PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Voor de enkelingen die het nog niet weten   8) 8) 8) Ze zijn het meer dan waard  8) 8) 8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

duf

Mag me sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar noemen van een setje twenty 22 in hoogglans zwart. Gekocht bij het mooie bedrijf in Buren, CinemaDream.

Ze denken met je mee en leveren goede service. Was in de veronderstelling dat er soundcare spikes onder deze speakers gezet konden worden. Moet ze op een laag dressoir plaatsen namelijk. Dat bleek niet zo te zijn. Stellen ze voor om de kosten van geschikte andere dempers voor hun rekening te nemen. Waar kom je dat nu nog tegen.

Geluid is fantastisch, veel meer detail en rust dan mijn oudere Dali's (6006). Ben er erg blij mee. Over een paar dagen komt als het goed is ook de center. :clapping:

Heb wel gemerkt dat mijn Marantz SR7001 wat harder moet "werken" dan mijn Dali's. Moet de volume echt verder opendraaien. Misschien eens langzaamaan kijken naar aparte eindversterker.

Greetz.
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

Jumping Jack

Welcome to the club!  :clapping: mooie service idd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DJLeonardo

#228
Quote from: duf on January 30, 2014, 21:22:27
Mag me sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar noemen van een setje twenty 22 in hoogglans zwart.
...
Heb wel gemerkt dat mijn Marantz SR7001 wat harder moet "werken" dan mijn Dali's. Moet de volume echt verder opendraaien. Misschien eens langzaamaan kijken naar aparte eindversterker.
Tja, PMC's zijn nou eenmaal niet zo rendabel. Dus je hebt wat meer OEMPF nodig.
Bryston werkte altijd wel erg goed met PMC. Ik weet niet of dat bij de 22 serie nog steeds zo is. Ik zou daar wel het eerst gaan zoeken. Ik ben er zelf iig over te spreken. Ben overigens ook wel benieuwd naar de 22 serie.
Parasound, Lexicon, PMC, Dynaudio, Mac mini met PLEX

Xander32

Quote from: duf on January 30, 2014, 21:22:27
Mag me sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar noemen van een setje twenty 22 in hoogglans zwart. Gekocht bij het mooie bedrijf in Buren, CinemaDream.

Ze denken met je mee en leveren goede service. Was in de veronderstelling dat er soundcare spikes onder deze speakers gezet konden worden. Moet ze op een laag dressoir plaatsen namelijk. Dat bleek niet zo te zijn. Stellen ze voor om de kosten van geschikte andere dempers voor hun rekening te nemen. Waar kom je dat nu nog tegen.

Geluid is fantastisch, veel meer detail en rust dan mijn oudere Dali's (6006). Ben er erg blij mee. Over een paar dagen komt als het goed is ook de center. :clapping:

Heb wel gemerkt dat mijn Marantz SR7001 wat harder moet "werken" dan mijn Dali's. Moet de volume echt verder opendraaien. Misschien eens langzaamaan kijken naar aparte eindversterker.

Greetz.
Wat duf; zij ziten hier om de hoek en ik heb daar geen weet van :ohmy:. Daar ga ik maar eens een kijkje nemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

-V-

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

-V-

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Jumping Jack

Is de prijs ook al bekend?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

-V-

Net onder de fact :

De consumentenprijs van de luidspreker zal € 6.970,- bedragen per paar.
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

sebassie

Was al heel erg te spreken over de 21, maar de 22 is toch weer een flinke stap vooruit  ;D

Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Jumping Jack

Erg strak zo in het wit  :clapping:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

PHiX

Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

-V-

Proficiat met je aankoop !! veel luisterplezier !!
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Maneblusser

Als sluitstuk voor mijn upgrade virus , ben ik aan 't sparen voor een Twenty 23.  :sigh:
Heb hem gehoord bij Alpha High End en in combinatie met mijn Lyngdorf SDAI2175 was dat  :worship:
Ik heb hem ook vergleken met andere speakers zoals de B&W CM9 en de Revel Studio 2 en de PMC stak er met kop en schouders boven uit. Ik zou ook wel de Dynaudio Focus 260 nog eens willen horen.  Probleem met Dynaudio is dat ze in de showroom vaak voor geen meter klinken wegens niet lang genoeg ingespeeld. En de Proac Response D18 staat ook op mijn lijstje. Mocht er nog iemand een suggestie hebben...Want de vraag is : is zo'n speaker niet van het goede teveel voor mijn versterker ? En ga ik dan weer de versterker upgraden. en zijn we weer vertrokken.  ::)
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Jumping Jack

Als het goed klinkt, is het niet van het goede teveel  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

botsen

Weet je zeker dat het het sluitstuk is, als je nog zoveel vragen hebt?  :popcorn:

Maneblusser

Het problem is dat ook Hifi de "wet van de afnemende meerwaarde" ondergaat : om kwalitatief hoger te gaan moet je relatief veel meer geld uitgeven dan je vorige upgrade  Iedereen op het forum kent het fenomeen wel. En daar wens ik stilaan een eind aan te maken. Okee, ik droom ook wel van een Pass Labs XS  :inlove: maar ik moet ook realist blijven. Ik heb nu Dynaudio Focus 140 speakers. Prima luidsprekers  , daar niet van. Maar ze missen ergens emotie. Raar genoeg bezit mijn Lyngdorf wél die warmte. en dat voor een SEMI-digitale versterker. We hebben hem eens aan een KEF 104.2 aangesloten (wie kent hem nog ?) . En vergeleken met de ROTEL RC1070/RB1070 van mijn kameraad. De Rotel had een pak meer authoriteit in het laag, maar mijn Lyngdorf overtroefde hem  in het midden en het hoog, wat hem zeer geschikt maakt voor bvb acoustische kamermuziek. Al geef ik toe dat de Kef 104.2 niet echt de meest ideale  match voor de Lyngdorf . Om maar te zwijgen van de modernere KEFs zoals de R-serie. Een transmissielijn zoals bij PMC gebruikelijk is , kan veel soelaas bieden voor het mindere laag. En ik denk dat mijn Lyngdorf genoeg stroom levert om de PMC's aan te sturen. Enfin die upgrade was dus hoorbaar.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Joppietersen

#243
Nou....me maar even melden hier....

sinds een dag of 4 eigenaar van een setje Fact 8's.

Kom van een setje Infinity Overture II af, ook met erg veel plezier naar geluisterd.

Op dit moment hangt het geheel via Canare 4S11 aan een Yamaha RX-V1700 receiver maar vanaf overmorgen komt het aan een Classé CAP-151 te hangen waarbij de receiver nog even als DAC dienst moet doen...

totdat de Arcam irDAC binnen is.   :pompom:

Dan heb ik een lang gekoesterde droom verwezenlijkt: top-speakers met een aparte stereo-set geïntegreerd voor HT (de Classé heeft een HTstand). Blij mee!


Jumping Jack

Gefeliciteerd! Dan ben je de tweede met de fact.8 op het forum  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joppietersen

#245
Dank je!  Mooi hè :D :D

-V-

Proficiat, welkom bij de PMC fanclub !! Fact 8 is droomspeaker !!
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Octaaf

Quote from: Jumping Jack on February 24, 2014, 17:05:33
Erg strak zo in het wit  :clapping:.

Is de Twenty serie tegenwoordig standaard in het wit verkrijgbaar? Of zijn die hierboven overgespoten?

-V-

#248
Standaard is enkel de fact serie in het wit verkrijgbaar...
De twenty niet, maar op aanvraag laten we ze in het wit lakken na levering  ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

DofN

Ik heb zelf een hele tijd geleden de PMC ib2i bij studio Zwaard beluisterd en op de één of andere manier is dat me altijd bijgebleven.. Bovendien vind ik hem ook mooi om te zien... Wie heeft luisterervaring(en) met deze speaker?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software