High-end streaming: de beste streaming opties?

Started by Teejoo, July 25, 2010, 17:27:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

klopt, maar als je dat samenvoegt in de totale context hoe er op andere suggesties wordt gereageerd, dan lijkt het dat...
JBL PRX Power!

Teejoo

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 10:10:52
Teejoo heeft z'n keuze al gemaakt. Apple TV om te experimenteren en Linn als volgende stap.
voor de leuk nog ff spdif met HDMI verwissellen en dat is het dan wel  ;D
Op zich heb je daar in de huidige situatie gelijk in, maar de reden dat ik dit topic heb geopend was dat ik dus de alternatieven zoek om op hoog niveau te kunnen streamen. En dan zijn er naast de Linn alleen Naim en transporter genoemd die voor mij onder dit kopje vallen. En dan lees je over de Linn DS lijn toch de meeste berichten.

Ik had denk ik gewoon gehoopt dat er inmiddels meer audio fabrikanten met een dergelijke oplossing bezig waren. Je zou gezien het succes van de Linn streamers verwachten dat meer fabrikanten deze richting inslaan. M.a.w., waar blijft Classé, Arcam, Denon etc.

Raphie

er zijn véél meer high end oplossingen, maar je moet er wel voor openstaan natuurlijk

aantal voorbeelden:
OPPO via Classé Pre DAC
OPPO SE via eigen DAC
Dune 3 Base via Classé DAC
PC via Classé DAC
PC via USB > SPdif converter
PC via USB DAC / Stereo Pre (Classé HT Passthrough) > bijv Benchmark USB HDR

vind dat alleen 2 bakkies van Linn en NAIM "high end alternatieven" zijn vééls te kort door de bocht......
JBL PRX Power!

Ejorne

Quote from: Teejoo on July 26, 2010, 10:59:07
Op zich heb je daar in de huidige situatie gelijk in, maar de reden dat ik dit topic heb geopend was dat ik dus de alternatieven zoek om op hoog niveau te kunnen streamen. En dan zijn er naast de Linn alleen Naim en transporter genoemd die voor mij onder dit kopje vallen.

Je hebt toch al een goede dac die je wilt gaan gebruiken? Waarom dan zoveel extra betalen voor hi-end streamers die óók een goede dac bezitten.

Met de hi-face heb je een zeer goed signaal voor je dac. De flexibiliteit wat betreft OS en software is op een computer ook vele malen groter dan op een hardware-streamer...


blue-eyes

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 11:03:51
er zijn véél meer high end oplossingen, maar je moet er wel voor openstaan natuurlijk

aantal voorbeelden:
OPPO via Classé Pre DAC

Dune 3 Base via Classé DAC
PC via Classé DAC
PC via USB > SPdif converter
PC via USB DAC / Stereo Pre (Classé HT Passthrough) > bijv Benchmark USB HDR

vind dat alleen 2 bakkies van Linn en NAIM "high end alternatieven" zijn vééls te kort door de bocht......

Mag je die laten zien als je hier toch langskomt binnenkort ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Quote from: Teejoo on July 26, 2010, 10:59:07


Ik had denk ik gewoon gehoopt dat er inmiddels meer audio fabrikanten met een dergelijke oplossing bezig waren. Je zou gezien het succes van de Linn streamers verwachten dat meer fabrikanten deze richting inslaan. M.a.w., waar blijft Classé, Arcam, Denon etc.
Die kiezen voor een geintegreerde oplossing in deze.

Om ook echt meerwaarde te verkrijgen en meerprijs te rechtvaardigen tov de Apple Sonos e.d. vergt knowhow en investeringen.
En een highend bedrijf is nu eenmaal "small fries" tov de giganten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

@ Raphie: met high end streamen heb ik het niet alleen over de geluidskwaliteit. De bediening moet ook high end zijn. Dus in de hand bladerend op een pronto od iPod touch etc.  In jouw voorbeelden is volgens mij geen enkel apparaat te bedienen vanuit de hand zoals ik nu doe met de Apple TV. Want dat is geweldig. De Oppo zal vast een goed geluid geven, en je hebt er meteen een goede blu-ray speler voor. Maar je hebt een beeldscherm nodig (heb ik niet).

