Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Birdscene +/- 42 Mbit

Deze dus. Ben ook wel benieuwd of ie dat aankan via wifi.

EJ

Quote from: dennism on October 20, 2011, 13:57:46
pieken van 25mbit is ook nog niet echt "veeleisend" voor een verbinding natuurlijk, dit is 10% van wat een 8.11n netwerk theoretisch kan behalen. Als je em hebt, probeer die birds scene eens af te spelen in de hoogste kwaliteit, dat is een goede benchmark om te zien of je via Wifi alle mogelijke bestanden correct zal kunnen spelen.
Even een kleine correctie: je zult nooit 300 Mbit/s op een n netwerk kunnen halen. Op theoretische gronden zou je tot 150 Mbit/s kunnen komen. Niet verder. Dus die pieken van 25 Mbit/s is meer dan de 10%.

Raphie

birdscene deed het ook prima.
JBL PRX Power!

Raphie

#178
Quote from: EJ on October 20, 2011, 15:08:47
Even een kleine correctie: je zult nooit 300 Mbit/s op een n netwerk kunnen halen. Op theoretische gronden zou je tot 150 Mbit/s kunnen komen. Niet verder. Dus die pieken van 25 Mbit/s is meer dan de 10%.
klopt, maar als je dualband (40Mhz) werkt dan zie je dat er 2 streams open staan ;)
JBL PRX Power!

EJ

#179
Quote from: Raphie on October 20, 2011, 17:27:54
klopt, maar als je dualband (40Mhz) werkt dan zie je dat er 2 streams open staan ;)
De hoeveelheid streams doet niet ter zake. Het is een collision netwerk, om precies te zijn een CSMA /CA netwerk. En dat bepaalt de snelheid. :)

Raphie

anyhow, in mijn setup werkt birds zonder drops, dus het is mogelijk
JBL PRX Power!

Maro

Beetje off topic maar vooruit....Is er al iets bekend wanneer de nieuwe Dune's te koop komen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raphie

Geen idee, maar met deze bakkies is het voor mij een beetje als het werkt werkt het, en anders dan cosmetisch geen reden om een nieuwe aan te schaffen

Heb inmiddels m'n Base 3 verkocht en een SMART B1 gekocht, puur omdat ik alle Base functionaliteit / connectiviteit niet gebruik en alleen netwerk stream, dan is smallere form-factor voor mij weer handig. In de slaapkamer dus de Light 53D + ingebouwde Wifi. Dit is de eerste speler waarmee ik eindelijk draadloos 1080p kon streamen.
JBL PRX Power!

mscofield

Weet iemand of ik met deze mediaspeler tegelijkertijd het geluid (HD audio) via HDMI naar mijn receiver kan sturen en het beeld via component?
Dit omdat mijn projector geen hdmi heeft, maar alleen component.

Raphie

JBL PRX Power!

el-jorge

Quote from: Remco_RC on October 11, 2011, 17:28:40
Met welke reden wil je dit doen? Je tv is neem ik aan hd ready? Just curious ;)

Yep hd ready, ik wil het bestand afspelen in het formaat waarin het bedoeld is, en de tv laten scalen ipv de dune.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

morca

Ik zit met een soortgelijk probleem,ik wil de gewone video gebruiken,die gele tulp voor een ouderwetse buis,maar dan wel geluid naar mijn HDMI

Automaat

Bij een aantal zaken is de prijs van de D1 aanzienlijk lager geworden. Zou dit betekenen dat de Sigma chip 8642 dan nu vervangen gaat worden door de 8646?
Reading the HTForum is learning every day!!

mscofield

Quote from: morca on October 23, 2011, 00:28:06
Ik zit met een soortgelijk probleem,ik wil de gewone video gebruiken,die gele tulp voor een ouderwetse buis,maar dan wel geluid naar mijn HDMI
Bij wifimedia zeiden ze dat dit mogelijk was. Ik ben benieuwd of de prijsdaling betekent dat er op zeer korte termijn een opvolger komt.

morca

Quote from: mscofield on October 23, 2011, 13:19:15
Bij wifimedia zeiden ze dat dit mogelijk was. Ik ben benieuwd of de prijsdaling betekent dat er op zeer korte termijn een opvolger komt.
Ok ,thanks.
Ik ga hem niet te ver weg halen bij de sponser,daar zal ik het eerst ook nog voorleggen.
Koop hem toch moet een goeie flacstreamer tot 192-24
en de hoge dts van 1500 vind mijn huidige player ook niet echt prettig,dus tijd voor een goeie  :D

mscofield

Quote from: morca on October 23, 2011, 14:27:12
Ok ,thanks.
Ik ga hem niet te ver weg halen bij de sponser,daar zal ik het eerst ook nog voorleggen.
Koop hem toch moet een goeie flacstreamer tot 192-24
en de hoge dts van 1500 vind mijn huidige player ook niet echt prettig,dus tijd voor een goeie  :D
Precies en met deze nieuwe prijs al helemaal erg aantrekkelijk! Ik ga hem de komende week bestellen.

morca

Quote from: mscofield on October 23, 2011, 18:42:03
Precies en met deze nieuwe prijs al helemaal erg aantrekkelijk! Ik ga hem de komende week bestellen.
Ik ga niet de smart kopen,ik ga in me buidel tasten voor iets strakker met speler :D

vJac

Quote from: Maro on October 20, 2011, 22:56:21
Beetje off topic maar vooruit....Is er al iets bekend wanneer de nieuwe Dune's te koop komen?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb een meevallertje en wil een Mediaspeler, twijfel alleen of ik nu de D1 koop of f wacht op zijn opvolger.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

mscofield

Ik twijfel hier ook over. De flinke prijsdaling van de huidige duidt toch wel op een opvolger die om de hoek staat.
Ben alleen bang dat hier maar weinig verschil in zit. Ik koop denk ik liever de huidige voor maar 200 euro en wacht (eventueel) op een mediaspeler met de nieuwe Sigma 8910 chip, die waarschijnlijk wel een duidelijke verbetering zal zijn.

juiced01

Ik heb zojuist de B1 aangeschaft. DVD's (schijfjes en rips) etc gaat goed. Ik heb ook veel AVI bestanden met str subtitles. Bij deze str bestanden is de tekst wat mij betreft wat te klein. Nu heb ik wel gevonden hoe ik de positie en kleur van de tekst aan kan passen, maar hoe pas ik het formaat aan?

juiced01

Haha, net de firmware update gedaan en alles wordt duidelijk :). Voor degene die het willen weten: start een film, druk op SUBTITLE op je afstandsbediening, kies instellingen et voilà: onder het schermpje staat wat je allemaal kan instellen! heerlijk, van een htpc naar een streamer, had ik veel eerder moeten doen :D

Raphie

lekker hé? die Dune, ben er ook nog steeds super blij mee
JBL PRX Power!

juiced01

Ja, geweldig! Ding aanzetten en een seconde later kan je films kijken (vanaf mijn NAS) zonder gedoe van codecs en gezeur en langzaam opstarten en Windows :D Wat een top aankoop!

juiced01

Shit, nu zegt mijn B1 ineens dat hij geen netwerk toegang heeft, 't lampje bij de netwerkkabel brandt ook niet. Vanmiddag werkte het wel en heb niks veranderd. Een andere kabel helpt niet. Mijn Xbox komt gewoon online, de kabel van de Xbox in de Dune stoppen heeft geen resultaat. Jullie dit probleem wel eens gezien?

Raphie

nee, ff een factory reset?
JBL PRX Power!