Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

skyfox

Afgelopen week heb ik een mooie occasion Roksan Kandy K2 opgehaald! Dit is een stereo versterker met HT Bypass. Dit opent een hoop mogelijkheden om uit te proberen. Hoe klinkt de eindtrap van de Roksan t.o.v. de Marantz, maar later ook met een aparte streamer kan ik beoordelen hoe een dedicated stereo voorversterker kan klinken ten opzichte van de receiver. Ik ben benieuwd wat dit brengt.

Gisteravond heb ik dan eindelijk de beamer weer kunnen ophangen en ik heb adsy opnieuw gedraaid om de set op de Roksan in te regelen. Om de thuiskomst van de beamer te vieren heb ik genoten van John Williams - Live in Vienna. Aanrader!

Shoutout aan HuubF voor het suggeren van Roksan als een mogelijke fijne match met Monitor Audio. Ik ga het beleven!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on April  4, 2021, 09:20:34
Afgelopen week heb ik een mooie occasion Roksan Kandy K2 opgehaald! Dit is een stereo versterker met HT Bypass. Dit opent een hoop mogelijkheden om uit te proberen. Hoe klinkt de eindtrap van de Roksan t.o.v. de Marantz, maar later ook met een aparte streamer kan ik beoordelen hoe een dedicated stereo voorversterker kan klinken ten opzichte van de receiver. Ik ben benieuwd wat dit brengt.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Quote from: skyfox on April  4, 2021, 09:20:34
Gisteravond heb ik dan eindelijk de beamer weer kunnen ophangen en ik heb adsy opnieuw gedraaid om de set op de Roksan in te regelen. Om de thuiskomst van de beamer te vieren heb ik genoten van John Williams - Live in Vienna. Aanrader!

Fijn dat de projector terug is en de schijf van John Williams is echt referentiemateriaal! :inlove:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Gisteravond eindelijk de tijd om eens goed naar de Roksan te luisteren en om de luidsprekerkabels ter referentie eens heen en weer te pluggen tussen de Marantz en de Roksan. Hierbij speelde Heos de muziek, diende de Roksan als HT Passthrough wanneer deze aan de beurt was en zodoende kon ik vnl de eindtrap van de Roksan beoordelen t.o.v. de Marantz. Op een later moment wil ik met een Bluesound Node 2i nog gaan testen hoe het klinkt als ik speel met de voorversterker van de Roksan erbij vs de Marantz. De Marantz stond voor de test op Pure Direct, om inmenging van de subs tegen te gaan.

Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar wat ik al constateerde bij eerdere luistertesten kwam ook hier weer naar voren. Strakkere bas, meer definitie en dynamiek in het geluidsbeeld en daardoor ook meer "muziek". Bij Billy Jean bijvoorbeeld komt het basloopje wat modderig over via de Marantz, maar juist strak via de Roksan, zonder muzikaliteit in te boeten. Ik hoor meer kleine dingetjes in de muziek op de Roksan, die ik met de beste wil amper of niet via de Marantz hoor. Erg mooi! Andere testnummers laten eigenlijk dezelfde kwaliteiten horen. Wel vraag ik me af of het toevoegen van de sub het laag nog net dat beetje extra fundament geeft. Tijdens het luisteren verlangde ik er niet per sé naar, maar na afloop vroeg ik het me meer af. Een leuk projectje voor later.

Deze test doet me al reikhalzend uitkijken naar het testen met een Bluesound. Ik ben erg benieuwd of dit een verdere verbetering oplevert in de beleving van de muziek. Ik lees gemengde berichten over de DAC in de Node 2i, maar dat is wellicht ook een kwestie van testen.

Ik moet zeggen dat ik sowieso erg veel plezier beleef aan het testen, en dat ook zeker nog wel even wil blijven doen. Leuk om al die verschillen te horen en te ervaren wat hardware met geluid kan doen. En als ik er dan even klaar mee ben, dan ga ik gewoon even lekker luisteren en genieten. En dat lukt Prima op de Roksan. Een eerste stap in een hele mooie (stereo) wereld!

Quote from: Valkyrie on April  6, 2021, 18:05:19
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Fijn dat de projector terug is en de schijf van John Williams is echt referentiemateriaal! :inlove:

Thnx! Ik ben er echt heel blij mee! Voor een mooie instapprijs de stap naar écht stereo kunnen maken. Er is vast nog veel mooier spul te krijgen, en ook op surroundvlak zijn er voldoende upgrademogelijkheden, maar voor nu is het even goed zo. Tenslotte komt de conus van de Gold 100 er ook nog aan (met dank aan Stephan voor het regelen!), zodra de Britten het door de douane laten passeren enzo. Iets met Brexit.

Die schijf met John Williams is echt héél erg mooi! Jammer alleen dat het beeld 1080i is, maar dat mag de pret niet drukken daar het geluid echt van hoog niveau is. Heb jij em ook?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

anton

Is echt wel een referentiedisc  :inlove: :inlove:

MLCinema

Yes! Told you so. Nou nog de Marantz verwijderen uit de stereo keten. Bronnen direct op de Roksan en je zit weer een niveautje hoger. Mooi om te horen dat het naar wens klinkt. En het monoblokje? Die blijft buiten schot voorlopig?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Nog geen zin en vooral tijd gehad om heel specifiek het monoblokje te testen. Echter, gebaseerd op de resultaten van de Kandy verwacht ik dezelfde conclusies.

En ja, you told me so. Ik zal voortaan beter luisteren [emoji56] beter laat dan nooit toch?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on April  7, 2021, 12:07:16
Die schijf met John Williams is echt héél erg mooi! Jammer alleen dat het beeld 1080i is, maar dat mag de pret niet drukken daar het geluid echt van hoog niveau is. Heb jij em ook?

Jazeker! En al bijna grijs gedraaid!  :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

vik

#1482
Goed bezig Richard en fijn dat de beamer weer hangt.  :)

Heel veel plezier!

p.s. de meeste muziek discs zijn 1080i en John Williams is er een van. Gewoon een custom preset 1080P (C.A.) en kijkt net even wat fijner. Als ik het goed heb moet dat ook mogelijk zijn op jouw speler correct?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Mooie conclusie Richard.

Iedereen kan je met de beste bedoelingen tips en adviezen geven, maar uiteindelijk gaat het erom wat jij wilt horen. Persoonlijk vind ik een sub met goede dsp meerwaarde hebben (mits goed afgesteld)  :). Op naar de volgende luisterervaring.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

#1484
Zoals je weet ben ik sinds mijn gebruik van de mini dsp 2x4 hd overtuigd van de meerwaarde en ik bedenk mij net volgend scenario.

Als de Roksan een sub out heeft kun je die ook verbinden met de mini dsp en een tweede preset aanmaken.

De mini dsp heeft namelijk twee input kanalen. Op preset 1 zet je dan de Marantz van 1 naar 2 en op preset 2 de Roksan van 2 naar 2. Of indien dat mooier is met muziek laat je slechts 1 van de twee subs actief meespelen.

De dsp voor de Roksan mag dan qua filtering zelfs afwijken van de andere preset waarbij hij volledig voor muziek weergave is neergezet ipv film. Op die manier pak je helemaal best of both worlds.

Edit: wel de versie met afstandsbediening bestellen zodat je snel kan switchen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Als het kan zoals je omschrijft dan is dat inderdaad wel hoe ik ermee zou willen spelen. Zou een mooie manier zijn om een sub toch te integreren in de stereo keten, maar ook een mooie manier om de resultaten van Adsy qua subwoofer mooi consistent te maken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Afgelopen week een grote upgrade gedaan voor de ruimte voor een klein Marktplaats prijsje. Daarmee zijn de looks voor de ruimte wel een beetje klaar. Ook de Gold 100 is voorzien van de nieuwe driver. Enige wens nog: airco. Ben best trots op m'n gemaakte ruimte zo. Ziet er sjiek uit en klinkt als een klok. Het kan vast nog beter klinken en ogen, maar het is goed zo. Nu de komende maanden gewoon eens genieten van alle gehoarde content. [emoji2]



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Xander32

Wow, lekker hoor zo'n dedicated ht-room. Sfeervol ingericht  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

reza

Leuk man, lekker genieten zo!
Er zijn er maar weinigen die een eigen ruimte hiervoor hebben,  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Bwaaaaa nieuwe plaatjes. Lekker old English sfeertje hoor. Haal de sigaren maar vast tevoorschijn.

Beter kan altijd maar niets zo lekker als gewoon een poos tevreden zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Mooi hoor en die bank in combinatie met dat behang :pompom: :wub:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

Sigaar, cognac en filmpie....nice....leuk thema!

Jefften

Mooi hoor ziet er sjiek uit. Nu lekker genieten van jullie ruimte  :clapping:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

papaleo

Deze ruimte ademt zeker een 'Engelse' sfeer uit met name de chesterfield bank onderstreept dit...en zo te zien is het midden van de zetel de 'sweet-spot'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Lol ook het eerste waar ik aan dacht dat ik die bank zag  :P


Quote from: denoontje on April 26, 2021, 20:41:53
Sigaar, cognac en filmpie....nice....leuk thema!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Knusse ruimte Richard! Heel veel kijk en luister plezier!  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Bedankt iedereen, we zijn er echt heel blij mee.

Quote from: denoontje on April 26, 2021, 20:41:53
Sigaar, cognac en filmpie....nice....leuk thema!

Dat is ook precies hoe we het in gedachten hadden toen we het concept bedachten. Lekker Engels sjiek, de Rotary Club zeg maar. Ik rook geen sigaren, maar ik moet maar eens een echt goede fles cognac op de kop tikken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9