Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heidenroosje

Quote from: frankp on January 20, 2012, 08:37:46
NTFS is ook gewoon via netwerk te benaderen. Ext2 heeft als nadeel dat je extra drivers moet installeren in windows, omdat deze standaard geen ext partities kan herkennen.

Quote from: Remco_RC on October  4, 2011, 21:32:41
Ik heb vandaag met de laptop getest wat voor snelheid ik via usb kan halen. Probleem is alleen dat die hem niet zag. Moet ik nog instellingen veranderen op de laptop of de dune? Ik had verwacht als ze beide aan zouden staan dat ze elkaar zo zouden herkennen. In de gebruikersaanwijzing kon ik het ook niet vinden.

Quote from: frankp on January 17, 2012, 20:58:45
met de laatste firmware kan je inderdaad via de dune zelf formatteren en ook als NTFS.
NTFS is het makkelijkst ook kijkend naar grote bestanden (>4Gb) en leesbaarheid in windows.

Gisteren mijn Dune D1 binnen. Speelt alles af en aansluiten op het netwerk geen probleem. Nu hab ik op mijn PC een groot aantal bestanden staan die ik op de interne HDD van de D1 wil zetten.Overdracht via het netwerk duurt me te lang dus ik hang mijn D1 aan mijn PC en dan begint het gedonder. Wat ik ook probeer met Ext2Fsd en toewijzen van een letter aan de schijf, ik krijg de HDD maar niet te zien via ´Deze Computer´. Ik zit er dan ook aan te denken om de HDD opnieuw te formateren naar NTFS. Dat is toch verder geen probleem?
Vraag me trouwens af waarom dat niet standaard wordt gedaan....

Nog een vraag: hoe formateer ik de HDD als ik deze niet kan zien via mijn PC?

frankp

Formatteren via de Dune zelf. Zit een optie in het menu.

Heidenroosje

OK bedankt.
En formateren naar NTFS geeft geen nadeel tov de huidge formatering met Ext2?

frankp

Nee er is geen verschil in werking tussen ntfs of ext2 (niet merkbaar in ieder geval)

FeaR1986

#254
Sorry voor de lichte topickaap, maar de tijd is gekomen dat ook ik maar eens in de markt van Usenet, NZB's en mediaspelers stap. Kwam er achter dat mijn NAS (QNap 219P+) diverse software heeft om te downloaden, dus op dat vlak moet het wel goed komen. Alleen dan nog de aan te schaffen mediaspeler....

Ik heb dus een NAS en hoef alleen te streamen. Op dit moment zijn er twee kandidaten: de Boxee Box en de Dune HD Smart D1. De Dune onder andere omdat het merk me wat meer aanstaat, het apparaat een display heeft en de HDD die je in kan bouwen. Alleen over het laatste had ik een vraag. Ik heb dus een NAS en kan daar bestanden naar toe downloaden. Is het mogelijk om van de HDD in de Dune ook een schijf te maken die je als netwerkschijf benadert? Op die manier kan ik eigenlijk alles dan rechtstreeks op de Dune downloaden wat veel ruimte op de NAS zou schelen. Of is dat niet mogelijk?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

screamhouse

ja dat kan, let wel ik heb mijn schijf eruit gehaald, hij werd zo vreselijk heet (western green). De Dune geeft nogal wat warmte af en icm een 2TB was dat geen succes. (Nu gewoon aangekoppeld via externe behuizing en USB).
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

compie

Het schermpje op de Dune is voor mij te klein om muziek te selecteren zonder de TV aan te zetten, kan je de Dune ook bedienen met een netbook?
Zoja, hoe dan want het lukt mij niet, ik zie de Dune wel in m,n netwerk maar hoe kan ik nu muziek selecteren en laten afspelen via m,n versterker?

skank1

Quote from: compie on February  4, 2012, 17:48:51
Het schermpje op de Dune is voor mij te klein om muziek te selecteren zonder de TV aan te zetten, kan je de Dune ook bedienen met een netbook?
Zoja, hoe dan want het lukt mij niet, ik zie de Dune wel in m,n netwerk maar hoe kan ik nu muziek selecteren en laten afspelen via m,n versterker?

nee, gaat enkel met tv aan of  via de display
dit was ook de reden  waarom ik een sb erbij gekocht heb ;p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

compie

Ja dat zal ik dan ook moeten doen.
Iemand ervaring met DMC (Dune Media Controller) een app dat je op een smartphone of tablet installeert en waarmee de Dune bediend kan worden?

screamhouse

Ja heb de app, werkt op zich goed, je hoeft niet te richten en alles zit er op en aan
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Raymen

Yep gebruik hem al vanaf het begin, beter als de gewone afstandsbediening
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

denoontje

toch jammer dat de app niet op de macbook werkt

compie

Ik zal de app downloaden en installeren op m,n Android tablet, bedankt :clapping:

mscofield

Zijn er mensen die gebruik maken van een wireless usb adapter, anders dan die van Dune zelf?
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik kan verder niet veel specificaties over die van Dune vinden, maar dacht dat een andere misschien wel compatible, goedkoper en sneller is.

marz01

Quote from: mscofield on February  5, 2012, 17:34:00
Zijn er mensen die gebruik maken van een wireless usb adapter, anders dan die van Dune zelf?
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik kan verder niet veel specificaties over die van Dune vinden, maar dacht dat een andere misschien wel compatible, goedkoper en sneller is.
ik heb er 3 gehad en ben uiteindelijk overgegaan op de dune air usb stick.
Er zijn lijsten met welke types er moeten werken maar dan nog is het geen garanitie dat hij wordt herkent.
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=222053#post222053
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

mscofield

Ik heb inderdaad al verschillende lijsten gezien, maar lang niet altijd van de hedendaagse en in Nederland verkrijgbare.
Misschien maar op safe spelen en ook die van Dune bestellen, bedankt!

Lynxxx

Toen ik onlangs mijn D1 bestelde, zat er een Dune Air Stick bij. Ik heb m echter gewoon wired aangesloten. Als je de SMB server hebt draaien kun je je Dune benaderen op je netwerk als \\DUNE. vervolgens de naam van je opslagmedium selecteren en je kunt bij je bestanden.

Ik heb zelf een folder YADIS aangemaakt op de ingebouwde harddisk waar ik YADIS naar laat exporteren
Veel oud materiaal speel ik momenteel af van enkele gedeelde schijven op mijn PC of NAS, maar alle nieuwe downloads gaan voortaan rechtstreeks via bovenstaande share naar de harddisk in de Dune via SMB. Dat werkt geweldig. Af en toe even YADIS updaten en klaar.



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

ronzuid

Hallo,

zijn er al mensen die hun Dune D1 hebben vervangen voor een Dune HD Max?
ik overweeg dit te doen, voor de bluray speler, kids willen nog wel eens een dvd'tje kijken en nu kan dat niet.
werkt de Max in principe het zelfde als en D1?

Nooff

Quote from: ronzuid on March 31, 2012, 18:29:11
Hallo,

zijn er al mensen die hun Dune D1 hebben vervangen voor een Dune HD Max?
ik overweeg dit te doen, voor de bluray speler, kids willen nog wel eens een dvd'tje kijken en nu kan dat niet.
werkt de Max in principe het zelfde als en D1?
Niet vervangen voor de Max, maar wel voor de Duo. De speler zijn verder hetzelfde, alleen heeft de max een ingebouwde BD speler en de Duo 2 HDD slots.

skank1

Quote from: Nooff on April  1, 2012, 11:49:08
Niet vervangen voor de Max, maar wel voor de Duo. De speler zijn verder hetzelfde, alleen heeft de max een ingebouwde BD speler en de Duo 2 HDD slots.

hij wil voor de kids juist net wel een bdspeler, dus niet de de duo voor hem maar wel de max
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

quattronl

als er iemand een Dune Smart D1 kwijt wil, let me know :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Robert T

Heb zelf net een dedicated bluray speler gekocht icm de D1 op advies van de ervaringsdeskundigen op het forum. zit weliswaar een bluray speler in maar kwaliteit zou zogezegd minder zijn. Check even 1 van mijn topics, kan je het nalezen.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Denon Focal

Quote from: ronzuid on March 31, 2012, 18:29:11
Hallo,

zijn er al mensen die hun Dune D1 hebben vervangen voor een Dune HD Max?
ik overweeg dit te doen, voor de bluray speler, kids willen nog wel eens een dvd'tje kijken en nu kan dat niet.
werkt de Max in principe het zelfde als en D1?

Kune j e niet beter een extension kopen?
Volgens mij is dat de HD Smart BE die je een BR geeft>

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

hoekie

Ben nu mijn ingebouwde Seagate barracuda eco green 5900 rpm aan het formateren maar die schijf hoor je toch wel...

hoekie

Ok, USB geformatteerd en de interne hdd geformatteerd.

Beide nu ext2 filesystem met dezelfde volumenaam (?) hoe kan dat...

Toen eerst maar een firmware update. Maar de file was binnen gehaald op de USB stick dus zou system storage op de interne hdd komen.
Update afgeblazen. USB stick eruit en firmware update gedraaid zonder system storage.
Na update USB stick erin en toen was er een extra optie, system storage (was heel oude firmware, die erop stond)

Nu is de USB stick niet meer zichtbaar als hard disk. Alleen nog de interne hdd. Dat is dus goed!

Nu verder spelen...