The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Mooie ontdekkingen zo. Ga je nog testen met verschillende groottes van de battle?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on January 25, 2016, 08:27:00
Mooie ontdekkingen zo. Ga je nog testen met verschillende groottes van de battle?
baffle bedoel je ?  ;D
eerlijk gezegd denk ik het niet.

zoals het nu klinkt bevalt het me al prima..;en dan ben ik nog niet echt bezig geweest met de plaatsing vd speaker, dus 't kan enkel nog beter worden.
wel ben ik benieuwd hoe de "echte" W-frame kasten straks gaan presteren die hier nu nog leeg aan de kant staan, want die zijn toch wat anders (lees: meer solide met dubbele zijwanden en uit berken multiplex) opgebouwd dan deze testkast uit MDF.
vraag die me nu vooral rest is hoe ik die baffle exact ga maken voor de fullrange.

ik neigde in eerste instantie naar zwart MDF, omdat dit gewoon rustiger gaat ogen...rekening houdende met het feit dat deze "bovenkant" van de hele speaker wel naast mijn scherm (zichtlijn) komt te staan als ik dat laat zakken, dus dan lijkt het me prettiger om iets donkers ernaast te hebben, vwb minder afleiding enzo 8)
't lastige is dat ik dat zwarte MDF dan wel zo netjes moet gaan verwerken & afwerken dat het straks ook echt "strak" oogt, maar daar ben ik niet zo'n held in...weet ik uit ervaring  :unsure:

2e optie is dat ik het ga lakken, wat me serieus meer "speelruimte" geeft om eea qua foutjes en onvolkomenheden eerst netjes bij te plamuren, maar daar gaat natuurlijk ook aardig wat tijd en werk in zitten als je het echt helemaal strak en foutloos wil hebben.
tenzij me nog wat anders te binnen schiet opteer ik momenteel toch voor die 2e optie.
ik volg daarom ook met veel interesse het lopende topic van knubbe, waarin hij z'n vloerstaanders van een mooie laklaag aan het voorzien is, met enigszins beperkte (lees ; ook voor mij haalbare) middelen, want die richting zou het dan op gaan hoop/denk ik  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Mijn iPad was blijkbaar in gevecht. ;D

Ik zou ook zeker voor de tweede optie gaan en kan je goed volgen in het niet zo opvallend ogen als het in je gezichtslijn staat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

zegel

Heb je wrappen al overwogen? Relatief betaalbaar, zo 50 euro per luidspreker en vergevingsgezind voor niet totaal gladde oppervlakken. Bovendien te verwijderen als het niet bevalt.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

vroeger wel, bij normale speakers, maar nu gaat het specifiek om een kleine OB, simple gezegd een mooi afgewerkte "plank" in U-vorm in mijn geval (wel met hoeken van 110° ipv 90° om het niet te makkelijk te maken :D)
dat gaat met wrappen allesbehalve evident worden lijkt me om die randen (op de 2 uiteindes van de U zeg maar + de hele bovenrand van de baffle) mooi te krijgen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Jouw specifieke situatie kan ik niet beoordelen, maar de rondingen en randjes van de Kii bijvoorbeeld zijn met de folies van Avery te "volgen" zegt mijn wrapper. Heb zelf nog geen besluit genomen
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

het was ff stil omdat ik met eea bezig was qua werk...ttz met de kans op ander werk.

vandaag vond ik echter eindelijk de verlossende brief in de bus, met daarin de mededeling dat ik ook voor de laatste proeven (medisch & psychologisch) geschikt bevonden ben, wat zoveel wil zeggen dat de hele "fase 0" zoals dat in hun vakjargon heet, afgerond is.

ergens in de loop van april (datum krijg ik eerstdaags medegedeeld) start ik dus met een klein jaartje opleiding om aan het eind vd rit als treinbestuurder aan de slag te kunnen.

qua carrièrewending fronsen sommige mensen in m'n naaste omgeving wel ff de wenkbrauwen als ik zeg wat de plannen zijn, maar ach...je moet wat hé als je 45 bent en (eindelijk :D) een beetje nadenkt over je toekomst  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu


Dirk

thanks  :bigsmile:
wist het al officieus, maar 'k ben nu toch wel echt heel opgelucht omdat ik die papieren echt in handen heb  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Gefeliciteerd, ik weet niet hoever dit van je vorige job staat maar het lijkt mij een leuk beroep!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

VlisChris

Hahaha.
Schitterend. Ik zat echt te wachten op astronaut of saturatieduiker ofzo.
Nee. Treinmachinist :D Lijkt me overigens zeker geen makkelijke baan. Er schijnt heel veel meer bij kijken dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Super stoere actie dit 8)

Personentreinen? Of goederenvervoer?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

#2561
ik zat (en zit nog voor een paar weken) in de sector vd professionele licht-en geluidsinstallaties & -producties.
dat gaat van concerten over bedrijfsfeesten, tentoonstellingen, autosalons, modeshows...etc etc, als er geluid/licht of video aan te pas kwam, dan deed men beroep op het bedrijf waar ik werkte.

zo'n 2 jaar terug veranderde ik van werkgever (na meer dan 20j) en op die nieuwe werkplek beviel het me eerlijk gezegd nooit 100%.
toen enkele maanden terug dus geopperd werd dat ik eigenlijk zou "mogen vertrekken" ben ik eens serieus gan nadenken of ik nog wel tot m'n pensioen in deze sector wou/kon werkzaam blijven.

een combinatie van factoren (en het niet onbelangrijke feit dat er andere aanbieding was en dus een concreet "plan B" als vangnet) maakte dat ik echt eens buiten mijn comfort zone ging kijken en zo kwam ik (kort gezegd) bij deze job terecht ;D

ik heb er echt wel zin in, serieuze verandering van spijs, maar dat maakt het ook net leuk vind ik  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Christiaan S on February 18, 2016, 19:05:10
Hahaha.
Schitterend. Ik zat echt te wachten op astronaut of saturatieduiker ofzo.
Nee. Treinmachinist :D Lijkt me overigens zeker geen makkelijke baan. Er schijnt heel veel meer bij kijken dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Super stoere actie dit 8)

Personentreinen? Of goederenvervoer?
personenvervoer, bij de NMBS (dus statutair, één van de perks of the job ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on February 18, 2016, 19:05:24
ik zat (en zit nog voor een paar weken) in de sector vd professionele licht-en geluidsinstallaties & -producties.
dat gaat van concerten over bedrijfsfeesten, tentoonstellingen, autosalons, modeshows...etc etc, als er geluid/licht of video aan te pas kwam, dan deed men beroep op het bedrijf waar ik werkte.
Ben je wel een beetje zuinig op je oren geweest dan?

Dirk

yep, die zijn nog prima in orde (leeftijd in acht genomen), hield me op de job ook eerder bezig met het licht & C° dan met de klank...dat scheelt, al wordt er door de klankcollega's pakweg de laatste 10 jaar wel véél omzichtiger omgesprongen met (te) hoge geluidsniveau's  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sailor Jan

Gefeliciteerd met je carrière switch!

Moedige keuze maar ook een gedegen keuze.

Veel plezier met de opleiding en pas op voor het "rondje om de kerk".
Wees lief voor jezelf

lynch1979

Quote from: Dynky on February 18, 2016, 18:36:49
het was ff stil omdat ik met eea bezig was qua werk...ttz met de kans op ander werk.

vandaag vond ik echter eindelijk de verlossende brief in de bus, met daarin de mededeling dat ik ook voor de laatste proeven (medisch & psychologisch) geschikt bevonden ben, wat zoveel wil zeggen dat de hele "fase 0" zoals dat in hun vakjargon heet, afgerond is.

ergens in de loop van april (datum krijg ik eerstdaags medegedeeld) start ik dus met een klein jaartje opleiding om aan het eind vd rit als treinbestuurder aan de slag te kunnen.

qua carrièrewending fronsen sommige mensen in m'n naaste omgeving wel ff de wenkbrauwen als ik zeg wat de plannen zijn, maar ach...je moet wat hé als je 45 bent en (eindelijk :D) een beetje nadenkt over je toekomst  ;)

Gefeliciteerd  :pompom:

Ik ben de zoon van een treinbestuurder, heb daar hele fijne herinneringen aan.

Mensen vinden altijd wel wat of iets van je  ;)

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

nope, gewoon ff "out of the box" gedacht en gekeken wat m'n opties waren buiten de mij vertrouwde zaken.
bleek dat ik voor deze job aan alle "eisen" voldeed en dat ze geen bewaar hebben vwb m'n leeftijd, integendeel zelfs...dus dan maar de stap gezet en het erop gewaagd.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Is wel lef hebben om dat op 'die leeftijd' te doen (gelukkig ben ik daar nog een paar maanden vandaan ;) ).
Cool, weer eens wat heel anders. Heel veel plezier en succes.

Hobby technisch een interessante keuze? Niet 9-5, maar wel vaste (ietwat) schappelijke uren?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

Gefeliciteerd met je nieuwe job Dirk  :thumbs-up:
Die evenementen tot je pensioen blijven doen was ook wat geweest.
Goeie stap imo

Dirk

totaal gebrek aan "schappelijke uren" is net het grote nadeel volgens velen...volgens mij echter juist één vd interessante kanten van deze job ;D
je werkt in zogenaamde reeksen, waardoor je zowat 6 maanden vooraf al exact weet welke uren je op welke dagen werkt...maar daarin zitten dan zowel vroege, late als normale shiften, dus soms om 3u opstaan en iets over 4'en al beginnen, of soms pas in de namiddag starten, het kan allemaal en je hebt er ahw geen keuze in.
maar omdat ik alleen woon is dat voor mij niet zo'n probleem, wel integendeel, ik zie het juist als een voordeel...want ook veel vrije tijd op leuke cq "andere" uren  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martin!!!

Gefeliciteerd Dynky  :thumbs-up: rail away .............
mainly British stuff

Dirk

thanks guys  :bigsmile:
ik ben er echter nog niet hé...grootste uitdaging is nu de opleiding tot een goed einde te brengen, pas dan (na +-1 jaar) ben ik effectief treinbestuurder, nu ben ik pas "leerling TB"  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Quote from: Dynky on January 23, 2016, 13:26:59


dit is met een aangepaste limiter(=correctie)curve en een liniaalvlakke target curve, maw er is nog niks "op smaak" gepersonaliseerd, dit is louter om te kijken naar het verschil tussen aansturing met de klassieke Hypex of nu met de Rythmik HX300-OB incl servo control.

Heb je al een beeld op verschil tussen de 2 amp,s?
Ik ben wel erg benieuwd  :popcorn: