HDI Dune Smart D1

Started by frankp, November 21, 2010, 20:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hoekie


Denon Focal

Geen enkel hije, de Dune zit via Cat6 aan mijn Nas en linked via HDMI aan Denon -> Pana.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

hoekie

Welke fw draaien jullie?

frankp

de laatste stable...

hoekie



rened80

Ik heb nu voor de tweede keer een defecte dune, hij kan mijn 2 tb schijf niet meer lezen, de schijf maakt een vreemd geluid.
Nu lees ik dat dit bij meerdere personen is voorgekomen, maar dat het bij de tweede batch opgelost zou moeten zijn. Ben ieder geval 'blij' om te lezen dat het een bekend probleem is. Op een gegeven moment begin je bijna aan jezelf te twijfelen.

De eerste keer dat ik terug ging naar de winkel werd ik al vreemd aangekeken en zou het wel aan mijn harde schijf liggen. Ben vervolgens de dune 10 weken kwijt geweest!!!! En heb toen eindelijk een nieuwe gekregen.

Hebben andere mensen de laatste tijd nog last gehad van dit probleem/ defect? En wat is wijsheid weer een dune d1 nemen of misschien gaan voor de Duo?



stefanb

Ik heb een vraagje over de HD dune mediaspelers.

Ik heb zelf al 6-7maanden de HD Dune Max alles werkt perfect, Maar nu heb ik sinds gisteren de HD Dune d1 gekocht voor boven in combinatie met een externe hdd. Nu is het probleem dat D1 niet ISO-Bestand wilt afspelen ik druk op play en paar seconde later kom ik weer terug bij de ISO file. Zelfde bestand heb ik boven op me externe hdd gezet en speelt me HD Max het wel af? is er soms wat fout bij instellingen? ik heb gelijk de laatste firmwire gedownload voor de d1 maar dat wilt ook niet helpen. Ik hoop dat jullie misschien iets weten


frankp

@rened80
Ik denk dat je gewoon echt pech hebt gehad. Ik heb ook 2 nieuwe mainboards gehad, maar draai nu zonder problemen.

@stefanb
De firmwares van alle Dune spelers moeten hetzelfde kunnen, dus erg raar dat de ene het wel doet en de ander niet. Je zou eens ipv play de enter knop moeten gebruiken, de functie van die knop kan namelijk ingesteld worden, misschien dat het daar aan ligt.

stefanb

Ik heb enter en play geprobeerd maar steeds het zelfde probleem. Ik snap gewoon niet hoe dit kan.

stefanb

heeft het misschien te maken met verkeerde instelling? of moet het aan de Dune zelf liggen dat die kapot is of niet goed werkt. Is er soms een verschil in de sigma processor van max & D1 dat misschien de max het wel kan afspelen en de d1 niet

frankp

apart... zou het zo ook niet weten.

petje040

is het mogelijk om met de afstandsbediening van de dune op de tv in zappiti een film of tv serie..
te markeren als bekeken!!!

of kan dit alleen op de pc

htjan160756

Quote from: petje040 on August 22, 2012, 11:01:31
is het mogelijk om met de afstandsbediening van de dune op de tv in zappiti een film of tv serie..
te markeren als bekeken!!!

of kan dit alleen op de pc

Hallo,

Ik weet niet of het met zappiti kan, maar met Yadis kan het wel, maar dan moet de Harddisk wel altijd in de stand bij stand staan.
En dat is dus niet echt bevorderlijk voor je HDD, deze word zeer warm tot heet.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Hallo,

Ik heb ook een paar vraagjes.
Ik heb af en toe dat het geluid niet sync. loopt met het beeld is dit aan te passen?
En ik heb af en toe dat de ondertiteling niet netjes mee loop, zeg maar een 10de van een seconde achter loopt, dus er word wat gezegd en na een paar woorden krijg je de ondertiteling pas.
is dit ook via de afstandsbediening te regelen en zo ja hoe en met welke knoppen dan.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Hanky Panky

#815
Quote from: htjan160756 on August 22, 2012, 14:57:15
Hallo,

Ik heb ook een paar vraagjes.
Ik heb af en toe dat het geluid niet sync. loopt met het beeld is dit aan te passen?
En ik heb af en toe dat de ondertiteling niet netjes mee loop, zeg maar een 10de van een seconde achter loopt, dus er word wat gezegd en na een paar woorden krijg je de ondertiteling pas.
is dit ook via de afstandsbediening te regelen en zo ja hoe en met welke knoppen dan.

Groetjes J@n

Het is al tig keer verteld maar vooruit: nog maar een keertje  ;)

Bestand dat je af wilt spelen starten, als het speelt op de rode A knop drukken en met de cursor naar links voor - en rechts voor +, daarna bevestigen met Enter of even 5-8 seconden wachten dan gaat het vanzelf weg.

Elke keer opnieuw doen, er zijn geen vaste instelling voor aan te maken tot mijn grote verdriet  :-X
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

htjan160756

Quote from: Hanky Panky on August 22, 2012, 15:23:48
Het is al tig keer verteld maar vooruit: nog maar een keertje  ;)

Bestand dat je af wilt spelen starten, als het speelt op de rode A knop drukken en met de cursor naar links voor - en rechts voor +, daarna bevestigen met Enter of even 5-8 seconden wachten dan gaat het vanzelf weg.

Elke keer opnieuw doen, er zijn geen vaste instelling voor aan te maken tot mijn grote verdriet  :-X

Hallo,

Bedankt en sorry, ik denk dat ik er over heen heb gelezen in de 33 pagina's en zoeken lukt niet altijd.
Maar is dit voor het geluid of de ondertiteling?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Hanky Panky

Dat was voor het geluid.

Subs :
Druk op 'pop up menu's
Ga naar ondertiteling
Kies Instellingen
Daarna cursor links/rechts net als met het geluid
Druk op Return om er weer uit te gaan

;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

htjan160756

Quote from: Hanky Panky on August 22, 2012, 17:39:39
Dat was voor het geluid.

Subs :
Druk op 'pop up menu's
Ga naar ondertiteling
Kies Instellingen
Daarna cursor links/rechts net als met het geluid
Druk op Return om er weer uit te gaan

;)

Hallo,

Dan heb ik er nog een vraag over, geld dit voor alle soorten geluidssporen (MKV, Blu-ray, DVD enz)?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Hanky Panky

Quote from: htjan160756 on August 22, 2012, 18:46:54
Hallo,

Dan heb ik er nog een vraag over, geld dit voor alle soorten geluidssporen (MKV, Blu-ray, DVD enz)?

Groetjes J@n

Hoezo, werkt het ergens niet??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

tumbadora

Ik heb 3harddisks aangesloten op de Dune Smart D1, 2 via usb en 1 via esata. Bij Yadis heb ik 2 mappen (2 verschillende harddisks) toegevoegd bij setup/mappen.Als ik klik op media lijst vernieuwen dan scant ie maar 1 map. Hoe kan ik dit veranderen zodat ie ook de andere disk scant?

tumbadora

#821
Nu is dit wel opgelost. Ik heb nu weer een ander probleem en dat is dat ik bij 1 hardisk niet zie wat er op staat. Ik zie allemaal afbeeldingen van dvd schijfjes, maar er staat geen titel bij. Ik moet dus eerst op info klikken om te zien welke film het is. Op de andere 2 harde schijven zie ik wel gewoon de titels staan.

petje040

bij wie werkt het weer icoontje ook niet meer

in de rechterbovenhoek zie ik alleen nog maar tijd en datum staan...
maar geen icoon van het weer meer..

heb firm nu geupdate maar ook dit heeft niet geholpen
bij instellingen widget bij de aplicatie alles op automatisch helpt ook  niet
met de hand eindhoven en netherlands ingegeven maar ook dit helpt niet

meerdere met dit probleem

denoontje


htjan160756

Quote from: Hanky Panky on August 22, 2012, 17:39:39
Dat was voor het geluid.

Subs :
Druk op 'pop up menu's
Ga naar ondertiteling
Kies Instellingen
Daarna cursor links/rechts net als met het geluid
Druk op Return om er weer uit te gaan

;)

Hallo,

Met geluid zal het wel werken, ik heb nu geen fil waar het geluid verkeerd loopt.
Maar ik heb gewoon gekeken met of het werkt met ondertitels maar dat kan ik niet vinden.
Ik kan sub kiezen maar meer niet.

Dan heb ik de nieuwste firmware erop gezet (was geen Bèta) maar mis nu wel het weer venstertje.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.