The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Staaled

Ik zie tot op heden geen enkele reactie die zelfs maar neigt naar respectloos. :mellow:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Lion of Judah

Quote from: BJF on June  9, 2014, 13:40:48


Ik weet ook dat modden mensenwerk is, dat moderators het soms niet bij het juiste eind hebben. Misschien moeten we ze er dan respectvol op wijzen, met respect de discussie aangaan.

Respect blijft m.i. een van de bases voor goede communicatie. Dat geldt zeker in geval van kritiek.

Misschien heb ik iets gemist maar ik heb nog niets kunnen ontdekken wat duidt op een gebrek aan respect.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Perfectionist

#1502
Overigens is dit GEEN plek voor discussie over forumbeleid in het algemeen, daar is een apart topic voor. Hier worden vanaf nu dergelijke opmerkingen verwijderd.

Mensen  met frustraties rond casuistiek uit het verleden kunnen zich per PB melden bij de betreffende admin. Gaan we hier niet bediscussieren zoals bekend is bij individuele casuistiek.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Quote from: Joske007 on April 19, 2014, 16:08:34
Hoe dan ook , zand erover en hierbij nodig ik nogmaals Thingman uit via e-mail, met vraag tot verzoening en een oplossing voor beide partijen  ;D


Deze opmerking was voor mij aanleiding om er vanuit te gaan dat het netjes achter dr schermen opgelost ging worden.
het topic was op een gegeven moment in mijn ogen een ordinaire publieke ruzie die op het forum uitgevochten werd.
Heb ik daarin ongelijk is dat erg spijtig. Dat is echter wel hoe ik het opvatte.
Komt dan zo'n opmerking van de TS voorbij zie ik dat als een goed moment om het topic te sluiten. Daarin zit inderdaad eigeniinterpretatie.  En aangezien ook admins mensen lijken te zijn hoeft mijn mening niet automatisch de juiste te zijn. Waar het hem in zit: dat gaat voor iedereen op. Alleen hebben de admins de taak om het forum in juiste banen te leiden en dus ook topics te sluiten als dat nodig geacht wordt. Maakt een regulier lid een inschattingsfout valt dat een stuk minder opm
Hiermee schrijf ik overigens NIET dat ik persé van mening ben dat sluiten verkeerd was:
1. Sluiten = irritatie dat er schijnbaar toch zaken onbesproken blijven en irritaties aanwezig blijven.
2. Openhouden = irritaties dat we niet ingrijpen op het moment dat een topic/ruzie uit de hand loopt.

heel veel meer smaken zijn er niet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

Quote from: eddy135 on June  9, 2014, 13:47:00Je generaliseert iig. een lekker eind weg.


Oveigens vind ik persoonlijk dst de mod's goed werk doen, en de meesten realiseren echt wel dat een forum niet zonder kan...
^^

VlisChris

Nog 1 opmerking (P en ik posten blijkbaar tegelijk)
Ik ervaar de opmerkingen naar het adminteam niet als respectloos of lomp. De enige manier waarop je je adminstijl aan kan passen is door je eigen stijl te proberen in te passen in wat er speelt bij de leden.
mensen met problemen of vragen: stuur gerust een pm. Ik kan je niet verzekeren dat we er automatisch uitkomen. Maar een poging kan altijd gewaagt worden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joske007

Wat betreft die gehele discussie uit het verleden i.v.m. de diffusers, het is iets wat me al een hele tijd echt geen bal meer interesseert over wie er nu al of niet gelijk heeft.
Die op niets uitdraaiende en langlopende discussie "welles nietes" hebben we hier al ruimschoots gehad en hoeft voor mijn part niet herhaald te worden!
Wel betreur ik het feit dat de er helaas geen oplossing uit de bus is mogen gekomen, maar het zij dan zo, .....de hobby gaat nu eenmaal verder...

Wel is het vreemd, dat er zomaar een beoordeling zonder enig medeweten van de betrokkenen in alle stilte wordt verwijderd.
Ongeacht, het nu om het betreffende topic of de persoon in kwestie gaat, dit lijkt me niet echt neutraal zijnde!
Het zou leuk zijn, mochten vele forumleden de mogelijkheid hebben om een negatieve feedback hier of elders op hun profiel te laten/kunnen deleten.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

AbZ

#1507
Nou ik kan me best voorstellen dat je de ergernis achter je wil laten
maar het is wel heel treurig dat iemand er zo mee wegkomt.

Het gaat niet om subjectief gelijk hebben maar om planken die objectief niet gelijk zijn
en een hoge rekening. Dan moet je toch die feedback kunnen geven.

Caveat emptor  :-\

HTip

Volgens mij lopen hier 2 zaken door elkaar. Enerzijds de waarschuwing wat de reden is dat Dynky aangeeft geen bijdrage meer te willen leveren aan het forum. Anderzijds het verwijderen van de negatieve beoordeling. De zaken staan in feite los van elkaar.

Quote from: Perfectionist on June  9, 2014, 00:14:00
als ik de log lees in het modgedeelte is er bijna puur en alleen mediatie geweest tussen allerlei leden die elkaar achter de schermen van van alles beschuldigen, waar wij dan weer zo objectief mogelijk waarheidsvinding moeten doen.... Voors en tegens zijn echt heel goed afgewogen, er is met mensen PM contact geweest, waarbij het natuurlijk kan dat mensen de conclusie en interventies niet delen, maar dat is heel wat anders.
Precies! Na de mediatie door Christiaan in het topic in kwestie gaf Dynky een reactie die ik interpreteerde als de persoonlijke zaak niet kunnen laten rusten. Christiaan had aangegeven dat doorgaan hiermee tot een waarschuwing zou leiden en na overleg binnen het adminteam heb ik die waarschuwing daarom gegeven. Aansluitend heb ik het topic opgeschoond en de persoonlijke reacties tussen Dynky en Thingman verwijderd. Het is deze waarschuwing waar Dynky niet mee eens is.

Ter verduidelijking:
Quote from: Christiaan S on June  2, 2014, 15:35:34
Dynkey.
Toine.

De mededeling aan beide heren om op de inhoud te spelen, niet op de man. Hebben jullie problemen met elkaar hebben ze daar de PM functie voor uitgevonden. Niet het forum op deze manier. Het siert jullie geen van beiden om zo open tegen elkaar te ageren ook al vinden jullie beiden vast dat je gelijk zult hebben (ga ik geen uitspraken over doen).

Dus: hier houdt jullie gekibbel op. Volgende keer komt er een waarschuwing.

En de daarop volgende reactie van Dynky
Quote from: Dynky on June  2, 2014, 20:40:55
als hij gewoon uit dit draadje wegblijft hoef ik verder ook nergens meer op te reageren, simple as that  ;)    ik hoopte dat mijn reacties in posts #10 en 12 dat wel duidelijk maakten, maar blijkbaar snapt hij het niet.




Quote from: eddy135 on June  9, 2014, 08:50:14
Wij zien maar 1 kant van het verhaal, omdat de andere kant ons niet wordt getoond!  :devil:

Het geven van wat meer openheid en informatie is misschien wel handig als iets enkele dagen aan het sudderen is...
We zijn achter de schermen bezig de onderste steen boven te halen en hopen zeer spoedig hierover uitsluitsel te kunnen geven. Als hieruit blijkt dat we voorbarige conclusies hebben getrokken dan zullen we deze corrigeren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

Dit verduidelijkt iig. eea... :plain:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

sultankat

Quote from: Perfectionist on June  9, 2014, 00:14:00
Zoals Christiaan al zegt de gereviewde is GEEN sponsor. Het zou plezierig als mensen eerst de feiten tot zich nemen alvorens tot een oordeel te komen, of vertrek aan te kondigen.


Vandaar dat ik ook zei: ALS het een sponsor is, in afwachting van definitieve duidelijkheid daarover.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

#1511
Quote from: HTip on June 10, 2014, 05:25:46
Volgens mij lopen hier 2 zaken door elkaar. Enerzijds de waarschuwing wat de reden is dat Dynky aangeeft geen bijdrage meer te willen leveren aan het forum. Anderzijds het verwijderen van de negatieve beoordeling. De zaken staan in feite los van elkaar.
Nee dat liep niet door elkaar...
maar ik zag het ook niet los van elkaar:
Quote from: AbZ on June  9, 2014, 03:02:34Overigens reageerde Dynky op andere ingrepen maar het is imho moeilijk om geen patroon te zien.
___

Quote from: HTip on June  6, 2014, 18:34:22
Topic opgeschoond wegens op de man spelen
Dynky speelt niet op de man. Hij had een helder en beleefd verzoek. 
Je krijgt nog pm.

morca

Quote from: sultankat on June 10, 2014, 07:43:33
Vandaar dat ik ook zei: ALS het een sponsor is, in afwachting van definitieve duidelijkheid daarover.
Neemt niet weg dat ie commercieel bezig is,geen sponser is? vreemd!!
Beoordeling heeft imo niks met sponser te maken.

