Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

De stap van hi-end naar referenz vind ik ook een hele forse Kingpin. Brilon prachtig! Maar dat had ik al eens gezegd geloof ik.
Ook erg blij met mijn Virgo's. Avantera en Cardeas te groot voor mijn luisterruimte.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Quote from: Kingpin on March 15, 2022, 22:14:43
De 'gewone' Scorpios kreeg ik hier ook niet onder 'controle'.
Teveel 'bass' heavy.
Of de '25' een stap voorwaarts zijn ... daar zijn de meningen over verdeelt ::)
Feit is dat ze allen zeer muzikaal klinken.

Same here mbt de scorpio's
Terwijl de tempo's juist te weinig bas hadden.

audiotechneut

Ik heb een keer gereageerd in dit topic. Sinds die tijd krijg ik steeds meldingen van updates. Dat gaat al lang door, dit topic schijnt niet meer te stoppen. Weer iemand hoe ik daarvan los kom?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Kerkhoffd

Quote from: audiotechneut on March 23, 2022, 20:28:55
Ik heb een keer gereageerd in dit topic. Sinds die tijd krijg ik steeds meldingen van updates. Dat gaat al lang door, dit topic schijnt niet meer te stoppen. Weer iemand hoe ik daarvan los kom?

Waarschijnlijk heb je met het grijze knopje onderaan het topic (notify) de notificaties aangezet. Denk dat je dat knopje ook weer moet gebruiken de notificaties uit te zetten (gokje).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

Ik zag net dat audio Physic de "Sparks" her-introduceerd met een payoff als "An icon returns" ?!?
beetje vreemd want de sparks waren nooit als monitor verkocht ... een nieuwe naam bedenken was zeker te moeilijk ::)

https://www.audiophysic.com/en/product/spark/
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Charly

Na diverse keren op de Iear beurs enorm onder de indruk te zijn geweest van Audio Physic heb ik onlangs een paar Tempo 25 aangeschaft in black ash. Ik was al een tijd op zoek naar een upgrade voor mijn B&W 604S3's.
Op Iear speelde AP altijd groot, ruimtelijk en krachtig, en dat past goed bij mij.

Een paar maanden geleden heb ik een Primare I15 gekocht en ondanks de 'slechts' 60 wat gaat dat bijzonder goed op de grote oude B&W's, mijn verwachting was daarom dat de combi met de Tempo's bijna een no brainer zou zijn.

Dat pakt dat toch niet helemaal uit zoals ik had gehoopt, die volle ruimtelijke en krachtige weergave heb ik nog niet gehoord. Het hoog is wat dun en het laag mist kracht, de ruimtelijkheid is er iets meer dan bij de B&W's maar in totaal mist gewoon een stuk overtuiging. Is de match met de primaire I15 toch minder geslaagd wellicht? Op Iear spelen ze wel met de grote broers (I35?) en ook flink op volume.

Ik wil de boel even een paar weken laten draaien om te settelen maar het huidige resultaat is eigenlijk een stap terug ten opzicht van waar ik was, mocht iemand goede suggesties hebben zijn ze meer dan welkom,

gr Charles
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

chansig

Eerste ingeving zou zijn: Meten om te zien wat er gebeurt. Kan belangrijk zijn naast wat je hoort.

Of direct in de (mogelijke) oplossing: Schuiven totdat het je wel goed in de oren klinkt.

Versterker (mis)match zou ik nog even niet aan denken. Als je er 1 kan lenen, zwaardere dan, is het wel makkelijk uit te proberen.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

ik herken dit wel, ook met Primare

zo heb ik een i22 op een set master three gehad en vond het zo zo totdat ik een i32 kocht, klopt veel duurder maar, die maakte veel meer muziek, had veel meer power etc

En probeer de dingen die 2eHans zegt eens uit, schuiven, meten en evt een i35 of een i25 te lenen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dura

#658
Een versterker die de speakers niet onder controle hoor ik vaak als niet in staat zijn om de noten te 'vullen'. Daardoor worden de transienten relatief overbelicht. Dat manifesteert zich bijvoorbeeld als percussie die voor de stem staat in plaats van erachter.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kerkhoffd

#659
Lastig te zeggen. Er zijn zoveel variabelen. Ik kan hier wel mijn ervaring delen. Mogelijk helpt je dat, maar iedere situatie en iedere smaak is verschillend.

Ik heb in een (ver) verleden ook AP Tempo's gehad met Primare (i32) versterking, en die combinatie is hier niet lang blijven staan. De Tempo's deden het op Naim, en in mijn ruimte een stuk beter op Devialet versterking. De stap naar de Referenz klasse luidsprekers was nog weer een flinke stap omhoog. En ook de bron bepaalde hier veel van het eindresultaat.

Dat het hoog je bij de Tempo's dun in de oren klinkt verbaast me. Welk model Tempo's heb je en wat mis je hier? Of overheerst misschien het laag waardoor er een disbalans is tussen laag-midden-hoog? De Tempo's hebben een basreflex poort aan de achterzijde. Dat maakt het vind ik lastiger ze goed te plaatsen dan bijvoorbeeld mijn Virgo's. Neem het advies van Hans ter harte. Een meting geeft je inzicht in wat de ruimte doet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Ik zou het eerst vooral zoeken in de opstelling en als je pech hebt in de match ls > ruimte. Versterking doet ook echt het e.e.a., dat heb ik meermaals ervaren in eigen sets, maar het is wijs om eerst op zoek te gaan naar de oorzaak, de opstelling en ruimte invloed eerst uitsluiten als oorzaak alvorens je (dan zinloos) geld gaat uitgeven aan andere hardware.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

Primare met AP is wel een gekende combi.

Heb thuis ooit ook oudere tempo's en Scorpio's getest.
Eerste te dun in het laag, 2e veel teveel bas.
Plaatsing is erg key.
Kreeg beide bij mij niet goed dus.o


Mijn Primare I32 moest wel erg ver open (ook op andere speakers om ze echt te laten zingen.
Weet niet of dat met de I15 ook zo is?

Charly

Bedankt voor alle suggesties,

De akoestiek is niet best in mijn ruimte, ik ga onderzoeken hoe ik dit in kaart kan brengen middels een meting. Wat plaatsing betreft zijn mijn mogelijkheden beperkt maar ik ga zeker experimenteren. Het lenen van de grotere I25 of I35 gaat denk ik lastig worden, mocht iets op mijn pad komen ga ik ook die optie verkennen,
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

mcintoshfan

Momenteel een audio physic yara subwoofer en zit er over na te denken om iets anders te kopen. Momenteel nieuwe speakers gekocht, de focal electra 905 92db effiency en heb nog een set lowther bicor die hebben tegen de 100db efficiëncy. Wat zouden jullie doen als upgraden voor een nieuwe sub?
Voornamelijk voor muziek bedoeld maar af en toe films ook wel
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mijkie

Kijk naar een grotere Velodyne, JL of Rythmik
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ralf67

#666
Heb nu een paar weken de Audio Physic Tempo 3i.

Ik gebruik ze puur voor stereo en ben er wel blij door verrast.

audiotechneut

Beste mensen, ik heb 1 x gereageerd in dit topic en krijg nu tot in lengte van dagen updates. Dit topic lijkt geen eind aan te komen. Weet iemand hoe ik mij kan loskoppelen van dit topic?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Peerless Monster

Onder deze post heb je een unnotify?

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Ralf67 on October 24, 2022, 19:25:43
Heb nu een paar weken de Audio Physic Tempo 3i.

Ik gebruik ze puur voor stereo en ben er wel blij door verrast.
Mijn eerste echte speakers.  Daarna de Audio Physic Calderas gekocht en dan zal wel de laatste aangekochte speaker wel zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

audiotechneut

Quote from: Peerless Monster on October 28, 2022, 13:21:27
Onder deze post heb je een unnotify?
Ik zie onderaan alleen notificatie en dat gaat juist over wel notificaties ontvangen. Een keuze om los te koppelen van het topic zie ik daar niet. Het gaat mij om het lijstje als je inlogt. "Toon nieuwe reacties op jouw berichten" Ik wil graag dat dit topic daar niet meer verschijnt.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Kerkhoffd

In dat lijstje kun je 'ignore topic' aanvinken en akkoord geven.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Perfectionist

Genoten van mijn Audio Physics Tempo's de 25 en de VI, maar nu de KEF R7.

En de techniek heeft niet stilgestaan. Bevallen me toch wel wat beter, zelfde detail en ruimtelijkheid, maar muzikaler en met elektronische muziek echt beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

pch

Ik heb een 2e hands set Sitara 25 met HHCT tweeter en HHCM middentoner gekocht.
Nu zoek ik daar een goede versterker bij (met ht bypass, zie ander topic).
Kandidaten zijn, Arcam, Roksan, Rega, Atoll. Als het maar geen classe-D is, daar hou ik niet van. Waar ik wel van hou is de oude warme Engelse sound. Vol, relaxed. Niet kil en analytisch.
Arcam heeft bv modellen met classe-G, Roksan de K3 en Attessa, Rega de Elicit en Atoll de IN100/200.
Iemand ervaringen met Audio Physic en 1 van bovenstaande versterkers?
Nou lees ik ook dat Naim goed matcht met AP maar die hebben volgens mij niet allemaal ht bypass...

vergeerr72

Quote from: pch on November 21, 2023, 09:04:03Ik heb een 2e hands set Sitara 25 met HHCT tweeter en HHCM middentoner gekocht.
Nu zoek ik daar een goede versterker bij (met ht bypass, zie ander topic).
Kandidaten zijn, Arcam, Roksan, Rega, Atoll. Als het maar geen classe-D is, daar hou ik niet van. Waar ik wel van hou is de oude warme Engelse sound. Vol, relaxed. Niet kil en analytisch.
Arcam heeft bv modellen met classe-G, Roksan de K3 en Attessa, Rega de Elicit en Atoll de IN100/200.
Iemand ervaringen met Audio Physic en 1 van bovenstaande versterkers?
Nou lees ik ook dat Naim goed matcht met AP maar die hebben volgens mij niet allemaal ht bypass...
De mix met Plinius is ook erg goed.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL