Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

mcintoshfan

Welke subwoofers gebruiken jullie bij Usher X718 en Be616 ??
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Xander32

... ik had twee stuks Velodyne 800-spl Ultra. Maar e.e.a. hangt veel meer af van de inzet en de ruimte waar een sub komt te staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

ik heb een bk electronicx xxl400. bij me cp6311.

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

audiosetup

Heb minidancer 2 dmd en twijfel over sub. Het laag kan volgens mij beter, maar twijfel over het totale plaatje

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Xander32

Quote from: diepenbroek on September 21, 2013, 11:27:49
Heb minidancer 2 dmd en twijfel over sub. Het laag kan volgens mij beter, maar twijfel over het totale plaatje
De MD2 heeft al een behoorlijk laag, wil je die gaan aanvullen dan heb je ook al een serieuze sub nodig. Minimaal cailber Velodyne spl 1200, beter is nog een DD(+) of een JL Audio.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Quote from: diepenbroek on September 21, 2013, 11:27:49
Heb minidancer 2 dmd en twijfel over sub. Het laag kan volgens mij beter, maar twijfel over het totale plaatje

Je zou een zware EV kunnen aansluiten ala Krell, pass labs  e.d. dan hoor je opeens echt bas, dat beloof ik je. Bij een MD2 is een sub niet nodig/ c.q. overbodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: diepenbroek on September 21, 2013, 11:27:49
Heb minidancer 2 dmd en twijfel over sub. Het laag kan volgens mij beter, maar twijfel over het totale plaatje

Wat mis je aan het laag?
Voor de meeste muziek zou je met de MD2 niks missen namelijk.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Former member 78

Daar zijn ze juist erg goed in. Zelfs de MD1 is daar al goed in.

Heb jij een foto van de opstelling?

audiosetup

moet de foto resizen, dus duurt effe..
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

audiosetup

bij deze
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

audiosetup

ti
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

frank2

#1362
De speakers kunnen veel basdruk geven.
Het kan dus:
- de match met de marantz zijn,
- probeer eens een andere versterker (lenen)
- probeer eens een apha 3 stroomsnoer met iego gold of HFT Ultimate (lenen)

Verder kan het goed de akoestiek zijn, ik kan v.d. foto niet de rest v.d. kamer zien.

Het is heel moeilijk om zo te zeggen waar het aan ligt, maar bovenstaande opties zullen zeker wat doen, kwestie van proberen.

Als je ergens in twente woont wil ik wel langs komen.....

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

... ik zou eens starten met een akoestiek meting, daar is vast wel een mede forumlid die daarin iets kan betekenen. Dat, voordat je in het wilde weg versterker, bronnen of kabels gaat wisselen ;).

Heb je al eens een andere opstelling geprobeerd? Kijken of dat wat brengt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audiosetup

Quote from: frank2 on September 21, 2013, 16:21:44
De speakers kunnen veel basdruk geven.
Het kan dus:
- de match met de marantz zijn,
- probeer eens een andere versterker (lenen)
- probeer eens een apha 3 stroomsnoer met iego gold of HFT Ultimate (lenen)

Verder kan het goed de akoestiek zijn, ik kan v.d. foto niet de rest v.d. kamer zien.

Het is heel moeilijk om zo te zeggen waar het aan ligt, maar bovenstaande opties zullen zeker wat doen, kwestie van proberen.

Als je ergens in twente woont wil ik wel langs komen.....

Dank voor het aanbod, woon echter in Almere!  Ik ben al toch wel een jaar aan het klooien met speakers, kabels en interlinks. Heb boston accoustics vs336 gehad die weer wel voldoende basdruk gaven...
Md 2 zijn verfijnder maar ik mis emotie bij stemmen en dus ook basdruk. Misschien moet ik ook gewoon tevreden zijn. Ik weet alleen niet of wat ik hoor ook hetgeen is dat ik zou moeten horen..
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

audiosetup

Quote from: Xander32 on September 21, 2013, 16:41:18
... ik zou eens starten met een akoestiek meting, daar is vast wel een mede forumlid die daarin iets kan betekenen. Dat, voordat je in het wilde weg versterker, bronnen of kabels gaat wisselen ;).

Heb je al eens een andere opstelling geprobeerd? Kijken of dat wat brengt.

Ja misschien wel een goede tip. Kijk ook al een beetje naar dirac. Maar ja dit kost ex microfoons ook al weer 390 euro. Wil eigenlijk niet meer geld uitgeven.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Former member 78

Volgens mij heb je een complete meetset voor rond de €120,-
Dan ff REW downloaden en je kan meten.

chansig

Eerst meten en kijken wat voor een mogelijkheden je hebt om van daaruit eventuele problemen aan te pakken. Het adviseren van versterkers/kabels/netsnoeren vind ik persoonlijk larie.

Gelukkig weer je zelf al hoe het is om met kabels ed bezig te zijn zonder dat het je iets oplevert. Ik deze speaker een keer gehoord, ik was persoonlijk niet zo onder de indruk en ook ik miste wat body in het laag.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audiosetup

Meten is 1, maar ik zit dan qua aanpassingen wel gelijk met de waf. Tja, misschien gewoon maar weer op zoek naar BA VS336 of JBL (dit heeft in ieder geval emotie). Ga er goed over nadenken, moet wel een ruil of ruil met evt. bijbetaling worden. Dus wie wat weet...
Allen bedankt voor de welgemeende adviezen!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

chansig

Tsja....je weet niet wat er uit de meting komt dus speculeren heeft dan weinig zin.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lord Elrond

Hey hallo

Was ff aan het snuffelen op de usher site komt ik weer een nieuwe creatie tegen  ;D ;D

http://www.usheraudio.com/Loudspeaker_Grand%20Tower-777.html


Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

contour3.0

we kunnen wel gaan meten en dat soort zaken, maar begin toch eens met de opstelling.....er staat een joekel van een eettafel verschrikkelijk in de weg, en dan heb ik het nog niet over die stoelen >:D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

mcintoshfan

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

daanvanduif

Ik in de center, als iemand nou interesse heeft in de x718 kunnen we het op een akkoordje gooien  ;D
Corazón

audiosetup

Na niet echt m'n draai te hebben kunnen vinden met m'n Usher's moet ik nu echt toegeven dat het fantastisch klinkt! Heb de Marantz pm11s2 vervangen door de Audiolab 8200cdq en mb combinatie. Dit voor meer basdruk,  detail en definitie. Klinkt waanzinnig goed. Ik hoop dat ik voorlopig klaar ben met upgrades. Wellicht in de toekomst enkel nog de m-net en dan denk ik echt dat ik er ben.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.