eerste luister ervaring duntech luidsprekers

Started by superleo7, September 20, 2010, 09:20:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

superleo7

Hallo mensen ik wil toch wat schrijven over een zeldzame luidpreker op de Nederlandse markt.

Ik heb in afgelopen 20 jaar al veel luidsprekers en versterkers gehad.
Een kleine op somming B&W 801 802 matrix 802 nautulis martinlogan cls quest tanoy TD 10 avalon avantgarde magnepan enz
Niet de minste in ieder geval.
Afgelopen week zag ik de duntech luidsprekers tekoop staan bij studio alkmaar.
Na een belletje met Ben Hoedjes zat ik 1 uurtje later voor de speakers met een lekker bak koffie.

Ik had heel wat cdtjes mee van rock tot klasiek.

Vanaf het eerste begin zat ik met een smile  ;D
Wat klonk dit gemakkelijk zeg groots, evenwichtig en van zelfsprekend.
De ene cd naar de andere paseerde de revu.
Bij geen cd had ik eigenlijk iets op te merken. Het hoog open maar niet scherp en veel detail.
Het midden gebied open ongekleurd en ook veel detail.
En het laag zo van zelf sprekend van het diepste laag tot midlaag.
Ik dacht maar 1 ding dit moet een keer thuis staan.
Ben heeft sávonds de speakers af geleverd.

Nahpets

Ik heb een tijdje geleden (helaas heel kort) in België een setje Duntech Souvereign op Pass versterking gehoord.

Erg leuk!

Heb je ze gekocht? Of staan ze op proef?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

superleo7

Nadat de speakers in de kamer stonden had ik wel iets van tjonge daar staat wat ;D
Speakers zij 188 hoog 36 breed en 60 diep. Maar ja na 2 minuten zag ik dat al niet meer  :P
Nu 2 dagen later ben ik nog steeds tevreden. Wat een sound zeg.
De speakers staan op een lyngdorf tdai 2200 met rp aangesloten en klingt geweldig.
Er moest wel een correctie plaats vinden daar met een enkel nummer het diepste laag te was.
Of ik nu pink floyd bach of orkest werk draait het klingt zo echt.
Je heb het idee dat je niet naar speakers luisterd, maar dat de muzikanten in je kamer staan.
klingt groots vanzelf sprekend met veel detail lucht en ruimte.
Het is te vergelijken met de grote martinlogans magnepan apogee maar dan met nog meer drive.
Het laag is zo mooi, het draagt echt de muziek zonder tevermoeien.
Een bas gitaar of pauken klinken zo echt dat het gewoon griezelig is.
Een aantal lief hebbers in mijn familie waren ook nieuwschierig en hadden allemaal zo iets van tja dit klopt.
Op het uiterlijk na had niemand ook een punt van kritiek, en deze mensen zijn kritisch :P.
Is dit nu de beste speaker? tja ga je voor detail zijn er speakers die wel iets verder kunnen gaan.
Zoek je romantische kleuring kan je hier ook aan voorbij gaan.
Zoek je benadering van life dan is dit een goede optie.
Ik ga weer verder luisteren ;D  

superleo7

Quote from: Nahpets on September 20, 2010, 09:33:06
Ik heb een tijdje geleden (helaas heel kort) in België een setje Duntech Souvereign op Pass versterking gehoord.

Erg leuk!

Heb je ze gekocht? Of staan ze op proef?
Ik heb de speakers gekocht.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: superleo7 on September 20, 2010, 09:34:00
Speakers zij 188 hoog 36 breed en 60 diep. Maar ja na 2 minuten zag ik dat al niet meer  :P

Dat wordt een groohoek lens  :P
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

superleo7

Quote from: Nahpets on September 20, 2010, 09:47:32
Welke Duntech zijn het geworden?

Het zijn de regent 400 geworden.

Quote from: chansig on September 20, 2010, 10:00:20
Enne een foto...

Gr Hans
Ik zal wel een fotootje maken.

yorkie13

Zo die zijn groot, met 2 x Dynaudio 30 cm woofers

Peerless Monster

Quote from: superleo7 on September 20, 2010, 14:40:48
Het zijn de regent 400 geworden.
Ik zal wel een fotootje maken.

Ff notificatie aanzetten.
Ik ben wel benieuwd naar deze jongens...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

koosnaampje-audiofiel

Het zijn geen kleine jongens nee.

;D
Klipsch, Denon.

TheoPrime

Ach als je een ''grote'' huiskamer hebt dan valt het nog wel mee ;), maar ik zou ze niet kunnen plaatsen in ieder geval
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Audiofiel

Ik heb deze een paar jaar terug ook eens mogen horen, op Classé versterking. Klonken heel indrukwekkend. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

superleo7

Nou hier dan een foto. ;)

Nahpets

Oh, een soort melkpakjes.

Maar dan ietsepietsie groter.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

superleo7

Zoals jullie zien zijn ze niet klein :P
Mijn scherm kan nog net langs de boxen naar beneden.

Maar uit eindelijk zegt groot niet alles. Ik heb meerdere grote boxen gehoord die ik niets vond.
Uitzonderingen de dynaudio master, avalon osaris , thiel 7.2, triangle magal lang, Jk met het boordje voor de bas pijp.
Grote boxen die niet goed uitgedacht zijn hebben vaak last van kleuring door de grote kast.
Zie je zeker bij de goedkope grote speakers.
 

bokkes

Bestaan er eigenlijk wel spike's voor  ;) ???
Want wat wegen ze wel niet ??
bokkes

chansig

Vrijgezel...de baas in huis...man wat zijn ze groot...

In de homestudio stond een jaar of wat geleden een set met deze speakers. Gekocht door een stel vrienden..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


superleo7

De martinlogan heb ik ook nog maar als ik die zie of de duntech dan lijken de duntech door de diepte van de kast toch fractioneel wat groter  :P

Weer een avond genoten.
Eerst wat muziek geluisterd en uiteindelijk de film expendables.

Ook met film erg goed.
Ik draai zonder center maar ook met deze box geen gemis.
Stemmen staan zo vast in het midden gepositioneerd dat je de center gewoon niet mist.
Wat muziek dvd's gedraaid waaronder het life concert van diana.
Wat mooi zeg de speakers geef je zo'n realiteits gevoel daar aanwezig tezijn in een woord geweldig.
Het orkest wat achter de artiesten speelt klingt zo mooi met veel rust en gemak.
Live dvd van u2 ook erg mooi.
De blu ray van celine dion, lionel Richie, ook erg mooi.
Zoals jullie wel merken nog steeds zeer tevreden.  En dan te bedenken dat de versterking op deze boxen eigenlijk bescheiden is.
Ik denk als je op deze boxen een passlabs x350 of hoger of een zware krell zet met een lyngdorf VV met RP nog een hele stap voor uit kan gaan.
Maar eerlijk gezegd ben ik nu al tevreden en zit geregeld met kippe vel op de bank.
Daar doen we het natuurlijk voor ::)   

Nahpets

Quote from: superleo7 on September 21, 2010, 08:37:49
Ik denk als je op deze boxen een passlabs x350 of hoger of een zware krell zet met een lyngdorf VV met RP nog een hele stap voor uit kan gaan.

Ik heb de Duntech Souvereign met Pass Labs (ws de X350) en een Tact RCS2.0S (room-correction) gehoord.

Dat was inderdaad
Quote from: superleo7 on September 21, 2010, 08:37:49
kippe vel op de bank.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Quote from: Nahpets on September 20, 2010, 18:10:57
Oh, een soort melkpakjes.

Maar dan ietsepietsie groter.

Luidsprekers?  Welke luidsprekers?  Oh ik dacht dat het ............  ;D

Man, wat een forse jongens, je moet niet het idee hebben voor een verlaagd plafond......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Quote from: ajbeefde on September 21, 2010, 09:00:56
Luidsprekers?  Welke luidsprekers?  Oh ik dacht dat het ............  ;D

;D ;D

QuoteMan, wat een forse jongens, je moet niet het idee hebben voor een verlaagd plafond......

Met 188 cm valt dat nog wel mee denk ik zo. Ze zijn altijd nog 52 cm lager dan mijn Acoustats. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on September 21, 2010, 09:04:42
;D ;D

Met 188 cm valt dat nog wel mee denk ik zo. Ze zijn altijd nog 52 cm lager dan mijn Acoustats. :P

Idem hier.
Maar als je over de diepte praat, dan zijn deze jongens toch wel erg groot Arjen... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler