MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Ik weet niet of ik al die lambrisering erg mooi vind. Maar goed smaken verschillen gelukkig. Het lijken wel allemaal deuren zo. Misschien moet je je ht ruimte "The Doors" noemen ofzo. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Prachtig afgewerkt! :thumbs-up:

Even een tip. Ik zou de foto's en locatie van je huis verwijderen en iedereen vragen zijn posts te veranderen. Brabant is natuurlijk niet erg, maar hou het wat vager. Je weet nooit wie meeleest :unsure: ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Keerzijde

Quote from: HTip on April 16, 2012, 10:37:19
Even een tip. Ik zou de foto's en locatie van je huis verwijderen en iedereen vragen zijn posts te veranderen. Brabant is natuurlijk niet erg, maar hou het wat vager. Je weet nooit wie meeleest :unsure: ;)

Je hebt helemaal gelijk!
Ik had mijn post al eerder aangepast omdat ik de info eigenlijk te specifiek vond worden.
Zal het niet meer doen...  :angel:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

MG76

Quote from: skyfox on April 12, 2012, 10:18:53
Wauw, wat een prachtig huis!! Echt een droomwoning. Ik kan me voorstellen dat je het daar heel erg naar je zin zult hebben. Ik zou ook heel graag een onderkelderd huis willen, maar bij mijn oudbouw rijtjeswoning gaat dat nooit gebeuren. Enjoy!

thanks! Ik heb wel ooit gezien dat ze een kelder hebben gemaakt onder een bestaand huis, maar das eigenlijk niet te betalen zo duur  :(

Quote from: Martijn90 on April 15, 2012, 21:07:18
Wauw, ziet er heel goed uit! :)

Bedankt alweer! Ben er heel blij mee :-)

Quote from: larzie on April 15, 2012, 22:05:17
Ik weet niet of ik al die lambrisering erg mooi vind. Maar goed smaken verschillen gelukkig. Het lijken wel allemaal deuren zo. Misschien moet je je ht ruimte "The Doors" noemen ofzo. :D

Tja kan, is niet iedereen z'n smaak natuurlijk. Maar de lambrisering valt in t echt lang niet zo op. Nu is t volle bak licht en met langere sluitertijd, maar als de lichten wat gedimd zijn dan valt t reuze mee (qua kleurverschil en dan valt t sowieso niet meer zo op).

Qua naam wel origineel, alleen dan krijg ik daluk een andere instantie op mn dak  ;)

Quote from: HTip on April 16, 2012, 10:37:19
Prachtig afgewerkt! :thumbs-up:

Even een tip. Ik zou de foto's en locatie van je huis verwijderen en iedereen vragen zijn posts te veranderen. Brabant is natuurlijk niet erg, maar hou het wat vager. Je weet nooit wie meeleest :unsure: ;)

Thanks en thanks! Ik heb t weer wat cryptischer gemaakt en de fotos verwijderd, had er helemaal niet bij stilgestaan....ik dacht dan is t tenminste makkelijk te vinden voor de M&G  ;D

Quote from: Keerzijde on April 16, 2012, 11:41:23
Je hebt helemaal gelijk!
Ik had mijn post al eerder aangepast omdat ik de info eigenlijk te specifiek vond worden.
Zal het niet meer doen...  :angel:

Thanks, ik zag dat je je posts al aan had gepast, ik heb de mijne ook nog ff aangepast...


Hier nog wat foto's vd laatste status met de stoelen en de loungebank...de kussens vd loungebank zijn er nog ff uit...

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

GijsP

| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Da-lite

Wauw Super gedaan , dat is een hele gezellige kamer geworden

Zeer sfeervol , en die parketkleur met die matte look vind ik erg geslaagd .  :worship:

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

clockwork

Erg mooi! Vakwerk. Mijn complimenten.  :clapping:

Wat gaat de eerste film worden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Het begint echt al op te schieten zo.

Ziet er super-strak uit  :headbanging:
Daar ga je echt van genieten, als het dalijk af is  :popcorn:

Had ik maar zo'n ruimte  :sigh:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ondanks dat die lambrisering niet mijn smaak is vind ik het voor de rest natuurlijk wel een enorm mooie ruimt met mooie materialen. Die vloer en zitmeubilair is ook erg mooi!  :clapping:
Dat wordt genieten in die kamer! Hoe gaat het met de akoestiek? Ivm al die lambrisering en houten vloer? Geen last van galm?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Mooie foto's weer! Ook erg gaaf dat je geen apparatuur of speakers ziet. Deze week de première?

Locatie is een stuk cryptischer inderdaad. Nu nog de wijknaam en de schetsen/foto's in de rest van je topic ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Thanks allemaal voor de leuke reacties, heb ik toch eindelijk eer van m'n werk zo  ;D

Ik moet eerlijk zeggen dat nu ik zover ben ik toch heel veel moeite moet doen om de laatste beetjes nog af te ronden, ik heb er echt zoveel tijd inzitten al dat ik het nu "ineens" niet veel zin meer heb en eerst wat wil genieten. Films kijken gaat zo al prima dus dat ga ik eerst eens doen en daarna echt alles afwerken.

Tja, de 1e film...hebben jullie nog tips? Ik zie Dark Knight heel vaak voorbij komen dus mss dat ik die ga doen, das ook al n lange tijd geleden dat ik die gezien heb.

Op de vloer ligt trouwens vinyl, lijkt idd erg veel op hout maar denk qua akoestiek toch iets minder erg...maar de akoestiek vind ik nu zo op t gehoor al heel goed, maar moet zeggen dat ik geen referentie heb met andere ruimtes. Maar ik heb in de koof (overgang muur plafond) een hoop glaswol zitten, verder heb ik basstraps in alle hoeken gebouwd en het podium zit ook vol glaswol. Verder nog de raad van HTip opgevolgd en een tapijt gekocht dus dat scheelt ook nog en dan maak ik nog panelen die ik aan t plafond ga hangen dus tis ook niet zo dat er niets aan akoestiek gedaan is.

DUs nu eerst maar eens wat genieten, dan zal ik binnenkort nog wat foto's plaatsen vd verdere afwerking vh scherm etc...

larzie

Als je leuke film wil zien is Sherlock Holmes A Game of Shadows erg vermakelijk. Goede opvolger van het eerste deel.
Voor het WOW effect dan idd Dark Knight bijvoorbeeld of de treinscene in Super8!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Dekay

Maak er een poll van! :P

Ik stem voor The Dark Knight! Wat een geweldige film is dat. De openingen scène :web:
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT


Etiennevh

Ik zou voor de M&G even wachten op Dark Knight Rises. Als je internet erop na leest, moet hij nog beter zijn.. al is dat heel moeilijk!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

rallufff

Zet de super HSDD disc van frankp ff als eerste OP  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

frankp

 :thumbs-up:
De ideale disc om de ruimte in te wijden  ;)

Erg mooie ruimte geworden, daar kan je zeker van gaan genieten de komende jaren!

skyfox

Wauw!!  :o Wat zijn dat een relaxte stoelen  O0

De afwerking ziet er op de foto echt super uit. Echt een ruimte waar je graag gaat zitten om te genieten van een stukje audio en/of video.

Als eerste film zou ik Tron Legacy willen aandragen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Of misschien wel de film die volgende maand uitkomt:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT