Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Rusher


Quote from: knubbe on November 25, 2015, 16:05:52
Een apparaat. Het kan natuurlijk in een ander apparaat zitten zodat je niet met meer apparatuur komt te zitten :D
Bv Audyssy in een AV receiver of de AM2.0 welke een prima dac heft etc.
Ik had een Integra DTR-9.9 met Audyssey, maar heb deze pas verkocht en heb mijn Unison Research Secondo (weer) in gebruik. En dat is muziek...

chansig

Dan zou ik daar gewoon lekker van gaan genieten en de rest uit je hoofd zetten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Als je een sub wilt integreren kan je ervoor kiezen om natuurlijk alleen het lage frequentiebereik te voorzien van DSP.
Ik heb geen ervaring met audyssey maar volgens mij pakt deze het hele frequentiebereik aan.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Rusher

Overigens heb ik nooit de Integra gebruikt als av-versterker met sub; altijd stereo.

chansig, je opmerking is er een van "voetjes op de vloer" en misschien heb je wel gelijk.

Toch stiekem nog wat lezen en proeven op het forum.

screw

Quote from: Rusher on November 25, 2015, 16:16:09
Overigens heb ik nooit de Integra gebruikt als av-versterker met sub; altijd stereo.

chansig, je opmerking is er een van "voetjes op de vloer" en misschien heb je wel gelijk.

Toch stiekem nog wat lezen en proeven op het forum.

of je gaat naar je dealer en leent een sub, uiteindelijk is het jouw muziek, jouw oor en jouw ervaring!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Staaled

Quote from: Rusher on November 25, 2015, 16:03:55
Is DSP een apparaat of inmeting? Googlen lijkt mij te bevestigen dat het een apparaat is en dat wil ik niet; ik wil zo weinig mogelijk beneden in de woonkamer.
Er zijn ook subs met ingebouwde DSP.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Quote from: Staaled on November 25, 2015, 17:36:37
Er zijn ook subs met ingebouwde DSP.

Klopt, maar dan blijf je de sub horen, alleen een aparte dsp die de fronts en sub in regels werkt goed. Anders hoor je het,of kun je het horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Ik ben het met je eens.
DSP mét de fronts, dus een actieve crossover , is voor subs ideaal.

Schuif je een sub onder de fronts is het ook met DSP hit or miss.

Ik begrijp dat met name film ondersteuning moet krijgen.
Dat moet toch wel te doen zijn zonder al te grote brokken te maken. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Alex Groningen

Even een vraagje tussendoor: Is W&W nog een officiële dealer cq importeur van Usher luidsprekers?
Nu weet ik dat hun site niet altijd up to date is, maar er staat verdomd weinig van dit merk op hun site!

Former member 78

Ja, nog steeds :)

In december komt er weer een nieuwe zending binnen, daar zit ook een Usher R1.5 bij voor mij.
Ik ga deze eindbak (nummer 3) in de woonkamer gebruiken voor mijn baby Magnats :D

Alex Groningen

Ik had zoiets in een ander draadje gelezen dat je daar je Magnatjes mee zou gaan voeden. Leuk!
Niet overkill, Arjan?

Op dit moment blijven er 3 merken luidsprekers over waar ik wat mee heb, Sonus Faber, Usher en Tannoy. En ja, drie merken met ieder een eigen sound. Maar wel met ieder een soort sound waar ik wel wat mee heb. Totaal verschillend dus deze drie merken qua sound, maar ieder heeft wat waar ik wel van hou.

Rusher


Quote from: Alex Groningen on November 25, 2015, 22:21:03
Totaal verschillend dus deze drie merken qua sound, maar ieder heeft wat waar ik wel van hou.
En een vierde (nog te ontdekken) merk heeft niet alles van de drie?

Former member 78

Quote from: Alex Groningen on November 25, 2015, 22:21:03
Ik had zoiets in een ander draadje gelezen dat je daar je Magnatjes mee zou gaan voeden. Leuk!
Niet overkill, Arjan?

Op dit moment blijven er 3 merken luidsprekers over waar ik wat mee heb, Sonus Faber, Usher en Tannoy. En ja, drie merken met ieder een eigen sound. Maar wel met ieder een soort sound waar ik wel wat mee heb. Totaal verschillend dus deze drie merken qua sound, maar ieder heeft wat waar ik wel van hou.

Er zit wel ietsje overkill in, maar dat vind ik juist het leuke :)

Alex Groningen

Quote from: Rusher on November 25, 2015, 23:39:38
En een vierde (nog te ontdekken) merk heeft niet alles van de drie?

Nee, heel diep van binnen weet ik al waar ik voor wil gaan. Bij iedere luistersessie komt dit merk weer naar boven..... Sonus Faber Olympica I of II. Waarom monitor of vloerstaander? Dat heeft te maken met het huis wat we volgend jaar willen kopen. Kan een nieuwbouw of een huis gaan worden uit begin 1900. Veel is dus afhankelijk van hoe groot de woonkamer is.

Xander32

Fraai ls. die SF's  :thumbs-up:, al heb ik ze nog nooit beluisterd.

Quote from: Alex Groningen on November 26, 2015, 17:17:34
Nee, heel diep van binnen weet ik al waar ik voor wil gaan. Bij iedere luistersessie komt dit merk weer naar boven..... Sonus Faber Olympica I of II. Waarom monitor of vloerstaander? Dat heeft te maken met het huis wat we volgend jaar willen kopen. Kan een nieuwbouw of een huis gaan worden uit begin 1900. Veel is dus afhankelijk van hoe groot de woonkamer is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Quote from: Alex Groningen on November 26, 2015, 17:17:34
Nee, heel diep van binnen weet ik al waar ik voor wil gaan. Bij iedere luistersessie komt dit merk weer naar boven..... Sonus Faber Olympica I of II. Waarom monitor of vloerstaander? Dat heeft te maken met het huis wat we volgend jaar willen kopen. Kan een nieuwbouw of een huis gaan worden uit begin 1900. Veel is dus afhankelijk van hoe groot de woonkamer is.

Heb niet veel ervaring met SF.
Waar ik het meeste van onder de indruk was, was de Elipsa Auditor.

Dat ding maakte echt muziek, met een heel volwassen laagweergave.

Rusher

Laatste vraagje over een eventuele sub bij mijn Usher BE-718:
- Muziek, dan sub uit!
- Film, dan sub aan!
Is bovenstaande glimlachopwekkend? Ofwel, muziek klinkt nu geweldig dus zonder sub ook... Film klinkt nu iets te weinig met ballen, dus met sub niet?
Als bovenstaande mijn uitgangspunt is, dus sub alleen aanzetten bij films, heb ik dan zonder dsp zorgen en inmetingen al behoorlijk wat lol?

Former member 78

Het zal kunnen, maar met DSP haal je veel meer uit jouw woofer.
Dan zal je 'm ook bij muziek kunnen gebruiken.

Wil je echt alleen bij film de sub gebruiken, ga dan ook voor een gepoorte ;)

Rusher


Quote from: ArjanR1 on December 10, 2015, 19:01:44
Wil je echt alleen bij film de sub gebruiken, ga dan ook voor een gepoorte ;)
Ik ga meteen kijken, Marcel (forumsponsor) had mij een mooie pianolak witte (mijn eis) Rel T serie getoond.

Alex Groningen

Is er iemand al bekend met de Usher t-710?
Op het net kom ik niet verder dan een paar sites geschreven in het Taiwanees, maar in het Engels kan ik niet vinden. Zou graag willen weten wat de kosten zijn van deze luidsprekers en of er een zaak is in Nederland waar ik ze kan beluisteren.

Xander32

Je ontkomt dan niet aan W&W.

Quote from: Alex Groningen on March  5, 2016, 11:53:19
Is er iemand al bekend met de Usher t-710?
Op het net kom ik niet verder dan een paar sites geschreven in het Taiwanees, maar in het Engels kan ik niet vinden. Zou graag willen weten wat de kosten zijn van deze luidsprekers en of er een zaak is in Nederland waar ik ze kan beluisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on March  5, 2016, 12:40:42
Je ontkomt dan niet aan W&W.

Dat denk ik ook niet dat ik daaraan ontkom. Vraag me alleen af of ze nog echt wat doen met het merk Usher. Zie ze zo weinig staan op hun site.

sultankat

Sinds een week de trotse eigenaar van een set Usher CP-8571 Diamond speakers. Echt een superaankoop: zowel uiterlijk als de sound. Nmm mooier hoog en strakker laag dan mijn eerdere Sonus Faber Amati Anniversario. Prachtige integratie van de units. Kortom: zeer tevreden.

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

#1498
Usher ls. hebben mij ook al vaak aangenaam verrast. Betreft de 8571; dat zijn volgens mij flinke jongens/dames (?), wat zijn de afmetingen en welk formaat drivers herbergen deze?
Fraai zijn ze iig., ik ben ook wel benieuwd hoe jij de mate van afwerking ervaart t.o.v. de SF ls.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Quote from: Xander32 on March 12, 2016, 10:21:28
Usher ls. hebben mij ook al vaak aangenaam verrast. Betreft de 8571; dat zijn volgens mij flinke jongens/dames (?), wat zijn de afmetingen en welk formaat drivers herbergen deze?
Fraai zijn ze iig., ik ben ook wel benieuwd hoe jij de mate van afwerking ervaart t.o.v. de SF ls.

Wat mij zeer aangenaam verraste: de afwerking van deze 8571 is werkelijk subliem, zowel de materialen als de verwerking ervan. Doet beslist niet onder voor mijn eerdere SF. Ik weet niet of dat bij alle Ushers zo is, maar dit kan gewoon niet beter. Dat vertaalt zich ook wel in het gewicht: zo'n 87 kg per stuk. Dat is nog eens ca 37 kg meer dan mijn eerdere Amati Anniversario.
Drie drivers zoals je kunt zien: diamond tweeter, midrange en basunit. De officiële specs:

3-way system:  Diamond DMD dome tweeter 1.25″ ,
mid-low woofer 7″ (8948A), and low-bass woofer 8″ (8955A)
sensitivity: 87 dB @ 1 watt / 1m
nominal impedance: 8 ohms
frequency response (-3 dB): 26 Hz ~ 40 kHz
power handling: 150 watts
crossover frequencies: 282 Hz and 2.52 kHz
weight: 87.3 kgs (including base)
dimensions (w x d x h): 31.5 cm x 76 cm x 121.5 cm

Ik had nooit gedacht dat Usher zo'n audiofiele sound had. Dhr d'Appolito heeft goed werk verricht in het upgraden van dit merk. Het type 8571 wordt gezien als één van de fraaiste Usher speakers, ook in termen van prijs/kwaliteit. Zeker in deze diamond versie. Volgens meerdere testen kunnen ze de strijd aan met speakers die vele duizenden meer kosten. Voor mij is het belangrijkste dat ik zeer tevreden ben en geen moment terugverlang naar mijn SF's. Zonder SF nu negatief te willen neerzetten. Zeker de series uit het tijdperk Franco Serblin verdienen alle lof.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock