The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

twani

#2175
Quote from: Mitch-- on August 22, 2015, 22:09:51
haha maar dan komt ineens de Harbeth sound weer lang, onweerstaanbaar ;)

Wat ik dan wel weer knap vind is dat DNKY een speaker heeft weten te bouwen die nóg lelijker dan een Harbeth is :D

Dan moet je toch wél wat kúnnen :D

Mitch--

Quote from: twani on August 22, 2015, 22:16:53
Wat ik dan wel weer knap vind is dat DNKY een speaker heeft weten te bouwen die nóg lelijker dan een Harbeth is :D

Dan moet je toch wél wat kúnnen :D

Hahaha nu stap je op tenen he, we zouden het hier niet meer over hebben toch ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on August 22, 2015, 21:50:28
? Het front is gewoon een plank? Denk je mss aan Grimm?
Ja, die bedoel ik!

Quote from: Dynky on August 22, 2015, 22:04:30
Grimm stond toen inderdaad ook in Westmalle

btw; in het weekend van 12 en 13 september is er weer een Pastorijshow, deze keer met de nieuwe Kii Three, dus zeker de moeite om langs te komen  ;)
Dat is een paar dagen voor het wk, dus dat wordt lastig denk ik. Maar vorige keer vond ik het erg gezellig, dus wie weet bedenk ik me nog.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Mitch-- on August 22, 2015, 22:28:32
Hahaha nu stap je op tenen he, we zouden het hier niet meer over hebben toch ? ;)

Mwa Mitch, ik heb er nogal maling aan wat men van mijn speakers vind.  Ze staan hier over plusminus 26 jaar nog steeds :D


Moet trouwens ook van die gekke meneer Alan Shaw. :tounge2:

Die roept namelijk heel a-commerciel dat je Harbeth speakers voor het leven koopt. 

Ik zou die specifieke "zoete" klank nooit meer kunnen missen, maar kan me evenzo goed voorstellen dat anderen zich méér slam en agressie in de klank wensen..

En het uiterlijk? Ach, ik zie ze niet eens meer eigenlijk, ben er zo aan gewend. :)

eddy135

Quote from: twani on August 22, 2015, 23:08:07



Moet trouwens ook van die gekke meneer Alan Shaw. :tounge2:

Die roept namelijk heel a-commerciel dat je Harbeth speakers voor het leven koopt. 

Ook omdat ze natuurlijk onverkoopbaar zijn! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani


Mitch--

Quote from: twani on August 22, 2015, 23:08:07
Mwa Mitch, ik heb er nogal maling aan wat men van mijn speakers vind.  Ze staan hier over plusminus 26 jaar nog steeds :D


Moet trouwens ook van die gekke meneer Alan Shaw. :tounge2:

Die roept namelijk heel a-commerciel dat je Harbeth speakers voor het leven koopt. 

Ik zou die specifieke "zoete" klank nooit meer kunnen missen, maar kan me evenzo goed voorstellen dat anderen zich méér slam en agressie in de klank wensen..

En het uiterlijk? Ach, ik zie ze niet eens meer eigenlijk, ben er zo aan gewend. :)

Same here ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

katwax

Quote from: twani on August 22, 2015, 22:16:53
Wat ik dan wel weer knap vind is dat DNKY een speaker heeft weten te bouwen die nóg lelijker dan een Harbeth is :D

Dan moet je toch wél wat kúnnen :D
Natuurlijk heeft Harbeth geen roos latje, dit maakt deze dan misschien voor sommige toch mooier :)
Moeten we dan concluderen dat de ultieme luidspreker gewoon super lelijk moet zijn? :)


Ga je eerst zelf nog is luisteren naar de Harbeths of ben je zeker?
Heb je nu meer laag met deze nieuwe woofers?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

'k weet niet of jullie het gemist hebben, maar dit zijn nog maar bouwsels in de testfase, t.t.z. als straks het definitief ontwerp wordt gebouwd, zal die zeker en vast niet deze "MDF look" krijgen ;D , maar netjes afgewerkt worden met fineer dan wel met een (wslk) matzwarte lak.

ook enkele details die nu duidelijk te zien zijn aan de achterkant, zoals de roze steun :cheesy: en de aluminium U-profielen krijgen dan ook hun definitieve vorm...wslk wordt dat iets met inox en een netjes geïntegreerde voetsteun op 3 regelbare spikes.

ze klinken nu véél beter dan met de Eminence drivers en er is een mooier gedefinieerd en ook wat drukkender laag als de muziek daarom vraagt.
de belangrijkste reden hiervoor is dat ik deze Dayton natuurlijk extremer kan corrigeren mbv de Trinnov, iets wat met de Eminence gewoon niet zo hard kon omdat ik daar al sneller tegen de limieten vd driver aan zat.

ik ga de Harbeths vrijdag terug in de kamer zetten, omdat er zaterdag een potentiële koper komt, maar eigenlijk ben ik er wel vrij gerust in dat ik geen spijt ga krijgen van m'n keuze ;)

de 40.1 is en blijft een heel mooie speaker die ik graag heb (gehad) en waarvan ik echt heel erg van heb genoten, maar de microbe van het zelf bouwen heeft me nu toch behoorlijk te pakken, wat dankzij een unit als de Trinnov natuurlijk heel erg bereikbaar & vwb "filtering" extreem makkelijk wordt gemaakt dmv de 4-weg actieve aansturing van de configuratie en als kers op taart een uiterst competente RC met een waaier van gebruiker-instelbare parameters.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

De Trinnov is dus absoluut een top aankoop geweest :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on August 23, 2015, 19:54:21
De Trinnov is dus absoluut een top aankoop geweest :)
ik kan me echt geen betere aankoop herinneren, een absolute topper  :thumbs-up:

en da's niet omdat ik (zoals sommigen hier) sneller wissel van apparatuur dan van vriendin onderbroek
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August 23, 2015, 19:59:22
ik kan me echt geen betere aankoop herinneren, een absolute topper  :thumbs-up:

en da's niet omdat ik (zoals sommigen hier) sneller wissel van apparatuur dan van vriendin onderbroek
Die vriendin...? :tounge:

Tof dat je zo weet om te denken, dat waardeer ik altijd erg aan je (showcase). De Trinnov als extern filter voor zelfbouwluidsprekers, waarom ook niet?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2015, 21:29:12
Die vriendin...? :tounge:

Tof dat je zo weet om te denken, dat waardeer ik altijd erg aan je (showcase). De Trinnov als extern filter voor zelfbouwluidsprekers, waarom ook niet?
Maakt hem voor DIY speakers nog toepasselijker ,aangezien je weer meer funtie,s gebruikt.

Bas Akkerman

Quote from: morca on August 23, 2015, 22:07:05
Maakt hem voor DIY speakers nog toepasselijker ,aangezien je weer meer funtie,s gebruikt.
Ik vind het ook volstrekt logisch en dat maakt het idee zo goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Quote from: twani on August 22, 2015, 22:16:53
Wat ik dan wel weer knap vind is dat DNKY een speaker heeft weten te bouwen die nóg lelijker dan een Harbeth is :D

Dan moet je toch wél wat kúnnen :D

Goh ik meende dat je wel klaar was met grapjes over die speakers te maken maar jij mag dat natuurlijk wel blijven doen. Dikke heibel zoeken in het Harbeth topic en dan zelf wel grapjes maken.  Oh, snap het, dit is grappig en de opmerking van mij niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

remco320

Zo heel af en toe steekt mijn empathische antenne zijn kop boven het maaiveld uit en dat is nu ook weer het geval. Het lijkt alsof er wat prikkels zijn hier en daar en iedereen hard toe is aan vakantie.. Maar goed, is slechts een zijdelingse opmerking na alle reacties in de diverse stereo showcases..

LittleNinja

Voor zover ik zie zijn ze elkaar een beetje aan het stangen, maar niet zozeer elkaar proberen "pijn" te doen. Als dat wel zo is, wordt dat over het algemeen wel gemeld middels een R2M. Ik zou me er dus niet te druk over maken.

Quote from: Maro on August 24, 2015, 10:47:19
Goh ik meende dat je wel klaar was met grapjes over die speakers te maken maar jij mag dat natuurlijk wel blijven doen. Dikke heibel zoeken in het Harbeth topic en dan zelf wel grapjes maken.  Oh, snap het, dit is grappig en de opmerking van mij niet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Quote from: LittleNinja on August 24, 2015, 17:05:41
Voor zover ik zie zijn ze elkaar een beetje aan het stangen, maar niet zozeer elkaar proberen "pijn" te doen. Als dat wel zo is, wordt dat over het algemeen wel gemeld middels een R2M. Ik zou me er dus niet te druk over maken.

Stoort me iig wel. Toen moest jouw collega Mod (Bas Akkerman) er zo nodig nog een schepje bovenop doen maar nu houdt ie zich stil.  >:( 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Voor mijn collega kan ik niet spreken.

Wel vind ik dat iemand een persoonlijke mening kan/mag hebben over het uiterlijk van apparatuur. De manier waarop iemand dit kenbaar maakt kun je inderdaad tegen staan. Als je dit vervelend vind is het misschien een idee om een PM te sturen of de persoon op negeren zetten bijvoorbeeld.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bas Akkerman

Quote from: Maro on August 24, 2015, 17:35:49
Stoort me iig wel. Toen moest jouw collega Mod (Bas Akkerman) er zo nodig nog een schepje bovenop doen maar nu houdt ie zich stil.  >:(
Toen en nu sprak ik op persoonlijke titel en ging het me niet om het uiterlijk. Wel over deze discussie die telkenmale terugkeert.

Ik laat het in dit topic verder aan LN over als mod zijnde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PaulSQ

Mooi project!

Wat is de gedachte achter het wegbouwen van de woofers in de kamer ipv gewoon netjes verzonken op de Baffle?

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Dirk

door het kleine volume tussen de woofer en het gat van de (zichtbare) baffle neemt het rendement aan de voorzijde toe tov dat van de achterzijde.
De uitdoving ten gevolge van de kortsluiting (kortsluiting tussen front- en baakwave = eigen aan open baffle ontwerp) wordt wegens dit verschil ook minder.
Je krijgt op de luisterplek als gevolg een meer niervormige afstraling in het laag.

eigenlijk is het principe afgekeken van de "SLOB" (slot loaded open baffle = idee van Nelson Pass), maar in de praktijk wat anders uitgevoerd ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on August 24, 2015, 20:05:24
door het kleine volume tussen de woofer en het gat van de (zichtbare) baffle neemt het rendement aan de voorzijde toe tov dat van de achterzijde.
De uitdoving ten gevolge van de kortsluiting (kortsluiting tussen front- en baakwave = eigen aan open baffle ontwerp) wordt wegens dit verschil ook minder.
Je krijgt op de luisterplek als gevolg een meer niervormige afstraling in het laag.

eigenlijk is het principe afgekeken van de "SLOB" (slot loaded open baffle = idee van Nelson Pass), maar in de praktijk wat anders uitgevoerd ;)
Moet je dan geen hele stijve conus gebruiken? Hij krijgt stevige tegendruk denk ik.

twani

Quote from: Maro on August 24, 2015, 10:47:19
Goh ik meende dat je wel klaar was met grapjes over die speakers te maken maar jij mag dat natuurlijk wel blijven doen. Dikke heibel zoeken in het Harbeth topic en dan zelf wel grapjes maken.  Oh, snap het, dit is grappig en de opmerking van mij niet.

Heb je wel een beetje gelijk in Maro.  Komt ook omdat ik zelf Harbeth speakers bezit, maakt het - onder de noemer zélfspot - toch net even makkelijker om er grapjes over te maken. :D

Nogmaals, beetje gelijk heb je wel ;)

Dirk

Quote from: BuSpu on August 24, 2015, 22:34:49
Moet je dan geen hele stijve conus gebruiken? Hij krijgt stevige tegendruk denk ik.
niet persé, dit zou met een gemiddelde driver ook moeten lukken...al heb ik met de 15" Ultimax welke ik nu gebruik absoluut geen gebrek aan stijfheid, getuige daarvan is oa dit filmpje (interessant stukje op 2:05 :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea