Nieuwe functie Gebruikers ignoren

Started by VlisChris, November 11, 2010, 16:07:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Om te jennen en twijfel te zaaien kun je overigens zo nu en dan gewoon deze tekst plaatsen in een topic:

Je negeert deze gebruiker. Toon me het bericht.

:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Ghosty J

Fout lijkt te zitten in de Donateurschap.
Quote from: Jeroen de Waal on November 12, 2010, 10:24:57
@ Coned en Fugazzi...

Wie proberen jullie te blocken en welk topic is het precies waarbij de fout naar voren komt?
Hier uitvoerig getest maar kom het probleem niet tegen.


Jeroen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

morca

ik dacht aan een paar topics te zien dat de sfeer beter moest en iedereen het daar over eens was

jammer dat dit nou net daarna toch nodig is

ik block niemand als iemand volgens mij niet kloppende of rare theorien of gedachten heeft reageer ik daar niet op
veel beter voor je bloeddruk ;)

Roger Black

Quote from: morca on November 12, 2010, 13:08:32
ik dacht aan een paar topics te zien dat de sfeer beter moest en iedereen het daar over eens was

jammer dat dit nou net daarna toch nodig is

ik block niemand als iemand volgens mij niet kloppende of rare theorien of gedachten heeft reageer ik daar niet op
veel beter voor je bloeddruk ;)

:withstupid:

chansig

Wel makkelijk: Bij iedere discussie die je niet aan staat zeg je gewoon: je hoeft me niet te lezen..dan blok je me toch ? En vervolgens gaat die gene wel stiekum zijn posts lezen en besluit op een moment om toch maar even te reageren op een post van iemand die hij geblockt heeft. Misschien ook maar een knopje voor vragen om dat ook te voorkomen. Eens geblockt blijft geblockt. ;D

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#105
Wel leuk dat we elkaar ineens "vinden" in het topic dat we elkaar ,of van plan zijn, te blocken. ;D

Behulpzaam bij het planten van een hogere heg.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

En zo is er altijd een groep voor en natuurlijk tegen.
De optie is vrij te gebruiken. En als je bang bent op de ignore te konen verander dan je gedrag heeft niemand die knop meer nodig ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2010, 13:22:48
En zo is er altijd een groep voor en natuurlijk tegen.
De optie is vrij te gebruiken. En als je bang bent op de ignore te konen verander dan je gedrag heeft niemand die knop meer nodig ;)

Utopia ...  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VlisChris

Quote from: morca on November 12, 2010, 13:08:32
ik dacht aan een paar topics te zien dat de sfeer beter moest en iedereen het daar over eens was

jammer dat dit nou net daarna toch nodig is

ik block niemand als iemand volgens mij niet kloppende of rare theorien of gedachten heeft reageer ik daar niet op
veel beter voor je bloeddruk ;)

Wat mij betreft wordt voor mij de sfeer er beter van.
Het probleem is een beetje dat je altijd zult zien dat als er mensen zijn die het voor jou verzieken qua sfeer, je die posts onbedoeld toch leest. je wilt tenslotte weten vanaf waar er weer inhoudelijk wordt doorgegaan. Dus je zult dat gezeur altijd tot je nemen of je wilt of niet.
En wat je niet reageert is niet zichtbaar. Dus als je 1000000 keer je inhoudt en er niet op reageert is voor het forum niet merkbaar. Wel merk je die ene keer dat je wel eens een chago opmerking maakt dat het klaar is, of dat iemand kleutert.
Dat kun je voorkomen door gewoon zo iemand (tijdelijk) te negeren. Negeer je hem dan reageer je er niet op. Reageer je er niet op reageert de eerste persoon ook niet terug. En dan blijft het balletje niet heen en weer kaatsen. Dat is voor mij de reden om te vragen voor zo'n negeerfunctie.
En ja, ik zelf gebruik hem omdat ik de posts van Coned gewoon bijzonder onaangenaam vond om te lezen. En als ik ongevraagd wordt geconfronteerd met onaangename dingen bederft dat mij plezier in iets. Met de negeerfunctie voorkom ik dat, en houdt ik er meer plezier in om het forum te lezen.
Als ik al reageerde op Coned was dat omdat ik het niet met hem eens was, en dat zal voor het forum niet altijd even fun zijn om te lezen. Nu kan ik niet op hem reageren met dat soort posts omdat ik ze gewoon niet zie. Ergo, het forum heeft ook geen last van mijn posts. ..
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Je kan ook voorstellen dat diegene die de ignore knop gebruikt zich even achter zijn oren kan gaan krabben en zijn gedrag zou kunnen aanpassen. Raar dat het gelijk bij de ander ligt...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: chansig on November 12, 2010, 13:25:12
Je kan ook voorstellen dat diegene die de ignore knop gebruikt zich even achter zijn oren kan gaan krabben en zijn gedrag zou kunnen aanpassen. Raar dat het gelijk bij de ander ligt...

Gr Hans
Dat zat ik ook te denken, maargoed kliekjesgedrag misschien.

Een verhaal heeft 2 kanten een (ignore, block) 1 kant.
Klipsch, Denon.

morca

Quote from: Christiaan S on November 12, 2010, 13:24:05
Wat mij betreft wordt voor mij de sfeer er beter van.
Het probleem is een beetje dat je altijd zult zien dat als er mensen zijn die het voor jou verzieken qua sfeer, je die posts onbedoeld toch leest. je wilt tenslotte weten vanaf waar er weer inhoudelijk wordt doorgegaan. Dus je zult dat gezeur altijd tot je nemen of je wilt of niet.
En wat je niet reageert is niet zichtbaar. Dus als je 1000000 keer je inhoudt en er niet op reageert is voor het forum niet merkbaar. Wel merk je die ene keer dat je wel eens een chago opmerking maakt dat het klaar is, of dat iemand kleutert.
Dat kun je voorkomen door gewoon zo iemand (tijdelijk) te negeren. Negeer je hem dan reageer je er niet op. Reageer je er niet op reageert de eerste persoon ook niet terug. En dan blijft het balletje niet heen en weer kaatsen. Dat is voor mij de reden om te vragen voor zo'n negeerfunctie.
En ja, ik zelf gebruik hem omdat ik de posts van Coned gewoon bijzonder onaangenaam vond om te lezen. En als ik ongevraagd wordt geconfronteerd met onaangename dingen bederft dat mij plezier in iets. Met de negeerfunctie voorkom ik dat, en houdt ik er meer plezier in om het forum te lezen.
Als ik al reageerde op Coned was dat omdat ik het niet met hem eens was, en dat zal voor het forum niet altijd even fun zijn om te lezen. Nu kan ik niet op hem reageren met dat soort posts omdat ik ze gewoon niet zie. Ergo, het forum heeft ook geen last van mijn posts. ..

het is ook wel een goed idee
als dan niet iedereen gaat blocken omdat 1 dingetje eens niet aan staat
of misschien ik het verkeerd opvat of te hoog opneem terwijl die persoon het niet zo bedoelde en hem dan block

met zo,n kort lontje is er zoveel geblocks over een tijdje dat er geen forum overblijft

maar ik weet wel wie er veelvoudig bedoeld worden en inderdaad het is niet altijd even leuk om die posts te lezen van die members
al helemaal niet als jou topic word gebruikt door 2 andere members om een discusie aan te gaan wie er gelijk heeft

dat boeit mij niet want ik vroeg iets of maak een stelling en 2 andere zitten daar of ergens anders over hun gelijk over te halen
mijn topics word niet veel in gereageerd
soms jammer maar in dit geval erg fijn nog nooit een oftopicdicussie gehad :thumbs-up:

chansig

Ik ben niet heel aktief op het hele forum...dus ik kan niet zeggen of er veel/weing mensen rondhangen die zich ergeren aan bepaalde personen. Hierdoor heb ik dus het idee dat het een sterk overtrokken functie is.

Daarnaast moet je behoorlijk wat werk verzetten om te laten weten dat je je ergert aan een persoon of zijn post: lezen, op reply indrukken, van alles en nog wat qouten, reactie typen, doorlezen, verzendknop indrukken..Je zou zeggen dat je dan tijd genoeg hebt om te denken ach: ik druk mijn mentale ignore knop even in.

Nee daar moet men bij geholpen worden...en het rare is dat een groot gedeelte toch weer eens een post gaan lezen. Dus ik stel voor dat je aangeeft wie je geblockt hebt. Dan voel je in ieder geval nog wat sociale druk op het moment als je toch in de verleiding komt om te reageren...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rednaxela

Als member wil ik niet posten in een forum waar mensen zonder dat ik het weet, al van te voren zeggen: talk to the hand. Omdat ik wanneer dan ook, wat dan ook, een keer gepost heb dat niet in goede aarde viel.

Ik wil gewoon altijd de kans krijgen om door iedereen op inhoud beoordeeld te worden, iedere post opnieuw. Zoals ik dat ook bij anderen doe, ook members die wat meer in mijn allergie zitten. De mogelijkheid dat mijn posts worden geblockt omdat ik het ben, staat dit enorm in de weg.

Velen hier kijken naar deze 'oplossing' als lezer. Kijk er eens naar als poster. Dit is een eenzijdige functie, zoals koosnaampje-audiofiel heel treffend schrijft. Omdat je niet weet dat en door wie je bent geblockt kun je er als poster weinig aan doen om hier verandering in aan te brengen. Misschien sta ik hier alleen in, maar ik zou het heel erg vinden om door wie dan ook te zijn geblockt, en als ik het wist zou ik er graag wat aan willen doen.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

VlisChris

QuoteOmdat je niet weet dat en door wie je bent geblockt kun je er als poster weinig aan doen om hier verandering in aan te brengen.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Je kunt dus ongestoord jezelf blijven op het forum zonder te vrezen dat een ander zich aan je ergert.
Als coned graag overal samenzweringen in ziet is dat zijn goed recht. En dat ik die (in mijn ogen
) onzin niet wil lezen is weer mijn recht.
Nu kan iedereen zijn eigen ding doen zonder dat er iemand last van heeft 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

negotiata

#116
Quote from: Rednaxela on November 12, 2010, 14:00:41
Als member wil ik niet posten in een forum waar mensen zonder dat ik het weet, al van te voren zeggen: talk to the hand. Omdat ik wanneer dan ook, wat dan ook, een keer gepost heb dat niet in goede aarde viel.

Ik wil gewoon altijd de kans krijgen om door iedereen op inhoud beoordeeld te worden, iedere post opnieuw. Zoals ik dat ook bij anderen doe, ook members die wat meer in mijn allergie zitten. De mogelijkheid dat mijn posts worden geblockt omdat ik het ben, staat dit enorm in de weg.

Velen hier kijken naar deze 'oplossing' als lezer. Kijk er eens naar als poster. Dit is een eenzijdige functie, zoals koosnaampje-audiofiel heel treffend schrijft. Omdat je niet weet dat en door wie je bent geblockt kun je er als poster weinig aan doen om hier verandering in aan te brengen. Misschien sta ik hier alleen in, maar ik zou het heel erg vinden om door wie dan ook te zijn geblockt, en als ik het wist zou ik er graag wat aan willen doen.



Ben nog niet zo lang op dit forum en merk dat er op "bepaalde personen" heftig gereageerd word.
En als ik dan teruglees is het vaak zo dat ik merk dat er wel reden voor is.

Dus het is een persoonlijke beslissing als iemand besluit om iemand te blokken.

Ik denk dat de mensen die geblockt oftewel genegeerd worden wel weten dat ze bepaalde mensen tegen de schenen stoppen.

Als ik hier bepaalde posts of topics zie. Zie ik veel gefrustreerde in hun eigen teruggetrokken verwrongen zieltjes die hun mening opdringen aan andere mensen.

Ik hoef het niet te weten of iemand me blockt of niet. Is hun probleem en ik geloof niet dat je zomaar geblokked word.

En in het einde van je post lees ik  dat je het graag zou willen weten als iemand je blokt zodat je er wat aan kon doen.
Geloof me maar dat 99% van de gebruikers al tot in den treure op gewezen is op hun gedrag ;-)




- To be or not to be, thats the question -

coned (banned)

Quote from: Christiaan S on November 12, 2010, 14:21:04
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Je kunt dus ongestoord jezelf blijven op het forum zonder te vrezen dat een ander zich aan je ergert.
Als coned graag overal samenzweringen in ziet is dat zijn goed recht. En dat ik die (in mijn ogen
) onzin niet wil lezen is weer mijn recht.
Nu kan iedereen zijn eigen ding doen zonder dat er iemand last van heeft 8)

vind dit nieuwe feature prima



de typische coned bashers moet ik dan ook niet meer lezen ;)
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

chansig

Als ik Jan quote die geblockt is door Piet. Kan Piet in mijn bericht dan wel Jan zijn bericht lezen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Quote from: chansig on November 12, 2010, 14:31:04
Als ik Jan quote die geblockt is door Piet. Kan Piet in mijn bericht dan wel Jan zijn bericht lezen ?

Gr Hans

Ja. staat een paar psots terug dat het niet werkt met quotes.

curl

Als je iemand blockt en een ander die niet is geblockt geeft een reactie op een bericht van een blocker,
ben je dan niet nieuwsgierig wat er is geschreven, en ga je het bericht dan toch lezen?

chansig

Quote from: Dirc I on November 12, 2010, 14:42:04
Ja. staat een paar psots terug dat het niet werkt met quotes.

Ws heb ik die persoon dan geblockt. Maar bedankt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Rednaxela

Quote from: Negotiata on November 12, 2010, 14:30:12
Ik hoef het niet te weten of iemand me blockt of niet. Is hun probleem en ik geloof niet dat je zomaar geblokked word.
Volgens mij is dit precies de kern van ons meningsverschil.

Quote from: Negotiata on November 12, 2010, 14:30:12
En in het einde van je post lees ik  dat je het graag zou willen weten als iemand je blokt zodat je er wat aan kon doen.
Als iemand mij blockt is er iets aan de hand dat uitgepraat moet worden. Ik wil weten wanneer dat het geval is.

Quote from: Negotiata on November 12, 2010, 14:30:12
Geloof me maar dat 99% van de gebruikers al tot in den treure op gewezen is op hun gedrag ;-)
Hoe anderen met een block van mijn kant omgaan als ze er van op de hoogte waren, daar heb ik geen invloed op. Maar daar gaat mijn bezwaar ook niet over.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.