Cinejowi 2010

Started by jowi, August 9, 2010, 13:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Het is jammer genoeg even stil geweest, maar ik heb gelukkig niet stil gezeten :) Tijd voor een nieuwe Cinejowi!

Het is teveel om meteen alle historie neer te zetten dus ik zal me beperken tot afgelopen jaar... Nadat de Barco 1209s het veld heeft moeten ruimen voor de 60" Kuro is er nog best wat veranderd. Niet alleen qua apparatuur maar ook qua interieur. Zo heb ik het hele huis, dus alle muren en plafonds, wit geschilderd, en is de vloer inmiddels voorzien van een donkere beits. Dit geeft een heel andere sfeer, in het oude topic hebben we daar heel wat over gediscussieerd, en ik moet zeggen, het is nu helemaal zoals ik het me had voorgesteld! Misschien mag de vloer zelfs nóg wel een tikje donkerder ;) Ik heb nog wel wensen op interieurgebied; zo moet er een keer een nieuw bankstel oid komen, nieuwe gordijnen, ander kleed... maar dat komt allemaal nog wel.

Qua apparatuur is er ook flink geupgrade. De Denon 3805 heeft plaats gemaakt voor een Arcam AVR600, en de Denon 3910 CD speler is vervangen door een Squeezebox Duet. Verder heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de Velodyne zomeractie van BB&G en is de Velodyne SPL-1200Ultra van de week vervangen door een Velodyne DD15 8)

Even de hele lijst aan apparatuur van dit moment:


  • Arcam AVR600
  • Pioneer Kuro KRP-600M
  • KEF Reference Model 4 frontspeakers
  • KEF Reference Model 2 side speakers
  • KEF Reference 200c center speaker
  • Velodyne DD-15 subwoofer
  • HDI Dune Prime 3.0
  • Squeezebox Duet
  • UPC HD-DVR (stb)

Verder staat er nog ergens een PC-tje met 10TB aan HD materiaal, bluray's en CD's om de boel aan de gang te houden :D

Maar goed... tijd voor wat foto's :)
















jowi

Voor de liefhebbers, nog wat plaatjes van vroeger (2005):





jowi

... en inmiddels dus de Velodyne SPL-1200 Ultra vervangen door de DD15:








jowi

#3
... nog wat sfeerplaatjes van de rest van het appartement...










Peerless Monster

#4
Welkom terug Jowi!!!
Goede upgrade, vooral die Arcam is een goede zet geweest ipv de Denon.
Ben je hier tevreden over?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DVDGuy

Hey Jowi; welkom terug.

Mooie foto's.

Wat heb je met de Denon gedaan? Verkocht of "in storage"?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

jowi

De Denon set heb ik verkocht.

De Arcam is geen vergelijking met de Denon. Zeker qua surround is het echt een belevenis, ondanks dat mijn ruimte door de grootte en hardheid wat moeilijk is, heb je met de Arcam echt een totaalervaring, het ding zet een mooie geluidsbubble neer die naadloos van speaker tot speaker overgaat, erg fraai! Zit af en toe nu oude dvd's terug te kijken, met name muziek dvd's, en ik kan me eigenlijk nog steeds niet voorstellen dat die ouwe dvd's zo enorm mooi kunnen klinken... om nog maar niet te spreken over de nieuwe HD geluidsformaten.

Qua stereo ben ik er nog niet uit, hij is ongetwijfeld beter, maar stereo is bij mij gewoon altijd een beetje ondergeschoven kindje geweest. Het kan me simpelweg niet zo boeien, ik krijg er haast nooit de ruimtelijkheid en dynamiek en grootsheid mee die ik bij heel veel DD of DTS of DTS-MA tracks wel heb. Heb wel een tijdje de Squeezebox en de Denon 3910 kunnen vergelijken, maar ik hoorde er geen verschil tussen. Dus ik heb de Squeezebox maar gehouden :)

Durk

Welkom terug..

Erg fraaie upgrades; je Rack komt nu nog meer tot zijn recht!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

MaxxMark

Welkom terug! :)

Heb je ook een fototje richting de achterkant? Ik ben benieuwd hoe je rears opgesteld staan!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Ook welkom terug, hopelijk blijf je braaf! ;D

Voor mij niks nieuws, ik had al op AVforums.com gekeken. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

koosnaampje-audiofiel

Prachtig.....design, gecombineerd met serieuse HT.

Klipsch, Denon.

jowi

#11
Quote from: MaxxMark on August  9, 2010, 14:10:14
Heb je ook een fototje richting de achterkant? Ik ben benieuwd hoe je rears opgesteld staan!
Ik heb geen rears maar eigenlijk alleen 'sides'. Draai dus 5.1. Op de allereerste foto zie je die nog het best, en op de 3e foto die is genomen vanaf de plek van de linkerrear, zie je de rechter 'rear' nog net staan tegen de pilaar. In de tijd dat ik dit appartement verbouwde, was er nog geen sprake van 7.1 of hoger... anders had ik daar wel rekening mee gehouden. Als ik nu echte rears zou plaatsen komen die midden op de vloer te staan, achter me. Dat gaat me een beetje te ver ;)

blue-eyes

Ik blijf dit erg mooi vinden, ik hou wel van een strakke inrichting.

Leuke openingspost zo, goed dat je terug bent!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Ben ook blij er weer bij te zijn! Ik hoop dat je zelf ook snel met de DD15 aan de gang gaat, kan ik de kunst een beetje afkijken ;) Die Velodyne is afgezien van de muzikale kwaliteiten echt een super-nerd-speeltje, helemaal top :) maar zoals Bjorn me al vertelde, instellen en integreren is lastig...

Peerless Monster

Quote from: jowi on August  9, 2010, 14:50:36
Ben ook blij er weer bij te zijn! Ik hoop dat je zelf ook snel met de DD15 aan de gang gaat, kan ik de kunst een beetje afkijken ;) Die Velodyne is afgezien van de muzikale kwaliteiten echt een super-nerd-speeltje, helemaal top :) maar zoals Bjorn me al vertelde, instellen en integreren is lastig...

Is dat niet met elke sub? ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hoekie

Welcome back!

Mooi en strak ingericht.

heb ook bij BB&G de DD-15 in juli aangeschaft.
levertijd half september... ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn in combi met de AVR600

blue-eyes

Quote from: jowi on August  9, 2010, 14:50:36
Ben ook blij er weer bij te zijn! Ik hoop dat je zelf ook snel met de DD15 aan de gang gaat, kan ik de kunst een beetje afkijken ;) Die Velodyne is afgezien van de muzikale kwaliteiten echt een super-nerd-speeltje, helemaal top :) maar zoals Bjorn me al vertelde, instellen en integreren is lastig...

Verdorie, ik al tijden blij dat jij een DD15 had gekocht zodat IK de kunst kan afkijken :D

Ik overweeg nog steeds een afstelling door BB&G te laten doen, maar eerst gaat een vriend van me aan de slag.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Gaeje

wat is er eigenlijk nu achter je? want daar is geen foto van?

MaxxMark

#18
Quote from: jowi on August  9, 2010, 14:38:25
Ik heb geen rears maar eigenlijk alleen 'sides'. Draai dus 5.1. Op de allereerste foto zie je die nog het best, en op de 3e foto die is genomen vanaf de plek van de linkerrear, zie je de rechter 'rear' nog net staan tegen de pilaar. In de tijd dat ik dit appartement verbouwde, was er nog geen sprake van 7.1 of hoger... anders had ik daar wel rekening mee gehouden. Als ik nu echte rears zou plaatsen komen die midden op de vloer te staan, achter me. Dat gaat me een beetje te ver ;)

Ik heb je OP ook gewoon helemaal verkeerd gelezen!

Ik las:
KEF Reference Model             4 frontspeakers
KEF Reference Model             2 side speakers

Dus ik dacht 4 frontspeakers 2 sidespeakers. Ik vond het al zo'n rare benoeming :)

En heb je dan nu niet een beetje te weinig geluid aan de achterkant? Het lijkt mij dat het surround gevoel een beetje wegvalt als ze precies naast je staan. Of was dat opzettelijk?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Gouden combinatie natuurlijk, een Arcam 600 met een Velodyne DD15 :headbanging:

Natuurlijk is elke sub moeilijk... wat dat betreft is deze DD serie dan eigenlijk makkelijker omdat ie flink te tweaken is. Maar goed, ondanks dat je erg veel instelmogelijkheden hebt, is het zaak ze eigenlijk zo min mogelijk te gebruiken :) hoe meer je met plaatsing en akoestiek kunt 'regelen' hoe beter natuurlijk. Maar goed, ik kan en ik wil hier de boel niet inrichten met allerlei absorbers en diffusers en reflectors, en ook de plaats van de sub is vast, dus nu is het zaak om er toch iets moois uit te gaan krijgen... wat ik al wel merk is dat het geluid uit de sub in vergelijking met de 1200 een stuk strakker en 'droger' is, dat bevalt me wel, ondanks dat ie nog totaal niet goed afgesteld staat.

celerontje

Quote from: Gaetan on August  9, 2010, 14:58:04
wat is er eigenlijk nu achter je? want daar is geen foto van?
Jazeker, het bureau met PC. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

ok.
wat betreft plaatsing zal die bij mij op de zelfde plek komen als de huidige sub en heb ik ook onlangs het eea aan akoustiek gedaan.
ik snap dat je geen diffusers aan de wand in de woonkamer wil hebben al ken ik mensen die dat wel doen ;)

Bjorn komt het plaatsen en afstellen, dus moet goed komen.


jowi

#22
Quote from: MaxxMark on August  9, 2010, 14:59:34
En heb je dan nu niet een beetje te weinig geluid aan de achterkant? Het lijkt mij dat het surround gevoel een beetje wegvalt als ze precies naast je staan. Of was dat opzettelijk?
Met de Arcam 600 komt het geluid nu nog steeds ergens diep achter/boven me vandaan als het nodig is ;) maar je hebt ergens wel een punt, echte rears zouden een betere optie zijn. Ik kan ze er helaas niet goed neerzetten, ze komen meteen 4m achter me te staan, en erg asymmetrisch.

Natuurlijk wilde Bjorn de sub hier ook wel afstellen, maar dat haalt wel de lol een beetje af van het zelf prutsen en leren... de man heeft toch echt gouden oortjes, sjongejonge... weet nog goed met het afstellen van de Arcam 600, zat ie een beetje te proberen of de centerspeaker op 368 of 367cm moest komen... 1cm verschil... ik kon me dat niet voorstellen, maar toen ie me liet zitten en vertelde waar ik op moest letten, inderdaad zeg, die ene centimeter verschil zorgde er echt voor dat het geluid van de center wel of niet een geheel met de fronts vormde... bizar.

stoffels


CoSo

Blijf dit echt een mooi appartement vinden.  :wub: