PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norman

Quote from: cz79 on August 21, 2011, 21:05:00
Ik ga van de week luisteren naar een paar FB1's met Artspeak upgrade (weet niet wat dat precies inhoudt maar dat hoor ik hier wel of bij de verkoper, hij zei dat het filter aangepast was), deze moeten zo rond de 800 euro gaan kosten, is dat een redelijke prijs?

Ik draai nu met MA RS8's en die bevallen me opzich wel prima maar het kan altijd beter dus ik neem mijn CD speler, kabels en versterkers mee en ga luisteren en laat me (hopelijk) verrassen.

Ik heb ze gehoord, filter was aangepast, de speaker terminals en de cone van de woofer... (als het de zwarte FB1's waren)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

CZ79

Ja dat zijn ze, in Amsterdam...

Enne wat vond je ervan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb de PMC FB1i's nu binnen maar wat is een goede luidsprekerkabel icm met deze luidsprekers, Siltech MXT in ieder geval niet ende eigen kabel van Art speak (puur zilver) zeker wel, maar misschien zijn er nog andere opties welke bewezen hebben goed te combineren met PMC?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Ik heb aan die van mij kimber hangen, 4tc en 8tc, en ben daar iig heel gelukkig mee...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Ik ben vandaag de hele dag bij Artspeak geweest en heb daar ook de hele dag geluisterd naar zijn zilveren kabel en die klonk echt fantastisch!!! (ik had al mijn eigen audio spullen meegenomen), ook het verschil in netsnoeren was meer dan duidelijk (terwijl ik dat niet had verwacht), het geluid werd gewoon dynamischer en de plaatsing nam toe, en dat alleen met een paar netsnoeren, maar het verschil was aanzienlijk.

De kabel van Artspeak houd ik in gedachten en heb zojuist mij eigen SIltech te koop gezet, maar Kimbre ken ik helemaal niet (van naam alleen).
Ik zal eens gaan rondkijken, bedankt!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Quote from: cz79 on August 23, 2011, 21:15:25
Ik ben vandaag de hele dag bij Artspeak geweest en heb daar ook de hele dag geluisterd naar zijn zilveren kabel en die klonk echt fantastisch!!! (ik had al mijn eigen audio spullen meegenomen), ook het verschil in netsnoeren was meer dan duidelijk (terwijl ik dat niet had verwacht), het geluid werd gewoon dynamischer en de plaatsing nam toe, en dat alleen met een paar netsnoeren, maar het verschil was aanzienlijk.

De kabel van Artspeak houd ik in gedachten en heb zojuist mij eigen SIltech te koop gezet, maar Kimbre ken ik helemaal niet (van naam alleen).
Ik zal eens gaan rondkijken, bedankt!
Gefeli met je nieuwe speakers :thumbs-up:. Betreft Kimber kom ik alleen maar erg goede kritieken tegen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ik kom de art-speak luidsprekerkabel ook tegen op internet, maar volgens mij is dit de koperen versie en ik heb geluisterd naar een zilveren versie. Heeft iemand ervaring met de luidsprekerkabels van Art-speak?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

norman

nee, wel met de interlinks / power cords / netfilter en stekkerblok :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

ivo1986

Niemand interesse in een setje OB1i?

norman

Hey Ivo, wat vraag je ervoor ? :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

ivo1986

Ze staan in de markt. Heb ze op 2500 gezet.

Mocht je interesse hebben en je wil de moeite nemen (heen en terug) om ze een keer thuis uit te proberen you're welcome.

CZ79

Lekker eigenwijs geweest, maar de SIltech en de WBT's heb ik voor een leuke prijs kunnen verkopen dus ik heb toch de Art Speak LS kabels (puur zilver solid core) gekocht en gelijk een zelfde XLR interlink gehaald, het draait nu een uur of 80 met deze kabels en het geluid is heerlijk, geen harde, scherpe randjes meer maar vloeiende muziek en een heerlijk dynamisch geheel, met dit soort luidsprekers icm met de rest van de set kun je uren naar luisteren zonder het zat te worden.

Ik zat van de week een cd van Maurizio Pollini - Chopin Nocturnes te luisteren en het viel me op dat de man links in het geluidsbeeld nogal 'ademt' en dat wordt heviger wanneer de pianomuziek heviger wordt, dus voor wat betreft detailweergave van de FB1I zit dat ook meer dan goed.

@ Xander: elektrostaten ook fantastisch, maar met een tweede kleine op komst wellicht minder praktisch/veilig.

Ergo: Een zeer tevreden PMC eigenaar !!!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Leuk om te horen (lezen) dat je er blij mee bent! Ik heb ook nog geen enkel moment spijt van die van mij, integendeel ik waardeer ze steeds meer! Zowel rustige akoestische muziek als het steviger elektronische werk, de pmc's komen nooit in moeilijkheden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Dat is precies hoe ik het ook ervaar, ze spelen eigenlijk alle soorten muziek met een soort 'gemak', nergens klinkt het geforceerd.

HEERLIJK  :worship:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Ja, zo heb ik het ook al eerder eens omschreven: het klinkt "effortless", heel vloeiend en gemakkelijk zonder daarom te laid back te worden. En dan natuurlijk dat kamervullend laag  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Ja inderdaad! Dat laag gaat wel absurd diep, dat heb ik zelfs met een kleine REL Sub (Quake II) nog nooit gehaald
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

ivo1986

Quote from: norman on August 24, 2011, 15:29:01
Hey Ivo, wat vraag je ervoor ? :)

Dat wordt je sig aanpassen.

Nu nog 5 xpa1's om de set compleet te maken.

Jumping Jack

#42
Gefeliciteerd met de aankoop Norman (ik ga er maar even van uit dat jij de OB's van Ivo hebt overgenomen...)!

edit: ja dus! Mooi zo
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

norman

thnx :)
Redelijke overkill surround setup nu hehe
OB1i's voor, FB1i's achter en de TB2M-Ci center ;)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

norman

Moet er wel bij zeggen dat ik gister heel even Jumper had aangezet om te testen....
Heb hem helemaal gelijk weer afgekeken .... klonk erg goed ! :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

CZ79

En ik maar denken dat de FB!i's al pittig waren als Frontluidspreker, en jij hebt ze als Surround  :clapping: :pompom: :clapping: :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

norman

Ga ze uiteindelijk denk ik wel nog verkopen hoor, beetje overkill denk ik zulke zuilen als rear ....
Maar ga er wel even van genieten eerst .... (misschien dat ik het dan toch zo goed vind en ze wel houd hehe)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Jumping Jack

Quote from: norman on September  2, 2011, 11:24:16
Ga ze uiteindelijk denk ik wel nog verkopen hoor, beetje overkill denk ik zulke zuilen als rear ....
Maar ga er wel even van genieten eerst .... (misschien dat ik het dan toch zo goed vind en ze wel houd hehe)

:D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Een linkje voor mijn PMC vrienden voor zover nog niet bekend: http://www.audioaficionado.org/pmc-speakers/