Killer bass tracks topic

Started by Staaled, March 4, 2011, 14:16:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

notoxus

precies. we weten het allemaal wel
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

W.Otter

ik zet ze soms ook nog wel eens op hoor ;) als ik in de juiste stemming ben. Erg veel dubstep, drum & bass etc geluisterd 'vroegah'
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kooba

#102

Die vanaf 1:30. Heerlijk. Rolt de hele kamer door  :coffee:



Ook lekker.

:coffee:

kooba

Vroeger had ik een shitload aan killerbass-tracks toen ik nog Rockford Fosgate subs in de auto had liggen aan god weet hoeveel watts RMS.

Ik moet die nummers allemaal weer eens opzoeken man. Mooi voor op mn BK XXLS400FF.  :baaa: :baaa:

eddy135

Hier nu Blamstrain - Sunday dub opstaan...

De kopjes rammelen nog net niet van de tafel!  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Siddartha

qua mix en master bevatten de meeste nummers van MJ veel bass maar vooral Who is it van het album Dangerous, en de titeltrack zelf:





En veel platen van Enigma, met name Sadeness:



:clapping: :headbanging: :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

sion

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Staaled

Om zelf maar weer eens iets bij te dragen:
"Castle freak"  van Fold.

Is te downloaden van Bandcamp tegen zelf te bepalen tarief.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

JANJWJMC

#108
Kodo is ook leuk om de buren te plagen




Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

JANJWJMC

#109
James Blake To care




Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

sj0er-D

#110
lil wayne - a milli


MaLa

Als Bass-liefhebber zal ik mijn bijdrage ook eens leveren  :)

Het verbaast me dat ik The XX hier nog niet heb zien voorbijkomen? Ik ben niet goed met titels onthouden, maar de vierde track op het album Coexist: zonder sub lijkt het een heerlijk rustig nummertje, met sub luister je naar een heerlijk diepe kick drum die ik ook al in andere tracks van The XX heb gehoord.

Verder natuurlijk ook veel werk van James Blake, Shlohmo (album 'Bad Vibes' zeker eens opzoeken als je van experimentele muziek houdt, beetje in de trend van James Blake, zonder zang)

Ik zal verder ook wat tracks aanbevelen uit een heel ander genre dat ik ook beluister. Ik ben naast de Hifi-hobby ook DJ, en dan draai ik dubstep, nee niet dat schrewerige dat je op de radio hoort (Skrillex, Dr P,...), maar de hele diepe, de underground dubstep, en daar zit heel vaak een nog lekkerdere bass  ;)

Enkele voorbeelden:







Als er mensen zijn die meer van deze muziek zoeken, die sturen maar een PM ofzo, maar ik betwijfel of er veel mensen zijn hier die dit graag gaan horen  ;D
XTZ - BK - Marantz

Sander_Kaa

Quote from: MaLa on July 24, 2013, 11:09:30
Als er mensen zijn die meer van deze muziek zoeken, die sturen maar een PM ofzo, maar ik betwijfel of er veel mensen zijn hier die dit graag gaan horen  ;D

Wobwob.  :headbanging: Mijn installatie staat er voornamelijk voor electronische muziek. Dubstep vind ik heerlijk. Nieuwe album Zomby doet het ook goed. Ben het helemaal eens over de XX, heerlijke diepe bassen. Is het nummer wat je bedoeld niet Fantasy? Gaat inderdaad vrij diep.

MaLa

Juist eens gekeken en het is 'Try' :



Fantasy is ook wel leuk  ;)
XTZ - BK - Marantz

AnubisNefer

#114
Quote from: MaLa on July 24, 2013, 11:09:30
Als Bass-liefhebber zal ik mijn bijdrage ook eens leveren  :)

Het verbaast me dat ik The XX hier nog niet heb zien voorbijkomen? Ik ben niet goed met titels onthouden, maar de vierde track op het album Coexist: zonder sub lijkt het een heerlijk rustig nummertje, met sub luister je naar een heerlijk diepe kick drum die ik ook al in andere tracks van The XX heb gehoord.

Verder natuurlijk ook veel werk van James Blake, Shlohmo (album 'Bad Vibes' zeker eens opzoeken als je van experimentele muziek houdt, beetje in de trend van James Blake, zonder zang)

Ik zal verder ook wat tracks aanbevelen uit een heel ander genre dat ik ook beluister. Ik ben naast de Hifi-hobby ook DJ, en dan draai ik dubstep, nee niet dat schrewerige dat je op de radio hoort (Skrillex, Dr P,...), maar de hele diepe, de underground dubstep, en daar zit heel vaak een nog lekkerdere bass  ;)

Enkele voorbeelden:







Als er mensen zijn die meer van deze muziek zoeken, die sturen maar een PM ofzo, maar ik betwijfel of er veel mensen zijn hier die dit graag gaan horen  ;D

Wat vind je hiervan?

CENTER]Nieuwe EP bijna uit!

Lees de interview hier.



Boeboe - El Dorado Promomix
https://soundcloud.com/boeboe/el-dorado-promomix-strtmix016


Tracklist
[/CENTER]
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Lion of Judah

#115


Alle Soundsystems, vooral King Earthquake. Maar dan wel op hun eigen stack. Dat is thuis niet te evenaren helaas. In dit filmpje zie je hoe Kibir La Amlak met wat zelfbouw bezig is. Dus leuk om ook wat hardware te laten zien. En ik mag ze volgende week zaterdag live in Geel bewonderen!
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML


MaLa

QuoteWat vind je hiervan?

CENTER]Nieuwe EP bijna uit!

Lees de interview hier.


Dit is de soort trap die ik ook wel leuk vind, ook hier weer, niks geschreew, ga de mix zeker eens fatsoenlijk checken!

QuoteAlle Soundsystems, vooral King Earthquake

Onlangs op Dour stond BlackBoard Jungle Sound System, met onder andere Aba Shanti en Dub Invaders als guests. Ze hadden een rond deel van de festivalwei gekregen, en hadden hun stacks tegenover elkaar gezet. Nu ben ik niet in de "sweet spot" tussen de stacks geweest, maar daarbuiten (schuin achter een van de stacks) klonk het eigenlijk verre van wat ik verwacht had... De bass was zwaar overstuurd, het klonk gewoon niet goed. Mss dat het in de cirkel wel goed klonk, en klonk het wel goed als ze de stacks in een normale positie gezet hadden
XTZ - BK - Marantz

Lion of Judah

 :xmas: :xmas:
Quote from: MaLa on July 29, 2013, 17:48:56

Onlangs op Dour stond BlackBoard Jungle Sound System, met onder andere Aba Shanti en Dub Invaders als guests. Ze hadden een rond deel van de festivalwei gekregen, en hadden hun stacks tegenover elkaar gezet. Nu ben ik niet in de "sweet spot" tussen de stacks geweest, maar daarbuiten (schuin achter een van de stacks) klonk het eigenlijk verre van wat ik verwacht had... De bass was zwaar overstuurd, het klonk gewoon niet goed. Mss dat het in de cirkel wel goed klonk, en klonk het wel goed als ze de stacks in een normale positie gezet hadden

Zou zomaar kunnen, op het filmpje hieronder, wat ik zelf heb geschoten met een eenvoudige Blackberry, kun je zelfs via youtube horen hoe goed de geluidskwaliteit was. Was niet hun eigen stack trouwens en er werd gelukkig niet te hard gedraaid. Aan het eind van mijn filmpje site je de stack van King Earthquake maar die draaide echt te hard waardoor ook hier de bas zwaar overstuurde.

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

johan d

underworld - river of (jawel) bass uit Dubnobasswithmyheadman

MaLa

Quote from: Lion of Judah on July 29, 2013, 21:05:22
:xmas: :xmas:
Zou zomaar kunnen, op het filmpje hieronder, wat ik zelf heb geschoten met een eenvoudige Blackberry, kun je zelfs via youtube horen hoe goed de geluidskwaliteit was. Was niet hun eigen stack trouwens en er werd gelukkig niet te hard gedraaid. Aan het eind van mijn filmpje site je de stack van King Earthquake maar die draaide echt te hard waardoor ook hier de bas zwaar overstuurde.


Mooie stapel Funktion One staat daar, dat geloof ik goed dat dat fantastisch klinkt  :) Aangezien je in het Dub/Reggea milieu zit, vermoed ik dat je al gehoord hebt hebt van het RC1 Sound System? Dat zou ik heel graag eens willen horen, maar het is voorlopig nog niet aan deze kant van het Kanaal geweest...

Even wat voorbeelden van wat dat system kan  ;D :





XTZ - BK - Marantz

KILLorBE

Van de afgelopen tijd is dit het nummer dat als eerste in me opkomt:



Heb nog wel wat reggae/dub nummers, naast Bass Mekanik, Bassotronic etc., maar die moet ik "even" opsnorren (Ben begonnen om alles opnieuw te organiseren, het meeste staat nu in 1 map... ~1TB aan muziek, en ik heb nog een berg cd's liggen die ik moet rippen :-X ).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Lion of Judah

Quote from: MaLa on July 30, 2013, 12:04:16
Mooie stapel Funktion One staat daar, dat geloof ik goed dat dat fantastisch klinkt  :) Aangezien je in het Dub/Reggea milieu zit, vermoed ik dat je al gehoord hebt hebt van het RC1 Sound System? Dat zou ik heel graag eens willen horen, maar het is voorlopig nog niet aan deze kant van het Kanaal geweest...

Nee, had er nog niet van gehoord, weer wat geleerd :pompom:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

morca

Rihanna ,please dont stop the music.

Ik had het nr net aanstaan,er zit een lekkere slambass in,denk draai hem effe open...........druk,vloer beweegt bijna maar hoor geen ultralaag.
WTF     :blink:  woofers staan vet te maxen,huis schud gewoon een beetje,vraag me af hoe laag dat is.......
Het is niet hoorbaar in de bass,dus wie ze sub op ultralaag wil testen,draai dat nr eens.
En let op de Xmax van je driver!!  :headbanging: