Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


Richi

Ik heb met behulp van REW een SPL test gedaan van de luidsprekers en de sub (met PEQ op bypass) afzonderlijk om ervoor te zorgen dat die levels in ieder geval gematcht zijn op 75dB. Bleek dat de sub al erg hard stond. :o Dat had ik niet verwacht. Toen nog een paar metingen gedaan, maar dan met de UMIK naar het plafond gericht en met de 90 graden calibratiefile geladen in REW. Dat gaf onderstaande resultaten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Die meting vond ik nog niet eens zo gek, dus nu heb ik de PEQ filters in de sub maar eens even uit laten staan en ben ik aan het luisteren hoe het klinkt. Het klinkt nu in ieder geval meer in balans. Vanuit deze metingen ga ik de PEQ filters genereren met REW en experimenteren wat dat doet met de weergave.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


NielsLu

Hulp gevraagd. Ik heb vanochtend voor het eerst een Dirac meting gedaan met mijn Arcam AVR390. Onderstaand heb ik schermafbeeldingen toegevoegd. Ik heb al wel een aantal tutorials bekeken, toch vind ik het nog lastig waar ik correcties moet uitvoeren. Wie weet raad?









Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

maximus79

Quote from: NielsLu on January  5, 2022, 11:11:13
Hulp gevraagd. Ik heb vanochtend voor het eerst een Dirac meting gedaan met mijn Arcam AVR390. Onderstaand heb ik schermafbeeldingen toegevoegd. Ik heb al wel een aantal tutorials bekeken, toch vind ik het nog lastig waar ik correcties moet uitvoeren. Wie weet raad?











Alles staat in principe niet verkeerd, dit is de standaard curve die geladen word. Je kan er voor kiezen om een andere curve in te laden, de huidige zal misschien wat licht klinken in het laag. Ik gebruik zelf de +6db curve en iets aflopend in het hoog. Buiten dat kun je er voor kiezen om niet full range te gaan en maar tot 500hz te corrigeren, maar daar zul je zelf proef ondervindend moeten achter komen. Nadeel van de arcam is dat je maar 1 kalibratie kan inladen. Heb je de Arcam net? Vraag me af dit mijn oude is? Top ding.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Staaled

Quote from: Richi on January  4, 2022, 10:16:24
Help!  :D

Tot voor kort had ik mijn subwoofer via XLR aangesloten op mijn voorversterker en de eindversterker was weer met XLR aangesloten op de sub. De DSP van de (Dynaudio) sub staat ingesteld op de (Dynaudio) luidsprekers. Het volgende is nu gewijzigd: de sub is via een RCA-XLR kabel aangesloten op de voorversterker en de eindversterker is nu ook rechtstreeks via een XLR-XLR kabel aangesloten op de eindversterker. Het signaal naar de eindversterker loopt dus NIET meer via de sub. De integratie via de sub was perfect, maar ik vind dat de DSP in de sub enigszins afbreuk doet aan de kwaliteit van het signaal dat naar de eindversterker gaat.

Doordat de sub nu op de RCA uitgang is aangesloten in plaats van de XLR uitgang op de voorversterker, is het volume veranderd. Ik heb de gevoeligheid van de sub ingang verhoogd van -6dB naar 0dB, omdat ik anders te weinig volume regelbereik op de sub heb. Nu ben ik met REW aan het meten hoe de sub het doet in de ruimte, wat het volume moet zijn en welke 3 PEQ instellingen ik in de sub moet doen (ik heb er maar drie in de sub). Het bereik van de sub is 16hz-230hz bij +/- 3dB.

De luisterplek in onze woonkamer zit precies op de verkeerde plek, zo lijkt het. Als ik Trentemøller opzet en door de kamer wandel, dan hoor ik overal meer bas dan op de luisterplek. Maar de plek van de sub en de luisterplek staan vast (want onze woonkamer) en dus probeer ik er met de juiste sub instellingen het beste van te maken, als zal dat nooit ideaal zijn in deze ruimte. De metingen die ik heb gedaan, en waarvan hieronder een paar plaatsjes staan, zijn gedaan op 75dB en via Airplay vanaf de MacBook naar de Naim Atom.

Het klinkt nu redelijk goed met de PEQ instellingen, maar de bas was krachtiger en beter geïntegreerd in de oude situatie. En ik kom er niet goed uit, waar dit aan kan liggen, want de plaats van de sub en de luisterplek zijn niet gewijzigd. Ik heb ook een afdruk van de room simulator toegevoegd.

Hopelijk heeft één van jullie een advies wat ik nog kan aanpassen of proberen.

Groet,
Richard
De crossover is enkel actief indien je signaal doorlust via de sub ( zo niet is het een lowpass).
Anders staan de fronts gewoon op large en speelt er een sub mee vanaf het door jou gekozen bereik.

Maw zonder lus is er een grote overlap tenzij je de sub onder de fronts laat meespelen.
Met grote fronts is dat laag, < 35 Hz.

Ik begrijp dat als je lust er ook DSP op de fronts plaatsvindt ?

En voor een juiste timing kijk je het best naar de crossoverfrequentie, maximale SPL daar is de juiste setting.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

NielsLu

Quote from: maximus79 on January  6, 2022, 09:52:02
Alles staat in principe niet verkeerd, dit is de standaard curve die geladen word. Je kan er voor kiezen om een andere curve in te laden, de huidige zal misschien wat licht klinken in het laag. Ik gebruik zelf de +6db curve en iets aflopend in het hoog. Buiten dat kun je er voor kiezen om niet full range te gaan en maar tot 500hz te corrigeren, maar daar zul je zelf proef ondervindend moeten achter komen. Nadeel van de arcam is dat je maar 1 kalibratie kan inladen. Heb je de Arcam net? Vraag me af dit mijn oude is? Top ding.

Het is inderdaad een top ding! Dit zal niet de oude van jou zijn, ik heb deze nieuw gekocht bij Audioexpert (volgens mij zijn zij ook forumsponsor?), dit was een open doos exemplaar met volledige garantie.

Ik zal de andere curves eens proberen, ik vind het geheel inderdaad wat dun klinken (mist laag voor mijn gevoel).

Hoe werkt het met het grensgebied tot waar je wilt corrigeren, moet je dan de lijn verschuiven?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

maximus79

Quote from: NielsLu on January  6, 2022, 13:29:49
Het is inderdaad een top ding! Dit zal niet de oude van jou zijn, ik heb deze nieuw gekocht bij Audioexpert (volgens mij zijn zij ook forumsponsor?), dit was een open doos exemplaar met volledige garantie.

Ik zal de andere curves eens proberen, ik vind het geheel inderdaad wat dun klinken (mist laag voor mijn gevoel).

Hoe werkt het met het grensgebied tot waar je wilt corrigeren, moet je dan de lijn verschuiven?

Ok cool,

De grensgebieden kun je veranderen inderdaad door de gordijnen te verslepen, deze versleept je normaliter tot waar je speakers natuurlijk aflopen in het laag.
Maar houdt er rekening mee dat dit vaak ook onder je crossover gebied ligt en dus ook weer niet veel uit maakt tenzij je ineens je speakers  op large gaat zetten of je in direct modus gaat leveren. Maar beste is inderdaad om de target curve de drop-off van het laag te laten volgen.
Het enige spannende is dat je dipje in de center hebt van bij 90hz van denk bijna 8+db, volgens sommige zo je die beter niet op kunnen laten vullen, ik denk daar iets anders over met dirac. ;D
Wat me ook op valt is dat je sub vrij snel stop bij 70hz? Heb je hier wat op ingesteld? Kan je deze niet verder door laten lopen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

NielsLu

Inmiddels heb ik ook de +6db curve ingesteld. Daarnaast heb ik voor alle speakers (behalve de subwoofer) het gordijn nu laten lopen tot 1,66 kHz. Ook het dipje van 90 Hz van de center heb ik (voor nu) wel geboost middels de vlakke curve.

De klank heeft nu weer veel meer body dan met de standaard curve. Wat me ook opvalt is hoe goed mijn subwoofer nu integreert met de rest van de set, het lijkt wel alsof ik een andere (veel betere) subwoofer heb  O0

Hoewel ik denk dat het nog (misschien veel) beter kan, ben ik nu al heel tevreden. Komende tijd verder experimenteren. Ook wil ik een keer experimenteren met een set extra (atmos) speakers, ik ben heel benieuwd wat dat hier brengt. Idealiter zou ik plafondspeakers willen inbouwen om zo onzichtbaar mogelijk weg te werken, helaas heb ik maar 3 cm inbouwdiepte tussen ons plafond, er zijn nauwelijks speakers te vinden die daar tussen passen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Richi

Quote from: Staaled on January  6, 2022, 11:08:21
De crossover is enkel actief indien je signaal doorlust via de sub ( zo niet is het een lowpass).
Anders staan de fronts gewoon op large en speelt er een sub mee vanaf het door jou gekozen bereik.

Maw zonder lus is er een grote overlap tenzij je de sub onder de fronts laat meespelen.
Met grote fronts is dat laag, < 35 Hz.

Ik begrijp dat als je lust er ook DSP op de fronts plaatsvindt ?

En voor een juiste timing kijk je het best naar de crossoverfrequentie, maximale SPL daar is de juiste setting.
Van Dynaudio begrijp ik dat de DSP setting voor mijn luidsprekers het signaal naar die luidsprekers niet afknijpt. Dus kan ik diezelfde DSP setting volgens hen gebruiken om de sub af te kappen. Waar dit precies gebeurt, weet ik niet, maar 35Hz lijkt mij heel aannemelijk inderdaad. Zo heb ik het nu ingesteld staan, dus van overlap zou geen sprake moeten zijn. En die hoor ik ook niet, dus het lijkt goed te gaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Staaled

Quote from: Richi on January  6, 2022, 23:55:42
Van Dynaudio begrijp ik dat de DSP setting voor mijn luidsprekers het signaal naar die luidsprekers niet afknijpt. Dus kan ik diezelfde DSP setting volgens hen gebruiken om de sub af te kappen. Waar dit precies gebeurt, weet ik niet, maar 35Hz lijkt mij heel aannemelijk inderdaad. Zo heb ik het nu ingesteld staan, dus van overlap zou geen sprake moeten zijn. En die hoor ik ook niet, dus het lijkt goed te gaan.
Dan gebruik je idd een lowpass.
Meerwaarde van een sub wordt dan naar mijn ervaring beduidend minder.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richi

Quote from: Staaled on January  7, 2022, 09:48:38
Dan gebruik je idd een lowpass.
Meerwaarde van een sub wordt dan naar mijn ervaring beduidend minder.
Dat is precies wat ik op dit moment meen te ervaren. Het laag gaat véél minder diep op dit moment. Het kan ook aan de Grimm TPR liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet. Hoe zou jij het aansluiten?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Staaled

Quote from: Richi on January  7, 2022, 12:19:06
Dat is precies wat ik op dit moment meen te ervaren. Het laag gaat véél minder diep op dit moment. Het kan ook aan de Grimm TPR liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet. Hoe zou jij het aansluiten?
Ik zou een crossover gebruiken. Dus lussen en crossen via de sub.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CinéHome

Wanneer je laag minder diep lijkt te klinken, kan je inderdaad beter je speakers hoger crossen en de laten meespelen tot 60Hz bvb.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Richi

Zojuist de Grimm TPR die naar de sub liep vervangen door een Canare L-4e6s en dat geeft al een voller laag. Straks ook de Grimm TPR die naar de eindversterker loopt vervangen en kijken wat dat met het totaalbeeld doet. De Grimm heeft een prachtige afbeelding en plaatsing, maar klinkt wel dunnetjes in vergelijking met de Canare. En dan kan ik ook nog proberen het signaal door de DSP van de sub te laten lopen. Ik zal de familie vroeg naar bed sturen vandaag.  :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CinéHome

Van de Grimm kan ik niet zo dadelijk de specs vinden. Ik neem aan dat het OFC koper betreft maar geen dikte gevonden. Hij is twisted pair en de Canare Quad, dus neem ik aan dat die mogelijk iets meer koper heeft.
Maar 'vollere' bas kan net zo goed betekenen dat hij minder controle heeft... moeilijk te bepalen op afstand.

Hoe lang is je kabel? Lijkt me de moeite om een OCC koper kabel te proberen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

chansig

Quote from: MichelDW on January  7, 2022, 16:47:36
Van de Grimm kan ik niet zo dadelijk de specs vinden.

Verwacht je specs tegen te komen die verklaren wat je hoort ? Dat zou wel heel raar zijn. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


CinéHome

Quote from: chansig on January  7, 2022, 16:54:38
Verwacht je specs tegen te komen die verklaren wat je hoort ? Dat zou wel heel raar zijn. :D
Tja. Iets met afstamming...  :D
Maar geloof me, de tijd dat mijn voorouders het smeden in het maanlicht deden, ligt ver achter ons. Een mythe die sommigen graag in leven houden. Maar anno 2022 heeft een Elf ook zijn arbeidsrechten.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Richi

Nou, vanavond heb ik een aantal opties geprobeerd om het geluid (weer) naar mijn zin te krijgen. Lussen via de sub doe ik liever niet, omdat ik vind dat (met name) stemmen wat naar de achtergrond verdwijnen, en dat vind ik niet mooi. Maar ik wil ook een mooi vol geluid, wat juist weer wel het geval is als het signaal via de sub loopt. Lang verhaal kort: de Grimm TPR is er (voor nu) uit en daar is de Canare L4E6S voor in de plaats gekomen. XLR-XLR van voorversterker naar de sub en RCA-XLR van de voorversterker naar de eindversterker. De volheid in het geluid is weer terug, zoals ik het mooi vind, zowel in de sub als ook in de laag weergave van de luidsprekers. De Grimm TPR geeft (bij mij) het laag niet lekker weer, waardoor het geheel te klinisch wordt naar onze smaak. Wat de Grimm beter doet dan de Canare is de focusering van stemmen: de soundstage is beter en je kan stemmen en instrumenten bijna aanwijzen. De Canare klinkt daarentegen heel ruimtelijk, wat ook fraai is, maar het 'zweeft' allemaal wat meer tussen de luidsprekers.

Ik heb ook nog geprobeerd om de Canare naar de sub te gebruiken en de Grimm naar de eindversterker. Dat was een aardig compromis, maar het klonk me toch te dun. Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar het mag wel een beetje vet klinken, als het maar niet wollig wordt. in de verschillende variaties heb ik ook nog de PEQ aan en uit gehad. De PEQ duwt een aantal room mode pieken in onze kamer de kop in. Met de Grimm kon de PEQ op bypass en dan klonk het nog aan de dunne kant, zelfs als ik het volume van de sub met 6dB opschroefde. Met de Canare moest de PEQ juist ingeschakeld zijn, omdat het anders vol liep in het laag.

Dus, maar eens even zo spelen en kijken hoe het bevalt. Ik ga straks het signaal via de sub laten lopen om te kijken hoe dat klinkt. Maar daarbij wil ik dus niet inleveren op de openheid van de weergave, van met name stemmen.

Update: net een paar keer omgeplugd om te vergelijken tussen wel en niet doorgesluisd via de sub. Het laag klinkt veel mooier als ik doorlus en dus de DSP van de sub gebruik. Maar stemmen klinken minder open als ik doorlus, maar het geheel is meer coherent en het laag heeft meer impact. Nadeel is dat ik bij doorlussen de sub 24/7 aan moet laten staan, omdat ie anders alleen uit standby komt als ik de voorversterker op 30 (van 100) zet en bij zachtjes spelen gaat ie dan weer in de slaapstand (waarbij er dus geen geluid meer wordt doorgegeven naar de eindversterker). Op dit moment ligt er een Canare XLR-XLR tussen de voorversterker en de sub plus een Grimm XLR-XLR tussen de sub en de eindversterker. Ik ben benieuwd hoe het klinkt als ik een Grimm TPR gebruik voor beide verbindingen, of ik dan het diepe laag weer kwijt raak. Ik heb de kabels nu zo liggen dan ik gemakkelijk kan ompluggen bij de eindversterker om de komende tijd wat te vergelijken tussen beide opties: wel of niet via de sub doorlussen. Ik merk ook dat er een groot volume verschil op het signaal dat uit de eindversterker komt als ik wel of niet doorlus: bij doorlussen wordt het signaal flink gedempt, dus ik moet ook uitkijken dat ik alleen door volumeverschil conclusies trek ten aanzien van de laag weergave.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Update: met dubbel Grimm TPR door de sub gelust, klinkt het beste. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


Richi

Quote from: morca on January  9, 2022, 14:05:54
Nu is de sub weer de crossover?
Yep, ik krijg het op de andere manier niet zo goed klinkend. Raar maar waar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a