De Doelen Lente hifishow 2011 (16 en 17 april)

Started by Ur25V, April 2, 2011, 11:49:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.



chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


citac

Wil eigenlijk morgen er naar toe gaan.
Wat is er niet leuk aan?
Slechte demo`s?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ettepet


chansig

Quote from: citac on April 16, 2011, 22:04:21
Wil eigenlijk morgen er naar toe gaan.
Wat is er niet leuk aan?
Slechte demo`s?

Te weinig ruimtes (ik schat 7 of 8) waar je kan luisteren en dat voor 12,50 euro..ik vind het schandalig....ik ga er niet/nooit meer heen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dazzdax


dazzdax

Ik vind AV-NU + Studio Alkmaar show veel beter. Ook demo's van bijv. AudioLife zijn leerzamer.

Chris

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audiofreak1

Ben er vandaag geweest en het was weer zoals altijd; op veel stands de verkeerde muziek, heren standhouders kom eens met iets origineels, als voorbeeld op de stand van Mission werd goed gedraaid, heerlijk genoten van Paul Carrack en andere goed in het gehoor liggende nummers. Op een stand Roger Waters gehoord, klonk waanzinnig en de zaal bleef vol zitten. Bij veel stands liepen mensen weg en dan hoor je in de wandelgangen: ik ga thuis ook niet naar getrommel zitten luisteren. Er staat overal perfecte apparatuur en er zijn genoeg bekende cd's die hier perfect op klinken, laat de audiophile pingelmuziek a.u.b. thuis. Wil je een toekomstige consument verrassen draai dan voor het publiek en niet voor jezelf. >:D
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Miracle.

Quote from: dre73 on April 16, 2011, 22:07:50
gewoon naar hotel engels gaan! ;)
Café Engels heet dat tegenwoordig. :D

Was vandaag ook weer niet veel te beleven.

Ik ben weer eens niet naar de Doelen geweest, omdat ik de laatste keren me daar behoorlijk verveeld en geërgerd heb, maar ook Café Engels viel mij dit jaar weer zo tegen dat ik volgend jaar ook daar niet meer heen ga.

Idd weer de welbekende "veilige" tingeltangel (mu)ziek (waarom zelden of nooit echte muziek draaien op die shows?), maar wat mij vooral stoort zijn de slechte combinaties die gemaakt worden.
Wanneer ik ergens in het buitenland een show bezoek worden er vaak wel goede combinaties (bron/versterker/kabels/speakers) samen gesteld, zelfs door te combineren van verschillende importeurs.
Hier worden alleen de producten van die importeur aan elkaar geknoopt, en dat matcht niet altijd even goed (zacht uitgedrukt).

Ook op de Café Engels show heb ik best mooie apparatuur gezien, waarmee ik heel mooie combinaties zou kunnen maken. Ze waren er helaas niet.
Op de installatie van Rick Paap (Dynamic Solutions/Master speakers) na weer, daar klonk het heel behoorlijk, ondanks de slecht klinkende ruimte (wat meestal de schuld krijgt van het slecht klinken op die shows).

Voor mij volgend jaar enkel nog de Studio Alkmaar show + wat dealer shows, maar deze show('s) zijn voor mij nu echt voltooid verleden tijd. Gewoon zonde van de tijd, benzine en parkeergeld.

Mvg. Miracle.

Stromen

Ben er sinds jaren weer eens geweest. Ik kan het me de vorige keer nauwelijks herinneren, dus ik kan alleen spreken over vanmiddag.

Wat me met name opviel is dat het overkwam als een in-crowd feestje. Wellicht dat ik er helemaal naast zit, maar ik kreeg het gevoel dat 3/4 van de bezoekers op een manier gelinkt was aan de industrie. Als retailer, als pers, als consultant, geen idee. Maar niet als consument.

Verder weinig inspirerende dingen gezien of gehoord. Kan uiteraard ook niet als iedereen constant in- en uitloopt.

Overigens viel het getingel/tangel muziek gehalte me wel mee. Er was behoorlijk veel afwisseling.

garmtz

Quote from: Stromen on April 17, 2011, 22:30:05
Wat me met name opviel is dat het overkwam als een in-crowd feestje. Wellicht dat ik er helemaal naast zit, maar ik kreeg het gevoel dat 3/4 van de bezoekers op een manier gelinkt was aan de industrie. Als retailer, als pers, als consultant, geen idee. Maar niet als consument.

Kan ik wel bevestigen. En veel van de consumenten DIE ik zie, zie ik op bijna iedere show... :)

take5


Ook wij zijn voor het eerst sinds jaren weer eens geweest - wel leuk voor een uurtje of twee maar daarna heb je het wel gezien en gehoord allemaal. Wat vonden jullie eigenlijk van de nieuwe Totems?  O0

chansig

Die vond ik wel mooi klinken..alleen het ontwerp vind ik dan weer minder. Iemand de Lookalikes Kharma's gezien en gehoord ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Stromen

Die Totems konden me niet echt bekoren. Ik mistte vooral het laag. Wat natuurlijk ook aan de ruime kan hebben gelegen, het was zo ongeveer de grootste (meest brede) demozaal die er was.

Wat mij betreft was de Audio Physics demo opstelling met meest geslaagd. Of eigenlijk, het meest gebalanceerd.

Ik was op zoek naar high end streaming,maar dat is nog een beperkte markt. Althans, in De Doelen...

chansig

De AP leken mij toen ik binnenkwam ook het beste wat ik gehoord had. Helaas bij een nummer en wat langer luisteren vond ik het geheel toch wat onrustig overkomen. Kan ook gelegen hebben aan het feit dat de kabels op blokjes lag welke niet van maranti hout waren.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: chansig on April 18, 2011, 09:19:23
Kan ook gelegen hebben aan het feit dat de kabels op blokjes lag welke niet van maranti hout waren.. :D

Gr Hans

Waarschijnlijk niet met het juiste stukje schuurpapier behandeld ?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Miesepies

Mijn eerste keer naar een hifibeurs (of eigenlijk beursen)...opzich geinig, heb me wel vermaakt zo voor een keer maar of ik nou nog een keer ga ?  Vond het in totaal vrij mat en saai. Iets dynamischer zou leuk zijn, nu is het vooral een incrowd feestje.

Veel vergelijkbaar (audiofiel) gepingel (met een uitzondering hier en daar) en weinig reactie wanneer je vroeg om wat meer gangbare muziek (wat voor mij een beter referentiekader geeft). Uitzondering was de al hierboven genoemde Mission importeur die wel gehoor gaf aan ons verzoek. Fijne speakers trouwens - denk dat dat wel de grootste verrassing was van de show - klonk veel fijner dan veel van de 'grote namen' en voor een heel schappelijk prijsje.

Grappige moment was bij de Wilson & Bennesch Vertex kamer (in Cafe Engels), daar vroeg ik om wat andere muziek, wat doorsnee a la Coldplay oid... Nou, dat was geen goede, want Coldplay klonk niet zo goed op de speakers - en dat werd mij door de vertegenwoordiger verteld. Gelijk een verkoopargument minder :P

Vond de mogelijkheden tot luisteren ook wat minder, had wat meer en betere zalen verwacht...en ook veel mensen die ook vonden dat ze hun dagelijkse beslommeringen moesten bespreken in de luisterruimtes :(   Wat ook jammer was is dat veel stands slechts uit 2 tafels bestonden in een grote hal. Dus weinig mogelijkheden om wat meer aandacht op bepaalde merken te richten. Had graag een demo gehoord met en zonder de PS Audio Power Plant bijvoorbeeld, of de nieuwe Onkyo hifi lijn.

Veel gehoorde excuus dat iets niet goed klonk door akoestiek, ruimte, gebrek aan tijd etc... Veel blah blah, terwijl de meeste woonkamers ook niet perfect zijn.

De Audio Physics klonken leuk, maar alleen als je precies in het midden zat  :blink:  een stoel opzij was een wereld van verschil. Wel er werd wel met een erg mooie Moon set gespeeld (voor als ik later groot ben...en rijk) ;)

Al met al grappig voor een middagje vermaak...maar op de huidige manier weet ik niet of ik volgend jaar weer kom.

FDLARRY

Quote from: chansig on April 18, 2011, 08:12:01
Die vond ik wel mooi klinken..alleen het ontwerp vind ik dan weer minder. Iemand de Lookalikes Kharma's gezien en gehoord ?

Gr Hans
Ik denk dat je deze bedoelt, klonk erg goed, maar zijn niet de 80.000,- waard die ze moeten kosten pp.

Mijn excuses voor de belaberde kwaliteit, met mobiel gemaakt die meedeinde op de klanken uit de speaker  :P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Ettepet

Ik had wat foto's geplaatst in het zustertopic, "Café Engels Show" op 16+17 april 2011 !.  Het merendeel is van de Doelen Show.

citac

Volgens mij zijn dat helemaal geen "Kharma look-a-like`s" , maar gewoon Marten Design speakers.
Zweedse highend speaker bouwer.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1