morca

#1513
Quote from: HTip on June 10, 2014, 05:25:46
Volgens mij lopen hier 2 zaken door elkaar. Enerzijds de waarschuwing wat de reden is dat Dynky aangeeft geen bijdrage meer te willen leveren aan het forum. Anderzijds het verwijderen van de negatieve beoordeling. De zaken staan in feite los van elkaar.
Precies! Na de mediatie door Christiaan in het topic in kwestie gaf Dynky een reactie die ik interpreteerde als de persoonlijke zaak niet kunnen laten rusten. Christiaan had aangegeven dat doorgaan hiermee tot een waarschuwing zou leiden en na overleg binnen het adminteam heb ik die waarschuwing daarom gegeven. Aansluitend heb ik het topic opgeschoond en de persoonlijke reacties tussen Dynky en Thingman verwijderd. Het is deze waarschuwing waar Dynky niet mee eens is.

Ter verduidelijking:
En de daarop volgende reactie van Dynky


We zijn achter de schermen bezig de onderste steen boven te halen en hopen zeer spoedig hierover uitsluitsel te kunnen geven. Als hieruit blijkt dat we voorbarige conclusies hebben getrokken dan zullen we deze corrigeren.
Dynky gaf duidelijk aan niet te zijn gedient van zijn advies.
Daarop zou ik als zakenman me mond houden,......
Maar Thingman gaat ze gelijk halen in een vraagtopic van iemand anders als die van Joske.

Nou vraag ik me toch af,de negative dingen waren al door de mod,s gewist,ook de oude dingen van Jos.
Waarom MOET thingman danblijven reageren in Dynky zijn topic terwijl Dynky zegt daar niet van gedient te zijn gezien laatste perikelen rond de difuser.
Dan is het beter Joske ze topic weer open te gooien,kan ie daar ze ei kwijt.

Is het dan niet dat Thingman Dynky zijn topic vervuild/gebruikt om eerdere fout toe te lichten/ uit de wereld te helpen.
Terwijl Dynky hem vraagt niet meer te posten,thingman het zelf uit de hand laat lopen IMO !!!

Thingman doet dat wel,terwijl hij weet dat hij eerst ook fout zat...
Dan heeft Thingman ze eigen billen gebrand,en als Dynky hier benadeeeld is is EXCUUS vd betreffende mod zeer op ze plaats denk ik.
Het was Dynky zijn topic,niet die van Thingman om ze fouten recht te praten.

Daar mag hij best een eigen topic over openen als hij er zo graag in andere topic,s over praat.
Want ik vind het te zot dat iemand vraagt om weg te blijven,...toch blijft komen.......
Thingman wilde zijn slechte naam zuiveren,had ie met Joske meteen wat moeten regelen.
IPV andere leden lastig te vallen die zijn input niet meer op prijs stellen ivm service/garantie en zakenkennis.

Die daarop van de MOD ervanlangs krijgen??
Thingman zat hier echt fout in iemand anders ze topic.....zie forumregels !!!

Paar mod,s komen imo niet zo eerlijk over,of zijn bevoordeeld?
Want nu krijgt de verkeerde een waarschuwing DYNKY en die gaat weg.
Ik vind dat openlijk excuus aan Dynky gepast is,en mijn openlijk advies aan Thingman,open je eigen topic!!

AbZ

#1514
 ^^
Thingman moet gewoon verantwoordlijkheid nemen,
dan hoeft niemand hem in bescherming te nemen.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Perfectionist

Quote from: sultankat on June 10, 2014, 07:43:33
Vandaar dat ik ook zei: ALS het een sponsor is, in afwachting van definitieve duidelijkheid daarover.

In je oorspronkelijke post stond het woord ALS niet sorry.....

En betrokkene is formeel geen Sponsor, kijk maar naar zijn profiel.
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Informeel wel ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quote from: Perfectionist on June 10, 2014, 22:16:54
In je oorspronkelijke post stond het woord ALS niet sorry.....

En betrokkene is formeel geen Sponsor, kijk maar naar zijn profiel.

Het is maar hoe je het leest. Tot aan de puntjes was de gehele zin voorwaardelijk geformuleerd: "Als het een eerlijke review is geweest (dus geen bashen) en die review wordt weggehaald door de mods simpelweg omdat de gereviewde een sponsor is.........dan is mijn enthousiasme voor dit forum wel verleden tijd."

Maar genoeg hierover wat mij betreft. Ik blijf iig actief.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

paaj

Zitten jullie nu collectief Dynky's topic te vervuilen of proberen jullie Dynky weer tot leven te wekken? Jammer om een liefhebber van geluid, kwaliteit en uitstraling te zien vertrekken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

VlisChris

We kunnen alleen hopen dat Dynky besluit dat die toch terug wil komen.
Het zou inderdaad bijzonder spijtig zijn als het vertrek definitief is. Dat is iets dat niemand zo gewenst zal hebben.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

#1521
Idd erg jammer als Dynky weg zou blijven.  Een paar dingen komen hier telkens terug,
dus ik ga dat ff samenvatten  :xmas:  al had dat beter in een ander topic gekund.



"Deze twee zaken hebben niets met elkaar te maken."
Uhmmm, bepaalde mensen hebben wel met beide zaken te maken.  (Dynky en Joske niet.)
"Conclusies zijn voorbarig." / "Verhaal is incompleet."
Ja, er is een topic gesloten en feedback verwijderd:  allebei erg vroeg, zonder opheldering.
"Het is ingewikkeld." / "Het is subjectief." 
Hallo, euro's en centimeters zijn simpel en objectief:  het geld is betaald, het zagen is mislukt.


En dit is hoe het overkomt op een aantal lezers:

Koper is zwaar gedupeerd, verkoper probeert het af te schuiven.
Handel is commercieel zonder bijbehorende competenties en verantwoordelijkheid.

Alle respect voor inspanningen vd mods, ze hoeven ook geen rechtsbijstand te geven,
maar tot nu toe lijkt het effect van de ingrepen niet echt neutraal.

Het lijkt me beter om verwarring van belangen (zowel de schijn als de mogelijkheid) te vermijden.

VlisChris

De mailwisselingen zijn ontvangen. Die bieden een zo neutraal mogelijke inkijk in de communicatie tussen de twee partijen.
wat overigens nog steeds los staat van Dynky zijn keus te stoppen met het forum. Dat was tenslotte omdat hij doorging na een verzoek van admin waarvoor hij een waarschuwing kreeg. En hij het vervolgens niet eens was met de waarschuwing.

nogmaals, de mails hebben de admins ondertussen in zijn geheel kunnen lezen. Dan is de eindbalans nu daadwerkelijk op te maken. Dat zal eerst nog besproken worden voor er eventueel enige actie op komt. Dat is niet alleen aan mij om te beslissen. Gezien de impact die dit hele voorval onderhand heeft wordt dat met zover mogelijk het gehele team besproken.

ik stel voor om het op dit moment heel even te laten rusten. (Als er toch doorgegaan wordt ga ik iig niet ingrijpen; alleen draaien we dan in rondjes vrees ik).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Quote from: Christiaan S on June 11, 2014, 11:56:17
De mailwisselingen zijn ontvangen. Die bieden een zo neutraal mogelijke inkijk in de communicatie tussen de twee partijen.
wat overigens nog steeds los staat van Dynky zijn keus te stoppen met het forum. Dat was tenslotte omdat hij doorging na een verzoek van admin waarvoor hij een waarschuwing kreeg. En hij het vervolgens niet eens was met de waarschuwing.

nogmaals, de mails hebben de admins ondertussen in zijn geheel kunnen lezen. Dan is de eindbalans nu daadwerkelijk op te maken. Dat zal eerst nog besproken worden voor er eventueel enige actie op komt. Dat is niet alleen aan mij om te beslissen. Gezien de impact die dit hele voorval onderhand heeft wordt dat met zover mogelijk het gehele team besproken.

ik stel voor om het op dit moment heel even te laten rusten. (Als er toch doorgegaan wordt ga ik iig niet ingrijpen; alleen draaien we dan in rondjes vrees ik).
Hier zie je het zwaar fout imo.
Thingman zat heel fout..... geen sponser,in iemand anders ze topic allemaal forumregels Chris.
Waar Thingman een waarschuwing voor moet hebben imo,.....Dynky niet.
Ik heb al de verwijderde berichten gezien,dus weet genoeg.

Rare regels dan......

beunky

Morca, het gedrag van Thingman staat los van de keuzes die Dynky maakt.

Dynky koos er voor om door te gaan na een verzoek van een mod.
Dat levert hem dan een waarschuwing op, ongeacht of zijn irritatie terecht is of niet.

Dat hij er voor kiest om daar op deze wijze op te reageren is buitengewoon jammer, maar wel zijn keuze.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"