Wat is op dit moment de beste mobile DJ oplossing?

Started by Raphie, August 11, 2010, 16:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik ben een echte laptop DJ, werk met Virtual DJ Pro 6.1.1 en een NUMARK DMC2
als mixer heb ik een Mackie d.4 Pro welke via FW & ASIO wordt aangestuurd door VDJ

Daarnaast heb ik nog een NUMARK CD32 setje, maar deze wil ik eigenlijk upgraden naar iets als bijv 2x de PIO CDJ-2000
Dit in combinatie met 2x Mackie SRM450 v2 en SWA 1505 maakt dat ik de buurt flink op stelten kan zetten  :D

Waar spelen jullie mee? en wat zijn op dit moment de fraaiste oplossingen?
JBL PRX Power!

donaldk


TornadoGo

Dit is sinds kort mijn setje (sorry voor de slechte foto):


2 x Pioneer CDJ2000 en een Denon X1700 mixer. Ik kan mijn content op een aantal manieren afspelen:

- USB
- SD kaart
- CD / Data CD
- Data DVD
- Laptop via Pioneer Rekordbox (verbinding via UTP)
- Laptop via Traktor (CDJ2000's aangesloten als controller/geluidskaart via USB)
- Laptop via Traktor met bijhorende geluidskaart

Ik gebruik de set nu vooral met een externe harddisk aangesloten via de USB poort op één van de twee CDJ's, middels de link functie (mits ze via UTP zijn verbonden) kan ik die harddisk ook met de andere speler tegelijk aanspreken. Op de harddisk kun je met de Rekordbox software heel makkelijk playlists aanmaken. Een andere manier is om je laptop met Rekordbox geïnstalleerd op te nemen in het CDJ-netwerk, dan kun je gewoon je tracks binnen Rekordbox naar de spelers slepen, werkt prima. Met Traktor werken de CDJ's nog niet zo goed, teveel lag. Ik hoop dat de mixer ooit nog een Traktor certificering krijgt, dan ben ik nóg flexibeler. :D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Raphie

dit is wel mijn droomset! wat was je nou hiervoor kwijt?
kan die ook via een upnp schijf spelen? (remapped NAS bijv)
JBL PRX Power!

TornadoGo

Ik heb €4700 betaald en dan krijg ik er ook nog de flightcases bij. Ik heb wat klussen gedaan voor de leverancier en moet binnenkort op zijn bruiloft draaien, vandaar de lage prijs.

Als je rechtstreeks via HDD wilt spelen kan dat alleen via USB, via het netwerk kan alleen als de host Rekordbox heeft draaien.

Edit: In de foto op de achtergrond ligt trouwens mijn oude trouwe Sony MDR7509. Heb laatst ook die nieuwe hoofdtelefoon van Pioneer op m'n hoofd gehad; erg fijn ook.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Teejoo

De Denon is ook een leuke mixer. Wat ik eigenlijk wel een nadeel van zowel de pioneer als de Denon mixers vind zijn de korte schuiven. Vinden jullie dat niet?

Raphie

tja het zijn geen Dateqs natuurlijk, maar ik vind voor dance die faders wel ideaal.
kunstje is toch vaak 16 maten uittellen, laag eruit, track eronder beats op elkaar krijgen en zorgen dat ze beide op het juiste punt uitkomen voor een goede transitie.
JBL PRX Power!

TornadoGo

Ik heb jaren gedraaid met Dateq en toen ik ineens een Pioneer voor m'n neus kreeg was het wel even wennen aan de korte faders. Tegenwoordig vind ik het eigenlijk wel fijn. Op deze mixer voelen ze erg soepel en toch stevig aan.

Mixen is inderdaad een kunstje dat iedereen kan leren zolang je maar kunt tellen en enigszins ritmegevoel hebt. Gelukkig zijn platenkeus en de sfeer goed kunnen aanvoelen (en daarop inspelen) véél belangrijker dan het mixkunstje. Het valt mij ook vaak op dat veel DJ's de EQ helemaal verkeerd hebben staan, die zijn volgens mij te druk bezig met mixen en zichzelf waardoor ze er geen erg in hebben.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

jowi

Kijk eens op www.hyperactive.nl, is de importeur van o.a. een aantal uitstekende dj spullen.

bast

Om het zo mobiel mogelijk te houden, en zo eenvoudig mogelijk aan te sluiten, heb ik volgende set voor mijn zoon samengesteld. Een Numark NS7 controller in een volledig aangepaste NS7 Flightcase met een ingebouwde pc, toetsenbord en muis. En een Enttec DMX licht controller om de lichten aan te sturen.

Achteraan hebben we een verdeler geplaatst, dit om alles intern met slechts één stekker aan te sluiten.
Daarbij nog eens 3 extra aansluitingen extern voor de 2 actieve luidsprekers QSC K12, en ééntje voor de lichten, momenteel een KLS-800 setje van Eurolite.

Op deze verdeler zit ook nog een USB aansluiting, en de DMX uitgang.

Raphie

JBL PRX Power!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

stoffels


Raphie

Hoe organiseren jullie je tracks? alles in een dir? of per album, per set, per genre?
ik dump alles in 1 dir en gebruik playlists en metadata om te vinden wat ik zoek.
nemen jullie altijd alles mee naar een gig? of alleen je set die je wilt spelen en wat backup?
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Quote from: bast on August 12, 2010, 23:08:43
Om het zo mobiel mogelijk te houden, en zo eenvoudig mogelijk aan te sluiten, heb ik volgende set voor mijn zoon samengesteld. Een Numark NS7 controller in een volledig aangepaste NS7 Flightcase met een ingebouwde pc, toetsenbord en muis. En een Enttec DMX licht controller om de lichten aan te sturen.

Achteraan hebben we een verdeler geplaatst, dit om alles intern met slechts één stekker aan te sluiten.
Daarbij nog eens 3 extra aansluitingen extern voor de 2 actieve luidsprekers QSC K12, en ééntje voor de lichten, momenteel een KLS-800 setje van Eurolite.

Op deze verdeler zit ook nog een USB aansluiting, en de DMX uitgang.


Als je het commercieel zo brengt, dan heb je volgens mij zo een afzet marktje ;).
Naais one!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

TornadoGo

Quote from: Raphie on August 13, 2010, 11:09:32
Hoe organiseren jullie je tracks? alles in een dir? of per album, per set, per genre?
ik dump alles in 1 dir en gebruik playlists en metadata om te vinden wat ik zoek.
nemen jullie altijd alles mee naar een gig? of alleen je set die je wilt spelen en wat backup?

Eén dir is te onoverzichtelijk. Ik wordt voor de meest uiteenlopende feestjes gevraagd dus mijn database is redelijk all-round en daardoor eigenlijk te groot.

Ik heb een aantal playlists voor de vaste plekken waar ik draai en vervolgens nog een aantal algemene playlist zoals Dance Classics, Top 40, "Altijd goed", en natuurlijk een playlist met de muziek die ik zelf leuk vind.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

stoffels

Quote from: Raphie on August 13, 2010, 11:09:32
Hoe organiseren jullie je tracks? alles in een dir? of per album, per set, per genre?

bij mij:
genre > artist > album > nummer

dus
dance > tiesto > In search of sunrise vol 5 cd1>  Conil - Malibu beach.
heb ik wel effe aan bezig geweest om alles correct te taggen en te sorteren.

oja , alles dubbel gebackupt op 2 verschillende harddisks.....