The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Deleted Member 2

#1475
Quote from: MarkD on June  7, 2014, 16:52:34
Jammer, ik zou er nog een nachtje over slapen.

Desnoods twee. ;)


Je laat je toch niet weg houden door functionarissen die nou juist de functie hebben om de leden in staat te stellen van de diensten van het forum gebruik te maken?

Gr
Henk

chansig

Misschien als ik mijn cd's wat goedkoper maak....kom je dan wel kopen ?

Gewoon een nachtje slapen...het zat ook allemaal op het randje (ook achter het randje Edgar). En anders tot elders.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: Dynky on June  7, 2014, 13:11:47
even ter afronding m'n laatste post in dit topic en op dit forum.

ik ga me niet bezighouden met het leegmaken van post oid, maar heb geen zin om weggezet en behandeld te worden als een klein kind, dus ik trek m'n conclusies en zoek andere liefhebbersfora op waar wel wat relativeringszin heerst vanuit de mods.

diegenen die me al irl hebben ontmoet, weten me meer dan wslk wel weer te vinden mocht dat nodig zijn  ;)

verder ga ik niet meer reageren op posts in eigen of andere topics, of op PM's ontvangen via dit forum, van wie dan ook.

salukes en geniet ze!
DIt is balen man.
En dat omdat iemand anders ze werk niet goed doet,en je daar schijnbaar niks van mag zeggen als lid.
Worden de sponsers beschermt ?
In dat geval gaat dit een sponser forum worden,en geen infoforum voor de beste koop.
Maar de beste sponserkoop??

Ik ben het wel met Dynky eens,reviews en negatieve aankoop beoordelingen worden gewoon weggehaald.
In topic,s en op sponser profielen,zeer kwalijke zaak imo dat het forum dit doet.

lynch1979

Quote from: morca on June  8, 2014, 12:40:29
DIt is balen man.
En dat omdat iemand anders ze werk niet goed doet,en je daar schijnbaar niks van mag zeggen als lid.
Worden de sponsers beschermt ?
In dat geval gaat dit een sponser forum worden,en geen infoforum voor de beste koop.
Maar de beste sponserkoop??

Ik ben het wel met Dynky eens,reviews en negatieve aankoop beoordelingen worden gewoon weggehaald.
In topic,s en op sponser profielen,zeer kwalijke zaak imo dat het forum dit doet.

Beter had ik het niet kunnen verwoorden, dit gevoel heb ik ook al een tijd........

michel69

Ik post (nog) niet zo heel veel maar lees wel veel en steek daar dan ook een hoop van op en vind het dan dus ook erg jammer dat de laatste tijd er steeds meer irritaties komen tussen verschillende leden en de mods en waardoor je toch door alom(over het algemeen dan)gerespecteerde leden ziet verdwijnen.

Het is zo'n mooi forum met verschillende meningen/denkwijzes maar daardoor krijg je wel als lezer beide kanten van het verhaal te horen zoals het i.m.o. hoort en in dit geval gaat het dus blijkbaar om wie betaalt die bepaald......

En ondanks dat Dinky al heel duidelijk heeft gezegd dat hij hier niet meer gaat posten hoop ik toch dat hij zich later weer bedenkt en mij en andere weer van nuttige en niet te vergeten heel veel leuk leesvoer voorschoteld ;)

Groetjes Michel

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

morca

Quote from: lynch1979 on June  8, 2014, 13:29:50
Beter had ik het niet kunnen verwoorden, dit gevoel heb ik ook al een tijd........
Ik krijg PM van diverse leden die ook jouw mening delen.
Dus ik heb PM naar verschillende Mod,s gestuurd wat er aan de hand is,en waarom deze dingen gebeuren.
Want iemand die niet alle kennis heeft mag imo niet maarzo reviews weghalen,zeker niet als ze kloppen.

Als ik wat beweer doe ik dat,als ik dan op me bek ga ben ik een vent en zeg gewoon......mijn fout gaan we recht zetten.
In dit geval blijven de fouten lid en de goeie gaan weg.....................
Aparte manier van doen!!

sultankat

Quote from: morca on June  8, 2014, 12:40:29
DIt is balen man.
En dat omdat iemand anders ze werk niet goed doet,en je daar schijnbaar niks van mag zeggen als lid.
Worden de sponsers beschermt ?
In dat geval gaat dit een sponser forum worden,en geen infoforum voor de beste koop.
Maar de beste sponserkoop??

Ik ben het wel met Dynky eens,reviews en negatieve aankoop beoordelingen worden gewoon weggehaald.
In topic,s en op sponser profielen,zeer kwalijke zaak imo dat het forum dit doet.

Als het een eerlijke review is geweest (dus geen bashen) en die review wordt weggehaald door de mods simpelweg omdat de gereviewde een sponsor is.........dan is mijn enthousiasme voor dit forum wel verleden tijd. Lijkt me verstandig als de mods hier met een gezamenlijke reactie komen. Voor mij geldt in ieder geval dat als de inhoud hier geregisseerd gaat worden vanuit puur commerciële overwegingen ik het wel voor gezien hou. Eén hifi.nl filteren op commerciële prietpraat is al meer dan genoeg...........
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

Je moet echt wel bijzonder vreemd opereren, om zo'n cool dude als Dynky weg te krijgen :(

Voor wat betreft het weghalen van negatieve feedback: dit is heel erg foute boel.
Consument wordt misleid en beunhaas wordt beschermd. (Geen sponsor, wel dikke maatjes met ...)
Overigens lang niet de eerste keer dat het zo gaat.

(Btw, mensen met wie ik nog lopende zaken heb zal ik nog contacteren.)


AbZ

#1483
Quote from: Dynky on June  7, 2014, 13:11:47
even ter afronding m'n laatste post in dit topic en op dit forum.

ik ga me niet bezighouden met het leegmaken van post oid, maar heb geen zin om weggezet en behandeld te worden als een klein kind, dus ik trek m'n conclusies en zoek andere liefhebbersfora op waar wel wat relativeringszin heerst vanuit de mods.

diegenen die me al irl hebben ontmoet, weten me meer dan wslk wel weer te vinden mocht dat nodig zijn  ;)

verder ga ik niet meer reageren op posts in eigen of andere topics, of op PM's ontvangen via dit forum, van wie dan ook.

salukes en geniet ze!
^^  Jammer maar wel heel begrijpelijk...

chansig

Quote from: AbZ on June  8, 2014, 17:49:26

(Btw, mensen met wie ik nog lopende zaken heb zal ik nog contacteren.)

Top....

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: AbZ on June  8, 2014, 17:49:26

(Btw, mensen met wie ik nog lopende zaken heb zal ik nog contacteren.)
Ga jij nu ook afscheid nemen van het forum?  Of zijn dit Dynky's woorden?

tomvbugg

Quote from: AbZ on June  8, 2014, 17:49:26
Je moet echt wel bijzonder vreemd opereren, om zo'n cool dude als Dynky weg te krijgen :(

Voor wat betreft het weghalen van negatieve feedback: dit is heel erg foute boel.
Consument wordt misleid en beunhaas wordt beschermd. (Geen sponsor, wel dikke maatjes met ...)
Overigens lang niet de eerste keer dat het zo gaat.

(Btw, mensen met wie ik nog lopende zaken heb zal ik nog contacteren.)
Welkom terug trouwens. ;)

VlisChris

#1487
Mannen,

Ik zie een boel insinuaties voorbijkomen, en een heleboel conclusies. Dat vervreemd me aangezien jullie maar 1 kant van een verhaal zien.
Momenteel is het topic nog steeds bij ons in beeld, en de gang van zaken wordt gewoon eens goed doorgekeken en besproken.

Daar gaan zaken ook feitelijk bekeken worden. Jullie lopen in mijn ogen erg op de zaken vooruit en dat is nergens goed voor.

Daarnaast zie ik dat we de sponsoren in bescherming nemen. Misschien kun je aangeven welke Morca? Thingman IS  geen sponsor. We hebben onze redenen gehad om de negatieve beoordeling bij hem weg te halen. Zoals het er naar uitziet is de beoordeling op basis van incomplete of gewoon onjuiste informatie aan Thingman gegeven. Was dat bij een ander gedaan was het daar net zo goed weggehaald. Alleen zou dat een stuk minder opvallen en hadden jullie er opeens geen problemen mee gehad.

QuoteConsument wordt misleid en beunhaas wordt beschermd.
Dit is een typisch geval van je mening klaar hebben zonder de feiten te kennen. Als zelfs wij er nog mee bezig zijn is het knap dat jij je mening zo stellig als een feit weet te deponeren ;)
QuoteVoor wat betreft het weghalen van negatieve feedback: dit is heel erg foute boel.
Idem. Er wordt ook negatieve feedback weggehaald als aangetoond kan worden dat die negatieve feedback op niets, of in een enkel geval zelfs op leugens afgegeven is.

Quotesimpelweg omdat de gereviewde een sponsor is
Daar is dus GEEN[/i] sprake van.

Quotereviews en negatieve aankoop beoordelingen worden gewoon weggehaald.
Zoals?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Dit is overigens MIJN reactie. Geen reactie "van het forumbeleid" alvorens daar onduidelijkheid over zou ontstaan.
Ik was van mening hier wat zaken te verhelderen om de waarheid weer wat meer in beeld te krijgen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

#1489
Quote from: sultankat on June  8, 2014, 16:56:17
Als het een eerlijke review is geweest (dus geen bashen) en die review wordt weggehaald door de mods simpelweg omdat de gereviewde een sponsor is.........dan is mijn enthousiasme voor dit forum wel verleden tijd. Lijkt me verstandig als de mods hier met een gezamenlijke reactie komen. Voor mij geldt in ieder geval dat als de inhoud hier geregisseerd gaat worden vanuit puur commerciële overwegingen ik het wel voor gezien hou. Eén hifi.nl filteren op commerciële prietpraat is al meer dan genoeg...........

Zoals Christiaan al zegt de gereviewde is GEEN sponsor. Het zou plezierig als mensen eerst de feiten tot zich nemen alvorens tot een oordeel te komen, of vertrek aan te kondigen.

Ik ben als admin niet bij deze casus betrokken geweest en als ik de log lees in het modgedeelte is er bijna puur en alleen mediatie geweest tussen allerlei leden die elkaar achter de schermen van van alles beschuldigen, waar wij dan weer zo objectief mogelijk waarheidsvinding moeten doen.... Voors en tegens zijn echt heel goed afgewogen, er is met mensen PM contact geweest, waarbij het natuurlijk kan dat mensen de conclusie en interventies niet delen, maar dat is heel wat anders.
Een beter forum begint bij jezelf.

AbZ

#1490
QuoteDit is een typisch geval van je mening klaar hebben zonder de feiten te kennen.
Nope, of iig niet meer dan andersom, want jij weet niet wat ik weet... en je lijkt ook niet goed te lezen wat ik schreef.

Overigens reageerde Dynky op andere ingrepen maar het is imho moeilijk om geen patroon te zien.
Feedback is gewoon het verhaal zoals 1 partij dat ziet. Daar is het voor bedoeld. Het was absoluut geen bashen.

Quote from: Christiaan S on June  9, 2014, 00:03:55Zoals het er naar uitziet is de beoordeling op basis van incomplete of gewoon onjuiste informatie aan Thingman gegeven.
Het is niet redelijk om te eisen dat de verkoper het ook "compleet" vindt. Zeker niet als ze het oneens zijn: dat was juist de feedback, toen de klant geen zicht kreeg op een oplossing. Hij had zijn visie ook heel netjes geformuleerd. Weghalen is niet neutraal! Wordt het alsnog opgelost, dan kan hij dat zelf toch aangeven?

Het topic in de klaagplek, waar het verhaal van meer kanten werd belicht, heb je zelf dichtgegooid. Zo maak je juist dat het verhaal "incompleet" blijft. Laat de feedback staan en gooi het topic open, dan geef je ook alle ruimte voor een weerwoord en laat je het mooi transparant. Het lijkt erop dat iemand dit graag wil voorkomen.

Gaat deze posting nu ook weer "geschoond" worden? Het zou me allang niet meer verbazen. Succes ermee.

AbZ

#1491
Quote from: Joris1971 on June  8, 2014, 18:40:15Of zijn dit Dynky's woorden?
nee  :xmas:


thepioneer

Zelf heb ik het ook vaak ervaren. Het is een forum en daar worden meningen en ervaringen gedeeld. Een mod kan nooit weten hoe iemand iets ervaart. Een opmerking kan idd wel negatief zijn voor iemand maar als je alleen maar positieve reacties toelaat dan kun je net zo goed stoppen met het forum.

Just my opinion
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

eddy135

Wij zien maar 1 kant van het verhaal, omdat de andere kant ons niet wordt getoond!  :devil:

Het geven van wat meer openheid en informatie is misschien wel handig als iets enkele dagen aan het sudderen is...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

morca

Quote from: AbZ on June  9, 2014, 03:02:34
Nope, of iig niet meer dan andersom, want jij weet niet wat ik weet... en je lijkt ook niet goed te lezen wat ik schreef.
Overigens reageerde Dynky op andere ingrepen maar het is imho moeilijk om geen patroon te zien.
Feedback is gewoon het verhaal zoals 1 partij dat ziet. Daar is het voor bedoeld. Het was absoluut geen bashen.

Het is niet redelijk om te eisen dat de verkoper het ook "compleet" vindt. Zeker niet als ze het oneens zijn: dat was juist de feedback, toen de klant geen zicht kreeg op een oplossing. Hij had zijn visie ook heel netjes geformuleerd. Weghalen is niet neutraal! Wordt het alsnog opgelost, dan kan hij dat zelf toch aangeven?

Het topic in de klaagplek, waar het verhaal van meer kanten werd belicht, heb je zelf dichtgegooid. Zo maak je juist dat het verhaal "incompleet" blijft. Laat de feedback staan en gooi het topic open, dan geef je ook alle ruimte voor een weerwoord en laat je het mooi transparant. Het lijkt erop dat iemand dit graag wil voorkomen.


Gaat deze posting nu ook weer "geschoond" worden? Het zou me allang niet meer verbazen. Succes ermee.
Waarbij de koper nog niet tevreden is gesteld.
Die weet nou niet wat ie moet.
Want ze verhaal word weggehaald,maar probleem is nog niet opgelost.

Komt heel vreemd over dat zo,n topic word dichtgegooid,want je verstopt nu iemand ze fouten.
Komt over alsof er niet over gepraat mag worden.

Zie ik die niet sponser ook nog PMen sturen vd week ivm metingen uit te voeren................niet sponser geen reclame maken was het toch.?
Hij bied zichzelf aan,is geen sponser,en we mogen geen reviews lezen alleen de goeie.
Zeg nou zelf.......dit komt toch echt raar over bij veel leden die meegelezen hebben.

Staaled

Quote from: Christiaan S on June  9, 2014, 00:03:55
Mannen,

Ik zie een boel insinuaties voorbijkomen, en een heleboel conclusies. Dat vervreemd me aangezien jullie maar 1 kant van een verhaal zien.
Momenteel is het topic nog steeds bij ons in beeld, en de gang van zaken wordt gewoon eens goed doorgekeken en besproken.

Daar gaan zaken ook feitelijk bekeken worden. Jullie lopen in mijn ogen erg op de zaken vooruit en dat is nergens goed voor.

Daarnaast zie ik dat we de sponsoren in bescherming nemen. Misschien kun je aangeven welke Morca? Thingman IS  geen sponsor. We hebben onze redenen gehad om de negatieve beoordeling bij hem weg te halen. Zoals het er naar uitziet is de beoordeling op basis van incomplete of gewoon onjuiste informatie aan Thingman gegeven. Was dat bij een ander gedaan was het daar net zo goed weggehaald. Alleen zou dat een stuk minder opvallen en hadden jullie er opeens geen problemen mee gehad.
Dit is een typisch geval van je mening klaar hebben zonder de feiten te kennen. Als zelfs wij er nog mee bezig zijn is het knap dat jij je mening zo stellig als een feit weet te deponeren ;) Idem. Er wordt ook negatieve feedback weggehaald als aangetoond kan worden dat die negatieve feedback op niets, of in een enkel geval zelfs op leugens afgegeven is.
Daar is dus GEEN[/i] sprake van.
Zoals?
Het is idd een beoordeling en dat is op persoonlijk titel, niet altijd feitelijk.
Leden staan daarin vrij die te geven, tenzij het uitloopt op een veroordeling.
En wat is de waarde van feedback indien er wordt gescreend ? Nihil.

Helemaal eens met AbZ, die het reeds eerder aangaf.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

thepioneer

Ik ben van mening dat sommige mods niet de kwaliteit van het forum bewaken maar juist hetgeen waar het op een forum om gaat volledig om zeep helpen.

Er is alles behalve transparantie hier want alles is goed hier.  De slechte dingen worden gemod.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

YamahaRXV

Quote from: AbZ on June  9, 2014, 03:02:34
Nope, of iig niet meer dan andersom, want jij weet niet wat ik weet... en je lijkt ook niet goed te lezen wat ik schreef.
Overigens reageerde Dynky op andere ingrepen maar het is imho moeilijk om geen patroon te zien.
Feedback is gewoon het verhaal zoals 1 partij dat ziet. Daar is het voor bedoeld. Het was absoluut geen bashen.

Het is niet redelijk om te eisen dat de verkoper het ook "compleet" vindt. Zeker niet als ze het oneens zijn: dat was juist de feedback, toen de klant geen zicht kreeg op een oplossing. Hij had zijn visie ook heel netjes geformuleerd. Weghalen is niet neutraal! Wordt het alsnog opgelost, dan kan hij dat zelf toch aangeven?

Het topic in de klaagplek, waar het verhaal van meer kanten werd belicht, heb je zelf dichtgegooid. Zo maak je juist dat het verhaal "incompleet" blijft. Laat de feedback staan en gooi het topic open, dan geef je ook alle ruimte voor een weerwoord en laat je het mooi transparant. Het lijkt erop dat iemand dit graag wil voorkomen.

Gaat deze posting nu ook weer "geschoond" worden? Het zou me allang niet meer verbazen. Succes ermee.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

BJF

Je zal moderator zijn. Steek je onbetaald je vrije tijd in het forum, maar doe je het nooit goed. Volgens een klein clubje dan, vrijwel altijd dezelfde mensen. Die het kennelijk beter weten maar niet de daad bij het woord voegen en zélf de modhandschoen oppakken.

Ik weet dat ik me hiermee niet populair maak bij dit clubje. Tsja.
Ik weet ook dat modden mensenwerk is, dat moderators het soms niet bij het juiste eind hebben. Misschien moeten we ze er dan respectvol op wijzen, met respect de discussie aangaan.

Respect blijft m.i. een van de bases voor goede communicatie. Dat geldt zeker in geval van kritiek.
NAD M10 V2
Elac FS247

eddy135

#1499
Jij weet dat de mod's het soms niet bij het juiste eind hebben..

Maar volgens een klein clubje doen ze het nooit goed..apart hoor

Je generaliseert iig. een lekker eind weg.


Oveigens vind ik persoonlijk dst de mod's goed werk doen, en de meesten realiseren echt wel dat een forum niet zonder kan...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN