Cinejowi 2010

Started by jowi, August 9, 2010, 13:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BarcoCRT

Leuk om te zien dat je er weer bent, helemaal super!

Upgrades zien er niet kinderachtig uit, errug mooi allemaal.

Nog aan de kurotool getweakt?
Btw, ik lees dat je nu 1080p24 als input op 75 hz kijkt  :crazy: :wacko:
Of zit je ons gewoon te foppen  :D
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jowi

Heee... dat is niet goed, zal het ff snel aanpassen, moet natuurlijk 72Hz zijn :) heb laatst nog een klein aanpassinkje gemaakt aan deze realtime tool, deze zet nu overdag een energy mode aan, en na 21:00 gaat de toastmode aan ;) denk dat ik daar iets terug heb gezet wat er niet in hoort.

De tweaktool zelf is niet veranderd in de tussentijd.

jantje112

Ziet er nog steeds goed uit! Was destijds erg onder de indruk van je ruimte en je setup.

celerontje

Quote from: jowi on August  9, 2010, 21:35:41
Heee... dat is niet goed, zal het ff snel aanpassen, moet natuurlijk 72Hz zijn :) heb laatst nog een klein aanpassinkje gemaakt aan deze realtime tool, deze zet nu overdag een energy mode aan, en na 21:00 gaat de toastmode aan ;) denk dat ik daar iets terug heb gezet wat er niet in hoort.

De tweaktool zelf is niet veranderd in de tussentijd.
Ingewikkelde boel, ik wed dat er maar weinigen zijn die al die standen perfect afgesteld hebben staan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BarcoCRT

Quote from: celerontje on August  9, 2010, 21:38:15
Ingewikkelde boel, ik wed dat er maar weinigen zijn die al die standen perfect afgesteld hebben staan.
Niet als ik ben langs geweest hoor  :D
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jowi

Quote from: BarcoCRT on August  9, 2010, 21:29:02
Btw, ik lees dat je nu 1080p24 als input op 75 hz kijkt  :crazy: :wacko:
Of zit je ons gewoon te foppen  :D
Alweer opgelost, in ISF mode (zit nu de blurays van Battlestar Galactica te kijken) staat de drivemode op 1 (75Hz) terwijl de set intern op 72Hz staat. Heb er maar even N/A (not available) van gemaakt ;)

Snutchz

ha.. ik zit nog altijd te klooien met die -drive modes- ..als ik de PS3 nou 24Hz laat uitsturen.. en de 428 op DM1.. en -Pure Cinema- op standaard zet.. zit ik dan goed?  :unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jowi

#57
Purecinema altijd op Advanced zetten, en als het panel een 24Hz signaal ziet, gaat ie automatisch op 72Hz, ongeacht de drivemode die je had ingesteld, dus hoef je niets te doen verder... Voor 50Hz moet je drivemode 2 hebben, en voor 60Hz is het drivemode 3. Als het goed is worden die standen, eenmaal ingesteld, ook onthouden.

Snutchz

..volgens de handleiding zou je -Pure Cinema/Advance- kunnen inzetten om DVD's te forceren in 24p te laten draaien.. aangezien den bron Native 24hz uitstuurt... valt er toch helemaal niets te forceren?  :wacko:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jowi

Ik zie geen reden om dvd's op 24hz af te willen spelen als het panel perfect met 50/60Hz om kan gaan.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Misschien bedoelen ze dat inderdaad met wat Schnutz in de manual zag. Nogmaals, zet Purecinema gewoon op Advanced en gebruik de juiste drivemode, komt alles goed.

Joost80

Sodemieters wat een mooie ruimte en set! Volgens mij heb ik je naam weleens op avforums gezien ::).
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Snutchz

Quote from: jowi on August  9, 2010, 22:15:31
Misschien bedoelen ze dat inderdaad met wat Schnutz in de manual zag. Nogmaals, zet Purecinema gewoon op Advanced en gebruik de juiste drivemode, komt alles goed.
..en dat is?  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jowi

#64
Ik heb het al verteld hierboven ergens.

denoontje

mooie upgrades en als hukamer ht een referentie!

Wat merk je nu tussen de velo 12 en de nieuwe dd?

Zit zelf ook eens te denken over de arcam.....


jowi

De DD15 is natuurlijk een maatje groter, dat ten eerste, maar het geluid is gewoon strakker en meer gecontroleerd. Bij vlagen :) want het staat hier nog niet helemaal jofel :) Ik heb wel het idee dat de DD15 hier in dit huis een stuk lager komt dan de 1200.

Snutchz

Quote from: jowi on August  9, 2010, 22:28:50
Ik heb het al verteld hierboven ergens.
..en waarom kies je voor DM1 ipv DM2 ? :unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Xander32

Mooi apartement met een een gave ht-set(die Kef Reference klinken echt helemaal :inlove:).
Maarre: ben je er jou bewust  van dat je een fiets in de huiskamer hebt staan?


:D Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jowi

Nou vooruit, nog maar een keer dan: de Kuro drivemodes.

drivemode 1: 75Hz (niet praktisch toepasbaar)
drivemode 2: 100Hz (dus voor o.a. PAL en andere 50Hz afgeleiden zoals 25Hz)
drivemode 3: 60Hz (dus voor NTSC en andere 60Hz afgeleiden zoals 29.97/30/59.94Hz)

Er is geen specifieke drivemode voor 23.97/24Hz, dat herkent een Kuro automatisch, hij gaat dan vanzelf op 72Hz draaien (=3x 24hz)
De Purecinema stand op 'Advanced' en alles qua deinterlacing, pulldown etc. gaat verder correct voor welke drivemode dan ook.

jowi

#70
Quote from: Xander32 on August 10, 2010, 00:06:44
Maarre: ben je er jou bewust  van dat je een fiets in de huiskamer hebt staan?
WAT!?! Waar? :D
Komt omdat mijn schuur volgepakt staat met enorme KEF en Kuro en Velodyne dozen... en het staat wel 'lofterig' en New Yorkerig om je fiets in je huis te hebben staan ;)

MartijnR

Quote from: jowi on August  9, 2010, 19:53:07
Zoiets had ik ook begrepen ja :) ben er heel zuinig op geweest, altijd binnen gestaan :D

Nou, ik zal goed voor 'm gaan zorgen dan.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

jowi

Erg mooie sub hoor, zowel ik als Bjorn waren nogal verbaasd dat ie hier in deze enorme ruimte toch nog erg goed tot zijn recht kwam.

MartijnR

Quote from: jowi on August 10, 2010, 09:00:24
Erg mooie sub hoor, zowel ik als Bjorn waren nogal verbaasd dat ie hier in deze enorme ruimte toch nog erg goed tot zijn recht kwam.

ik ben erg benieuwd hoe het in mijn ruimte zal zijn. Zal in ieder geval een verandering zijn in vergelijking met de huidige situatie. Ik heb nu geen sub dus da's ook niet zo heel moeilijk  ;D. Zolang het maar goed in te regelen is, zal het ingetwijfeld een verbetering zijn. Het inregelen wordt gedaan door Garmt dus daar heb ik alle vertrouwen in.

Als je over een jaar of wat weer deelneemt aan een zomeractie van BB&G, laat het me dan maar weten, ik help je graag, voor een schappelijke prijs, af van overtollige apparatuur  :devil:. Een 60" plasma lijkt me overigens ook wel wat!

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

jowi

Haha... nou ik heb afgelopen jaar enorm zitten upgraden en vervangen, het is nu wel even mooi geweest. Heb nu zo'n beetje wel alles wat ik wil... hoewel... een projector erbij zou toch wel weer leuk zijn :dry: maar ik wacht even het 3D gebeuren af; al zeg ik dat inmiddels ook al bijna een jaar... als het echt doorzet is een 3D projector wellicht een idee. Maar zover zijn we nog lang niet. Al zijn de plannen al min of meer klaar :D