HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik kreeg vandaag de melding "update beschikbaar" en dus de software update toegepast..

Alleen ik heb de decoder niet aangesloten op het internet..??  :blink: Waarschijnlijk dus gewoon via de kabel. Dat is nieuw voor mij.

Software versie is van Nov.2011.

Ik zal eens surfen wat er verbeterd is. Wat me ten eerste opviel was dat het Dolby digital logo veranderd is.

Hebben anderen deze melding ook gehad?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#76
Software update HUMAX IRHD-5100C en HUMAX IHDR-5200C in Ziggo-gebied
De Ziggo-gebruikers hebben het misschien al gemerkt, de nieuwe software van de HUMAX IRHD-5100C en IHDR-5200C staat op het netwerk.

Met de nieuwe software kunt u gebruik maken van DLNA en van de interactieve diensten van Ziggo (o.a. Films en series bestellen, Gemiste uitzendingen bekijken).




http://www.myhumax.info/nieuws.htm

;D Nice !!

HUMAX IHDR-5200C
1. Afstemprobleem via IR (afstandsbediening) opgelost
2. Stabiliteit cq. haperen van wissen van bestanden op de achtergrond verbeterd (wissen van bestanden op achtergrond nu mogelijk)
3. Overschakelen naar de meer gebruikersgeoriënteerde 'playbar' tijdens het verspringen tussen afspeelposities (jump function).
4. Opheffen van de algoritmefout bij het sorteren van de opnamelijst.
5. Opheffen van het klikgeluid via de optische SPDIF-uitgang bij het overschakelen van zenders.
6. Vastlopen van de ontvanger opgeheven bij activeren van de active standby mode tijdens het gebruik als Digital Media Server.
7. Live pauzeren na afspelen van mediabestanden hersteld.
8. Vastlopen van de ontvanger – tijdens het bekijken van een diashow met radiogeluid – hersteld. Verschijnsel treedt op bij beschadigde foto-bestanden.
9. Herstel van de juiste kloktijd na kortstondige netstroomonderbreking.
10. Opheffen van de zg. 'macro blokkade' tijdens het afspelen van een opgenomen video in trick play mode.
11. Verbeterde opslag van WiFi-verbindingsgegevens na opstarten vanuit active standby mode.
12. Foutieve weergave van het aantal opgenomen programma's in de mappen van de media lijst hersteld.
13. Update van de zg. 'ANTLIB' bibliotheek (instructieset voor het Linux besturingssysteem).


Maar snel de WIFI dongle in huis halen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Shorkan

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

1969mach1

#78
Ik heb 2 weken geleden ook de update gedraaid zonder dat Humax aan het netwerk hing.
Moest toch echt ff aan de achterkant kijken of de netwerkkabel er niet toevallig in zat :)

EJ

Ja, de updates voor humax lopen via de kabel voor degenen die het nog niet wisten. :P

Bensz

Quote from: EJ on January 10, 2012, 14:45:38
Ja, de updates voor humax lopen via de kabel voor degenen die het nog niet wisten. :P

Idd, de Humax vroeg zelf de beschikbare update te downloaden. Terwijl het niet via het internetnetwerk hier is aangesloten. Bijzonder, dat het via de kabel wordt binnengehaald.

ruderik

Ik had hem van het weekend voor het eerst aan internet gehangen en toen geupdate, ik was al een tijdje aan het wachten op een update via de kabel. Verwachtte eigenlijk dat die gepusht zou worden via de kabel.
Update is wel prettig, vooral op achtergrond wissen is heel handig, dat had de 5050 allang zover ik me herinner.

Grootste nadeel vind ik nog het lage geluidsnivo via de optische uitgang, ik moet mijn voorversterker altijd loeihard zetten in vergelijking met andere bronnen (met alle gevolgen vandien idd :confused:).

Marantz DV-9600, VDH interlinks,Rega Elicit-R, Rega P3, Totem Sttaf, Tress kabel, Mordaunt short 907 sub.

jeepee

Kun je opnamen ook makkelijk van de hardschijf afhalen en bv afselen met mediaplayers of om te bewaren. Of zijn de opnamen gecodeerd?

riwi

Quote from: jeepee on January 11, 2012, 16:53:53
Kun je opnamen ook makkelijk van de hardschijf afhalen en bv afselen met mediaplayers of om te bewaren. Of zijn de opnamen gecodeerd?
Je kan ze er met ftp af kopiëren. De dune kan de opnames dan zo afspelen.
Afhankelijk van de zender is het een mpeg2 of H.264 .ts file

MaxxMark

Vandaag even bij mn ouders geweest en de update doorgevoerd.

Grappig, maar duidelijk in beta fase.

Afgezien van dat het tergend langzaam is (zeker in vergelijking met de Interactieve decoders die ze eerder leverden) werkte uitzending gemist al niet (kreeg een area error oid).

In ieder geval niet gebruikersvriendelijk genoeg om mn ouders uit te leggen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Shorkan

Quote from: MaxxMark on January 11, 2012, 19:24:53
Vandaag even bij mn ouders geweest en de update doorgevoerd.

Grappig, maar duidelijk in beta fase.

Afgezien van dat het tergend langzaam is (zeker in vergelijking met de Interactieve decoders die ze eerder leverden) werkte uitzending gemist al niet (kreeg een area error oid).

In ieder geval niet gebruikersvriendelijk genoeg om mn ouders uit te leggen :)

Humax 10 minuten op standby zetten of zender opnieuw opzoeken dan is die Area error opgelost :-)
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

MaxxMark

ah, tegen de tijd dat ik daar weer ben zal dat vanzelf wel zijn gebeurd ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

ruderik

Quote from: jeepee on January 11, 2012, 16:53:53
Kun je opnamen ook makkelijk van de hardschijf afhalen en bv afselen met mediaplayers of om te bewaren. Of zijn de opnamen gecodeerd?
Je kunt een opname ook kopieren naar een usb stick/schijf, het is gewoon een .ts file.
Onder ubuntu heb ik VLC gebruikt om hem af te spelen.
Marantz DV-9600, VDH interlinks,Rega Elicit-R, Rega P3, Totem Sttaf, Tress kabel, Mordaunt short 907 sub.

Martinwill

Quote from: aMUSEd on December 18, 2010, 12:01:11
Heb de 5200 net binnen gekregen maar van het bovenstaande wordt ik niet blij.
Hopelijk komt humax snel met een patch/update want dit zijn serieuze 'problemen' .
Het feit dat de 5050 dit niet had vind ik vreemd.. dit zouden toch bijna identieke apparaten zijn?

Heeft iemand toevallig al een antwoord op het bovenstaande, of zat hier een oplossing bij in de update? Onderstaande kwam ik nog tegen. Wel vreemd dat de ene zegt dat de kwaliteit beter is en de andere vindt het juist slechter  ???

De Humax 5200C bevat een ontwerpfout waardoor scaling wordt toegepast bij de verwerking van 1080i signalen met 1080i output, terwijl dat niet moet omdat dan geen één-op-één pixelmapping meer mogelijk is bij weergave (zonder overscan) op een HD display met een paneelresolutie van 1920x1080 pixels. Dit leidt onherroepelijk tot een zichtbare vermindering van de beeldkwaliteit. Overigens schijnen er ook fouten te zitten in de scaling van SD bronnen, waardoor de hoogte : breedte verhouding van de weergegeven beelden niet meer helemaal correct is. De Britse Humax HDR-FOX T2 (DVB-T) PVR die op hetzelfde moederbord is gebaseerd als de Humax 5200C bevat precies dezelfde ontwerpfouten, en deze zijn voor zover ik kan nagaan tot nu toe niet opgelost, ondanks het feit dat er inmiddels diverse firmware updates voor deze PVR zijn geweest. Ik leid hieruit af dat Humax deze problemen wellicht niet via een firmware update kan oplossen. Daarom denk ik ook dat het geen zin heeft hierover in discussie te gaan met de Nederlandse importeur, die gezien de reacties op eerdere klachten over deze problematiek trouwens ook niet begrijpt (of: niet wil begrijpen) wat nu precies het probleem is.

Het is onbegrijpelijk dat deze missers niet zijn opgemerkt bij fieldtests voorafgaande aan de introductie van de 5100C en de 5200C (resp. de Britse HD-FOX T2 en HDR-FOX T2), want iedereen die deze ontvangers via HDMI aansluit op een (full) HD display met een paneelresolutie van 1920x1080 en zonder overscan ziet ogenblikkelijk (aan de zwarte of grijze rouwranden en de wazige contouren van bijvoorbeeld elektronisch gegenereerde HD zenderlogo's) dat er iets mis is.

Als je goed beeld wil hebben moet je de 5200C terugbrengen en kiezen voor een 5050C, die het allemaal wél goed doet, net als de 5000C die je hebt.

Je kunt ook nog een proefje doen met je 5200C (en met je 5000C) door een (HD of SD) zender die uitzendt in 16:9 op te zetten en te zorgen dat de HDMI output op 1080i staat. Als je nu op de 5000C met de verschillende instellingen speelt van de WIDE toets, dan zul je merken dat dit op de 5000C geen enkel effect heeft op het weergegeven beeld, en dat is ook correct zo: de WIDE toets dient er namelijk voor om - bij gebruik van een 16:9 display - te bepalen hoe een SD 4:3 uitzending op je 16:9 display moet worden weergegeven. Maar als je nu op de 5200C de WIDE toets gebruikt, dan zul je zien dat deze wél invloed heeft op de weergave van een 16:9 uitzending en daarbij ook de scaling wijzigt (let op de posities van zenderlogo's en de rouwrand), en dat is dus fout.

EJ

Lijkt me merkwaardig (heb geen 5200, en de 5050 is ook al een tijdje geleden verkocht). Weet je zeker dat dat geen instellingsfout is? De eerste reacties op de 5200 waren namelijk: beter beeld...

riwi

#90
Quote from: EJ on January 12, 2012, 18:18:47
Lijkt me merkwaardig (heb geen 5200, en de 5050 is ook al een tijdje geleden verkocht). Weet je zeker dat dat geen instellingsfout is? De eerste reacties op de 5200 waren namelijk: beter beeld...

Quote from: riwi on December 18, 2010, 11:54:50
Gisternacht nog even op de projector TV gekeken. Dan zie je inderdaad dat er een randje rond het beeld is die er via de 5050 niet is. En dan is dat zeker 5 tot 10 pixels breed dat randje, links, rechts, boven en onder.
Met de 1:1 stand bedoel je waarschijnlijk de "Original" resolutie? Ik heb hem meestal op 1080i staan, en daar heb je de underscan (of cropping) ook!
Dat is wel lelijk eigenlijk. Zou haast een reden zijn om de 5200 weg te doen en de 5050 te houden.

Verder viel me op dat de "blauw/rode" power led in de rood stand wel significant minder fel is in de 5200 dan in de 5050.

Ik zal straks de update even laden op de 5200 om te zien of het is opgelost.

<edit> update loopt nu, straks op de projector kijken naar het croppen / underscan probleem.

riwi

De cropping is nog steeds aanwezig.
Ik heb het gevoel dat er meer links en rechts gecropped wotrdt dan onder en boven. Blijft een beetje jammer van de humax 5200.

Er zit met deze update een upnp server in zodat je via de Dune of Oppo direct files die je met de Humax hebt opgenomen kan afspelen. De Oppo liep er spontaan op vast gisteren toen ik wat probeerde te spelen van de Humax af. Verder niet geprobeerd.

Zappen tussen HD zenders lijkt wat trager geworden te zijn met de update. Het duurt echt wel een seconde of 2 voor er beeld komt. Geluid komt wel sneller. Met SD zenders is er minder vertraging.

De interactieve diensten even kort bekeken. Best aardig. Staat en valt met de content die aangeboden wordt natuurlijk. Momenteel stond er nog niet echt iets dat ik niet al op andere manieren kan krijgen.

Raymen

Hmmm bij mij werkt tv portal niet, of doe ik iets fout
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

Quote from: Raymen on January 15, 2012, 17:46:25
Hmmm bij mij werkt tv portal niet, of doe ik iets fout
effe wachten en even uit/aan zetten

Raymen

Nee dat veranderd niks,

De itv dienst is op dit moment niet beschikbaar.

Wel verbonden met het internet zegt ie.

Ik heb ook ziggo, zou dus moeten werken

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

htjan160756

Hallo,

Ik had al paar jaar een Humax 9200c, maar deze lijkt te gaan overlijden ;) dus ik was op zoek naar een nieuwe.
Dit omdat ik ook al een Humax 5050c heb en de afstandsbediening werken op 1 knop na niet met elkaar.
Dus een 2de 5050c kan niet en de 5200c werken alle knoppen van de afstandsbediening als op de 5050c.
Maar een nieuwe Humax 9200c is niet meer te koop.
Heb dus Humax gebeld en wat blijkt, je kunt in totaal 6 Humaxen gebruiken in 1 kamer gebruiken, 6 x 5050c of 6 x 5200c of door elkaar.
Dit staat nergens vermeld.
Heb dus nu ook een 5200c en ben er heel blij mee  ;D

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Siddartha

Quote from: vik on January 10, 2012, 13:05:09
Software update HUMAX IRHD-5100C en HUMAX IHDR-5200C in Ziggo-gebied
De Ziggo-gebruikers hebben het misschien al gemerkt, de nieuwe software van de HUMAX IRHD-5100C en IHDR-5200C staat op het netwerk.

Met de nieuwe software kunt u gebruik maken van DLNA en van de interactieve diensten van Ziggo (o.a. Films en series bestellen, Gemiste uitzendingen bekijken).




http://www.myhumax.info/nieuws.htm

;D Nice !!

HUMAX IHDR-5200C
1. Afstemprobleem via IR (afstandsbediening) opgelost
2. Stabiliteit cq. haperen van wissen van bestanden op de achtergrond verbeterd (wissen van bestanden op achtergrond nu mogelijk)
3. Overschakelen naar de meer gebruikersgeoriënteerde 'playbar' tijdens het verspringen tussen afspeelposities (jump function).
4. Opheffen van de algoritmefout bij het sorteren van de opnamelijst.
5. Opheffen van het klikgeluid via de optische SPDIF-uitgang bij het overschakelen van zenders.
6. Vastlopen van de ontvanger opgeheven bij activeren van de active standby mode tijdens het gebruik als Digital Media Server.
7. Live pauzeren na afspelen van mediabestanden hersteld.
8. Vastlopen van de ontvanger – tijdens het bekijken van een diashow met radiogeluid – hersteld. Verschijnsel treedt op bij beschadigde foto-bestanden.
9. Herstel van de juiste kloktijd na kortstondige netstroomonderbreking.
10. Opheffen van de zg. 'macro blokkade' tijdens het afspelen van een opgenomen video in trick play mode.
11. Verbeterde opslag van WiFi-verbindingsgegevens na opstarten vanuit active standby mode.
12. Foutieve weergave van het aantal opgenomen programma's in de mappen van de media lijst hersteld.
13. Update van de zg. 'ANTLIB' bibliotheek (instructieset voor het Linux besturingssysteem).


Maar snel de WIFI dongle in huis halen.

jammer dat die update er niet is voor de 5050, want kan nu geen gebruik maken van die interactieve diensten....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

htjan160756

Hallo,

Ik heb een probleem en weet niet of er meer mensen zijn die dat ook hebben met hun Humax 5200c.
Het probleem is niet altijd dus ik kan niet zeggen kijk hier om zo laat.
Maar als ik Hallo K3 of de Pfaffs op neem op RTL 8 HD en de programma's ga kijken dan krijg ik meerdere keren een zwart beeld van nog geen second.
Als ik terug spoel voor dat het beeld even zwart werd en weer kijk zie ik niks.
Wat ik als schreef is het nog geen seconde, maar ik spoel wel 2 a 3 seconde terug.
Nu heb ik een nieuwe Humax gekocht (gaat weer terug) en die heeft het zelfde probleem.
Als iemand een oplossing weet of me kan zeggen waar het aan ligt dan lees ik dat graag.
De Humax is aan gesloten via een HDMI 1080i op een Panasonic 55VT30.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Quote from: htjan160756 on March 24, 2012, 15:25:06
Hallo,

Ik heb een probleem en weet niet of er meer mensen zijn die dat ook hebben met hun Humax 5200c.
Het probleem is niet altijd dus ik kan niet zeggen kijk hier om zo laat.
Maar als ik Hallo K3 of de Pfaffs op neem op RTL 8 HD en de programma's ga kijken dan krijg ik meerdere keren een zwart beeld van nog geen second.
Als ik terug spoel voor dat het beeld even zwart werd en weer kijk zie ik niks.
Wat ik als schreef is het nog geen seconde, maar ik spoel wel 2 a 3 seconde terug.
Nu heb ik een nieuwe Humax gekocht (gaat weer terug) en die heeft het zelfde probleem.
Als iemand een oplossing weet of me kan zeggen waar het aan ligt dan lees ik dat graag.
De Humax is aan gesloten via een HDMI 1080i op een Panasonic 55VT30.

Groetjes J@n


Hallo,

Ik heb Humax zelf eens gebeld om te vragen of ze van dit probleem afweten, en ja dat weten ze.
Er komt een update die het probleem moet gaan verhelpen, alleen wanneer, dat weten ze niet, kan een paar weken of maanden duren.
Ik denk dat ik hem maar terug ga brengen na de winkel en mijn geld terug vraag, ook al ben ik een maand verder.
Want dit is echt geen kijken, en ik snap niet dat er niet meer mensen zijn omdat die hier last van hebben, Humax zelf zegt dat het in meer modellen voor komt?
Zelf heb ik een 5050c en die heeft het gelukkig niet.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Siddartha

Quote from: htjan160756 on March 27, 2012, 22:47:48
Hallo,

Ik heb Humax zelf eens gebeld om te vragen of ze van dit probleem afweten, en ja dat weten ze.
Er komt een update die het probleem moet gaan verhelpen, alleen wanneer, dat weten ze niet, kan een paar weken of maanden duren.
Ik denk dat ik hem maar terug ga brengen na de winkel en mijn geld terug vraag, ook al ben ik een maand verder.
Want dit is echt geen kijken, en ik snap niet dat er niet meer mensen zijn omdat die hier last van hebben, Humax zelf zegt dat het in meer modellen voor komt?
Zelf heb ik een 5050c en die heeft het gelukkig niet.

Groetjes J@n

Jan, heb jij nog iets van updates gehad voor de 5050? Ik kan die op de site van Humax nergens vinden...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2