The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MAW

Ziet er netjes uit. Mooie tafel ook. Heb zelf ook 2 technics (SL1210 mk5's). Erg fijne tafels :)
Gr. Martijn

Dirk

paar weken terug een "archiefkastje" opgehaald, waar een beetje werk aan was.

industriële vintage is leuk (vind ik), maar het moet er wel een beetje deftig uit zien, dus om te beginnen de hele kast leeggemaakt op een zonnige zondag, alles van boven tot onder met de Kärcher uitgespoten, met staalwol/Cif de grootste laag "oud vuil" verwijderd en vandaag hier op m'n terras in het zonnetje met een fijn (1200) schuurpapiertje de laatste details wat bijgewerkt.

dan alles in de wax gezet om het enigszins te beschermen en een plank eronder gemonteerd voor de stevigheid (de voet/sokkel is er het ergst aan toe en ik kan niet lassen, dus dan maar zo) en de vloer wat te beschermen...en dan het geheel op z'n plaats gezet.

nu eens kijken hoeveel cd's er eigenlijk in passen...wel, minimaal 40/vak...à 3 vakken per schuif...en 10 schuiven (12 aanwezig waarvan 10 perfect lopen, bij de 2 onderste heb ik de defecte schuifrails gestoken), dus hier raak ik straks zo'n 1200cd's in kwijt.

plan voor een aparte cd-kast is wat mij betreft nu wel ff klaar  ;D





nu ook nog eens werk maken van het op orde zetten vd collectie, eer ik ze ga uitbreiden  :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

CD's nog in een kast steken ? Staan die ondertussen gewoon niet allemaal als FLAC's op een HD'tje ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Jumping Jack

Fleecepacks en een paar Ikea dozen was natuurlijk té gemakkelijk  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

ten eerste ben ik niet zo'n van de cd's verkopen of in de opslag, 'k vind het gewoon een leuk medium om af en toe toch nog mee om te gaan, dus ik leg nog wel eens een cd'tje op...zij het dan eerder van bezoekers dan van mezelf.

verder kan je de dag van vandaag gewoon zoveel aankopen voor weinig, precies omdat veel mensen dus hun collecties vd hand doen...dat ik de mijne de laatste jaren eerder heb uitgebreid dan afgebouwd, ondanks het feit dat ik ook al jaren aan de streamer (als hoofdbron) ben  ;)

ik speelde al langer met het idee om m'n cd's wat handiger op te bergen (staat nu allemaal in gesloten kasten, 3 rijen achter elkaar), maar ik wou absoluut niet alles zichtbaar hebben, dus dan wordt het wat zoeken en uitkijken naar een oplossing als deze, die eigenlijk perfect omhelst waarnaar ik op zoek was. 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Kast kwa design is wel cool hoor, het heeft inderdaad wat!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Marino

Wat een super oplossing! Lekker compact en toch zeer veel opbergruimte, helemaal goed!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

garmtz


denoontje

Quote from: jvanhambelgium on May 25, 2015, 19:00:26
Kast kwa design is wel cool hoor, het heeft inderdaad wat!
+1

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on May 25, 2015, 18:56:52
ten eerste ben ik niet zo'n van de cd's verkopen of in de opslag, 'k vind het gewoon een leuk medium om af en toe toch nog mee om te gaan, dus ik leg nog wel eens een cd'tje op...zij het dan eerder van bezoekers dan van mezelf.

verder kan je de dag van vandaag gewoon zoveel aankopen voor weinig, precies omdat veel mensen dus hun collecties vd hand doen...dat ik de mijne de laatste jaren eerder heb uitgebreid dan afgebouwd, ondanks het feit dat ik ook al jaren aan de streamer (als hoofdbron) ben  ;)

ik speelde al langer met het idee om m'n cd's wat handiger op te bergen (staat nu allemaal in gesloten kasten, 3 rijen achter elkaar), maar ik wou absoluut niet alles zichtbaar hebben, dus dan wordt het wat zoeken en uitkijken naar een oplossing als deze, die eigenlijk perfect omhelst waarnaar ik op zoek was. 8)
Extreem herkenbaar!

Ik ga je foto aan Linda laten zien. Hoe diep is de kast eigenlijk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

top idee!
ik hou ook nog teveel van mijn collectie om alles op een server te gaan parkeren... mijn collectie heeft een verhaal, is een serieuze investering en gigantisch veel herinneringen. Verdient ook bij mij een plaats in de woonkamer  :inlove:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Deleted Member 2

#2061
Quote from: Graphtuner on May 26, 2015, 09:42:08
top idee!
ik hou ook nog teveel van mijn collectie om alles op een server te gaan parkeren... mijn collectie heeft een verhaal, is een serieuze investering en gigantisch veel herinneringen. Verdient ook bij mij een plaats in de woonkamer  :inlove:

Ook voor mij is het de waarde die ik hecht aan de collectie om het een plaats in de huiskamer te geven. Twee cd kasten in de woonkamer voor de meest gangbare cd's en een cd-archief op de bovenverdieping.




