Welke surround receiver moet ik aanschaffen....

Started by navtroon, July 16, 2010, 22:17:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

navtroon

  Hallo....

Ik ben een enorme filmfanaat en lees regelmatig jullie toppics met veel interesse. Ben helaas niet zo onderlegd op technisch gebied, als de meeste van jullie. Vandaar mijn vraag. Ik heb wat geld omhanden gekregen en wil een surroundreceiver van ongeveer 3000 Euro gaan aanschaffen. Ik kan een Denon AVC A1 XV kopen als occassion voor 3000 Euro... of een Denon AVR 4810, nieuw, voor hetzelfde
bedrag. Nu heb ik ergens gelezen dat de AVR 4810 geen ruisonderdrukking heeft bij video's. Ik draai al met blu ray, dus is die ruisonderdrukking voor video belangrijk????  Wat denken jullie  hiervan?
Ik heb nu een Denon PMA 1500R versterker. Hoop dat jullie mij kunnen helpen...Alvast bedankt!!!!!
Cora

Xander32

Welke speakers gaat de receiver aansturen?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Als je, zoals je zegt, weinig technisch onderlegd bent waarom valt je keuze dan op een versterker in deze prijsklasse en niet bijvoorbeeld een marantz 8002 of denon 2308 oid die slechts de helft kosten?

jatich

Kan je niet helpen ivm de Denon's.
3000euro is een mooi bedrag. Bedenk wel dat je installatie maar zo goed is als de zwakste schakel. Welke speakers, sub, kabels enz... heb je?

navtroon

Bedankt voor jullie antwoorden...

Ik baseer mijn kennis, op veel luisteren en testrapporten lezen. Ik ga alles met stapjes opbouwen, vanwege de financieen. Mijn Denon bevalt heel goed en ik heb horen vertellen dat Marantz meer voor muziek wordt gebruikt en Denon vaak voor surround.
De Denon's klinken mooi en warm, althans dat is mijn mening, vandaar de eventuele keuze voor dit merk.
De speakers die ik nu heb zijn van Audiolab, maar die wil ik tzt vervangen door zwaardere Kef of Monitor Audio. Ik ga een afspraak maken met Smits in Arnhem, zodat ik e.e.a. kan beluisteren.
Kabels weet ik niet, bij Raf in Utrecht raadden ze destijds Supra aan, maar eerlijk gezegd, heb ik geen flauw idee.
Dus jullie ideeen zijn welkom.

Denon Focal

Ik heb de 4810 en ben er heel tevreden mee, heb ook altijd Denon gehad en die voorkeur blijf ik houden. Marantz is ook erg goed dus ik zou wel zeker gaan luisteren. Denon voor surround en Marantz voor stereo vind ik een brug te ver. Ik koos mijn  4810 juist om het goede stereo geluid icm de Focals. Je kan uiteraard je stereo versterker ook aan de 4810 hangen waardoor je die voor stereo blijft gebruiken.
Qua kabels zou ik zeggen[± eerst sepakers en versterker en dan pas de kabels. Gewoon luisteren wat voor jou de beste combi is.
Que speakers zou ik bij deze receiver wel voor echt goede speakers gaan anders is de 4810 overkill.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MovieMax

Nu is enigzins een slecht moment om te gaan upgraden. We zitten nu net op een overgang van HDMI 1.3 naar 1.4. Dwz andere stekkers. Nu komt er altijd weer wat nieuws, maar alles wat je nu koopt is over een half jaar verouderd.

Ikzelf ben zeer benieuwd naar de Marantz SR7005:


http://www.hifi.nl/nieuws/42030/Marantz-SR7005-in-augustus.html
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

navtroon

 Hartelijke dank voor jullie antwoorden, het lijkt me inderdaad in dit geval beter nog even te wachten met de aanschaf van de receiver, ivm HDMI 1.4, weer wat geleerd!!
Ik ga zeker luisteren naar de Marantz SR 7005!!
Zeker de moeite waard nog even te wachten!!

Xander32

Quote from: navtroon on July 19, 2010, 11:32:27
Hartelijke dank voor jullie antwoorden, het lijkt me inderdaad in dit geval beter nog even te wachten met de aanschaf van de receiver, ivm HDMI 1.4, weer wat geleerd!!
Ik ga zeker luisteren naar de Marantz SR 7005!!
Zeker de moeite waard nog even te wachten!!
Mooi ding die SR7005 maar als het Marantz moest zijn ging ik nu nog op zoek naar een SR 8002: die heeft geen hdmi1.4 (1.3) maar o.a. wel een ringkerntrafo en een verkoperd chassis waardoor deze meer zal bieden betreft geluidskwaliteit.

Of wachten tot dat er een opvolger van de 8002 is.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roger Black

Heel wat anders maar heb je al gekeken naar de Emotiva UMC-1 i.c.m. de Emotiva XPA-5? Veel gebruikte en krachtige combi. En je houd geld over voor BR-, CD-speler of speakers...

Nooff

Je kunt ook nog kijken naar de Combi Onkyo 5507+5500 Eind, welke erg goed moet zijn. Als ik het goed heb is hij in de Duitse bladen hoger getest dan bijvoorbeeld me Marantz combi. Als je goed zoekt dan kan je deze set voor € 3000,- aanschaffen.

Sphinkx

Quote from: Xander32 on July 19, 2010, 11:46:29
Mooi ding die SR7005 maar als het Marantz moest zijn ging ik nu nog op zoek naar een SR 8002: die heeft geen hdmi1.4 (1.3) maar o.a. wel een ringkerntrafo en een verkoperd chassis waardoor deze meer zal bieden betreft geluidskwaliteit.

Of wachten tot dat er een opvolger van de 8002 is.


Sander.

De opvolger van de SR8002 is toch de SR7005?  Dacht de de 7 reeks de nieuwe high end wordt van Marantz receivers.  Als je nog hoger wil gaan bij Marantz moet je dan voor een pre + eind versterker gaan. Maar daarvoor zal het budget van 3000 niet genoeg zijn vrees ik...
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

navtroon

Wederom bedankt voor jullie tips!!! Ik heb alles genoteerd en heb voorlopig zeker e.e.a. te beluisteren, dit maakt de hobby erg leuk... goed uitzoeken etc., want 3000 Euro kan ik maar 1x uitgeven op dit moment en hoop dat ik qua receiver even voortkan...

MovieMax

Als ik de preview op Audioholics goed lees heb je wel kans op een SR8005.

http://www.audioholics.com/reviews/receivers/marantz-sr7005-receiver

QuoteThe SR7005 is positioned to replace the SR7002 as the second from the top of the line flagship model yet to be announced.

Maar voor $/eu 1600 is de SR7005 een weggevertje. Vergeleken met de SR8002 kan de grotere broer niet echt veel meer. THX-II ultra certificering is een lachertje. Dat betekent alleen dat Marantz flink heeft gelapt bij George Lucas voor een licentie. Multizone heb ik nog nooit gebruikt. Bij 125 Watt per kanaal wordt je weggeblazen, zelfs bij 75%/50% effectief in 5/7 kanaals bedrijf.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Xander32

Quote from: MovieMax on July 19, 2010, 20:21:21
Als ik de preview op Audioholics goed lees heb je wel kans op een SR8005.

http://www.audioholics.com/reviews/receivers/marantz-sr7005-receiver

Maar voor $/eu 1600 is de SR7005 een weggevertje. Vergeleken met de SR8002 kan de grotere broer niet echt veel meer. THX-II ultra certificering is een lachertje. Dat betekent alleen dat Marantz flink heeft gelapt bij George Lucas voor een licentie. Multizone heb ik nog nooit gebruikt. Bij 125 Watt per kanaal wordt je weggeblazen, zelfs bij 75%/50% effectief in 5/7 kanaals bedrijf.
De SR8002 is met wat andere componenten opgebouwd. Kijk bijv. ook even naar massa en opgenomen vermogen etc.  8). Ik zie in de SR7005 meer de opvolger van de SR7002, en die was zo`n €250,- voordeliger. M.i. niet echt een "weggevertje" dus.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT