De set van Beunky

Started by beunky, December 25, 2010, 13:26:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Plakken gaat niet goed werken. Ten eerste plak je het dus aan het behang vast :) en niet aan de muur... de deksels van die goten zitten redelijk goed vast, je moet er een schroevedraaier oid tussen zetten om de deksel los te wrikken. Daarmee tordeer je de goot. Als die geplakt zit en niet met pluggen geschroefd, trek je hem zo los. Tenminste, je trekt je behang los...

Cyrus·

Volgens mij heeft den Beunk glasvezelweefsel - dat trek je vast niet los.

Maar goed, misschien is het inderdaad wel beter om de goot met een paar schroeven vast te zetten. Ook dat moet met twee linkerhanden wel lukken denk ik.
Groeten,
Edwin


beunky

Quote from: CyrusOne on December 26, 2010, 11:18:14
Maar goed, misschien is het inderdaad wel beter om de goot met een paar schroeven vast te zetten. Ook dat moet met twee linkerhanden wel lukken denk ik.

Joh, ik heb geeneens gereedschap in huis ;D ;D
Het zou me wel lukken, dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik geen gereedschap in huis heb.
Misschien moet ik maar eens een boormachine aanschaffen en zelf gaan prutsen ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DVDGuy

#29
Quote from: beunky on December 27, 2010, 12:35:13
Misschien moet ik maar eens een boormachine aanschaffen en zelf gaan prutsen ;D

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

beunky

Wees niet bang, ik bereid me altijd goed voor.
Zo ligt er in de keuken ook netjes een blusdeken ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Maximus_Aurelius

#31
Heel mooi hoor. Ik vind het ook leuk uitzien allemaal de apparatuur naast elkaar zien staan. Ze hebben bijna dezelfde hoogte. :)

Wat betreft kabelgoot. Ik heb een aluminium kabelgoot besteld bij hifisupply http://www.hifisupply.nl/index.php?item=kabelgoot-design-aluminium-wit_zilver_zwart-lxb-100cm-x-75mm--per-stuk&action=article&group_id=10000162&aid=2944&lang=NL in het zwart. Zeer mooi afgewerkt en degelijk. Wanneer je die kabel die aan de zijkant in de tv steekt een langere kabel neemt en naar het midden brengt valt hij eerst achter het meubel en daarna kun je hem bij de andere kabels door de kabelgoot heen leiden. Je kunt de kabel dan achter de tv naar de zijkant brengen.Zo zie je die kabel ook niet meer. Bij de meeste tv's zit ook nog kabelgeleiders erbij die je kunt gebruiken. In ieder geval bij mijn Sharp wel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Moony

Mooie TAG set.
DPA32R + T20 + 100P als ik het goed zie? Waarom heb je er eigenlijk geen CDT20 of DVD32(FL)R bij? Met de sync link tussen de pre en het loopwerk een erg mooie combi (weet ik uit eigen ervaring 8)).
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

beunky

Dank je. Klopt helemaal.
In de kast staat nog een VRDS loopwerk van Teac.

Ik heb een DVD32FLR gehad, maar die vervangen door een losse dvd-speler en een losse cd-speler die ik beide als loopwerk in zet.
De TAG DVD32FLR en DVD32R hebben een inmiddels sterk verouderd video-gedeelte. Het zou zeker de moeite waard zijn om ze als cd-loopwerk in te zetten. Wellicht ga ik nog wel eens op zoek naar een mooie gebruikte. Of inderdaad een CDT20L met sync link.

Aan de andere kant: ik heb plannen om op termijn (geld is nu aardig op na de aanschaf van een huis, een interieur, een bruiloft en een plasma) deze set naar mijn kantoorruimte te verplaatsen en te vervangen door een combinatie van een blu-ray speler (als loopwerk), eventueel een los cd-loopwerk als dat nodig is c.q. beter klinkt en een Lyndorf voorversterker. De luidsprekers wil ik graag vervangen door de Adam Audio S3X-V of eventueel de S2X. Daarvoor zal ik t.z.t. een luistersessie moeten inplannen om beide te beoordelen.
Om dat te realiseren gaat het al weer heel snel richting de 6.000 tot 8.000 euro voor de beide zaken en dat heb ik voorlopig nog niet voorhanden... vooral ook aangezien er nog wat andere zaken zijn die we willen (tuin + tuinset, badkamermeubels passend bij de badkamer, nieuw bureau, et cetera ;D).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Inmiddels is er het nodige veranderd. Sinds 2012 over op Linn Majik DSM en sinds vandaag onderstaand modelletje op proef:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mitch--

Quote from: beunky on May 20, 2014, 20:30:00
Inmiddels is er het nodige veranderd. Sinds 2012 over op Linn Majik DSM en sinds vandaag onderstaand modelletje op proef:



Oeehhh! Mooi! Ben benieuwd hoe je de combi vind, dit is de revel f208 toch?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

beunky

#36


Nee, ik heb de kabels nog steeds niet netjes weggewerkt...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: Mitch-- on May 20, 2014, 20:47:01
Oeehhh! Mooi! Ben benieuwd hoe je de combi vind, dit is de revel f208 toch?

Klopt, de 208.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

beunky

Nee, ik ben net een uurtje thuis van mijn werk.
Mijn vrouw is al wel erg enthousiast :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mitch--

Quote from: beunky on May 20, 2014, 20:51:17
Nee, ik ben net een uurtje thuis van mijn werk.
Mijn vrouw is al wel erg enthousiast :)

Cool! Mooie minimalistische set-up zo! Ga je ook de f206 nog luisteren of bewust zn grotere broer genomen om aan de tand te voelen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

beunky

Nee, alleen de F208.
De rest van de troep staat in het kastje waar de Linn op staat ;D
Daar staat een tv-tuner en een Dune streamer.

We zijn er erg blij mee, bevalt goed op deze manier.
Ooit moet er nog eens een Bryston eindversterker komen, maar daar hebben we voorlopig nog geen behoefte aan. En geen geld voor (over) ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mitch--

Quote from: beunky on May 20, 2014, 21:08:28
Nee, alleen de F208.
De rest van de troep staat in het kastje waar de Linn op staat ;D
Daar staat een tv-tuner en een Dune streamer.

We zijn er erg blij mee, bevalt goed op deze manier.
Ooit moet er nog eens een Bryston eindversterker komen, maar daar hebben we voorlopig nog geen behoefte aan. En geen geld voor (over) ;)

Ga je nog meer speakers proberen? of worden het zeker de f208?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

beunky

We hebben de afgelopen jaren al de nodige luidsprekers gehoord in de prijsklasse tussen 3.000 en 6.000 euro (uiteraard ook genoeg andere), maar nooit de behoefte gehad om een paar thuis te proberen totdat we deze F208's hoorden.

Net een aflevering van Hell on Wheels S3 gekeken op bescheiden volume en nu ff lekker gaan zitten voor de muziek.
Ben nu heerlijk aan het genieten van De Watergeest van Dvorak, volume redelijk open, maar niet extreem. Hou niet van snoeihard draaien.

Het is zoals ik het nu hoor wel een mooie stap vooruit ten opzichte van de Adams.
Ik hoor een mooiere stage en een veel hogere resolutie/definitie.
Mooie balans in de klank ook.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Inmiddels over naar het verslavende eerste deel van Beethovens Zevende.
Prachtig, ook weer een heel mooi beeld wat wordt neergezet.
Het laag is beter onder controle dan bij de Adams, het is droger/strakker.
Ik hoor ook wat meer details zonder dat het vermoeiend is, eerder verslavend ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Waar ik normaliter heel erg de behoefte heb om heel snel van het ene naar het andere stuk te switchen bij een demo of zo, heb ik nu juist enorm de behoefte om de stukken helemaal uit te luisteren... Bijzondere ervaring :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mitch--

Quote from: beunky on May 20, 2014, 21:41:58
Inmiddels over naar het verslavende eerste deel van Beethovens Zevende.
Prachtig, ook weer een heel mooi beeld wat wordt neergezet.
Het laag is beter onder controle dan bij de Adams, het is droger/strakker.
Ik hoor ook wat meer details zonder dat het vermoeiend is, eerder verslavend ;D

KLinkt als een winnaar! :) De DSM heeft dus zeker genoeg power voor deze behoorlijke speakers!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

beunky

Zeker, de kamer is niet heel groot (45m2 inclusief open keuken en inloopkast) en de F208 heeft een rendement van 88,5 dB, dat is vrij royaal.
De Linn is gespecificeerd op 90 watt aan 4 Ohm...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

HuubF

Hey Beunk, mooie speakers!  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"