Pinda13

Quote from: Onder013 on May 26, 2015, 11:00:13
Ook voor mij is het de waarde die ik hecht aan de collectie om het een plaats in de huiskamer te geven. Twee cd kasten in de woonkamer voor de meest gangbare cd's en een cd-archief op de bovenverdieping.





Die lades op je tweede foto waar komen die vandaan als ik vragen mag? Vind ze erg mooi! Kwestie van open en dicht schuiven?
Gr.
" no loss of fine detail "

Deleted Member 2

Quote from: Pinda13 on May 26, 2015, 17:36:42
Die lades op je tweede foto waar komen die vandaan als ik vragen mag? Vind ze erg mooi! Kwestie van open en dicht schuiven?
Gr.

Inderdaad open en dicht schuiven naar links of rechts is mogelijk.

Het is van Pastoe de Horizontals serie in de houten uitvoering met metalen front in diverse kleuren.

eddy135

Quote from: Onder013 on May 26, 2015, 11:00:13
Ook voor mij is het de waarde die ik hecht aan de collectie om het een plaats in de huiskamer te geven. Twee cd kasten in de woonkamer voor de meest gangbare cd's en een cd-archief op de bovenverdieping.




Mooie achterwand ook!
Zijn dat akoestische vezelplaten?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Quote from: eddy135 on May 26, 2015, 17:58:31
Mooie achterwand ook!
Zijn dat akoestische vezelplaten?

Het zijn door Heraklith geleverde platen die de nagalmtijd beïnvloeden. Het is de grove variant met houtwol en cement.

Joske007

Quote from: Dynky on May 25, 2015, 18:26:46
paar weken terug een "archiefkastje" opgehaald, waar een beetje werk aan was.

(de voet/sokkel is er het ergst aan toe en ik kan niet lassen, dus dan maar zo) en de vloer wat te beschermen...en dan het geheel op z'n plaats gezet.
Je zou rondom de oude beschadigde voet een mooie nieuwe sokkel kunnen bevestigen, zo heb je weer een nieuwe voet en is je kast gelijk wat vochtbestendiger  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

eddy135

Quote from: Onder013 on May 26, 2015, 18:06:18
Het zijn door Heraklith geleverde platen die de nagalmtijd beïnvloeden. Het is de grove variant met houtwol en cement.
Mooie industrial look! :thumbs-up:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Quote from: eddy135 on May 26, 2015, 18:39:26
Mooie industrial look! :thumbs-up:

Dank. Het doet zeer goed wat het moet doen.

Dirk

Quote from: Joske007 on May 26, 2015, 18:07:34
Je zou rondom de oude beschadigde voet een mooie nieuwe sokkel kunnen bevestigen, zo heb je weer een nieuwe voet en is je kast gelijk wat vochtbestendiger  ;)
ik ga er op termijn ook nog wel wat rond maken (slechts 2 zijden zijn zichtbaar), maar 't zal dan eerder een plintje worden in aluminium oid...ik heb nl. geen zin om die kast (zeker als hij straks vol zit) nog eens te gaan leeg maken om er iets dergelijks onder te steken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on May 26, 2015, 08:35:10
Extreem herkenbaar!

Ik ga je foto aan Linda laten zien. Hoe diep is de kast eigenlijk?
zonder handvaten is hij al 66cm diep, dus da's aanzienlijk, zeker als je 't gaat vergelijken met "normale" woonkamerkasten.
er waren er 2 van dit model beschikbaar waar deze vandaan kwam, maar ik heb er gewoon geen plaats voor...anders had ik z'n collega graag meegenomen ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Quote from: Dynky on May 26, 2015, 19:17:10
ik ga er op termijn ook nog wel wat rond maken (slechts 2 zijden zijn zichtbaar), maar 't zal dan eerder een plintje worden in aluminium oid...ik heb nl. geen zin om die kast (zeker als hij straks vol zit) nog eens te gaan leeg maken om er iets dergelijks onder te steken ;)
Ik veronderstel dat het om die mooie aluminum stroken gaat die je reeds hebt liggen, kan hiervoor perfect gebruikt worden  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

alweer meer dan 30 dagen niets te melden in m'n eigen topic, wat zoveel wil zeggen dat ik ten volle geniet van m'n set zoals die er nu bij staat...maar het kan altijd nog dat tikkeltje beter, toch?  ;D

vandaag in H'sum dus wat leuks opgehaald, waar ik vanaf morgen in alle rust mee aan de slag ga (nu staat m'n hoofd er niet naar, kan na een drukke werkweek enkel maar denken aan eten en slapen, maar ik gok dat er vanavond ook nog wat drinken aan te pas komt)

wordt vervolgd ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

clockwork

Prachtige aanwinst zeg! Om te testen of voor het echie?  :pompom:

Sterkte met afkicken vanavond.  :popcorn:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

't is geen demotoestel, maw hij blijft...of da's althans toch de bedoeling/hoop  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea