FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FeaR1986

Quote from: clockwork on June  4, 2013, 16:07:11
Oke, duidelijk verhaal. Wie weet valt het in de praktijk mee. Of kun je de surrounds wat hoger plaatsen door er wat onder te zetten. Eerst maar eens goed aansluiten.  :D

Ik zit wel te denken aan een stuk graniet of natuursteen, daar win je al snel 5 centimeter mee en het is voor de stabiliteit ook gewoon nodig (huis uit 1938 met houten vloer  :angel: ). Dus wellicht gaat dat er nog komen. Maar inderdaad, eerst aansluiten en testen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Atacama SL200 onder de rears en je surround bubble wordt goed verbeterd  :thumbs-up:

Rha007

Netjes hoor.
Hoop dat de meting goed uit pakt wbt de rechter rearspeaker.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Leentje

Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

De rears staan nog steeds alleen mooi te wezen en mijn interieur te vullen, nog geen noot uit de speakers gekomen. Het lukte namelijk niet om de Van den Hul - The Magnum aan de Viablue banaanpluggen vast te solderen. Het werd gewoon niet heet genoeg. Gelukkig bood Erik van van Jouw HiFi de uitstekende service om de pluggen te wisselen voor W&M BS-101. En nog geld terug gekregen ook omdat die goedkoper waren. Win - win. Keuze was er niet veel aangezien kabel van 8,36mm² en dan nog de mantel niet in elke plug past. WBT had ook mooie, maar dan praat je over vanaf 50 euro het paar...

Maar sinds vandaag de W&M binnen, dus dit weekend eens beginnen met alles aan te sluiten. Begin is al gemaakt:


Zit alleen nog met één kleine vraag met betrekking tot de W&M BS-101:


Is het nu de bedoeling dat je de "schroef" aan de onderkant (dus de opening) als trekontlasting gebruikt en dus de mantel in draait. Of... moet je beide aandraaien op het deel waar de adereindhuls om zit. Als het het laatste is wordt het lastig aangezien de huls niet meer helemaal door de plug kan doordat je de huls in een niet ronde vorm knijpt met de tang.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

pietr

Zo, die kabel ziet er indrukwekkend uit. Kun je ook te dikke kabel gebruiken?

erik s.

de eerste schroef je in de mantel. de kabel er niet te ver indrukken anders gaat de punt van de banaan niet meer dicht.
niet te hard draaien, anders draai je de schroefdraad van de schroefjes kapot. je kunt namelijk met het sleutelje erg veel kracht zetten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Die bananen zien er krek hetzelfde uit als de wbt's die ik heb. Erg handig voor wat dikkere kabels!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FeaR1986

Quote from: pietr on June 20, 2013, 18:07:01
Zo, die kabel ziet er indrukwekkend uit. Kun je ook te dikke kabel gebruiken?

Te dik kan naar mijn weten niet, hoe dikker hoe minder de weerstand en dat is positief. Het is echter wel te verwaarlozen vanaf een bepaalde dikte. Met 2,5mm² zit je eigenlijk altijd al goed.

Quote from: erik s. on June 20, 2013, 18:51:34
de eerste schroef je in de mantel. de kabel er niet te ver indrukken anders gaat de punt van de banaan niet meer dicht.
niet te hard draaien, anders draai je de schroefdraad van de schroefjes kapot. je kunt namelijk met het sleutelje erg veel kracht zetten.

Één schroefje voor de trekontlastig en de andere voor het contact dus. Had ik het toch goed gedaan  :smile: Had eerst het idee dat beide voor het contact waren, maar dan was het wel heel erg proppen. Dan ga ik vandaag en de rest van het weekend maar eens de andere kabels afmonteren.

Quote from: Jumping Jack on June 20, 2013, 18:55:27
Die bananen zien er krek hetzelfde uit als de wbt's die ik heb. Erg handig voor wat dikkere kabels!

De WBT's had ik ook gezien, maar die waren 55 euro per paar. Dat was me toch wat te veel van het goede. Maar echt veel keuze is er niet als je wilt dat de mantel de plug helemaal in gaat.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Waarom pluggen gebruiken? Dat lijkt me alleen handig voor een winkel als je steeds speakers verwisselt.

Een plug is toch weer een extra koppeling tussen je verbinding. Elke koppeling is toch verlies?

PS. nog bedankt voor je tip Fear. Betreft de geheugen modules voor de NAS. Ik had QNAP via FB een bericht gestuurd. Ze gaven aan dat hij max 1GB RAM aankon. Heb toch de NAS open gemaakt en de enkele module kan je er zo uithalen dus gisteren die kingston 2GB besteld voor 2 tientjes  :headbanging:

Xander32

Pluggen; ik heb nooit verschillen kunnen waarnemen in geluid tussen ls. kabels met en zonder ... en het oog wil ook wat he ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Ahhhh er zijn dus toch mensen die deze verschillen niet horen. Er zijn er zat die het verschil horen in verschillende kleuren pluggen als ze een zwarte plug gebruiken ipv een witte :D

Mjahh technisch gezien brengt elke overbrengen verlies met zich mee. Zelfde van digitaal -> analoog. Moet toch omgezet worden.

Menselijk oor hoort niet al te best en zeker niet als je wat ouder bent 30+ aangezien de man zijn top jaren heeft rond zijn 21ste.

Madhouse

Eens, het zit er een stuk mooier uit met pluggen in de speakers, bare-wire vind ik er altijd wat rommelig uit zien. Ik heb overigens ook nooit verschillen met en zonder pluggen gehoord.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 08:56:10
Ahhhh er zijn dus toch mensen die deze verschillen niet horen. Er zijn er zat die het verschil horen in verschillende kleuren pluggen als ze een zwarte plug gebruiken ipv een witte :D

Mjahh technisch gezien brengt elke overbrengen verlies met zich mee. Zelfde van digitaal -> analoog. Moet toch omgezet worden.

Menselijk oor hoort niet al te best en zeker niet als je wat ouder bent 30+ aangezien de man zijn top jaren heeft rond zijn 21ste.
... ben kleurendoof :blush:


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

 :laugh: hahaha. Ach het kan erger als je t!eten doof bent  :wacko:

LuPo

Bij je speaker is het nog niet zo moeilijk om ze bare-wire aan te sluiten maar als je moet gaan prutsen bij je versterker/receiver. Nee, doe mij maar wat van die bananen hoor.. :)

Rha007

citaat van Fear uit een ander topic:
"Wil namelijk niet midden in de tekst op de kabel knippen als het ware. Aan dat soort halve teksten ga ik me dan echt ergeren aan de speakerzijde"".
Einde citaat.

Als iemand dit zegt, dan denk ik dat de looks voor deze persoon behoorlijk belangrijk zijn  :D

@Fear: de kabel ziet er echt indrukwekkend uit op deze manier  :clapping: Wanneer gaan de Focals swingen?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 08:46:02
Een plug is toch weer een extra koppeling tussen je verbinding. Elke koppeling is toch verlies?

PS. nog bedankt voor je tip Fear. Betreft de geheugen modules voor de NAS. Ik had QNAP via FB een bericht gestuurd. Ze gaven aan dat hij max 1GB RAM aankon. Heb toch de NAS open gemaakt en de enkele module kan je er zo uithalen dus gisteren die kingston 2GB besteld voor 2 tientjes  :headbanging:

Banaan is weer extra overgang, dat klopt zeker. Maar ik gebruik al tijden banaapluggen en ik hoor geen verschil. Nu was dat met de oude kabel ook voor de looks, maar met de Van den Hul is het ook voor het gemak. Geloof mij dat je 8,36mm² niet lekker tussen terminals gedraaid krijgt  :crazy:

Jouw QNAP had maar één slot? De mijne heeft er twee waarvan eentje echt is om het geheugen een upgrade te geven. Wellicht dat dat ook de reden is dat QNAP aangeeft dat het eigenlijk niet kan. Wel gek dat het ene bankje niet vast zat. Dat is bij mij weer wel, zit met een soort van kneedgum/putty vast.

Quote from: Rha007 on June 21, 2013, 09:30:24
citaat van Fear uit een ander topic:
"Wil namelijk niet midden in de tekst op de kabel knippen als het ware. Aan dat soort halve teksten ga ik me dan echt ergeren aan de speakerzijde"".
Einde citaat.

Als iemand dit zegt, dan denk ik dat de looks voor deze persoon behoorlijk belangrijk zijn  :D

@Fear: de kabel ziet er echt indrukwekkend uit op deze manier  :clapping: Wanneer gaan de Focals swingen?

Op de foto ook te zien dat de Van den Hul The Magnum-tekst nog in takt is  :P Eigenlijk van de gekke, want heb zeker een centimeter of acht weggegooid om dat voor elkaar te krijgen. Dat straks maal tien uiteindes. Gooi je toch een paar euro's letterlijk de vuilnisbak in. Ach, lang leve niet de hoofdprijs betalen.

Dit weekend ga ik hopelijk alles aansluiten. Wil er niet te lang mee wachten. Mede omdat ik nu wel eens wil weten hoe beroerd de rears staan, want dan is het volgende project om die beter te plaatsen of stands te regelen. En al klinkt het niet super, een keer 5.1 testen wil ik nu ook wel eens. Ten tweede dat ik de adereindhulstang van Erik niet te lang thuis wil hebben, is ook zo asociaal.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

AndreC

Quote from: FeaR1986 on June 21, 2013, 10:44:27
Banaan is weer extra overgang, dat klopt zeker. Maar ik gebruik al tijden banaapluggen en ik hoor geen verschil.

Al eens een versterker van binnen gezien ?
Natuurlijk hoor je geen verschil, in de versterker zitten tig overgangen.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Rha007

Ben ook benieuwd hoe de rears gaan klinken en of ze echt tot hun recht gaan komen.
Al enig idee hoe je ze wat hoger geplaatst krijgt?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Raymond187

Quote from: Rha007 on June 21, 2013, 11:36:55
Ben ook benieuwd hoe de rears gaan klinken en of ze echt tot hun recht gaan komen.
Al enig idee hoe je ze wat hoger geplaatst krijgt?

Quote from: Raymond187 on June  4, 2013, 16:14:45
Atacama SL200 onder de rears en je surround bubble wordt goed verbeterd  :thumbs-up:
Goeie optie :)

Loondijke

Erg leuk verhaal Fear! Wat een dikke speakers ook trouwens als volledige surroundset :xmas:. Zeker in combinatie met de 65VT50 erbij lijkt me dit echt genieten elke keer.

Mooi meubel ook trouwens, maar merk je niet dat de center wat "gedempt" klinkt doordat hij in het meubel staat? Dit merkte ik wel bij mijn A225C center in mijn oude meubel. Nou is het wel een verschil natuurlijk met jouw center, maar ben wel benieuwd :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

evilniek

Quote from: Loonens on June 21, 2013, 13:25:15
Erg leuk verhaal Fear! Wat een dikke speakers ook trouwens als volledige surroundset. Ben wel benieuwd waar je het allemaal van betaald hebt eigenlijk :xmas:. Zeker in combinatie met de 65VT50 erbij lijkt me dit echt genieten elke keer.

Wat een onbeleefde vraag zeg, gaat je geen r..t aan zou ik zeggen(ook niet erg beleefd misschien).

Quote from: Loonens on June 21, 2013, 13:25:15
Mooi meubel ook trouwens, maar merk je niet dat de center wat "gedempt" klinkt doordat hij in het meubel staat? Dit merkte ik wel bij mijn A225C center in mijn oude meubel. Nou is het wel een verschil natuurlijk met jouw center, maar ben wel benieuwd :).

Het is natuurlijk altijd beter om luidsprekers de ruimte te geven ivm reflecties, esthetisch gezien kan ik mij voorstellen dat veel mensen een center eerder in een meubel wegmoffelen, dan deze de ruimte te geven.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Loondijke

Quote from: evilniek on June 21, 2013, 14:25:14
Wat een onbeleefde vraag zeg, gaat je geen r..t aan zou ik zeggen(ook niet erg beleefd misschien).

Helemaal waar. Was meer een gedachte. Heb het aangepast :-X

Quote
Het is natuurlijk altijd beter om luidsprekers de ruimte te geven ivm reflecties, esthetisch gezien kan ik mij voorstellen dat veel mensen een center eerder in een meubel wegmoffelen, dan deze de ruimte te geven.

Dat is waar. Als je de center wel de ruimte kan geven, is deze dan beter op zijn plaats boven of onder de tv?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

StefaanD

Misschien is FeaR wel een hitman  :D


Wat me op de laatste foto meteen opviel was, hé had jij geen Focal W's maar blijkbaar gebruikt Focal hetzelfde plaatje waarop staat Chorus V staat maar modelnummer is dan wel netjes als 826W aangeduid.


En Loonens, die speakers zijn helemaal niet dik, toch niet letterlijk  ;D