Dance Department.

Started by rallufff, May 26, 2011, 22:05:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: rallufff on July 16, 2011, 13:03:29
Thanks, past inderdaad prima bij de rest van de inrichting.

Een tweede DD15 ? Wat betaal je daar nog voor? DD15+ kost € 4.840,-.... Erg veel geld inderdaad! Deze SVS was € 699,- incl Piano gloss black. Is nogal een verschil inderdaad  ;).

dat is afhankelijk van de kleur geloof ik... zo rond de 3 mille...
Ik heb me laten vertellen dat de + versie iets meer gekleurd is. Maar het zal nog wel strakker klinken... Maar bijna 5 mille voor een sub is nogal wat ;)

Hoe is deze SVS met films?
Ik lees allemaal indianen verhalen dat een ported sub mooier is met films... Geloof er weinig van, maar goed het Bose idee werkt wel natuurlijk voor veel mensen omdat ze er over lezen... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rallufff

Quote from: Peerless Monster on July 16, 2011, 13:17:03
dat is afhankelijk van de kleur geloof ik... zo rond de 3 mille...
Ik heb me laten vertellen dat de + versie iets meer gekleurd is. Maar het zal nog wel strakker klinken... Maar bijna 5 mille voor een sub is nogal wat ;)

Hoe is deze SVS met films?
Ik lees allemaal indianen verhalen dat een ported sub mooier is met films... Geloof er weinig van, maar goed het Bose idee werkt wel natuurlijk voor veel mensen omdat ze er over lezen... ;D

Heb nog geen hele film bekeken... Wel een aantal trailers en dat beviel erg goed! Er worden flinke klappen uitgeeld en de huiskamer trilt! Laat ik het zo zeggen: Ik was onder de indruk.... Nu zal dat voor iedereen persoonlijk anders zijn natuurlijk want het is maar net wat je gewend bent.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Peerless Monster

Quote from: rallufff on July 16, 2011, 13:38:50
Heb nog geen hele film bekeken... Wel een aantal trailers en dat beviel erg goed! Er worden flinke klappen uitgeeld en de huiskamer trilt! Laat ik het zo zeggen: Ik was onder de indruk.... Nu zal dat voor iedereen persoonlijk anders zijn natuurlijk want het is maar net wat je gewend bent.

Dat laatste is natuurlijk ook zo...
Hmmm staat op mijn lijstje in ieder geval...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

woutjeeh

#28
Gaaf ding! Vind hem er echt mooi uitzien. Ben je nog van plan om er in de toekomst een Ant-Mode bij te nemen of?

Vind ook dat je een mooie kamer, 2 mooie flinke zuilen + een strakke TV aan de muur haha. Vind sowieso de Focal's opzich al een plaatje ::). Heb zelf de 826V.

@Fear is beetje een oneerlijke vergelijking lijkt mij :P €700 vs €1780 hmm.

Ik zag trouwens ook in je beginpost dat je een ZP90 wou halen. Ik ben toevallig deze week bij de Media Markt geweest om een ZP90 of een Squeebox te halen. Ik zocht zo'n apparaat puur voor het gebruik van Spotify. Ik had van te voren al een beetje info op internet gevonden en uiteindelijk is het de squeezebox touch geworden. Het schijnt (althans volgens de verkoper van de Media Markt) dat de ZP90 niet zoveel meer heeft te bieden dan de Touch, en dat de ZP90 alleen handiger is wanner je in de toekomst het systeem wilt uitbreiden.

Ik heb nu dus de SB Touch met Spotify en ik kan je zeggen dat het echt een aanrader is! :)  De Spotify ''app'' op de touch werkt echt super. Je kunt ook je afspeellijsten van Spotify die je bv. op de computer hebt gemaakt zo afspelen op de Touch, of bv. de top 100 van dit moment. Mocht je een smartphone hebben met Android of iOS dan zijn er erg mooie apps om het apparaatje op afstand te besturen.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

FeaR1986

Quote from: woutjeeh on July 17, 2011, 15:39:45
@Fear is beetje een oneerlijke vergelijking lijkt mij :P €700 vs €1780 hmm.

Maar het is en blijft een 12" gesloten vs een 12" gesloten. En juist omdat er duizend euro tussen zit ben ik wel eens benieuwd naar het verschil. Puur qua prijs mag je verwachten dat de Velodyne inderdaad beter is, maar is hij zo veel beter dan het duizend euro waard is...

Quote...en dat de ZP90 alleen handiger is wanner je in de toekomst het systeem wilt uitbreiden.

Als jij PC/NAS hebt waar je Squeezebox Server op zet dan kan je met de Squeezebox ook meerdere apparaten toevoegen. Ben zelf aan het twijfelen om een Squeezebox Radio er bij te nemen en om die als wekker te gaan gebruiken op de slaapkamer. Vind de receiver 24/7 aan laten staan voor de wekkerfunctie een beetje overdreven. Aan de andere kant is een Squeezebox Radio iets van €170,- wat wel erg veel is om zoiets als wekker te gebruiken.

Qua geluidskwaliteit hoor je overigens wel verschillende meningen. De één zweert bij een Sonos omdat de Squeezebox niet goed zou klinken. Nu had ik zelf mijn Squeezebox Touch tegenover mijn Denon DVD-2500BT gezet en ik hoor geen verschil. Voor het kleine verslagje zie deze post in mijn topic.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

woutjeeh

Quote from: FeaR1986 on July 17, 2011, 16:14:51
Maar het is en blijft een 12" gesloten vs een 12" gesloten. En juist omdat er duizend euro tussen zit ben ik wel eens benieuwd naar het verschil. Puur qua prijs mag je verwachten dat de Velodyne inderdaad beter is, maar is hij zo veel beter dan het duizend euro waard is...

Als jij PC/NAS hebt waar je Squeezebox Server op zet dan kan je met de Squeezebox ook meerdere apparaten toevoegen. Ben zelf aan het twijfelen om een Squeezebox Radio er bij te nemen en om die als wekker te gaan gebruiken op de slaapkamer. Vind de receiver 24/7 aan laten staan voor de wekkerfunctie een beetje overdreven. Aan de andere kant is een Squeezebox Radio iets van €170,- wat wel erg veel is om zoiets als wekker te gebruiken.

Qua geluidskwaliteit hoor je overigens wel verschillende meningen. De één zweert bij een Sonos omdat de Squeezebox niet goed zou klinken. Nu had ik zelf mijn Squeezebox Touch tegenover mijn Denon DVD-2500BT gezet en ik hoor geen verschil. Voor het kleine verslagje zie deze post in mijn topic.



Zit natuurlijk wel wat in. Misschien in de vergelijking ook wel interessant wanneer je voor de SVS een Antimode gebruikt. Ben wel benieuwd inderdaad of een Velodyne het prijsverschil kan rechtvaardigen in een stuk beter geluid.

Kan ik wanneer ik SB server op m'n Laptop zet en Wifi verbinding heb met dezelfde router als waar de SB inzit, dan gewoon alle muziek afspelen via de SB? Ik vind €170,- voor een wekkertje wel een beetje teveel van het goede haha. Ik zou zeggen download een mooie wekker app op je HTC.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

FeaR1986

Quote from: woutjeeh on July 17, 2011, 16:28:10
Kan ik wanneer ik SB server op m'n Laptop zet en Wifi verbinding heb met dezelfde router als waar de SB inzit, dan gewoon alle muziek afspelen via de SB?

Als je Squeezebox Server installeert dan mag je na de installatie een map/folder aangegeven waar je muziek in staat. De Squeezebox Server gaat dan alle nummers nalopen en indexeren. Zodra dat klaar is kan je gewoon alle muziekbestanden vanaf je laptop draadloos naar de Squeezebox Touch sturen. En elke Logitech Squeezebox die je in huis neer zet kan je met die Sqeeuzebox Server laten connecten. Zo kan je bijvoorbeeld een Squeezebox Touch in je huiskamer en in de slaapkamer zetten en op beide apparaten altijd dezelfde libary hebben. Toch een leuk stukje techniek :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


Dennis75

Die SVS subwoofer ziet er erg vet uit!
Waar heb je hem gekocht? Ik zit nu op de site van svsound.com. Daar is hij 749 dollar.
Die Focal Chorus speekers zien er ook erg vet uit.

Ik ben bezig met het upgraden van mijn set.
Het eerste is de subwoofer aan de beurt, daarna de speekers.
Vandaar mijn vraag.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

FeaR1986

Quote from: Dennis75 on July 17, 2011, 21:08:42
Die SVS subwoofer ziet er erg vet uit!
Waar heb je hem gekocht? Ik zit nu op de site van svsound.com. Daar is hij 749 dollar.

SVS USA verstuurt naar mijn weten niet naar Europa. Als je een SVS wilt moet je die via www.L-Sound.no bestellen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Quote from: woutjeeh on July 17, 2011, 15:39:45
Gaaf ding! Vind hem er echt mooi uitzien. Ben je nog van plan om er in de toekomst een Ant-Mode bij te nemen of?

Vind ook dat je een mooie kamer, 2 mooie flinke zuilen + een strakke TV aan de muur haha. Vind sowieso de Focal's opzich al een plaatje ::). Heb zelf de 826V.

@Fear is beetje een oneerlijke vergelijking lijkt mij :P €700 vs €1780 hmm.

Ik zag trouwens ook in je beginpost dat je een ZP90 wou halen. Ik ben toevallig deze week bij de Media Markt geweest om een ZP90 of een Squeebox te halen. Ik zocht zo'n apparaat puur voor het gebruik van Spotify. Ik had van te voren al een beetje info op internet gevonden en uiteindelijk is het de squeezebox touch geworden. Het schijnt (althans volgens de verkoper van de Media Markt) dat de ZP90 niet zoveel meer heeft te bieden dan de Touch, en dat de ZP90 alleen handiger is wanner je in de toekomst het systeem wilt uitbreiden.

Ik heb nu dus de SB Touch met Spotify en ik kan je zeggen dat het echt een aanrader is! :)  De Spotify ''app'' op de touch werkt echt super. Je kunt ook je afspeellijsten van Spotify die je bv. op de computer hebt gemaakt zo afspelen op de Touch, of bv. de top 100 van dit moment. Mocht je een smartphone hebben met Android of iOS dan zijn er erg mooie apps om het apparaatje op afstand te besturen.

Thanks! Voorlopig geen anti-mode voor mij... Wat ik nu uit de sub hoor komen vind ik heerlijk klinken  :thumbs-up:. Ik had al gezien dat jij de 826V's hebt ja en volgens mij bevallen ze je heel goed?

Klopt... Squeezbox / Sonos.... Het zal elkaar allemaal niet veel maken. Ik heb echter mijn zinnen op Sonos gezet dus die gaat er zeker komen i.c.m. spotify. Lijkt mij super om 13.000.000 nummers tot je beschikking te hebben haha.. Overdreven natuurlijk maar het klinkt wel leuk. Heb een iPhone dus met die app zit het wel goed straks  ;).

Quote from: morca on July 17, 2011, 20:40:00
Mooie sub,ben ook niet zo weg van het rooster maar ziet er erg goed uit voor de rest,de prijs ook

veel luisterplezier :thumbs-up:

Bedankt! De meningen verschillen over wel of niet een gril/rooster... Ik persoonlijk vind het wel stoer eruit zien. Met het luisterplezier zit het wel goed  8).

Quote from: Dennis75 on July 17, 2011, 21:08:42
Die SVS subwoofer ziet er erg vet uit!
Waar heb je hem gekocht? Ik zit nu op de site van svsound.com. Daar is hij 749 dollar.
Die Focal Chorus speekers zien er ook erg vet uit.

Ik ben bezig met het upgraden van mijn set.
Het eerste is de subwoofer aan de beurt, daarna de speekers.
Vandaar mijn vraag.

Dank  ;D! Ik geloof dat er maar 1 dealer voor Europa is van SVS. Dat is L-Sound in Noorwegen. Hier heb ik dus ook deze sub gekocht.

Check: http://eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/Speakers/Subwoofers/SVS/SVS-SB12-NSD-Subwoofer---12-and-400W-DSP-100707.aspx

In deze piano gloss black uitvoering kost hij € 699,- Euro.. Met RCA kabel en verzendkosten erbij zit je op +/- € 780,- .  ::) Hele leuke prijs!

Heb lang getwijfeld tussen deze SVS en de BK XXLS400... BK is toch zo'n +/- € 200,- goedkoper maar ben nu uiteindelijk blij dat ik voor SVS ben gegaan ook al heb ik BK nog nooit gehoord dus geen negatief woord over die sub maar dit bevalt mij uitstekend dus het is goed zo  :).






| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

rallufff

Quote from: FeaR1986 on July 17, 2011, 21:33:14
SVS USA verstuurt naar mijn weten niet naar Europa. Als je een SVS wilt moet je die via www.L-Sound.no bestellen.

Klopt.. ik had ook nog gekeken of ik deze sub via SVS zelf kon bestellen maar op hun site stond aangegeven dat de Nederlanders dit toch echt via L-Sound moesten doen. Voor andere werelddelen waren ook bepaalde importeurs aangesteld.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Dennis75

Oke, bedankt voor de informatie fear1986 en Ralluff.
Zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de BK.

Uiteraard veel plezier met de set!!!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

rallufff

Quote from: Dennis75 on July 17, 2011, 21:51:51
Oke, bedankt voor de informatie fear1986 en Ralluff.
Zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de BK.

Uiteraard veel plezier met de set!!!

Twijfelen vanwege het prijsverschil?

Laat ons weten welke het is geworden en waarom  8).

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Dennis75

Ik twijfel niet vanwege het prijsverschil want dat valt reuze mee.
Ik heb nu een Jamo S250 sub. ik mag toch aannemen dat de BK of de SVS een behoorlijke vooruitgang is.
Echter dit is nergens op gebasseerd. Heb ze beide nog nergens beluisterd.

Het duurt echter nog wel een maandje of 2,3 voordat ik of de BK of de SVS bestel.
Daarna pas weer de speekers, ook Jamo. Stapje voor stapje!

Die Focal Chorus van jou zien ook erg mooi uit. Daar zit ik ook aan te denken of de CM8 van Bowers Wilkins.
Als ik ze gekocht heb maak ik wel een nieuw draadje aan.

Maar goed, nogmaals veel plezier met de set!! :worship:
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

high-q

Mooie ruimte en mooie setup, ziet er strak uit!

Ik heb zelf ook een SVS en ben er DIK tevreden mee. Gister naar Source Code gekeken ... toch leuk die explosies!!!  ;D
Wat betreft dat frontje, ik had daar tijdens de bestelprocedure contact over en kwam erachter dat ik voor de doek versie extra moest betalen.
Geen idee of dat nog steeds zo is.

@Dennis75:
Als je de optie hebt moet je es gaan luisteren bij mensen. Ik heb het destijds niet gedaan en ben puur op gebruikerservaringen af gegaan. Tot nu toe nog geen moment spijt van gehad! Binnenkort wel een keer via een maatje de combi met Antimode proberen. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Quote from: high-q on July 18, 2011, 16:18:03
Mooie ruimte en mooie setup, ziet er strak uit!

Ik heb zelf ook een SVS en ben er DIK tevreden mee. Gister naar Source Code gekeken ... toch leuk die explosies!!!  ;D
Wat betreft dat frontje, ik had daar tijdens de bestelprocedure contact over en kwam erachter dat ik voor de doek versie extra moest betalen.
Geen idee of dat nog steeds zo is.

Dankjewel! Oeh jij hebt de ultra..... Dat is geen kleine jongen he!? Haha.. ja explosies... heerlijk om te horen. Meer betalen voor de doekversie? Ohhh lijkt mij juist eerder andersom. Heb jij ook de hoogglans zwarte? Met een paar man op zn plek gezet zeker want die weegt wel wat!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: rallufff on July 18, 2011, 16:45:50
Dankjewel! Oeh jij hebt de ultra..... Dat is geen kleine jongen he!? Haha.. ja explosies... heerlijk om te horen. Meer betalen voor de doekversie? Ohhh lijkt mij juist eerder andersom. Heb jij ook de hoogglans zwarte? Met een paar man op zn plek gezet zeker want die weegt wel wat!

Nee, lijkt veel op die van jou ... idd ook in hoogglans zwart. Dat vond ik dus ook raar, maar blijkt dat de metalen grill er standaard bij zit en je de doekversie er alleen bij kon kopen. Dan had je ze dus allebei.

Ik had me in de grootte ook een beetje vergist. Mijn vriendin was not quite amused toen ik hem samen met een maat uitpakte en op zn plek zette :crazy:. Wel grappig trouwens dat visite vaak denkt dat het een bijzettafel is en dat mijn center de subwoofer is, haha  :hehe:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

woutjeeh

Quote from: rallufff on July 17, 2011, 21:43:22
Thanks! Voorlopig geen anti-mode voor mij... Wat ik nu uit de sub hoor komen vind ik heerlijk klinken  :thumbs-up:. Ik had al gezien dat jij de 826V's hebt ja en volgens mij bevallen ze je heel goed?

Klopt... Squeezbox / Sonos.... Het zal elkaar allemaal niet veel maken. Ik heb echter mijn zinnen op Sonos gezet dus die gaat er zeker komen i.c.m. spotify. Lijkt mij super om 13.000.000 nummers tot je beschikking te hebben haha.. Overdreven natuurlijk maar het klinkt wel leuk. Heb een iPhone dus met die app zit het wel goed straks  ;).


Ja, dat klopt. Mij bevallen ze erg goed. Ik zou toch nog eens gaan overwegen, de Sonos Vs. Squeezebox. Kan je toch een mooie 100 euro besparen. :)  Haha ja, dat idee is ook leuk, want in feite is het wel zo. Gewoon een klein kastje die beschikt over een database van 13.000.000 nummres haha. Echt ideaal ik vind het echt super werken. Heb toevallig zelf ook een iPhone en de originele Logitech App werkt prima. :)
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Mariusz

Allereerst gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Ik ben erg benieuwd naar de prestaties onder de pakweg 25 Hz. Krijgt deze kleine SVS de bank op overtuigende wijze aan het trillen? En integreert deze SVS qua bas mooi bij je focals, die bekend staan om hun correcte, droge en snelle laag?
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

rallufff

Quote from: Mariusz on July 19, 2011, 08:46:16
Allereerst gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Ik ben erg benieuwd naar de prestaties onder de pakweg 25 Hz. Krijgt deze kleine SVS de bank op overtuigende wijze aan het trillen? En integreert deze SVS qua bas mooi bij je focals, die bekend staan om hun correcte, droge en snelle laag?

Dankje! Met verschillende muziek waar een lage bass in zit tril je echt van de bank. Het nummer Lil Wayne - 6 Foot 7 Foot is hier een ideaal voorbeeld van :omg:. Met films draai ik de gain wat verder open en dan weet je ook niet wat je hoort. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik van een Harman Kardon subwoofer af kom :angel:. De SVS en HK sub zijn niet met elkaar te vergelijken.

Ik vind het zeker een goede match met de focals. Gaat prima samen. Ik zie dat je zelf ook focals hebt.. Welke serie? Ook opzoek naar een nieuwe sub?

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Mariusz

Ja ik heb meteen mn sig maar weer eens geupdate. Zoals je nu kan zien gaat het om de 927 en 907 BE. De Magnat sub die er nu bij staat is beestachtig qua performance maar is erg groot, zwaar en heeft een totaal andere optiek dan de Electra's. Ik heb ooit een SVS PB-10 ISD bezeten, de Magnat gaat harder en dieper dan deze SVS.

Ik overweeg deze door de SB 12 pianogloss te vervangen, maar wil niet (teveel) inleveren op de maagstompende, voelbare klappen bij films als The Matrix, Master & Commander of U-571.

Als ik jouw commentaar lees, dan is er dus genoeg voelbaar laag aanwezig bij de SB12.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

high-q

Quote from: rallufff on July 19, 2011, 09:07:12
Dankje! Met verschillende muziek waar een lage bass in zit tril je echt van de bank. Het nummer Lil Wayne - 6 Foot 7 Foot is hier een ideaal voorbeeld van :omg:. Met films draai ik de gain wat verder open en dan weet je ook niet wat je hoort. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik van een Harman Kardon subwoofer af kom :angel:. De SVS en HK sub zijn niet met elkaar te vergelijken.

Ik vind het zeker een goede match met de focals. Gaat prima samen. Ik zie dat je zelf ook focals hebt.. Welke serie? Ook opzoek naar een nieuwe sub?



LOL, in dat nummer zit ook een absurde bas! Trouwens als je dat nummer leuk vindt, ga ik het nu ff voor je verpesten. Luister maar es naar dat stemmetje op de achtergrond. Lijkt net alsof ze de hele tijd zegt:"Bak Bananen". Als je dat één keer hebt gehoord, dan hoor je het de hele tijd, haha!

Waarom laat je trouwens niet  je gain gewoon op 1 stand staan? Die van mij staat vanaf dag 1 al op standje 10uur en veel harder hoeft het echt niet  :crazy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Mario D

Quote from: high-q on July 19, 2011, 12:06:41

Waarom laat je trouwens niet  je gain gewoon op 1 stand staan? Die van mij staat vanaf dag 1 al op standje 10uur en veel harder hoeft het echt niet  :crazy:

De volumeschaal van de sledge amp's ligt anders dan de bash.
Bv bij mijn vorige PC13 speelde ik op 40% gain, nu met de sledge op 80% (schaal gaat bij de STA800/1000 van -100 tot 0)

rallufff

Quote from: Mariusz on July 19, 2011, 10:19:01
Ja ik heb meteen mn sig maar weer eens geupdate. Zoals je nu kan zien gaat het om de 927 en 907 BE. De Magnat sub die er nu bij staat is beestachtig qua performance maar is erg groot, zwaar en heeft een totaal andere optiek dan de Electra's. Ik heb ooit een SVS PB-10 ISD bezeten, de Magnat gaat harder en dieper dan deze SVS.

Ik overweeg deze door de SB 12 pianogloss te vervangen, maar wil niet (teveel) inleveren op de maagstompende, voelbare klappen bij films als The Matrix, Master & Commander of U-571.

Als ik jouw commentaar lees, dan is er dus genoeg voelbaar laag aanwezig bij de SB12.

Nou ik denk dat je niet veel gaat inleveren hoor. Deze SB12 is volgens mij ook weer een hele verbetering vergeleken met jou vorige SVS PB-10 ISD. Mocht hij niet bevallen wat ik mij niet kan voorstellen dan kun je hem nog altijd binnen 45 dagen terugsturen naar L-Sound  ;).

Erg nette speakers trouwens die 927 en 907 BE..  :worship:

Quote from: high-q on July 19, 2011, 12:06:41
LOL, in dat nummer zit ook een absurde bas! Trouwens als je dat nummer leuk vindt, ga ik het nu ff voor je verpesten. Luister maar es naar dat stemmetje op de achtergrond. Lijkt net alsof ze de hele tijd zegt:"Bak Bananen". Als je dat één keer hebt gehoord, dan hoor je het de hele tijd, haha!

Waarom laat je trouwens niet  je gain gewoon op 1 stand staan? Die van mij staat vanaf dag 1 al op standje 10uur en veel harder hoeft het echt niet  :crazy:

Hahah klopt! BAK BANANEN :headbanging:. Die bass is echt gruwlijk....  Zo zijn er nog wel meer van die nummers waardoor alles trilt.  :angel:

Gain staat op 50% met muziek en met film op 70%... Dat is echt dik voldoende hoor. Ik begrijp van Kalimero dat dit bij jou anders zit dan bij mij... Bash / Sledge...


| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'