Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

morca

Bovenstaande tips gaat ik zeker checken heren. :thumbs-up:

En nogmaals de deur staat open ik zit vaak thuis.
Waarschijnlijk blijft dat zo daarover met een paar weken meer defitief nieuws.




Maikel_audionerd

Quote from: morca on November  4, 2017, 10:10:16
Er zijn nog wel wat plannen
Ik wil een pre van marantz en heb wat amps op het oog maar die zijn net verkocht denk ik.
Daarover later meer.
Interessant! Welke pre heb je op t oog?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

morca

Tweedehands dus ff zoeken.
Marantz AV 8003 zou mooi zijn.

Ik heb al een stereo eindbak gevonden van yamaha en nog een ma 500 los voor de center.
Zit even te wachten op een uitbetaling van me oude werk dan gaat het gebeuren .


morca

Dankje Goos.
Ik zag ze net zelf ook.
Pm is gestuurd naar beide heren.
Die met die eindtrap erbij wil ik wel wauwie.
Maar zit op me bonus te wachten ......
Opschieten hihi

RalphH

Zou je niet beter voor een nieuwere avr met de laatste technologie en xt32 (zelf regelbaar) gaan?
Of wil je perse xlr?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Maikel_audionerd

Quote from: morca on November  4, 2017, 10:54:07
Tweedehands dus ff zoeken.
Marantz AV 8003 zou mooi zijn.

Ik heb al een stereo eindbak gevonden van yamaha en nog een ma 500 los voor de center.
Zit even te wachten op een uitbetaling van me oude werk dan gaat het gebeuren .
Das een mooie machine zeg [emoji7]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0


RalphH

Quote from: morca on November  4, 2017, 12:41:09
Xt 32 gebruik ik toch niet.
Word toch manueel ingesteld.
Plus nieuw is beetje duur denk ik.

De oude niet, de huidige moet je wellicht wel willen gebruiken ;)
Blijven de banden wat beperkt natuurlijk.
+200 tov de tweedehandsprijs van de 8003 ongeveer. Een AVR dan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

De vraag is die av 8003 geluidstechnisch beter opbebouwd??

Ik heb op je advies even gekeken naar 2 receivers.
MARANTZ SR6011 omdat de sound van marantz me aanstaat.

Maar vind ook een denon waarbij vermeld staat dat hij een mono amp versterker opbouw heeft.
De denon AVR-X3400H.

Dus twijfel nu een beetje.
Klinkt die av8003 beter dan de 2 genoemde receivers als pre in stereo?

En mocht ik een receiver kopen ...
Ik lees goeie dingen over denon .
Is die denon stabieler en klinkt beter als die marantz die ik noem?
Bij deze denon heeft men het over monoblok opbouw per kanaal.
Zorgt dit echt voor een stabielere receiver als de sr6011?

Andere modellen of tips/advies? ....graag

morca

Het word de ev8003 en de mm8003 .
Met die mm kan ik dmv minidsp meteen ook me midwoofers aansturen.
Dat lijkt me wel alles in 1.
Ik zie net opeens dat het 4 uur rijden is  :crazy:
Maar eens kijken wie er mee wil  rijden.
Verzenden vind ik ook niet wat moet wel ff luisteren eerst daar.

MLCinema

Quote from: morca on November  4, 2017, 20:46:19
Het word de ev8003 en de mm8003 .
Met die mm kan ik dmv minidsp meteen ook me midwoofers aansturen.
Dat lijkt me wel alles in 1.
Ik zie net opeens dat het 4 uur rijden is  :crazy:
Maar eens kijken wie er mee wil  rijden.
Verzenden vind ik ook niet wat moet wel ff luisteren eerst daar.

Is een zeer indrukwekkende setup. Enige dat ik minder vind is het achterlopen qua hdmi versie. Aan de andere kant haal je daardoor een top apparaat voor een gunstig bedrag. De av8003 kun je altijd nog wijzigen voor een nieuwere SR of AV.

Volgend mij boeien de laatste snufjes jou minder dan de kwaliteit. Wat dat betreft zit je goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

morca

Quote from: Kamidioblitz on November  4, 2017, 23:49:15
Is een zeer indrukwekkende setup. Enige dat ik minder vind is het achterlopen qua hdmi versie. Aan de andere kant haal je daardoor een top apparaat voor een gunstig bedrag. De av8003 kun je altijd nog wijzigen voor een nieuwere SR of AV.

Volgend mij boeien de laatste snufjes jou minder dan de kwaliteit. Wat dat betreft zit je goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel , klinkt nu idd al erg lekker.

Idd haha dat zie je goed.
Ik heb liever iets meer geluidskwaliteit en minder snufjes die ik niet nodig heb.
En me denons aan die pre kon wel eens erg goed uitpakken.

Maikel_audionerd

Quote from: morca on November  4, 2017, 20:46:19
Het word de ev8003 en de mm8003 .
Met die mm kan ik dmv minidsp meteen ook me midwoofers aansturen.
Dat lijkt me wel alles in 1.
Ik zie net opeens dat het 4 uur rijden is  :crazy:
Maar eens kijken wie er mee wil  rijden.
Verzenden vind ik ook niet wat moet wel ff luisteren eerst daar.
Gaaf, goeie keus zeg. Stiekem een heel klein beetje ietsiepietsie jaloers op je, maar kan t goed onderdrukken [emoji13]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Staaled

Proficiat. :)
Ik heb de stap naar Marantz voor surround én stereo, buiten wat Heos gedoe, nooit betreurd. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Dankjewel heren.

Nee niet alleen de midwoofers kees de rest ook muv de fronts.

Heb alleen probleempje.
kreeg vorige week een bonus van ruim de aankoopprijs.
Maar daar loste ik me lening mee af en heb die lening daarna opgezegd.
Nou staat die lening er nog wel maar er staat opmerking bij dat hij opgeheven is.
En me snipperdagen van 2 jaar worden in december pas uitbetaald......

Dus ik moet met die man wat regelen,met de bank of met me oude baas want wil de koop wel door laten gaan  :crazy:
En ik was zo blij dat ik van de lening afwas........nu even helemaal niet  :devil:

Maikel_audionerd

Quote from: morca on November  5, 2017, 10:40:35
Dankjewel heren.

Nee niet alleen de midwoofers kees de rest ook muv de fronts.

Heb alleen probleempje.
kreeg vorige week een bonus van ruim de aankoopprijs.
Maar daar loste ik me lening mee af en heb die lening daarna opgezegd.
Nou staat die lening er nog wel maar er staat opmerking bij dat hij opgeheven is.
En me snipperdagen van 2 jaar worden in december pas uitbetaald......

Dus ik moet met die man wat regelen,met de bank of met me oude baas want wil de koop wel door laten gaan  :crazy:
En ik was zo blij dat ik van de lening afwas........nu even helemaal niet  :devil:
Goeiedag zeg, is dit weer zo'n achterlijke bureaucratische regel ofzo?? Ik zou echt even bellen met die Pipo's die die lening verstrekken en uitleggen dat ze t even in orde maken voor JOU.
Hoop dat je eruit komt, maar moet goedkomen toch.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raphie

Ik zou zelf geen lening aangaan voor een upgrade. Al helemaal niet in de situatie waar je nu in zit. Ik begrijp dat het kriebelt en dat je wel wat afleiding wilt hebben, maar of het nou verstandig is?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Lening is niet erg, nooit niet (mits wel overwogen) maar in dit geval, mits de dagen 100% in december worden uitbetaald wellicht handig om te doen.

Als de korting die je nu krijgt groter is dan de kosten die je maakt voor de lening kan het uit...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sirius666

Quote from: Maikel_audionerd on November  5, 2017, 14:47:10
Goeiedag zeg, is dit weer zo'n achterlijke bureaucratische regel ofzo?? Ik zou echt even bellen met die Pipo's die die lening verstrekken en uitleggen dat ze t even in orde maken voor JOU.
Hoop dat je eruit komt, maar moet goedkomen toch.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik begrijp het eea niet helemaal. Morca heeft zijn lening afgelost terwijl hij met de kennis van nu dat geld liever had gehouden voor de upgrades? Vanuit die optiek (indien correct) begrijp ik jouw reactie nl niet.

morca

Quote from: Sirius666 on November  5, 2017, 16:01:40
Ik begrijp het eea niet helemaal. Morca heeft zijn lening afgelost terwijl hij met de kennis van nu dat geld liever had gehouden voor de upgrades? Vanuit die optiek (indien correct) begrijp ik jouw reactie nl niet.
Jij leest goed.
Ik wilde in december van die dagen de lening aflossen en opheffen.
Nou deed ik het vorige week van me onverwachte bonus en zag daarna opeens die av en die mm staan.....

Sirius666

Quote from: morca on November  5, 2017, 18:04:21
Jij leest goed.
Ik wilde in december van die dagen de lening aflossen en opheffen.
Nou deed ik het vorige week van me onverwachte bonus en zag daarna opeens die av en die mm staan.....

Ah zie je wel. Het gebeurt vaker dat posts totaal verkeerd worden gelezen/geïnterpreteerd.

Jammer van jou ja. Maar ik zou geen rare (financiële) fratsen uithalen als ik jou was. Apparatuur lopen we wel vaker mis door wat voor omstandigheden ook. Een lening aflossen is juist top, heb je goed gedaan.