FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: FeaR1986 on January 22, 2014, 13:09:33
Gaan we zeker doen! Moet ik alleen nog wel even een HDMI-kabeltje naar voren zien te toveren vanaf de receiver. Mijn oude beestje doet nog niet aan HDMI Front  :angel:

Heb ook nog wel een kabel liggen, eventueel 7m, kan zomaar makkelijk zijn.

Wel balen van die belastingcenten, kan me indenken dat dat even een flinke aderlating is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

FeaR1986

En dan zit je achter de PC te werken en kom je er achter dat je in de studeer-/hobbykamer geen speakers hebt staan...
Dus vandaag opgehaald:

Argon 7450a actieve speakers voor bij de PC.


Met daartussen in nog een paar meter Van den Hul - The Clearwater en een QED USB-kabel.

USB, want ingebouwde DAC:


En totaal ziet er dan zo uit:




Hobby-kamer, vandaar de Lego en dergelijke  :P

Paartje Argon is goedkoper dan de meer bekende A5+ van Audioengine, maar de Argon doen het in mijn oren beter: scherper/helderder hoog en een wat vetter laag. Nu is dat voor een studiomonitor eigenlijk wat je niet wilt als je muziek af wilt mixen. Maar aangezien ik dat niet doe en alleen muziek luister kwam dit er voor mij het beste uit  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Crownfire

En daar sta ik dan met mijn Logitech Speakertjes. Jaloersss :). Ziet er goed uit!

Denon Focal

Mooie oplossing hoor. Ik ga zelf ook voor actieve speakers bij de PC maar ga voor
vintage Philips MFB 541
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

LuPo

Jouw huis is te perfect FeaR. :P :clapping:

Super mooie upgrade weer! :worship:

Raymond187

Ziet er mooi uit Fe@R  :thumbs-up:

Lekker ruim werkblad ook. Hoor jij je NAS niet?

FeaR1986

Quote from: Crownfire on August 27, 2014, 16:07:22
En daar sta ik dan met mijn Logitech Speakertjes. Jaloersss :). Ziet er goed uit!

Thnx!

Quote from: Denon Focal on August 27, 2014, 17:21:46
Mooie oplossing hoor. Ik ga zelf ook voor actieve speakers bij de PC maar ga voor vintage Philips MFB 541

Dat zijn flinke jongens die Philips als ik Google mag geloven.

Ik was laatst nog in de buurt, had de auto achter je huis geparkeerd toen ik een potje gingen poolen in de stad  :P

Quote from: LuPo on August 28, 2014, 07:35:32
Jouw huis is te perfect FeaR. :P :clapping:

Super mooie upgrade weer! :worship:

Ik doe Atmoz na: in elke ruimte geluid. Alleen doe ik het op een iets lager budget  :angel:

Quote from: Raymond187 on August 28, 2014, 07:52:57
Ziet er mooi uit Fe@R  :thumbs-up:

Lekker ruim werkblad ook. Hoor jij je NAS niet?

Over het bureau ben ik ook zeer content. Ik dacht veel geld kwijt te zijn aangezien je snel op zakelijke/professionele producten uitkomt die aan diverse ARBO-eisen moeten voldoen. Gelukkig zat hier een opkoper in de buurt die me dit bureau voor een prikkie kon leveren. Blad is van trespa en dus behoorlijk krasvast en het gehele bureau kan met een zwengel in hoogte worden versteld.

Mijn NAS hoor ik zeker als alles uit staat. Sterker nog: soms hoor ik de NAS ook als ik op bed lig in de kamer er naast (met nog wel een gang er tussen). Ik twijfel ook om de NAS weer naar de meterkast te verzetten. Echter is het in de meterkast wel wat stoffiger omdat ik ook mijn schoenen en dergelijke daar telkens neer zet. Maar ik moet nu haast wel: de nieuwe speakers klappen behoorlijk en laten het bureau en zelfs de vloer (hout..) trillen. De NAS trilt dus ook en ik kan me voorstellen dat de HDD's dat niet heel leuk vinden. Wellicht als test de NAS eens verzetten en zien wat de temperaturen dan wel stof doen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Draaiende HDDs en trillingen  :nopompom:

Zou je echt zo'n last hebben van stof IN je NAS? De NAS is helemaal dicht. Enige is de systeem FAN en die van je PS. Beide zuigen lucht naar buiten ipv naar binnen. Anders kan je een plankje of iets dergelijks OP je NAS leggen, zodat er van bovenaf niks je NAS in kan komen. Dan is alleen de zijkant vrij  :thumbs-up:

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on August 28, 2014, 09:32:38
Draaiende HDDs en trillingen  :nopompom:

Zou je echt zo'n last hebben van stof IN je NAS? De NAS is helemaal dicht. Enige is de systeem FAN en die van je PS. Beide zuigen lucht naar buiten ipv naar binnen. Anders kan je een plankje of iets dergelijks OP je NAS leggen, zodat er van bovenaf niks je NAS in kan komen. Dan is alleen de zijkant vrij  :thumbs-up:

Draaiende HDD's en trillingen was mij ook al niet echt een fijne combinatie. Ik wist bij aanschaf ook niet dat die Argon zo ver door gingen in het laag en vooral dat mijn huis zo mee zou trillen.

Deze NAS heb ik net een jaar en vorige week open gemaakt om schoon te maken en ik schrok behoorlijk. Vind het nu jammer dat ik geen foto's heb gemaakt. Er lag sowieso op de gehele bodem een dun laagje stof. De fan van de powersupply was omgeven door stof en ook aan de binnenkant van het rooster aan de zijkant links zat veel stof. Gekke is dat je er van buiten niets van ziet: de 92mm fan was geheel schoon en ook op het oog was het rooster links stofvrij. Ik ga de NAS in ieder geval wat vaker openen om de compressor er door heen te halen.

Maar die stof was dus in de ruimte waar hij nu staat. Er wordt wel vaak schoon gemaakt wat - wat ik nu bedenk - twee kanten op kan werken. Met schoonmaken komt veel stof natuurlijk ook in beweging. Wellicht dat een rustigere ruimte zoals de meterkast dan juist beter is... Grote kans dat de meterkast ook nog eens koeler is.

Waar heb jij je NAS staan dan?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

#1359
Mijn Nas staat bij mijn bureau maar hij gaat naar de meterkast: inderdaad koeler en minder stoffig.
Ik ga nu een Acces Point plaatsen met een extra switch en dan kan ie naar de meterkast.

Die 541 zijn de kleinste MFB's dus die vallen wel mee, ik heb ook een setje 532's, 544's en 587's en met name die laatste zijn behoorlijk. Het doel van de MFB's was om een groot volume en basbereik te krijgen met kleine speakers en dat is bij die 541 echt indrukwekkend.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Raymond187

#1360
Ik heb alles in de meterkast staan. Daar is het koeler dan in de rest van het huis. De kast is ook rondom dicht gemaakt met triplex. Er komt natuurlijk niemand dus vrijwel geen stof. De NAS staat er ruim 1 jaar en tijdens openmaken geen stof in de NAS.

Ik heb 2 plankjes gemaakt in de meterkast. Bovenin de WiFi Router en daaronder de NAS. Hij staat ook vrij.

Ik weet nog dat je NAS in het begin 30gr was in idle. Als hij nu 40gr is dan is dat een behoorlijk verschil. Al is 40gr een acceptabele temperatuur.

Om je vraag op tweakers te bantworoden.

Het is een eitje om je mobo eraf te halen. Je moet alleen weten hoe  O0

Als je dat wilt doen let me know dan leg ik het wel uit. Ik was binnen 30 min. klaar. Uit elkaar halen. CPU schoonmaken en opnieuw pasta erop en in elkaar.

FeaR1986

Ik bedenk me net dat mijn NAS in het begin ook in de meterkast stond... Ik heb er zelfs nog een foto van. CPU temperatuur schommelt op dit moment tussen de 35 en 38 graden Celcius, system rond de 32 en de HDD's rond de 28-30. Geen verkeerde waardes maar het kan koeler.

Twijfel alleen wat te doen in de meterkast: op dit moment zit de afdekplaat voor boven er nog niet in. Ik kan deze weg laten zodat er meer afvoer is van de warme lucht. Aan de andere kant is er dan wel een open gat/ruimte naar de vloer van de eerst verdieping wat weer stof kan betekenen...

Ik ga eerst eens testen met de NAS in de meterkast, mochten de temperaturen niet doen wat ik wil had ik graag de tutorial gezien van hoe je je koelpasta vervangt  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

CPU onder de 40gr in idle is top. En je overige waarden zijn ook top. Voor de Temp. hoef je het iig niet te doen ;)

Is goed ik lees het wel.

FeaR1986

Mmmm... NAS in de meterkast is toch niet zo'n heel goed idee blijkt. Temperaturen schieten idle meteen naar 40 graden voor de CPU en 35 voor system.
Toch eens zien of de NAS op de plank boven het bureau dan beter is...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

En de NAS is weer terug op de studeerkamer...

Wilde de NAS eerst dwars op de onderste plank zetten maar esthetisch vond ik dat er niet zo mooi uit zien. Plus de onderste plank wilde ook nog wel eens meetrillen. Dan maar nog een plank hoger. Voordeel is dat de trillingen daar niet aanwezig zijn én de NAS staat netjes recht naar voren.



Enige nadeel is wel de twee kabels die naar beneden lopen. Maar voor nu zit het me wel even goed, ik haal wel een keer een kabelgootje dan wel een leuke figurine om er voor te zetten.

En nu ik zo kijk kan ik best nog een leuk Lego modelletje in elkaar zetten voor er bij op de bovenste plank  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Heb jij je Smart settings aangepast?

Ik ben nog aan het pielen.

Als ik de fan op handmatig zet. medium speed dan draait hij continue ~2050rpm. CPU is 34/35gr en systeem is dan 36gr.

Als ik hem op default laat staan slimme koeling. Dan gaan de temp's met 10gr omhoog.  :blink:

Als ik hem op slimme koeling instel, maar dan de settings aangepast.


  • FAN uit als de systeem onder de 25gr is
  • FAN langzaam draaien als het systeem onder de 35gr zit
  • FAN snel draaien als hij boven de 45gr zit

Dan zijn de CPU en systeem 38/39gr
HDD1 33gr en 2 en 3 zijn 31gr.
Fan draait op tussen 1300rpm en 1800rpm.

Ook acceptabel. Deze settings laat ik even staan.






FeaR1986

#1366
Ik heb niets aangepast, denk dat 90% van de NAS hier op default staat.

De NAS op de plank relatief hoog is wel een goede plek:
CPU: 35 - 37 graden Celcius
System: 32- 34 graden Celcius
HDD 1: 29 graden Celcius
HDD 2: 28 graden Celcius
HDD 3: 27 graden Celcius
HDD 4: 25 graden Celcius

Fan nog steeds op 1101 RPM.

Dacht eerst dat het boven wat warmer zou zijn, maar het valt dus alles mee. Alles valt of staat natuurlijk wel met het weer (en dus de temperatuur in de kamer) en of ik actief achter de PC zit (PC + schermen + speakers aan).

Wellicht dat er bij jou ook meer winst te behalen valt door de NAS te verplaatsen? Bij mij scheelde het dus na even al 5 graden Celcius toen ik de NAS in de meterkast had staan. Ik durf ook niet te zeggen wat nu echt veilige temperaturen zijn voor een device wat 24/7 aan staat. Op Got had iemand de fan op 600/800 RMP en was de CPU constant warmer dan 40 graden Celcius. Klinkt mij niet goed, maar wellicht kan het niets kwaad. Zeker als de Slimme Koeling de temps met tien graden laat stijgen.

Edit:
Vandaag wat warmer en de HDD's zitten nu weer op 31 graden per stuk. Rest is gelijk gebleven dus ik ben content.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

denoontje

#1367
Quote from: FeaR1986 on August 28, 2014, 09:24:55


Mijn NAS hoor ik zeker als alles uit staat. Sterker nog: soms hoor ik de NAS ook als ik op bed lig in de kamer er naast (met nog wel een gang er tussen). Ik twijfel ook om de NAS weer naar de meterkast te verzetten. Echter is het in de meterkast wel wat stoffiger omdat ik ook mijn schoenen en dergelijke daar telkens neer zet. Maar ik moet nu haast wel: de nieuwe speakers klappen behoorlijk en laten het bureau en zelfs de vloer (hout..) trillen. De NAS trilt dus ook en ik kan me voorstellen dat de HDD's dat niet heel leuk vinden. Wellicht als test de NAS eens verzetten en zien wat de temperaturen dan wel stof doen.

Mijne staat op bakstenen en dan 3 stukken van zo'n rubberen tegel met blokjes aan se onderzijde die je in de bouwmarkt kan kopen (speelruin tegel ofzo) ik kan nu ook weer rustig slapen in de kamer ernaast.
Wist eerst niet eens wat ik hoorde.....

FeaR1986

Quote from: denoontje on September  1, 2014, 18:25:44
Mijne staat op bakstenen en dan 3 stukken van zo'n rubberen tegel met blokjes aan se onderzijde die je in de bouwmarkt kan kopen (speelruin tegel ofzo) ik kan nu ook weer rustig slapen in de kamer ernaast.
Wist eerst niet eens wat ik hoorde.....

Dan trilde jouw hele nas waarschijnlijk? Ik hoor vooral het geluid van de fan en dat is met een rubber tegel helaas niet zo op te lossen. Maar het is een luxe-probleem, de deur van de studeerkamer of slaapkamer kan natuurlijk ook gewoon dicht  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

#1369
Morgen pas de release, maar ik mocht hem zojuist toch al meenemen:

XBox One met Forza 5 en FiFa 15
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Sjoerd303

Haha goed bezig! Lekkere games ook... Have Fun .....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Raymond187

Quote from: FeaR1986 on September  1, 2014, 14:58:44
Ik heb niets aangepast, denk dat 90% van de NAS hier op default staat.

De NAS op de plank relatief hoog is wel een goede plek:
CPU: 35 - 37 graden Celcius
System: 32- 34 graden Celcius
HDD 1: 29 graden Celcius
HDD 2: 28 graden Celcius
HDD 3: 27 graden Celcius
HDD 4: 25 graden Celcius

Fan nog steeds op 1101 RPM.

Dacht eerst dat het boven wat warmer zou zijn, maar het valt dus alles mee. Alles valt of staat natuurlijk wel met het weer (en dus de temperatuur in de kamer) en of ik actief achter de PC zit (PC + schermen + speakers aan).

Wellicht dat er bij jou ook meer winst te behalen valt door de NAS te verplaatsen? Bij mij scheelde het dus na even al 5 graden Celcius toen ik de NAS in de meterkast had staan. Ik durf ook niet te zeggen wat nu echt veilige temperaturen zijn voor een device wat 24/7 aan staat. Op Got had iemand de fan op 600/800 RMP en was de CPU constant warmer dan 40 graden Celcius. Klinkt mij niet goed, maar wellicht kan het niets kwaad. Zeker als de Slimme Koeling de temps met tien graden laat stijgen.

Edit:
Vandaag wat warmer en de HDD's zitten nu weer op 31 graden per stuk. Rest is gelijk gebleven dus ik ben content.
Dat zijn goeie temps. niks meer aan doen. Ik krijg die temps alleen als ik mjin FAN harder laat draaien. Lees 2 x zo snel. Die Intel atom CPUs kunnen wel hogere temps aan in idle. En 40gr valt ruim in hun marge. Dus ik laat het zo. Dat ik hem net had was de CPU 40gr in idle met smart fan enabled. En nu is hij 38 a 39 gr met smart fan enabled.
Andere locatie wil ik niet, want de meterkast is de plek waar het minste stof aanwezig is. We hebben 4 grote katten die overal komen, behalve op de slaapkamers en de meterkast. Enige wat ik wel kan doen in de NAS laag bij de grond plaatsen. Hij staat nu op de bovenste plank.

Nice Xbox 1 en ps4  :thumbs-up:

Gears of war lijkt me kick as op de xbox 1


MLCinema

Gaaf die xbox one. Fifa doet het zeker pas op release.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Crownfire

Quote from: Kamidioblitz on September  5, 2014, 08:03:31
Gaaf die xbox one. Fifa doet het zeker pas op release.

Ik heb begrepen dat voor de kopers van de xbox one fifa 15 eerder te gebruiken is. Of het ook echt zo is, geen idee.

mradem

Het is Forza 5 [emoji6]. Geweldig leuke console!