The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dirk

linkje is niet bruikbaar zonder registratie ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RubenV.

Quote from: Dynky on December  7, 2015, 23:29:50
linkje is niet bruikbaar zonder registratie ;)

Dit zit achter het linkje:

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Contour

Lijkt mij een gemeten in room response, hier is 20Hz circa 15dB zachter dan het niveau bij 50Hz.

Groetjes Walter

rovinggecko

Was inderdaad in room response
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Contour

Met aktieve correctie maakt hoge of lage Qts trouwens weinig meer uit. Luchtverplaatsing, membraan oppervlak en de afmetingen van de baffle bepalen de maximale geluidsdruk.

GOOS88

Hey Dynky,

Wat heeft jouw het rythmik verhaal gekost incl bezorgkosten?
Zit ook aan zo'n 12" of 15" hypex based servo diy kit te denken.

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

gewoon de $ bedragen van de Rythmik website, ik heb geen extra korting gevraagd oid.
verzendkosten krijg je te zien als je effectief wat in de order/checkout gooit.
ter info, bij mij was dat voor de 4 drivers en 2 amps het ronde bedrag van $250.
daar komen straks dus nog wel invoertaksen etc bij, maar die heb ik hoe dan ook aan m'n been (idem bij de Powerbuy), en de ervaring leert me dat die (bij mij althans) altijd afwijken van wat de online calculators je voorrekenen, dus dat zie ik wel gewoon als ze ermee aan de deur staan ;)
't enige wat ik nu heel erg hoop, is dat de douane het hier niet onnodig lang gaat rekken (is me al eens overkomen met iets, wat toen 6 weken "vast zat" bij de douane van Zaventem) en ik nog rond de feestdagen kan gaan bouwen, ipv pas in 2016 ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


katwax

Quote from: Dynky on December  9, 2015, 19:48:30
't enige wat ik nu heel erg hoop, is dat de douane het hier niet onnodig lang gaat rekken (is me al eens overkomen met iets, wat toen 6 weken "vast zat" bij de douane van Zaventem) en ik nog rond de feestdagen kan gaan bouwen, ipv pas in 2016 ;D
Het zou zomaar nog langer kunnen duren, de laatste verzendingen die bij mij buiten Benelux gingen of kwamen zijn bijna dubbel zo lang onderweg geweest. Reden hiervan is dat door de recente gebeurtenissen in Parijs de controle op pakjes komende of gaande naar buitenland verhoogd is en hierdoor worden zo goed als alle pakjes grondiger onderzocht.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

vandaag een bezoekje gebracht aan Erik (met z'n superset en nu ook weer dito sub O0) en daar m'n ogen uitgekeken aan ondermeer z'n frontspeakers van de stereo-set. 
ge-wel-dig hoe die elegante giganten afgewerkt zijn, daar kan ik (en zeker ook bepaalde "professionals") vooralsnog enkel maar van dromen. :worship:   

maar 't gaf vooral ook een mentale boost om binnenkort weer zelf aan de slag te gaan met het bouwen van de geplande OB's, met (voor het eerst) fineer afwerking en al...ik ben iig benieuwd wat ik er van kan/ga maken, maar als ik zie wat er theoretisch mogelijk is, tsja...dat geeft zelfs mij wel weer hoop  :D   

dankzij wat tips van Erik weet ik nu ook zeker hoe ik eea ga aanpakken vwb het fineren, en da's ondertussen niet meer zoals ik het eerst van plan was
morgen dus maar eens even het atelier in duiken om te kijken wat er qua materiaal voorhanden is en als de juiste lijm beschikbaar is ga ik misschien al even een klein stukje test-fineren, om te kijken hoe handig ik erin ben  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Dank voor de complimenten altijd leuk. :pompom:

Ben lekker aan het fine-tunen met "Het Beest"  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Dirk

intussen zitten m'n Rythmik drivers al 4 dagen bij de douane voor "customs clearance" (en zijn ze nog steeds niet vrijgegeven)
om :crazy: van te worden

anderzijds heb ik morgen wel wat anders aan m'n hoofd, een infosessie mbt een potentieel nieuwe job/toekomst, ook geen evidentie op mijn niet meer zo piepjonge leeftijd  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#2488
Succes vandaag Dirk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Solicitatie op zaterdag? GL Dirk :)

Probleem bij douane is vooral de verhoogde veiligheid daardoor loopt alles vertraging op.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on December 18, 2015, 23:21:41
anderzijds heb ik morgen wel wat anders aan m'n hoofd, een infosessie mbt een potentieel nieuwe job/toekomst, ook geen evidentie op mijn niet meer zo piepjonge leeftijd  ;D

Ja, jobveranderingen en zeker eventueel zelfs in een andere "sector" beginnen trekken je echt uit je comfortzone...
Sucess allesinds.
:headbanging:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

thx mannen  ;)

fwiw, het was geen sollicitatie, daar doen ze in de strikte zin vh woord zelfs niet aan bij deze betrekking...het verloopt allemaal via een lang traject (+- 1 jaar) van opleidingsfases/examens en ik weet pas binnen een maand of 4 (idlv april) hoe ik hun eerste fase doorkom, dus nog ff geduld oefenen wat dat betreft.  gelukkig hoef ik bij m'n huidige werkgever nog niet direct weg, dus ik val ook niet in een financieel gat oid.

deze sessie van 3 uur was vooral om zoals de naam zegt een hoop info te krijgen en ook om vanuit de werkgever een allereerste filtering te doen (schijnbaar waren we maar met 60% komen opdagen van de 250 inschrijvingen, maar daarom doen ze 't dus ook express op een zaterdag)
ik ben iig nu wel overtuigd dat ik ermee doorga, de job ligt me wel denk ik en zo'n werkzekerheid is in deze tijden ook niet te versmaden, zeker als je niet meer zo piepjong bent  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

erik s.

Quote from: Dynky on December 18, 2015, 23:21:41
intussen zitten m'n Rythmik drivers al 4 dagen bij de douane voor "customs clearance" (en zijn ze nog steeds niet vrijgegeven)
om :crazy: van te worden

anderzijds heb ik morgen wel wat anders aan m'n hoofd, een infosessie mbt een potentieel nieuwe job/toekomst, ook geen evidentie op mijn niet meer zo piepjonge leeftijd  ;D
Da's nix, er staat een pakket voor mij al sinds 19 november bij de douane....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Dirk

Quote from: erik s. on December 19, 2015, 14:55:49
Da's nix, er staat een pakket voor mij al sinds 19 november bij de douane....
slik...'k hoop dat ze 't mijne niet zo lang bijhouden  :confused:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Christof_G on December 19, 2015, 20:17:26
Cipier? :)
nope  :)

week van 11 januari is er de eerste echte geschiktheidstest
als ik die positief afrond laat ik wel weten om wat het gaat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on December 19, 2015, 20:48:29
nope  :)

week van 11 januari is er de eerste echte geschiktheidstest
als ik die positief afrond laat ik wel weten om wat het gaat  ;)

Luchtverkeersleiding @ Belgocontrol ofzo ?

Dit soort trajecten zoals je aangeeft qua duurtijd lijkt me niet iets voor de "klassieke" jobs zeg maar.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

rovinggecko

Plezier met de nieuwe uitdagung, en natuurlijk suc6 met de wooferts, neem aan dat de douane ook begrijpt dat eea onder de boom hoort!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

de 4 drivers zijn vandaag gearriveerd  :pompom:    ik kan dus dit weekend alvast beginnen aan de OB (laag)kastjes, da's heel goed nieuws
de 2 amps laten nog ff op zich wachten, want die zijn om één of andere reden ook 4 dagen later vanuit Austin vertrokken, maw die liggen nu nog bij de douane...dus met een beetje geluk (en de logica vd 4 dagen volgend :D) krijg ik die nog idlv volgende week binnen.

toch maar ff een snelle pic van het eerste exemplaar wat ik heb uitgepakt (de rest laat ik -for now- netjes in de dozen zitten);

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag ff een snelle MDF mock-up gebouwd van de 2 laagkastjes, zodat ik de Rythmiks kan inspelen en ook een eerste indruk krijg van hoe deze in deze W-frames in de OB configuratie presteren.
momenteel is dit nog zonder de servo amps, want die zijn om één of andere reden dus wat later verzonden en nog niet bij me gearriveerd, maar op deze manier kan ik wel al perfect een eerste impressie op doen...en die is zeer zeker :thumbs-up:

uiteraard gaat het geheel er later anders uit zien.
de huidige "plank" rondom de fullrange (ik heb gewoon de vorige OB snel gedemonteerd) verdwijnt in de finale versie en deze driver krijgt een eigen minimale baffle met één zgn. backwing.
de W-frame laagkast ga ik in de finale versie uitvoeren in multiplex wat aan de buitenkant een esdoorn fineer als afwerking krijgt. 
mogelijk doe ik de binnenkanten ook in datzelfde fineer, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. ;D



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea