MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

MG76

Quote from: Janbo on December 25, 2010, 11:50:17

MG: dit wordt de allermooiste  ;) ;)

Dan zou dit alleen mogelijk zijn door dit forum en de uitgebreide uitleg en fotos net zoals jij met je koof hebt gedaan  :worship:

HTip

Quote from: Janbo on December 25, 2010, 11:50:17
Als je naar je eigen theater kijkt, zou dat kijken in de spiegel van neregeb moeten zijn en dan je eigen theater zien  ;D (om EN in de kerstsfeer EN binnen film te blijven.)

MG: dit wordt de allermooiste  ;) ;)
:clapping:

Vergeet je eigen ruimte niet ;D

Quote from: MG76 on December 26, 2010, 00:28:13
Dan zou dit alleen mogelijk zijn door dit forum en de uitgebreide uitleg en fotos net zoals jij met je koof hebt gedaan  :worship:
Zo is het bij mij ook gegaan. Met de waardevolle adviezen, gevraagd of ongevraagd, kan je heel veel doen en je leert elke dag. Eigenlijk heb ik een groot del van mijn kennis via dit forum opgedaan :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DD2

 :omg:

Wauw!  gaaf projectje..  had ik even gemist tot nu toe.. :)


ga ik even volgen.

MG76

Quote from: DD2 on December 28, 2010, 13:44:00
:omg:

Wauw!  gaaf projectje..  had ik even gemist tot nu toe.. :)

ga ik even volgen.

Die van jou had ik al wel gevonden  :smile: vind dat je een mooie kleurstelling en verlichting hebt....
Ik had destijds al eens in je topic gevraagd wat voor merk die up/down verlichting is...de meeste hebben niet zoveel strooilicht en deze komt over alsof hij dat wel heeft...

Jean Sibelius

Mooi project, ik ben benieuwd hoe je het verder gaat afwerken :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MG76

We hebben in totaal zo'n 5 weken vertraging gehad door het winterweer vanaf eind november tot begin januari.
Vanaf begin van het jaar dus al flink wat werk verzet en eindelijk het hoogste punt bereikt (dus pannenbier)  :bigsmile:

Deze week verder kapconstructie, dakplaten en dan volgende week de dakpannen! Dus dan schiet t eindelijk op en zou het weer mogen sneeuwen of wat dan ook, maar dan loopt er tenminste geen water meer door het hele huis en uiteindelijk naar de kelder.
Dan kunnen we binnenkort eindelijk aan de HT ruimte gaan beginnen, al moet daarvoor ook nog wat zaken eerst afgerond worden zoals vloerverwarming etc...


Martijnst1990

Wauw, schiet al op  :o Word erg mooi zo te zien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Janbo

Quote from: MG76 on January 24, 2011, 21:09:19
Deze week verder kapconstructie, dakplaten en dan volgende week de dakpannen! Dus dan schiet t eindelijk op en zou het weer mogen sneeuwen of wat dan ook, maar dan loopt er tenminste geen water meer door het hele huis en uiteindelijk naar de kelder.

Gaaf! En het huis dicht scheelt heel veel in je gevoel. Kan het ook wat gaan drogen want voordat alle vocht eruit is duurt wel even! Bij tegels mag de vloerverwarming bijvoorbeeld een paar weken niet aan ivm barsten en eventueel los springen... drogen wordt dan vertraagd. Dus laat met het dak erop nog maar even lekker doorwaaien!  ;D

beatbrother

Leuke topic ! Ga ik zeker volgen en het kan ook handig zijn om aanschaf-ideeen op te doen.  :bigsmile:
Huis ziet er ook super mooi uit !

HTip

Proficiat met deze mijlpaal 8)

Quote from: MG76 on January 24, 2011, 21:09:19
Dan kunnen we binnenkort eindelijk aan de HT ruimte gaan beginnen, al moet daarvoor ook nog wat zaken eerst afgerond worden zoals vloerverwarming etc...
Kwestie van prioriteiten stellen ;D
Succes met het vervolg!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Gaat snel de goede kant op.
Suc6 met de volgende stappen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MG76

Quote from: Martijn90 on January 24, 2011, 21:16:59
Wauw, schiet al op  :o Word erg mooi zo te zien.

Thanks, kan niet snel genoeg gaan voor ons  ;D Als over een paar weken het huis ook gevoegd is en de steigers weg zijn dan ziet het er weer heel anders uit!  Wordt vervolgd dus....

MG76

Quote from: Janbo on January 24, 2011, 23:23:45
Gaaf! En het huis dicht scheelt heel veel in je gevoel. Kan het ook wat gaan drogen want voordat alle vocht eruit is duurt wel even! Bij tegels mag de vloerverwarming bijvoorbeeld een paar weken niet aan ivm barsten en eventueel los springen... drogen wordt dan vertraagd. Dus laat met het dak erop nog maar even lekker doorwaaien!  ;D

Ja de aannemer zei idd al om het zolang nog open te laten, door het koude weer en de lucht die er doorheen gaat dan droogt het sneller dan je met bouwdrogers kan bereiken. Inmiddels stond er wel weer een paar centimeter water in de kelder wat vanuit de zolder door de trapgaten weer naar beneden was gesijpeld...maar dat heb ik vandaag alvast weggepompt want het blijft nu iig droog tot het weekend en dan kan er niets meer bij komen...

MG76

Quote from: beatbrother on January 26, 2011, 10:28:32
Leuke topic ! Ga ik zeker volgen en het kan ook handig zijn om aanschaf-ideeen op te doen.  :bigsmile:
Huis ziet er ook super mooi uit !

Thanks, Ik volg jouw topic ook al om diezelfde reden, en ook leuk om te zien hoe t bij jou vordert want we zijn ongeveer tegelijk begonnen...

MG76

Inmiddels ook een touchscreen pc gekocht die ik in de keuken ga inbouwen, waarmee ik oa het hele domotica systeem kan besturen maar dit is een beetje off-topic want heeft niets met een HT te maken  ;)

MG76

Mooi hoe een huis zo snel kan veranderen, vorige week deze tijd waren we nog bezig met de kapconstructie en nu liggen de pannen er al op   :happy:

CoSo


Janbo

Super, nu kan er ook echt geen water meer in komen! Nu de ramen er in en straks alles eruit stoken  ;D

MG76

Ja ik had vorige week al het water eruit gepompt en je ziet overal op de vloeren dat t droog wegtrekt behalve bij de muren, daar zit nog kei veel vocht in...

De hakker/frezer is ook al bezig om alle leidingen te frezen dus vanaf volgende week kunnen deze ook al worden gemaakt. Geeft binnen weer een gruwelijke troep nu t eigenlijk best opgeruimd was :-(

Als de ramen er eind februari inzitten kunnen we echt aan de afwerking beginnen. In de kelder komt nog vloerverwarming en als daar de dekvloer gestort is dan kan ik eindelijk gaan beginnen aan m'n eigen HT !

MG76

Afgelopen weekend weer eens iets gedaan wat met t HT te maken heeft, anders is 't wel heel veel off-topic  ;)

Al het hak-/freeswerk is klaar, en ook het gat voor het audio-rack is gemaakt (19 inch rack).




HTip

Imposant groot gat :o Geen apparatuur, slechts de bediening, in de ruimte is natuurlijk ideaal. Slim bedacht!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Quote from: HTip on February  7, 2011, 20:38:09
Imposant groot gat :o Geen apparatuur, slechts de bediening, in de ruimte is natuurlijk ideaal. Slim bedacht!

De ruimte onder het gat is voor het podium, het idee van het frame gelijk met de muur heb ik van het avsforum waar het lijkt alsof bijna iedereen daar dat zo doet.. Ik vind t er iig super uitzien  ;D

HTip

Helemaal mee eens. Ik heb ook met het idee gespeeld, maar er zou teveel van de werkbare ruimte in de aangrenzende kelder verloren gaan. Heb daar nog wel eens spijt van gehad, maar dat is voor mij een gepasseerd station.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Roger Black


Stress!!!!!

Als eigenaar van "the Underworld" ga ik "the Underground" natuurlijk volgen tot aan de voltooiïng.
Klasse!  :headbanging:
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU