Metrum NOS dac

Started by Alco, November 10, 2010, 19:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Quote from: Kjelt on May  7, 2016, 23:02:21
Mijn mening, in een serieuze high end audio set is geen plaats voor RCA interconnects.

Lang leve DIN  ;D!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

Oke....thanks Kjelt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Nee DIN is net zo prut, waar het mij om gaat is met name dat je de audio referentie niet door koppelt
1) storing op de interlink niet direct op de audio referentie induceert waardoor je dus al meteen een probleem hebt
2) de audio referentie van diverse apparaten hard aan elkaar legt met vereffeningsstromen door de interlink als gevolg

Bijkomend voordeel van XLR is nog dat het signaal niveau veel groter is en dus ook daardoor robuuster tegen storingen.
Wat ook veel beter is , is de connector, metaal rondom alle aansluitingen, trekontlasting en mechanische (ont)koppeling.

Robiwan

Quote from: Kjelt on May  8, 2016, 09:21:07
Nee DIN is net zo prut, waar het mij om gaat is met name dat je de audio referentie niet door koppelt
1) storing op de interlink niet direct op de audio referentie induceert waardoor je dus al meteen een probleem hebt
2) de audio referentie van diverse apparaten hard aan elkaar legt met vereffeningsstromen door de interlink als gevolg

Bijkomend voordeel van XLR is nog dat het signaal niveau veel groter is en dus ook daardoor robuuster tegen storingen.
Wat ook veel beter is , is de connector, metaal rondom alle aansluitingen, trekontlasting en mechanische (ont)koppeling.

dat laatste heeft de goede din connector ook! :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Staaled

Quote from: Kjelt on May  8, 2016, 09:21:07
Nee DIN is net zo prut, waar het mij om gaat is met name dat je de audio referentie niet door koppelt
1) storing op de interlink niet direct op de audio referentie induceert waardoor je dus al meteen een probleem hebt
2) de audio referentie van diverse apparaten hard aan elkaar legt met vereffeningsstromen door de interlink als gevolg

Bijkomend voordeel van XLR is nog dat het signaal niveau veel groter is en dus ook daardoor robuuster tegen storingen.
Wat ook veel beter is , is de connector, metaal rondom alle aansluitingen, trekontlasting en mechanische (ont)koppeling.
^^
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bergsman

Voor die mensen die ten aanzien van de Adagio nog vragen hadden over de afstandsbediening  moeten deze link even volgen https://www.facebook.com/Metrum-Acoustics-1455892664622940/?ref=bookmarks

StereoMike

Quote from: Bergsman on May 12, 2016, 19:59:45
Voor die mensen die ten aanzien van de Adagio nog vragen hadden over de afstandsbediening  moeten deze link even volgen https://www.facebook.com/Metrum-Acoustics-1455892664622940/?ref=bookmarks
Hoewel prijzig lijkt de Adagio mij wel wat. Ik hoop wel op een match met mijn eindbakken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Wat kan bij de Adagio de prestaties precies drastisch verbeteren? Hebben ze bij metrum zo weinig vertrouwen in de voorversterkers van andere merken?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Pjotr27

Quote from: StereoMike on May 19, 2016, 09:33:02
Wat kan bij de Adagio de prestaties precies drastisch verbeteren? Hebben ze bij metrum zo weinig vertrouwen in de voorversterkers van andere merken?

Korte lijntjes, geen interlink, geen connectors er tussen... Daar win je altijd wel iets mee.
En als ik het goed heb gezien is het alleen een volumeregeling voor de DAC. Geen phono of analoge inputs verder...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

buizesmurf

Quote from: Pjotr27 on May 19, 2016, 09:45:34
Korte lijntjes, geen interlink, geen connectors er tussen... Daar win je altijd wel iets mee.
En als ik het goed heb gezien is het alleen een volumeregeling voor de DAC. Geen phono of analoge inputs verder...

Heb vroeger ook vv gebruikt.Ben toen overschakeld naar passieve vv.Zowel met weerstanden als transformators (TVC)
Deze laatste gaven mij toen de beste muzikale voldoening.Ik speel geen analoog.
:pompom: :nopompom:

Contour

Tip: er staat nu een Pavane op MP voor maar 3500 euro..

YamahaRXV

Quote from: Contour on May 22, 2016, 13:13:04
Tip: er staat nu een Pavane op MP voor maar 3500 euro..

.....''maar'' 3500 euro.... :angel:
Staan er overigens twee te koop  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#2038
Quote from: YamahaRXV on May 22, 2016, 13:22:45
.....''maar'' 3500 euro.... :angel:
Staan er overigens twee te koop  ;)

Langs deze kant bekeken is een Devialet, willekeurig welke versie, eigenlijk best een goed geprijsde aanbieding.

Top quality streamer, DAC, versterker, het zit er allemaal al in. :)

Ohw ja, vergeet de dure interlink hysterie niet. Kan ook achterwege blijven bij een Devialet..

Alleen nog een goed netsnoertje en USB kabel en je bent helemaal de bink :pompom:

chansig

Mooiste wordt nog als dat allemaal in een speakersysteem gebouwd kan worden...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: twani on May 22, 2016, 13:27:43
Lang deze kant bekeken is een Devialet, willekeurig welke versie, eigenlijk best een goed geprijsde aanbieding.

Top quality streamer, DAC, versterker, het zit er allemaal al in. :)

Ohw ja, vergeet de dure interlink hysterie niet. Kan ook achterwege blijven bij een Devialet..

Alleen nog een goed netsnoertje en USB kabel en je bent helemaal de bink :pompom:

Kan niet anders als het geheel eens zijn met je  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bergsman

Quote from: twani on May 22, 2016, 13:27:43
Langs deze kant bekeken is een Devialet, willekeurig welke versie, eigenlijk best een goed geprijsde aanbieding.

Top quality streamer, DAC, versterker, het zit er allemaal al in. :)

Ohw ja, vergeet de dure interlink hysterie niet. Kan ook achterwege blijven bij een Devialet..

Alleen nog een goed netsnoertje en USB kabel en je bent helemaal de bink :pompom:

Te koop aangeboden: Eensgezinshuis met kajuitjacht tezamen Euro 200.000. Dit even als voorbeeld . Jongens ik zeg niet dat Davialet niet OK is  maar alles in één doosje betekent concessies. Neem een huis van 2 ton of een kajuitjacht van 2 ton maar beide voor de zelfde prijs betekent concessies voor beiden.

twani

#2042
Quote from: Bergsman on May 22, 2016, 17:31:13
Te koop aangeboden: Eensgezinshuis met kajuitjacht tezamen Euro 200.000. Dit even als voorbeeld . Jongens ik zeg niet dat Davialet niet OK is  maar alles in één doosje betekent concessies. Neem een huis van 2 ton of een kajuitjacht van 2 ton maar beide voor de zelfde prijs betekent concessies voor beiden.

Wat is in jouw gedachtengang de concessie die je doet met een Devialet?

Niet klankmatig dan tóch? Staan in ieder audioblad bóvenaan in de lijstjes als het op klank aankomt.

Ik heb niets mét en niets tégen Devialet maar zie zo even snel de concessie niet ....


Ook niets tegen Metrum trouwens, behalve dat de vernieuwingsdrang qua modellen lichtelijk hysterisch op me overkomt.  De één na de ander knetterdure DAC wordt geïntroduceerd.

Is daar een reden voor eigenlijk?

chansig

Het is 1 is goedkoper om te maken dan het ander...wat moet je daar nu voor conclusies aan verbinden ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on May 22, 2016, 17:46:22
Het is 1 is goedkoper om te maken dan het ander...wat moet je daar nu voor conclusies aan verbinden ?

Gr Hans

Aangezien ik die (oprecht) niet snap mag je die even aan me uitleggen Hans :D

chansig

Alles in 1 tegen alles in losse componenten. Ik verwacht dat het eerste goedkoper is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Ik ben het wel met Bergsman eens.
Streamer, DAC en vv in 1 apparaat zou wat mij betreft nog kunnen maar ook een ev integreren is mijn inziens echt een stap te ver. Al is het alleen maar dat je nooit echt zware ev's ziet bv 2x200W met flink wat headroom, maar vaker dan klasse D design en medium wattages. Just my two cents.
Binnenkort een Devialet boombox met ingebouwde luidsprekers.

chansig

Ik zeg: Speakers met alles erin...Jaartje of 10 ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on May 22, 2016, 17:50:27
Alles in 1 tegen alles in losse componenten. Ik verwacht dat het eerste goedkoper is.

Gr. Hans
Niet veel als je exact dezelfde componenten en ontwerp zou gebruiken. Tenzij je van die exotische behuizingen hebt die uit 1 stuk aluminium gefreesd zijn daarna nog tien manuele behandelingen heeft ondergaan waarvan de laatste het afpolijsten is met schaapsvel, dan zal het significant schelen.

Kjelt

Quote from: chansig on May 22, 2016, 17:53:22
Ik zeg: Speakers met alles erin...Jaartje of 10 ?

Gr Hans
Er zijn meerdere merken die dit doen of gedaan hebben en nooit was het een echt succes. Ik denk dat de reden is dat luidsprekers het meest in het gezicht staan en daarom zeer aan persoonlijke smaak gebonden is, het wordt onderdeel van het design van de leefruimte. Als je ziet hoeveel verschillende maten, vormen in diverse uitvoeringen er zijn..........
Overigens een ander nadeel is dat je alles moet vervangen als er technologisch iets nieuws op de markt komt. Kijk naar de Meridians bv.