los kasje en extra kabel.
Zelf vind ik de meer waarde van de Velodyne meer dan waard. ;)

jasjenl

SVS kun je nergens beluisteren, althans, niet bij een dealer, want SVS wordt alleen via internet verkocht (in Europa door L-Sound). Overigens staat er wel een tweedehands PC Ultra 13 te koop op dit forum, maar als ik lees dat het voor een slaapkamer van 4 bij 3 is denk ik dat dat veel te veel overkill is.

De algemene opvatting dat SVS minder geschikt zou zijn voor muziek ben ik het trouwens niet helemaal mee eens: uit diverse tests en reviews blijkt dat de topmodellen wel degelijk hun mannetje staan als het gaat om muzikaliteit. Ik heb vaak het idee dat mensen op dit vlak een beetje elkaar napraten zonder daadwerkelijk wel eens muziek met een SVS gehoord te hebben. Wellicht dat een Velodyne het nog wel wat beter doet, maar die zijn ook gewoon relatief een stuk duurder. Velodyne heeft in ieder geval het voordeel dat je die wel ergens kunt beluisteren, zoals bijv. bij BB&G. En voor BK moet je volgens mij bij forumlid RA SUBS zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kingpin

Ik ben zo vrij geweest om even je kamer te posten wbt je opstelling:



Persoonlijk vind ik het een overkill als je hier nog een dikke 12" sub neer wilt zetten, waar wil je die kwijt?
Je front speakers zijn totaal ineengesloten tussen je bureau dat kan never nooit een goed stereobeeld opleveren.
Is het niet mogelijk om je fronts toevallig aan de andere kant te plaatsen zonder dat er wat tussen staat en dan een kleine sub erbij (of je moet toch voor een 12" gaan en deze behouden voor de toekomst als je het huis uitgaat misschien).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CoSo


woutjeeh

@Kingpin ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Ik heb met de audessey functie op m'n receiver de boxen zegma laten equalizen of hoe je dat noemt, en zelf de lage tonen nog iets verhoogd voor wat meer bass. Ik denk dat de foto ook de ruimte niet goed vergeeft. Vanaf de achterkant van de Focal is er nog 1m diepte en op de foto lijkt dat misschien 30 cm.

@Coso Als ik de boxen naar voren haal dan zijn de speakers toch helemaal niet meer gericht naar de zitplek, dus waar de bureaustoel staat op de foto?

Hoe zouden jullie het zetten?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

MVG

Ik denk dat in dit geval met plaatsing nog een hoop te bereiken valt.

Toen ik nog op een studentenkamer (3,5 m bij 6 m) woonde en speelde met 2 kef speakers met enkel 1 16,5 cm unit per speaker (voor zowel het hoog, mid als het laag) kwam hier toch echt wel genoeg 'bass' uit. Ook met rap, dance en zelfs hardtsyle. Geen sub nodig.

Wat ik wil zeggen is (ik heb de focals nooit gehoord trouwens) t lijkt me dat uit jouw speakers toch voldoende laag moet komen voor zo een kamer.

woutjeeh

@MVG, tsjah dat denk ik ook wel. Als ik sommige nummers hoor willen ze ook echt wel, maar bij sommige nummers is het weer tegenovergesteld. Als iemand nog advies heeft hoe ik ze het beste neer kan zetten dan hoor ik dat graag.

Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

CoSo

Quote from: woutjeeh on June  9, 2011, 21:40:27
@MVG, tsjah dat denk ik ook wel. Als ik sommige nummers hoor willen ze ook echt wel, maar bij sommige nummers is het weer tegenovergesteld. Als iemand nog advies heeft hoe ik ze het beste neer kan zetten dan hoor ik dat graag.


Misschien een overzicht van de totale kamer om advies te kunnen geven.

yorkie13

Mijn advies is om zeker geen BK te kopen, die zitten wat prijs betreft wel erg ruim binnen genoemd budget.
Dat kan haast niet  :D