The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bama


Dirk

Thanks!
Als ik er goed de tijd voor neem en mezelf vooral niet opjaag ben ik best handig :bigsmile: , al zou ik me nu absoluut geen vakman (qua houtbouw) durven noemen, daar ken ik er een paar van bij wie ik niet eens in hun schaduw durf te staan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Nice Dirk, veronderstel dat het gewoon zwarte doek is die je ervoor hebt gedaan?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

ongeveer...het is de Adamantium Dark Acoustic die ik erin gespannen heb.
Die is wat zwarter dan een gewoon doek en daardoor ook wat meer vergevingsgezind dan bvb (dubbel) kaasdoek vwb plooien etc.
Los daarvan wou ik natuurlijk ook akoestisch gezien het zo transparant mogelijk houden, dan moet ik straks minder gaan corrigeren met de Trinnov.
Dit type heb ik vooraf uitgebreid getest (tov geen doek en enkel of dubbel kaasdoek) en hij is z'n geld imo wel waard, zeker omdat hij ook zo mooi diepzwart is. 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#3129
gisteren is ook de levering van Vicoustic (Flexiwave modules) gearriveerd, dus vandaag hier lekker mee aan de slag  :pompom:



...en zo zien de eerste 5 "lijnen" er uit na een ochtend puzzel/probeer/meet- en paswerk ;D
nu dat uitzoeken van eea gedaan is zullen de volgende 19 heel wat vlotter gaan :bigsmile:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ziet er mooi uit. Wat is de werking van deze?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: Bama on May 18, 2021, 09:40:43
Mooi weer hoor.

Nou hier komt het met bakken de hemel uitvallen.  :D

Netjes hoor Dirk. Wie weet ook iets wat ik zou kunnen gaan proberen aan de zijkanten....heel erg tzt. dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: katwax on May 22, 2021, 12:12:44
Ziet er mooi uit. Wat is de werking van deze?

Ik zocht een esthetisch mooie oplossing waarmee ik toch nog wat vd laagenergie kon absorberen, daarbij het mid/hoog zo goed als mogelijk ontziend.
Bijkomend voordeel van deze waves is dat je door het design heel vrij bent om ze op verschillende manieren op te hangen, zo heb ik hier bvb gekozen om kleine "plateaus" te maken met de korte stukken welke ik onder de lange delen heb hangen, waarop later nog iets kan gezet worden net als als op een mini legplankje ahw  :)

specs van deze waves (die je ook bij me kan bestellen ;)) vind je hier
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Dez waves werken op gebied dat voor mij al onder controle is, maar zie wel andere oplossingen van hen die mogelijk in aanmerking kunnen komen. Ik contacteer je wel als ik iets concreets in gedachte heb dat door de WAF geraakt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jean Sibelius

Zien er heel chique uit :pompom:. Kun je op een later moment ook een foto plaatsen van een hele muur? :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Dirk

Zeker, alles hangt al sinds deze namiddag maar gaat er morgen allemaal "even" terug af...dan is het nl. tijd om alle sporen die er van vorige projecten nog achter zitten eens netjes te maken en alles dus te retoucheren.
Zodra dat afgerond is (met wat geluk uiterlijk maandag) plaats ik nog wel enkele overzichtsfoto's ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en nu alles klaar is nog even de gevraagde foto's vd afgewerkte muren...afgewerkt qua akoestiek althans, want de front speakers blijven er mogelijk niet exact bij hangen zoals ze nu te zien zijn, daar ben ik nog wat over aan het brainstormen  ;)






Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richard70…

Heel mooi.
Nou heb ik er echt geen verstand van, maar op welke frequenties doen deze wat?
Ik neem aan dat alle drie een ander aanpakken , maar zoals gezegd. Heb er echt geen verstand van  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

blue-eyes

Al doet het niets, echt gaaf! Mag zo mijn huiskamer in! Iets met directrice :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

Thanks ;)
Je ziet 3 verschillende dingen, maar enkel de Flexi Waves zijn echt gericht op akoestiek...naast het akoestisch spanplafond wat er alweer enkele jaren zit natuurlijk.
De gebogen structuren met lattenwerk zijn enkel "caches" voor de on-wall subs...en de 4 vierkante frames verstoppen de surround en surround height speakers.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Mitch--

Best mooi, maar word je hier niet verschrikkelijk onrustig van met dat hele circus van verschillende vormen..??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Momenteel nergens last van...maar misschien praat ik wel anders binnen een paar maanden
vandaar ook die ene foto vanuit een wat scherpere hoek, zo moet je 't eerder zien denk ik...je zit er immers nooit recht tegenover zoals ik de 2 andere foto's nu even heb gemaakt.

Ik zit er ook niet de hele dag naar te kijken hé ;D, ik kijk meestal gewoon recht voor me uit, daar hangt immers het scherm  ;)
dan zie ik die frames met dat lijnenspel en zwart doek bvb al niet eens hangen, want die hangen 90° links en rechts van me
die caches van de subs zien er vanuit m' n zetel ook absoluut niet druk uit en de waves heb ik bewust in 't wit gekocht (dacht ze eerst in houtkleur te kiezen maar die week teveel af vd rest vh hout) zodat ze nog enigszins wegvallen, al is dat natuurlijk allemaal relatief.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

 :o WAUW....wat gáááfffff!! 8) 8) heel mooi  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Als het net zo klinkt als dat het eruit ziet, dan is het genieten in deze ruimte :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Dirk

Dat genieten lijkt vooralsnog iig wel goed te komen...'t eerste wat opviel met de Trinnov was dat er makkelijker & sneller een bevredigend resultaat werd bereikt, wat nog maar eens het grote voordeel van een goede akoestiek als startpunt bevestigd.
maar dit weekend nog even rustig eea verder finetunen, want deze week mogen we weer even werken, wat in deze covid-tijden ook een luxe is in onze (event)sector ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Na het officieel dealerschap voor Trinnov te hebben behaald zo'n 2 maanden terug, is het nu tijd om een eerste 100% speakermerk aan te kondigen wat ik aan de portfolio toevoeg.

Amphion Speakers is het merk wat ik vanaf nu ook ga voeren, meer bepaald hun Helium en Argon lijn.

Omdat ik niet over een grote showroom beschik is het aantal "in house" demo-speakers een beetje beperkt, dat zal in eerste fase de Helium 520 vloerstaander worden en de Argon 3S bookshelf.
Alle modellen uit het gamma zijn natuurlijk gewoon leverbaar, prijzen op aanvraag. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Hele mooie speakers om te zien. Geen idee of ik ze ooit gehoord heb. Maar mooie keuze.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Ik vind ze qua uiterlijk heel smaakvol met hun "understated" Nordic design, 'k ben zelf niet zo van de curves om de curves of chrome biesjes of andere overbodige tierlantijntjes die je vaak bij andere merken ziet, dus dit past qua huisstijl iig perfect in m'n straatje.
Wat dat betreft vind ik ook de gekleurde grilles die je bij alle modellen kan bestellen (los verkrijgbaar!) een mooie optie, zo geef je je eigen draai aan een verder subtiel design meubelstuk. ;)

Maar los van dat alles klinken ze ook nog eens gewoon érg goed (superlatieven laat ik even aan professionele reviewers :D), imo echt een merk wat zich vwb weergavekwaliteit weet te onderscheiden van de massa, zonder daar meteen gekke prijzen voor te vragen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea