FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjoerd303

#1275
Enige is dat ik mijn subwoofer nog niet lekker afgestemd krijg. In mijn slaapkamer stond hij ingebouwd en was volume 10 (van de 80  :wacko:) meer dan genoeg, ik zit nu al op 18 - 24. Gekke is dat ik het laag wel echt voel, de bank trilt maar horen doe ik het niet. Niet erg, maar voor mijn gevoel heb ik een gat in het bereik.


Als je wilt kunnen we een keertje meten met rew+umik1. Ik woon 1 dorp verder....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

FeaR1986

Ben nog steeds bezig met de audio op de slaapkamer. Nog zoekende naar een paar passende stands voor de Boston Acoustics A25 en een versterker. Voor de versterker wil ik rond de 250 euro uitgeven. Dan kan je voor dat geld een nieuwe Denon PMA-720 nemen, maar er staat ook een Arcam AVR-250 in de markt voor rond mijn budget. Dan ben ik met die laatste toch veel beter af? Heb ik meteen een DAC en een dikke ringkern.

Quote from: SillentWolf on July 16, 2013, 20:30:31
Foto is van een afstandje schuin genomen, en het meubel is wat groter als de TV.

Sowieso is het meubel behoorlijk massief waardoor de TV ook kleiner oogt. Het is dat mijn oude 42" al op zolder staat, anders had ik die eens neergezet om te zien hoe klein dat wel niet zou ogen  :P

Quote from: Sjoerd303 on July 16, 2013, 21:52:33
Als je wilt kunnen we een keertje meten met rew+umik1. Ik woon 1 dorp verder....

Oeh, dat sla ik zeker niet af!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Quote from: FeaR1986 on July 15, 2013, 08:17:57

Heb het idee dat de Logitech Media Server echt vele malen sneller laad in alle opzichten. Dus met het zoeken naar nummers, maar ook het indexeren als ik nieuwe bestanden op de NAS toe heb gevoegd. Heb de Logitech wel bedraad aangesloten, enkele 24/96 bestanden hadden last van wat hapering. Snap er echt niets van, want zowel de NAS als het WiFi-netwerk moet snel genoeg zijn.

Subwoofer staat - zoals je op de foto kan zien - nog steeds op dezelfde plek. Ben op dit moment content met het geluid  :smile:
Dus zeker verschil in meer RAM. Ik merk dat uitpakken sneller gaat. Wel zo fijn voor die 2 tientjes :D

Als je contant bent met het geluid dan niks meer aan doen toch. Verplaatsen kan altijd nog en ALS dat een verbetering zou zijn dan is dat een goedkope upgrade B)

btw TV hangt er mooi zo  :worship:

Sjoerd303

Quote from: Sjoerd303 on Yesterday at 21:52:33
Als je wilt kunnen we een keertje meten met rew+umik1. Ik woon 1 dorp verder....

Oeh, dat sla ik zeker niet af!

Als jij voor de koffie zorgt neem ik de spullekes wel mee:) ik pm je wel om verder af te spreken , heb m'n rooster niet bij de hand nu....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

FeaR1986

Setup in de woonkamer is wel gereed, dus nu gaan we beginnen aan het geluid in de slaapkamer. Vandaag opgehaald, een Arcam AVR250.

Nog helemaal in doos met de originele powercord en handleiding:




Apparaat zelf is ook nog mint met zelfs de folie nog op de display:



Geen HDMI, maar dat heb ik niet nodig aangezien de enige bron die aan wordt gesloten via optisch dan wel digitale coax gaat.

De Arcam gaat een paartje Boston Acoustics A25 aansturen. Als bron is er een Logitech Squeezebox Touch onderweg en om alles op te zetten ga ik zondag een Atacama Equinox XL Pro Hi-Fi Rack ophalen. Enige wat ik dan nog moet regelen is een paar stands waar de A25 op kunnen staan.

Had nog even getwijfeld over een Rotel RSX-1056, maar het wat meer ingetogen uiterlijk van de Arcam stond me meer aan. Plus natuurlijk de ringkern van 1200 VA. Overkill voor de slaapkamer, maar voor de prijzen waar ik deze Arcam voor kon krijgen had ik nieuw nog niet eens een instap Denon.

Quote from: Sjoerd303 on July 17, 2013, 22:40:14
Als jij voor de koffie zorgt neem ik de spullekes wel mee:) ik pm je wel om verder af te spreken , heb m'n rooster niet bij de hand nu....

Senseo, als je het niet erg vindt  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Sjoerd303

Quote from: FeaR1986 on July 18, 2013, 22:15:55
Setup in de woonkamer is wel gereed, dus nu gaan we beginnen aan het geluid in de slaapkamer. Vandaag opgehaald, een Arcam AVR250.

Nog helemaal in doos met de originele powercord en handleiding:




Apparaat zelf is ook nog mint met zelfs de folie nog op de display:



Geen HDMI, maar dat heb ik niet nodig aangezien de enige bron die aan wordt gesloten via optisch dan wel digitale coax gaat.

De Arcam gaat een paartje Boston Acoustics A25 aansturen. Als bron is er een Logitech Squeezebox Touch onderweg en om alles op te zetten ga ik zondag een Atacama Equinox XL Pro Hi-Fi Rack ophalen. Enige wat ik dan nog moet regelen is een paar stands waar de A25 op kunnen staan.

Had nog even getwijfeld over een Rotel RSX-1056, maar het wat meer ingetogen uiterlijk van de Arcam stond me meer aan. Plus natuurlijk de ringkern van 1200 VA. Overkill voor de slaapkamer, maar voor de prijzen waar ik deze Arcam voor kon krijgen had ik nieuw nog niet eens een instap Denon.

Senseo, als je het niet erg vindt  :angel:

Gsus man, net als ik denk je zult het nu wel aardig voor elkaar hebben kom je met dit.... Overkill zal het wel zijn ja maar ben benieuwd hoe dat klinkt in combinatie met die a25. Die buren van jou lol
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Rha007

 :withstupid: 
Als je zo door gaat, is het over een paar jaar een hifi museum :D

Iig een mooi aanwinst.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Wunderbar

Ziet er goed uit, wat een joekel die Panasonic ;D

Voor de Boston Acoustics, de Norstone Esse Stands vind ik er goed bij passen, heb deze combinatie ook en ben er zeer tevreden mee.

HTip

Je moet toch ook wat voor je slaapkamer ;D Gaaf man!

Ik had een oude Denon 3802 daar staan, maar er staat nu een simpel Kenwood minisetje met de Pana BD-speler, zodat we series op BD vanuit bed kunnen kijken :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

FeaR1986

Quote from: Rha007 on July 19, 2013, 11:39:23
:withstupid: 
Als je zo door gaat, is het over een paar jaar een hifi museum :D

Iig een mooi aanwinst.

Volgens mij moet ik dan sowieso nog een paar jaar vrijgezel blijven  :P

Quote from: Wunderbar on July 19, 2013, 19:15:52
Voor de Boston Acoustics, de Norstone Esse Stands vind ik er goed bij passen, heb deze combinatie ook en ben er zeer tevreden mee.

Iemand raadde me die stands ook al aan, prijs valt me alles mee met 109 euro voor een paartje. Zat eerst naar Atacama te kijken, die vind ik er wat stoerder uit zien op de spikes. Echter zei iemand me laatst dat hij de voet zo lomp vond en sindsdien zie ik inderdaad alleen nog een relatief lompe voet. Heb je een fotootje van de A25 op de Norstone?

Quote from: HTip on July 19, 2013, 20:23:15
Je moet toch ook wat voor je slaapkamer ;D Gaaf man!

Ik had een oude Denon 3802 daar staan, maar er staat nu een simpel Kenwood minisetje met de Pana BD-speler, zodat we series op BD vanuit bed kunnen kijken :)

Eigenlijk zonde. Maar nieuw heb je voor 300 euro net een Denon PMA-instapper, dan ben ik nu minder kwijt en heb geloof ik vele malen betere kwaliteit in huis gehaald. TV op de slaapkamer is wel heel verleidelijk (zeker omdat ik nog een 42" over heb), maar wil dat zo lang mogelijk uitstellen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Onderdelen voor de slaapkamer set-up druppelen langzaam binnen: vandaag kwam de Logitech Squeezebox Touch aan en morgen ga ik een Atacama Hifi Rack halen. Dan alleen nog stands waar de Norstone een goede kans maken.

Vandaag wel even alles aangesloten op de studeerkamer om te horen hoe het klinkt:




Was in het begin wel even schrikken, want ik kreeg echt nul komma nul volume uit de speakers. Bedacht me al snel dat de verkoper van de Arcam wellicht geen reset uit had gevoerd. Die heb ik dus maar eens uitgevoerd en daarna alles basisinstellingen doorlopen. Speakers op "Large" en subwoofer op "not present". Heb nu volume waar je u tegen zegt en het klinkt echt als een klok. Ben nu Roger Waters - Amused to Death aan het luisteren, ken die CD behoorlijk goed namelijk.

Begin alleen wel steeds meer en meer het zonde te vinden dit op de slaapkamer neer te zetten :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

denoontje

kan de arcam niet zelf streaken, de 600 kan dat wel namelijk.

Eddye

Quote from: denoontje on July 21, 2013, 13:15:26
kan de arcam niet zelf streaken, de 600 kan dat wel namelijk.
Ik durf te wedden dat een 600 ook niet kan streaken... LOL :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

rovinggecko

Quote from: FeaR1986 on July 20, 2013, 15:45:36
Begin alleen wel steeds meer en meer het zonde te vinden dit op de slaapkamer neer te zetten :P

Benieuwd hoe de studeerkamer en badkamer sets er uit gaan zien. Misschien iets met multi zone?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

denoontje

Quote from: Eddye on July 21, 2013, 13:21:39
Ik durf te wedden dat een 600 ook niet kan streaken... LOL :D
Niet zo moeilijk hoor, schroevendraaier pakken, kap eraf en gaan :D


streamen!!!

FeaR1986

Gisteren de Atacama opgehaald en ingericht. Vandaag even de stroom leggen achter de kast langs. In de hoek waar het rek staat heb ik geen wandcontactdoos namelijk.



Voordeel is dat ik meteen een plek heb op mijn geurtjes neer te zetten, en aangezien ze volledig ontkoppeld zijn door de glasplaat welke op kogellagers "zweeft" komt het de geur vast ten goede  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Quote from: erik s. on July 21, 2013, 12:29:21
heb je ook een doel voor het restant Magnum... :P

Worden flinke stands als ik de kabel daar doorheen weg wil werken  :crazy:
Twijfel nog steeds tussen iets als de Atacama Nexus of Norstone Stylum, of gewoon heel strak voor de Norstone Esse.

Quote from: denoontje on July 21, 2013, 13:15:26
kan de arcam niet zelf streaken, de 600 kan dat wel namelijk.

AVR250 is wel wat stappen lager dan een AVR250  ;) AVR250 kent geen eens USB of HDMI, ouder beestje al. Maar nog een Squeezebox vind ik niet erg, werkt heel erg goed samen met de andere die ik al had.

Quote from: rovinggecko on July 21, 2013, 13:36:34
Benieuwd hoe de studeerkamer en badkamer sets er uit gaan zien. Misschien iets met multi zone?

Tot op heden geen plannen om iets in de WC op te hangen, in de douche hangt een iShower Bluetooth Speaker (kerstpakket van Tweakers). Enige wat ik nog wel "moet" is muziek op de PC, maar dat wordt wellicht een setje actieve monitoren van KRK, Audio Engine of Adam.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Setje is nu zo goed als compleet. Zo goed als, want ik mis toch wel een subwoofer voor de lage tonen  :angel:




  • Speakers: Boston Acoustics A25 op Norstone Esse stands
  • Versterking: Arcam AVR250
  • Bron: Logitech Squeezebox Touch
  • Meubel: Atacama Equinox XL HiFi rack
Heb gewone 2,5mm² gebruikt naar deze speakers. Had nog wel genoeg Van den Hul The Magnum liggen, maar dat krijg je niet door de stands heen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

Quote from: FeaR1986 on July 27, 2013, 14:54:13
Setje is nu zo goed als compleet. Zo goed als, want ik mis toch wel een subwoofer voor de lage tonen  :angel:

Pfff, een sub voor in de slaapkamer  :crazy: Waar gaat dit heen :hehe:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Maro

Wat ik me af vraag..hoe vaak ga je hier zitten/liggen luisteren? Je bent alleen begrijp ik dan zit je toch lekker in de kamer en ben je moe ga je naar bed..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pi

Mooie set bij elkaar gezocht, ziet er strak uit zo!

Spollie

Quote from: FeaR1986 on July 27, 2013, 14:54:13
Setje is nu zo goed als compleet. Zo goed als, want ik mis toch wel een subwoofer voor de lage tonen  :angel:

Staat nog een Boston Acoustics ASW 250 op Tweakers V&A voor een zacht prijsje, die past er wel mooi bij ;D

FeaR1986

Quote from: Maro on July 27, 2013, 15:36:10
Wat ik me af vraag..hoe vaak ga je hier zitten/liggen luisteren? Je bent alleen begrijp ik dan zit je toch lekker in de kamer en ben je moe ga je naar bed..

Vergeet niet dat ik jaren op mijn slaapkamer mijn Chorus 826W had gehad en daar regelmatig een muziekje op luisterde. Gewoon tijdens het slapen of als ik gewoon eens lekker lam op bed lig. En dat begon is toch wel te missen nu mijn speakers in de woonkamer staan. En ik heb voor relatief weinig geld (stands 109 euro, Arcam 250 euro en Atacama 100 euro) een grappige set neergezet om die behoefte weer te vervullen  :smile:

Quote from: Spollie on July 27, 2013, 17:02:59
Staat nog een Boston Acoustics ASW 250 op Tweakers V&A voor een zacht prijsje, die past er wel mooi bij ;D

Breng me nu niet in de verleiding...ik wilde eerst eens mijn oude Magnat testen die nog op zolder staat  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MegaJ

Lekker setje hoor zo voor op de slaapkamer! Kun je 's ochtends je bed uitdreunen of katers proberen te verzachten met zalvende muziek  :laugh:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K