Forse verhoging internetsnelheden bij Ziggo (per één april)

Started by Ghosty J, March 24, 2011, 16:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Hier is het ook een stukje sneller geworden.
Ik had als ik mij niet vergis 20mb, nu is het 't dubbele.


Kingpin

 :D :D :D
Soms doet Ziggo snelheid heel raar, de ene keer snel, de andere keer sneller  :clapping:

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nooff

Quote from: Kingpin on May  5, 2011, 13:40:04
:D :D :D
Soms doet Ziggo snelheid heel raar, de ene keer snel, de andere keer sneller  :clapping:

Geen fotosoepjes dus  :D

lexie

Misschien een stomme vraag, maar ik krijg ook een nieuw modem van ziggo en die vervangt dan gelijk mijn router. Heeft het nog zin om een giga switch te kopen zodat het kopiëren naar me mede8er sneller gaat. [ gaat nu 4,7 mb van mijn pc naar de mede8er]

riwi

Quote from: lexie on May 22, 2011, 11:32:49
Misschien een stomme vraag, maar ik krijg ook een nieuw modem van ziggo en die vervangt dan gelijk mijn router. Heeft het nog zin om een giga switch te kopen zodat het kopiëren naar me mede8er sneller gaat. [ gaat nu 4,7 mb van mijn pc naar de mede8er]

Die bottleneck zit in je mede8er. Een gigabit switch zal daar niet aan helpen.
Met 100mbit zou max 11MB/sec mogelijk moeten zijn, maar 9-10 is zeker haalbaar. Met de Dune haal ik wel 9.5MB/sec over de 100mbit verbinding.
Als je toch een switch gaat kopen zou ik er wel een gigabit kopen ivm de toekomst en andere apparaten.

Zeker voor mensen met 120Mbit internet van Ziggo loont het de moeite om te checken of de (wifi)router niet een rem op het internet zet. Een maat van me had 120mbit en mijn oude linksys wrt54g erachter die maar 35Mbit/sec doorliet maximaal. Afgelopen week zijn abo maar terug gezet naar 40mbit, scheelt weer 15 euro in de maand die hij goed kan gebruiken.

lexie


Hammer46



offtopic maar wel lekker snel

Glasvezel
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11


M



Al een tijdje deze snelheid, normaal 120MB van Ziggo. Up is normaal rond de 9.5
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Erik

Wauw dat zijn pas snelheden, dat is al 4 x mijn snelheid, wil ik ook wel  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaxxMark

Quote from: Mayko on January  9, 2012, 15:21:34


Al een tijdje deze snelheid, normaal 120MB van Ziggo. Up is normaal rond de 9.5

"Faster than 91% of NL". Dan vraag ik me af wat die andere 9% is :)

(of zouden ze colocated/vps machines ook meenemen)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

blue-eyes

KPN volgens mijn info volgende week 500 / 500 ....

Welke router kan deze snelheid aan? Dedicated Linux server met 2 maal 1 Gb nic als router gebruiker is wellicht een oplossing.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Thesqualer

Quote from: Blue-Eyes on January  9, 2012, 20:08:04
KPN volgens mijn info volgende week 500 / 500 ....

Welke router kan deze snelheid aan? Dedicated Linux server met 2 maal 1 Gb nic als router gebruiker is wellicht een oplossing.

Volgens mij nog maar weinig routers die die snelheid aankunnen. Buiten dan die je van de provider krijgt.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

riwi

Quote from: Blue-Eyes on January  9, 2012, 20:08:04
KPN volgens mijn info volgende week 500 / 500 ....

Nice :) Wil ik ook wel maar dat komt in mijn dorp voorlopig nog niet beschikbaar volgens mij.

Heb je nou een vast IP adres bij deze nieuwe verbindingen? Of blijft het DHCP en een af en toe wisselend ip?

MaxxMark

Quote from: Blue-Eyes on January  9, 2012, 20:08:04
KPN volgens mijn info volgende week 500 / 500 ....

Welke router kan deze snelheid aan? Dedicated Linux server met 2 maal 1 Gb nic als router gebruiker is wellicht een oplossing.

Bedoel je te zeggen dat er op dit moment geen routers zijn die over de WAN poort gbit supporten?

Of dat deze routers gewoonweg te weinig performance bieden?

Heb er eerlijk gezegd niet naar gezocht, maar persoonlijk kan ik me dat niet voorstellen. Een simpele wireless router zoals die van TPLink hebben al een 400Mhz cpu aan boord, die moeten dat toch wel kunnen routeren.
Als het een port issue is, dan denk ik dat met een custom firmware als DD-WRT het mogelijk is om een van je lan poorten (ipv de wan port) te assignen als wan poort.


Uiteraard zal een 2x 1gbps nic in een server ook prima werken :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

blue-eyes

Quote from: riwi on January  9, 2012, 20:41:47
Nice :) Wil ik ook wel maar dat komt in mijn dorp voorlopig nog niet beschikbaar volgens mij.

Heb je nou een vast IP adres bij deze nieuwe verbindingen? Of blijft het DHCP en een af en toe wisselend ip?

Ik heb DHCP, en na 5 dagen nog dezelfde IP.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MaxxMark

Zolang je niets geks doet bij ziggo hou je het zelfde IP. Mijn record was volgens mij 2 jaar ofzo.

Dingen als een ander modem, je modem van router naar bridge mode omzetten, hard reset, etc. kunnen doorgaans een nieuw ip adres opleveren. Ziggo is al jaren "semi-vast-ip".
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: Blue-Eyes on January  9, 2012, 21:54:49
Ik heb DHCP, en na 5 dagen nog dezelfde IP.

Ik heb met ziggo om de haverklap een nieuw IP
Als ik lekker wat hobby aan mijn linux PC dan krijg ik weer een andere.
Of als ik eens een andere dhcpcd probeer. Of wat met vlans hobby en het even niet werkt.

In ieder geval niet vast genoeg om een vaste hostnaam op te zetten.

EJ

Quote from: MaxxMark on January  9, 2012, 22:16:17
Zolang je niets geks doet bij ziggo hou je het zelfde IP. Mijn record was volgens mij 2 jaar ofzo.

Dingen als een ander modem, je modem van router naar bridge mode omzetten, hard reset, etc. kunnen doorgaans een nieuw ip adres opleveren. Ziggo is al jaren "semi-vast-ip".

Dat hangt vast heel erg af van het gebied waar je zit, oftewel wat vroeger de betreffende lokale kabelboer deed (casema, @home ed). Het verklaart ook de verschillen.

Edit: en het hangt ook af van de beschikbare poolgrootte in het betreffende gebied. Als dat bijna aan de max zit zal er wellicht sneller worden gewisseld. En het hangt ook af van de gebruikte dhcp servers. ISC servers proberen zo lang mogelijk hetzelfde ip adres uit te delen aan een mac adres. Strategie bij andere dhcp servers is anders (windows geeft braaf een ander adres als je een dhcp renew doet bijvoorbeeld). Geen idee wat ziggo gebruikt. Zal vast wel eigen gebakken zut zijn (naar ervaring bij @home)

Starred

Quote from: Mayko on January  9, 2012, 15:21:34


Al een tijdje deze snelheid, normaal 120MB van Ziggo. Up is normaal rond de 9.5

Tjonge, ik had ook tot een paar maanden geleden rond de 100MB/s, maar sinds dien blijft het hangen rond de 35mb/s. ik moet toch maar eens ga bellen met Ziggo  :whatsthat:

blue-eyes

Quote from: riwi on January  9, 2012, 22:35:38
Ik heb met ziggo om de haverklap een nieuw IP
Als ik lekker wat hobby aan mijn linux PC dan krijg ik weer een andere.
Of als ik eens een andere dhcpcd probeer. Of wat met vlans hobby en het even niet werkt.

In ieder geval niet vast genoeg om een vaste hostnaam op te zetten.

heb ik wel, maar ik regel dan ook mijn DNS zelf, by DYNDNS.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MaxxMark

Ik beheer mn domeinen bij TransIP, die hebben een handige (php)api zodat je DNS changes kunt doen.

Ik heb dus een php script gemaakt dat controleert of het resolvde adres van mn domein overeenkomt met het ip adres van mn netwerkkaart. Als die niet overeenkomt doet hij een DNS change voor alle betreffende domeinen.

Tot nu toe werkt dat verrassend goed!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Thesqualer

Ben eigenlijk waarneer ziggo overgaa t op glasvezel en hogere snelheden.
Ik ben tevreden met mij hudige snelheid (40mb) al hoewel ik waarschijnlijk overga naar 120mb internet wordt hier intersief gebruikt.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

EJ

Ziggo gaat niet over op glasvezel. Dan moeten ze al hun klanten van glas gaan voorzien, en die investering gaat ze veel te ver. En dan moet ook in hun infra verder worden aangepast.

Ghosty J

Quote from: EJ on January 10, 2012, 11:32:54
Ziggo gaat niet over op glasvezel. Dan moeten ze al hun klanten van glas gaan voorzien, en die investering gaat ze veel te ver. En dan moet ook in hun infra verder worden aangepast.
Kunnen ze niet gebruik maken van het glas wat er al ligt?
zoals van glashartmedia?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

EJ

Quote from: Ghosty J on January 10, 2012, 11:48:48
Kunnen ze niet gebruik maken van het glas wat er al ligt?
zoals van glashartmedia?
In theorie kan dat, maar omdat zij geen toegang tot de kabel willen geven zullen ze ook de kabel van hun concurrent (indirect kpn dus) niet willen gebruiken. Bovendien ligt het marketingtechnisch niet goed als je je eigen infrastructuur niet meer wilt gebruiken, toch? :D