@ Ejorne: Ik wil net helemaal niet hoeven na te denken over een OS etc. Vandaar de reden dat ik een PC oplossing ver links laat liggen. Je hebt natuurlijk gelijk dat je dan een apparaat koopt waarvan je delen niet gebruikt, maar dat heb je natuurlijk wel vaker. Zolang het deel dat je wel gebruikt het maar waard is.

bmateijsen

Je kan ook nog Meridian Sooloos toevoegen en dan in de volgende 2 combinaties:

Meridian Sooloos Control 15 en evt een Twinstore voor extra opslag.
Meridian MS600 en Ensemble (http://www.meridian-audio.com/features/media-source-600-style,-sound-and-sooloos.aspx)

Groet,

Bjorn

Quote from: Teejoo on July 26, 2010, 10:59:07
Op zich heb je daar in de huidige situatie gelijk in, maar de reden dat ik dit topic heb geopend was dat ik dus de alternatieven zoek om op hoog niveau te kunnen streamen. En dan zijn er naast de Linn alleen Naim en transporter genoemd die voor mij onder dit kopje vallen. En dan lees je over de Linn DS lijn toch de meeste berichten.

Ik had denk ik gewoon gehoopt dat er inmiddels meer audio fabrikanten met een dergelijke oplossing bezig waren. Je zou gezien het succes van de Linn streamers verwachten dat meer fabrikanten deze richting inslaan. M.a.w., waar blijft Classé, Arcam, Denon etc.

Raphie

Quote from: Hipster on July 26, 2010, 11:17:47
Die kiezen voor een geintegreerde oplossing in deze.

Om ook echt meerwaarde te verkrijgen en meerprijs te rechtvaardigen tov de Apple Sonos e.d. vergt knowhow en investeringen.
En een highend bedrijf is nu eenmaal "small fries" tov de giganten.
Dat wordt denk ik dus persoonlijk ERG overschat.
Streaming is véél meer IT dan Hifi. d.w.z. er is ergens een data repository en die wordt aangeboden aan een DAC.
vóór de DAC is er totaal geen adiofiele know how te kapitaliseren. en is het e.e.a. gewoon een recht toe / recht aan PC / ipod/ mp3 speler hoe je het ook noemen wilt. De audiofiele meerwaarde zit THEOretisch (pun intended) in de voeding en het DAC design (mits je gebrukt wilt maken van een analoge uit)
Daarnaast kan je ook nog eens een hele mooie GUI hebben (maar dat beinvloedt de geluidsKWALITEIT niet) wel de gebruikers ervaring natuurlijk.

Wat Teejoo hoort, zit hem in de kwaliteit van de spdif uitgang van de Apple TV, maar als hij een willekeurige USB/spdif converter of USB DAC aansluit op z'n laptop van <€1.000 budget, dan heeft hij ABSOLUTE TOPKWALITEIT.
JBL PRX Power!

hifiman

Of een lampizated squeezebox icm een goede DAC  ;)

Raphie

kan ook, maar dat is bewust kleuren, zeg maar een gecalibreerde projector voorzien van een sephia filter  :devil:
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 11:25:07
Dat wordt denk ik dus persoonlijk ERG overschat.
Streaming is véél meer IT dan Hifi. d.w.z. er is ergens een data repository en die wordt aangeboden aan een DAC.
vóór de DAC is er totaal geen adiofiele know how te kapitaliseren. en is het e.e.a. gewoon een recht toe / recht aan PC / ipod/ mp3 speler hoe je het ook noemen wilt. De audiofiele meerwaarde zit THEOretisch (pun intended) in de voeding en het DAC design (mits je gebrukt wilt maken van een analoge uit)
Daarnaast kan je ook nog eens een hele mooie GUI hebben (maar dat beinvloedt de geluidsKWALITEIT niet) wel de gebruikers ervaring natuurlijk.

Wat Teejoo hoort, zit hem in de kwaliteit van de spdif uitgang van de Apple TV, maar als hij een willekeurige USB/spdif converter of USB DAC aansluit op z'n laptop van <€1.000 budget, dan heeft hij ABSOLUTE TOPKWALITEIT.

Kan zijn, maar ik zie een PSaudio al zo'n 2 jaar spartelen om hun networkbridge op de markt te krijgen.
Zijn geen knoeiers........toch? ;) ;D


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Quote from: Hipster on July 26, 2010, 11:36:10
Kan zijn, maar ik zie een PSaudio al zo'n 2 jaar spartelen om hun networkbridge op de markt te krijgen.
Zijn geen knoeiers........toch? ;) ;D



Nee zeker niet, maar ik weet niet waar bij hun het probleem zit.
JBL PRX Power!

Teejoo

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 11:25:07

Wat Teejoo hoort, zit hem in de kwaliteit van de spdif uitgang van de Apple TV, maar als hij een willekeurige USB/spdif converter of USB DAC aansluit op z'n laptop van <€1.000 budget, dan heeft hij ABSOLUTE TOPKWALITEIT.

Ik denk dat je hier gelijk in hebt, maar ik kies dus ook bewust een redelijk kant wen klaar pakket en voor een bepaald bedieningsconcept.Goed voorbeeld is bij de Apple TV de keuze voor AtvFlash ipv zelf gaan zitten hobbyen. Zo zit ik er dus in.

@ Bjorn, Meridian zal ik er ook bijzetten!

Staaled

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 11:37:38
Nee zeker niet, maar ik weet niet waar bij hun het probleem zit.
M.i. het compleet zelf ontwikkelen en fabriceren om te voldoen aan hoge eisen en kwaliteit.

Net als Linn. Alles "inhouse". 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

klopt, wil je een turn key oplossing dan betaal je i.d.d. een premium voor het concept. Het is persoonlijk of je daar de meerwaarde van inziet.

De vraag is dus of je de discussie tussen geluidskwaliteit en bedieningsgemak los moet/wil zien.
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 11:54:52
De vraag is dus of je de discussie tussen geluidskwaliteit en bedieningsgemak los moet/wil zien.

Waarom zou je dat los moeten zien? Een brakke interface maakt dus niet uit als de geluidskwaliteit top is? En je dan geen enkel nummer of album makkelijk kan beluisteren omdat de interface brak is?


Kjelt

Darn kan die Apple TV zijn geluid ook via HDMI uitgeven of niet? Zie net in de manual dat hij dit inderdaad kan  :)
En wanneer komt de iPad ondersteuning  :-\
Als beiden ondersteund worden ga ik er ook eens serieus naar kijken  :)

Raphie

Quote from: bmateijsen on July 26, 2010, 11:57:07
Waarom zou je dat los moeten zien? Een brakke interface maakt dus niet uit als de geluidskwaliteit top is? En je dan geen enkel nummer of album makkelijk kan beluisteren omdat de interface brak is?


dat is dus juist mijn punt. afhankelijk van budget kan je daarin keuzes maken:
- de beste gebruikservaring is natuurlijk een perfecte GUI met perfecte geluidskwaliteit en optimaal bedienigsgemak. Dan kom je dus héél snel in de BB&G oplossingen
- Als er budget restricties zijn, kan je dus bezuinigen op gebruiksgemak en gaan voor een PC based oplossing (je hebt de mooiste GUI's op een PC, maar het blijft een PC, aanzetten, software updates, booten etc..... het zal NOOIT de ervaring geven van een turn key black box
- blijft over geluidskwaliteit, wil je hierop bezuinigen dan kom je dus in de squeezebox / Apple TV categorie.

JBL PRX Power!

Valkyrie

en Sonos? Die ben ik nog niet tegengekomen. Ik draai sonos met de Aram DAC. :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raphie

Quote from: Valkyrie on July 26, 2010, 12:15:26
en Sonos? Die ben ik nog niet tegengekomen. Ik draai sonos met de Aram DAC. :pompom:
dat valt toch in het rijtje: squeezebox, apple tv, Tvix etc.. (budget mediaspelers)
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on July 26, 2010, 11:31:35
kan ook, maar dat is bewust kleuren, zeg maar een gecalibreerde projector voorzien van een sephia filter  :devil:
Bewust kleuren op een spdif interface?  ;)

Teejoo

Quote from: Kjelt on July 26, 2010, 12:00:17
Darn kan die Apple TV zijn geluid ook via HDMI uitgeven of niet? Zie net in de manual dat hij dit inderdaad kan  :)
En wanneer komt de iPad ondersteuning  :-\
Als beiden ondersteund worden ga ik er ook eens serieus naar kijken  :)
Dat gaat inderdaad via HDMI. Ik denk dat het ook niet lang zal duren voordat Remote HD er voor de ipad komt. Ziet er echt goed uit: http://www.remotehd.com/AppleTV/Screenshots


Een Apple TV die echt uit gaat, met een goede digitale uitgang audio zou ook een perfecte oplossing zijn. Maar dat is met het huidige model gewoon niet het geval.

Stefan S.

Quote from: Teejoo on July 26, 2010, 13:06:03
Een Apple TV die echt uit gaat, met een goede digitale uitgang audio zou ook een perfecte oplossing zijn. Maar dat is met het huidige model gewoon niet het geval.

én in de kleur zwart  ;)

AbZ

#74
.